شناسه خبر : 58211
سه شنبه 08 اسفند 1396 , 09:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مملکت، مردم دانا می خواهد

قصاب محل از مافیای گوشت میگوید و اوضاع خراب کشور و اینکه معلوم نیست عاقبتمان چه می شود، حواسم که لحظه ای پرت میشود، دویست سیصد گرم چربی، قاطیِ گوشت در چرخ گوشت می ریزد

محمدرضا سابقی - توی تاکسی نشسته اَم؛ راننده از دزدی ها می گوید و رانت خواری ها و امثالهم...
پیاده که می شوم سعی می کند پانصد تومان بیشتر کرایه بردارد... !
 
قصاب محل از مافیای گوشت می گوید و اوضاع خراب کشور و اینکه معلوم نیست عاقبتمان چه می شود...
حواسم که لحظه ای پرت می شود، دویست سیصد گرم چربی، قاطیِ گوشت در چرخ گوشت می ریزد...!

دوست قدیمی ام کارمند است؛ در تلگرام پُست های فساد مسئولین را از این گروه به آن گروه می گذارد. می گوید: روزی دو سه ساعت در اداره ـ در زمانی که باید کار مردم را انجام بدهد ـ سرش توی گوشی و تلگرام است...!

کابینت ساز از کارِ دوستم زده است و پول را گرفته و فلنگ را بسته...!

بقال محل اجناس تاریخ مصرف گذشته را جلوی دست می چیند، به هوای اینکه نبینی و بخری...!

میوه های خوبِ میوه فروش سوا شده و دو برابر قیمت فروخته می شود...!

مرغ فروش، مرغ های مانده را در پیاز می خواباند و به عنوان جوجه کباب می دهد دست مردم...!

معلمِ مدرسهٔ یکی از بچه های فامیل عملاً کارش را محول کرده به والدین و یک روز در میان می آید مدرسه...!

پزشک، از خانوادهٔ بیمار تصادفی، در حال مرگ، ۳میلیون پول نقد می خواهد تا برود داخل اتاق عمل...!

در بانک، شش باجه وجود دارد اما کلاً یک نفر کار مردم را راه می اندازد...!

استاد دانشگاه، کتاب انگلیسی را ۱۰صفحه ۱۰صفحه به عنوان پروژه می دهد به دانشجویانش که ترجمه کنند و آخرش به نام خودش چاپش می کند! و ...

می گویند یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران...
خیلی وقت است خودمان هم به خودمان رَحم نمی کنیم...
صاحب مغازه با حیله و فریب و دروغ، پول شاگردش را نمی دهد یا با تاخیر می دهد...

به خدا سوگند خیلی از مدیران نجومی بگیر! ، یا اختلاسگران و ...
و خیلی های دیگر عین خودِ ما مردم هستند، فقط پست گرفته اَند و سطح تخلفشان از ۳۰۰ گرم چربی و پانصد تومان اضافه کرایه، رسیده به میزانی که  بعضا می دانیم....

جامعه مثل یک درخت است. ما ریشه ها و تنه ایم و مسئولین میوه و برگ...
چطور از درختی که ریشه اَش پوسیده و تنه اَش آفت خورده، انتظار میوهٔ سالم داریم!؟

ما حق داریم مسئولین ساده زیست، استکبارستیز و پاکِ وسالم داشته باشیم، اما خب از کجا بیایند؟
چرا انسان های شایسته و مدبر و عدالت خواه اندر خم یک کوچه اند..؟
مگر نه اینکه آنها هم آدم های همین جامعه هستند؟
ما حق داریم مطالبه گر باشیم... اعتراض کنیم به مشکلات...
اما شاید بهتر باشد یک بار هم که شده، از خُرد به کلان برویم.

خودمان را اصلاح کنیم بلکه نسل های بعدِ مسئولین اصلاح شوند، که آن موقع اگر اصلاح نشدند، مثل امروز نمی نشینیم و فقط درباره گندکاری هایشان در کمال تاسف! جُک درست نمی کنیم.!!؟

به قول امیرکبیر:
ابتدا فکر کردم مملکت وزیرِ دانا می خواهد،
بعد فکر کردم شاهِ دانا می خواهد،
در آخر اما فهمیدم
مملکت مردمِ دانا می خواهد...

"تغییر" را باید از خودمان شروع کنیم، درستکار باشیم...!!
عدالت خواه باشیم...
ادامه دهنده راه پاک شهیدان باشیم...
ایثارگر و مومن به قران و اهل بیت باشیم...
از مسئولان درستکاری و شفافیت و رسیدگی به محرومان را با جدیت بخواهیم...

والسلام علی من اتبع الهدی

اینستاگرام
تغییر" را باید از خودمان شروع کنیم و از مسئولان درستکاری و شفافیت و رسیدگی به محرومان را با جدیت بخواهیم..
مگه توی حدیث معصوم نمی فرماید به این مضمون که رفتار و کردار مردم عادی به امرایشان می رود پس اول باید مسئولان وامرای کشور دررفتار و کردار پاکیشان را نشان دهند تا مردم عادی هم از انها الگو بگیرند./.
تغییر" را باید از خودمان شروع کنیم و از مسئولان درستکاری و شفافیت و رسیدگی به محرومان را با جدیت بخواهیم..
برای اینکه این طرز رفتار بعضی از مردم درست شود باید اندیشه و افکار جامعه و مردم و البته بالاخص مسئولین و مدیران را اصلاح کنیم،
باید چند اتفاق رخ دهد. یکی اینکه باید در جامعه ما مناظره شکل گیرد. ما نمی‌توانیم دو فرد دولتی را بیاوریم بعد بخواهیم که در مورد سیاست خارجی ایران صحبت کرده و مدام یکدیگر را تأیید کنند. حتی فردی دانشگاهی را بیاوریم که نظر فرد دولتی را بیش از خود او تأیید کند این دیگر مناظره نیست. در جامعه‌ای که مناظره نیست، فکر، منجمد باقی می‌ماند. 

اتفاقاً در کشور ما اطلاعات بسیار زیاد است. یعنی رسمی و غیررسمی و مستقیم و غیرمستقیم اطلاعات فوق العاده زیاد است اما مناظره وجود ندارد. با اطمینان بالا می‌توان گفت که در جامعه و در موضوعات مختلف مناظره نداریم و یک نوع یکسان سازی فکری در عموم مسائل در جامعه وجود دارد. این موضوع مانع تولید فکر و اندیشه است. 
چی می گی هر چند روز یه بار میایی یه چیزهایی را شعار می دی و می ری ؟ اصلا پریشانی و دربدری قنبرها را دیدی که به دست امثال خودت ایجاد شدند ؟ کم شعار بده بابا ؟ برای شما که بد نیست نفهمی مردم ؟ بذار دهنم بسته باشه ... جای طوطی کوتوله خالیه که وقتی بهم گفت خر ناراحت شدم . کاشکی خر بودم و در دنیای انسان نما زندگی نمی کردم . یه چیز بگم ؟ راستی خودتونم روتون نشد از هفت اسفند روز وکیل مطلب بنویسید ؟ چقدر جانباز داریم که حقوق خوندن ؟ اصن ولش کن .
ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﺭﻫﯽ ﻣﺮﺍ ﮔﺬﺭ ﺑﻮﺩ
ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺑﻪ ﺭﻩ ﺟﻨﺎﺏ ﺧﺮ ﺑﻮﺩ
ﺍﺯ ﺧﺮ ﺗﻮ ﻧﮕوﻮ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﮔﻬﺮ ﺑﻮﺩ
ﭼﻮﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﻫﻨﺮ ﺑﻮﺩ
ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﺟﻨﺎﺏ ﺩﺭ ﭼﻪ ﺣﺎﻟﯽ
ﻓﺮﻣﻮﺩ ﮐﻪ ﻭﺿﻊ ﺑﺎﺷﺪ ﻋﺎﻟﯽ
ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﯿﺎ ﺧﺮﯼ ﺭﻫﺎ ﮐﻦ
ﺁﺩﻡ ﺷﻮ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺻﻔﺎﮐﻦ
ﮔﻔﺘﺎ ﮐﻪ ﺑﺮﻭ ﻣﺮﺍ ﺭﻫﺎ ﮐﻦ
ﺯﺧﻢ ﺗﻦ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﻭﺍ ﮐﻦ
ﺧﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﻋﻘﻞ ﻭ ﻫﻮﺵ ﺑﺎﺷﺪ
ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﻭﺣﻮﺵ ﺑﺎﺷﺪ
ﻧﻪ ﻇﻠﻢ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﻤﻮﺩﯾﻢ
ﻧﻪ ﺍﻫﻞ ﺭﯾﺎ ﻭ ﻣﮑﺮ ﺑﻮﺩﯾﻢ
ﺭﺍﺿﯽ ﭼﻮ ﺑﻪ ﺭﺯﻕ ﺧﻮﯾﺶ ﺑﻮﺩﯾﻢ
ﺍﺯ ﺳﻔﺮﮤ ﮐﺲ ﻧﺎﻥ ﻧﻪ ﺭﺑﻮﺩﯾﻢ
ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﮐﺸﺪ ﺧﺮﯼ ﺭﺍ؟
ﯾﺎ ﺁﻧﮑﻪ ﺑﺮﺩ ﺯ ﺗﻦ ﺳﺮﯼ ﺭﺍ؟
ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﮐﻪ ﮐﻢ ﻓﺮﻭﺷﺪ ؟
ﯾﺎ ﺑﻬﺮ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﻠﻖ ﮐﻮﺷﺪ ؟
ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﮐﻪ ﺭﺷﻮﻩ ﺧﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ؟
ﯾﺎ ﺑﺮ ﺧﺮ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺳﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ؟
ﺩﯾﺪﯼ ﺗﻮ ﺧﺮﯼ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﭘﯿﻤﺎﻥ؟
ﯾﺎ ﺁﻧﮑﻪ ﺯ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﺮﺩ ﻧﺎﻥ؟
ﺧﺮ ﺩﻭﺭ ﺯ ﻗﯿﻞ ﻭ ﻗﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ
ﻧﺎﺭﻭ ﺯﺩﻧﺶ ﻣﺤﺎﻝ ﺑﺎﺷﺪ
ﺧﺮ ﻣﻌﺪﻥ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﮐﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ
ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺧﺮﯾﺖ ﺯ ﺧﺮ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ
ﺗﺰﻭﯾﺮ ﻭ ﺭﯾﺎ ﻭ ﻣﮑﺮ ﻭ ﺣﯿﻠﻪ
ﻣﻨﺴﻮﺥ ﺷﺪﺳﺖ ﺩﺭ ﻃﻮﯾﻠﻪ
ﺩﯾﺪﻡ ﺳﺨﻨﺶ ﻫﻤﻪ ﻣﺘﯿﻦ ﺍﺳﺖ
ﻓﺮﻣﺎﯾﺶ ﺍﻭ ﻫﻤﻪ ﯾﻘﯿﻦ ﺍﺳﺖ
ﮔﻔﺘﻢ ﮐﻪ ﺯ ﺁﺩﻣﯽ ﺳﺮﯼ ﺗﻮ
ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﻪ ﺩﯾﺪ ﻣﺎ ﺧﺮﯼ ﺗﻮ
ﺑﻨﺸﺴﺘﻢ ﻭ ﺁﺭﺯﻭ ﻧﻤﻮﺩﻡ
ﺑﺮ ﺧﺎﻟﻖ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﻭ ﻧﻤﻮﺩﻡ
ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﮐﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺧﺮﯾﺖ
ﺟﺎﺭﯼ ﺑﺸﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﺩﻣﯿﺖ..


خدایا! تا اینجای راه را اگر با چشم بسته آمده ام، کودکی بوده ام و کودکی کرده ام، اما اینک خوب می دانم که دیگر وقت خواب نیست، وقت بازی و بی خبری نیست. به روشنی می بینم که رهرو راهی هستم به امر زمان، و راه را باید که من برگزینم.

ای امید من! یاری ام کن، دستم بگیر، راهم بنما. علمی عطایم کن که بدان راه را از بیراهه بازشناسم. با کسانی آشنایم کن که آشنای راهند. یاری ام کن که بدانم که چه باید بخواهم، و بدانم که چگونه باید به آنچه می خواهم برسم.

ای داناترین! مرا از چشمه علم و دانایی جرعه ای بنوشان تا بدان حیات جاودانه بگیرم.

الهی! شوق دانستن آرام و قرارم ربوده است. به تشنه ای می مانم که در عطش دانستن قدم به قدم خاک را می گردد. آبی می خواهم زلال و گوارا و نه سرابی خشک و خیالی.
سلام ، در تمام دوران تاریخ و تمام کشورهای دنیا تامین رفاه و آسایش خانواده مهمترین وظیفه مردان است اما همسر و فرزند میتوانند رفاه و آسایش بخواهند یا نخواهند بنابراین تکلیف دینی و سنت معصومین (ع) تاکید بر ساده زیستی و پرهیز از رفاه زدگی و اسراف بخصوص اسراف در حلال و تجملات است. برخی افراد علیرغم آموزش های دینی و آگاهی از سنت معصومین (ع) خودشان را به نادانی زدند و میگویند اگر من نخورم دیگری میخورد.
مشکلات اقتصادی و دشمنی غرب با مردم و نظام اسلامی همچنین خوش بینی بیش از حد انتظار علیرغم تاکید مقام معظم رهبری در خصوص عدم خوش بینی به سرانجام برجام و ابلاغ اعجاز گونه اقتصاد مقاومتی و آن سوی دیگر تحلیل و برآیند سطحی و غلط از نتیجه برجام و انجام تعهدات یکطرفه شد لذا بدین منظور اشخاصی با طبیعتی معلوم توسط مردم برای اینکار انتخاب شدند. متاسفانه تعیین تکلیف برجام مصادف با دومین دوره ریاست جمهوری این گروه بود علیهذا مردم مجبور شدند با علم به دشمنی و کینه توزی غرب راه برجام را ادامه دهند.

سوال اول این است که مردم بنا بر تکلیفی دینی و میهنی مجبور به قبول برجامی شدند که از روز اول شکست آن آشکار و قابل پیش بینی بود لیکن اکنون که شکست برجام با زیاده خواهی غرب کاملا محرز شده چرا بجای اجرای قاطعانه اقتصاد مقاومتی هنوز بدنبال برجام 2 و 3 و خوش خیالی هستند؟ سوال دوم اینست که تعدادی اصلاح طلب سکولار که هیچگونه اعتقادی به روح دین در کالبد قانون اساسی ندارند پس از شکست کامل برجام و زیاده خواهی غرب چرا دست از سر مردم و کشور برنمیدارند و مدام با برنامه ریزی و توطئه های آشکار بوسیله گروهکهای وابسته تلاش میکنند تمام مردم ولایتمدار را پیرو خودشان وانمود کنند در حالیکه بهیچ وجه این تخیلات صحت ندارد و هرگز مردم شهید پرور و عاشورایی با سکولاریسم و تکنوکراسی و فرقه های انحرافی و مخلان نظم و امنیت سخنیتی ندارند لیکن وعده های دروغین و باغ سیب و گلابی و حذف کامل کلیه تحریمها بلافاصله پس از امضای برجام مردم را امیدوار کرد علی ایحال اکنون یقین کامل شد که دشمنان نظام اسلامی مخالف با پیشرفت و امنیت مردم هستند و هرگز دشمن نمیتواند دوست باشد. در شرایطی که راه و روش اصلاح طلبان کاملا اشتباه و شکست خورده است چرا تلاش میکنند مردم را پیرو شکستها و راههای غلط خودشان نشان بدهند؟؟؟؟
هر چه جانبازان به مسول این!!
میگویند
یک گوش در است یک گوش دروازه

رییس ج ما و ر-مجلس هم دوست دارند فقط سخنرانی کنند
روی این موضوع قبلا هم با هم خیلی بحث کردیم ولی در درجه اول مملکت مسئولان دانا می خواهد و بعد مردم دانا .
پیشنهاد می کنم سریال هندی پرواز را نگاه کنید .
مملکتی که بودجه اموزش و پرورش آن کمترین است، و در کنار ان بودجه های کلان به اشاعه دهنده های خرافه های دینی می دهند ، یعنی ضعیف و نادان نگه داشتن مردم چزء برنامه و خط فکری ان مجلس است !
مردم در کشور ما خیال می کنند در انتخابات موثرند درحالیکه واقعا اینطور نیست .
و همیشه مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستند .
سلام برادرم آقای سابقی از این که به زیبایی به مشکل ناآگاهی بسیاری از مسئولین که از همین مردم بودند و بواسطه ثروت سرکشی میکنند اشاره کردید ممنونم ولی این مسئله که مردم هم به آنها به علت عدم اگاهی میدان داده و انها را یله کرده اند موضوع مهمی است خدا عاقبت همه مردم را ختم بخیر کند و به شناخت و علم ما بیفزاید
ممنون ممنون خیلی خوب
اگرگوش آقایان یکی درویکی دروازه نبوداین عاقبت ماوکشورمانبودهرکس بوظیفه خود درست عمل کندکشورمابه بهشت تبدیل میشددیگراحتیاج به قضاوت دیگران نداریم اگر هرکسی به وظیفه خودآشناباشدوهرکس سرجای خودباشدکشورماازهمه چیزبی نیازمی شوداگرهر مسولی درست کارباشدواقعاترس عدالت الهی راازوجودش احساس کندنیازبه نگرانی نیست چون عدل الهی رادروجودمان احساس نمیکنیم که همیشه پریشان حال وهمیشه تفشیش ونگران هستیم اگرعدالت درکشورمایک شعارنباشدهرگزبی عدالتی در کشوررخ نمی دهداگرلحظه مرگ رافراموش نکنیم هرگزگناه نمیکنیم اگرروزانه یک آیه ازقران کریم رابادقت بخوانیم ومعنی مفهوم آن رابدانیم وبه آن ارجاع کنیم مشکلی در پیش نخواهیم داشت متاسفانه بزرگان مابه مادزدی؛دروغ،حیله، تجاوزبحق الناس رایاد دادنداگرقدرت دست مارسیدعدالت رااجراع کنیم به حقوق دیگران احترام بگذاریم هیچ مشکلی درپیش نخواهیم داشت متاسفانه همه ماخودراعادل عاقل وبالق میدانیم ازعمل های خودبی خبریم امیدواریم خداوندهمه ماوهمه مسولین مارابه راه راست هدایت کندکه حلال وحرام راتشخیص دهیم وبه کشورماامنیت وآسایش عطافرمایدوبه رهبری عزیزماطول عمرباعزت عطافرمایدوسلام علیکم ورحمت الله:خدایاچنان کن سرانجام کار:که توخوشنودباشی ومارستگار آمین یا رب العالمین
شهیدرجایی که فردی دانا بود و نوکر و خادم ملت ایران بود. انتخاب مردم دانا بود
و اگر باز شرایط فراهم شود و شورا صلاحیت فردی همانند شهیدرجایی را تایید کند مردم نشان خواهند داد که داناتر از طبقه ثروت اندوز و کاخ نشین هستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi