شناسه خبر : 58220
سه شنبه 08 اسفند 1396 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیایید شراکت کنیم!

ایام آخر سال برای همه ملت شریف ایران و مردم جهان پر از برکت الهی و سرشار از نعمات پروردگار مهربان باد!

محمدرضا سابقی - «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» ایام آخر سال برای همه ملت شریف ایران و مردم جهان پر از برکت الهی و سرشار از نعمات پروردگار مهربان باد! (اجتماع زنده) اجتماع زنده در سایه ی آرمان های مقدس شهیدان و همفکری و هماهنگی و صمیمیت به وجود می آید، و در همین اجتماع است که همه می توانند سعادت و پیشرفت خود را دریابند و باهم صمیمی و یکدل باشند.. اسلام برای به وجود امدن چنین اجتماعی کمترین توجهی به نژاد، زبان، رنگ پوست، طایفه و منطقه ی جغرافیایی نکرده است؛ بلکه همه را مسلمان و هماهنگ و همبسته می داند و تنها نظرش به ایمان و عمل صالح می باشد که ریشه ی همه ی همبستگی ها و هماهنگی هاست.

«اخوت اسلامی» بهترین عبارتی است که این وحدت و هماهنگی همه جانبه را نشان می دهد. قرآن با بیانی جالب و رسا می گوید: «انما المومنون اخوه»: همانا مومنین برادر یکدیگرند. دوستان عزیزم! اخوت اسلامی یک مطلب تشریفاتی نیست؛ بلکه حقیقتی است که ممزوج با روح ایمان است و آثار آن یکی پس از دیگری با شکوه خاص و زیبایی ظاهر می شود. پیشوای معصوم ما امام صادق (ع) گوشه ای از این آثار را توضیح می دهد: مومن، برادر و راهنمای مومن دیگر است و به او ظلم و خیانت نمی کند و او را فریب نمی دهد و هیچگاه خلف وعده نمی کند.

از دیگر آثار اخوت اسلامی که بسیار هم مهم است و به آن تاکید شده است این است که آنچه مسلمان برای خود می خواهد باید برای برادر خود نیز بخواهد و او را با مال، دست و زبان کمک کند. از برادری و اخوت اسلامی به دور است که تو سیر و سیرآب و پوشیده باشی ولی مسلمانی چون تو، گرسنه و تشنه و برهنه باشد. برادری در اسلام حتی نسبت خویشاوندی را تحت الشعاع قرار داده است.

قران کریم با صراحت می فرماید: «نمی یابی گروهی را که به خدا و روز جزا ایمان آورده اند و با دشمنان خدا و رسول او دوستی کنند هر چند آنان پدرانشان یا فرزندانشان یا برادرانشان یا خویشاوندانشان باشند.» اخوت اسلامی، سلمان فارسی و بلال حبشی را برادر و در ردیف نزدیکترین یاران پیامبر (ص) قرار داد. در پرتو مساوات و برادری چه دشمنی های ریشه داری که اصلاح شد و جمعیت های متفرقی که با یکدیگر دوست شدند. این اتحاد و همبستگی مردم در زمان حکومت رسول خدا و امیرالمومنین به ما فهمانده است که همه ی مسلمانان همچون یک خانواده ی بزرگ در رنج ها، مصیبت ها و شادمانی های یکدیگر باید شریک همدیگر باشند.. همه برای ایجاد اخوت اسلامی تلاش کنیم.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ، میدانیم در معرفت شناسی ایرانیان حتی قبل از اسلام ریشه برادری بسیار کهن بوده زیرا ایرانیان از هزاران سال قبل یکتا پرست بودند. بتدریج ثروتهای مادی باعث طمع اجانب شد و برای نابودی اخوت بین ایرانیان عده ای روحانی نما را تربیت کردند و برای حکومت به ایران فرستادند. کتابهای دست نویس را با قیمتهای گزاف خریدند و پس از تحریف آنها مجددا بصورت رایگان توزیع کردند.
به این ترتیب بسیاری از معارف در کتابهای عالمان مشهور با دستکاری اجانب تبدیل به اصول و مبانی دلخواه آنان شد تا بتوانند براحتی بر مردم ایران و ذخایر ثروت حاکم شوند. سال 57 هنگامی که کشورهای غربی در حال ورشکستگی اقتصادی و اضمحلال اجتماعی در اثر رواج فساد بودند مصادف با انقلاب اسلامی بود لذا فرار شاه خائن و جیره خوارانش با انبوهی از دلارهای نفتی باعث رهایی غرب از ورشکستگی آنها شد. خلاصه دلارهای نفتی و مسئولانی که تابع کتابهای تحریف شده بودند از روش و سیرت زندگانی پیامبران و معصومین (ع) روی گردان شدند و دنیا پرستی همراه با خیانت را صواب پنداشتند.
اکنون سه فرقه که ملت ایران در اول انقلاب اسلامی بوسیله رفراندوم از ایران بیرون کردند یا فرار کردند با برنامه ریزی و کپی کاری در تلگرام و سیاه نمایی با شایعه نارضایتی 75 درصد مردم از سه اصل قانون اساسی یعنی ولایت فقیه - شورای نگهبان و وجود روح اسلام در قانون اساسی ادعای برگزاری رفراندوم دوباره دارند فلذا باید ابتدا مشخص شود 75 درصد اعتراض مردم از چه چیزی طی چار سال گذشته شکل گرفته است. مردم از فریبکاری در وعده های اصلاحات و فساد و اختلاس و رانت خواری و دروغگویی و اشرافی گری مسئولان و رکود نارضایتی دارند در حالیکه مردم در 22 بهمن و سایر مناسبتهای انقلابی و دینی فارغ از سیاه نمایی اینترنتی نشان دادند امنیت کامل و پایدار همچنین مجموعه فعالیتهای مفید موجود فقط توسط رهبری معظم انقلاب و سپاه پاسداران بویژه شکست قاطعانه داعش برای آرامش مردم از سایه جنگ و محاصره جنایتکاران صهیونیستی و فروپاشی سلطنت وهابی و نابودی اقتصاد غرب در حال اقدام است.
ایکاش مسئولان دلسوز موافقت کنند بشرطی که رفراندوم همچون انتخابات گذشته که عرض کردیم اینترنتی و قابل هک کردن آرای مردم نیاشد با ذکر موارد فوق الذکر با فرصت بدست آمده برای اثبات دروغ 24 میلیونی و خلاصی مردم از فریب اصلاحات و مفسدان روحانی نما و نوکران طاغوتی و مسئولان اشرافی و مرتجع رفراندوم هرچه سریعتر برگزار شود زیرا مردم بخوبی میدانند ریشه فساد و اختلاس و رانت و بیکاری و اشرافی گری و قاچاق و غیره با بهانه برجام توسط چه کسانی برای ایجاد نارضایتی عمدی براساس دشمنی و برنامه ریزی چهار سال قبلی بوجود آمده است.
کاملا درسته
مردم عاشق اهل بیت(ع) و پیرو آرمانهای شهیدان والامقام و منش امام و رهبری هستند...
ای کاش دست همه دشمنان داخلی و خارجی از سر این مملکت کوتاه شود و امام و امت در کنار هم باعث عدالت و آرامش برای این ملت درد کشیده شوند.
اگر این اصل شراکت در اجتماعات اسلامى زنده شود و مردم بدون در نظر گرفتن مناسبات شخصى و نژادى و خویشاوندى با کسانى که در کارهاى مثبت و سازنده گام بر مى دارند همکارى کنند، و از همکارى کردن با افراد ستمگر و متعدى در هر گروه و طبقه اى که باشند، خوددارى نمایند، بسیارى از نابسامانیهاى اجتماعى سامان مى یابد.
همچنین اگر در مقیاس بین المللى دولتهاى دنیا، با متجاوز - هر کس و هر دولتى بوده باشد - همکارى نکنند، تعدى و تجاوز و استعمار و استثمار از جهان برچیده خواهد شد.
اما هنگامى که مى بینیم پاره اى از آنها به حمایت متجاوزان و ستمگران بر مى خیزند و با صراحت اعتراف مى کنند که اشتراک منافع آنها را دعوت به این حمایت کرده ، نباید انتظار وضعى بهتر از این داشته باشیم.
پیامبر گرامی اسلام (ص) دو چیز گران‌بها را بین مسلمین به امانت گذاشته‌اند، «قرآن و عترت» دو عنصر وحدت‌بخش بین مسلمین محسوب می‌شود که با توسل به این دو اصل هرگز دچار تفرقه و دودستگی نخواهند شد، امام راحل با بصیرت‌مندی پی به نقشه دشمن در تفرقه‌افکنی در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام شدند، در نتیجه فاصله این دو تاریخ را هفته وحدت نام‌گذاری کردند تا مقابل توطئه شوم دشمنان را بگیرند.


امروز دشمنان با به راه انداختن شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، مسلمین را به جان یکدیگر انداختند. به طوری که شیعه و سنی دست به کشتن یکدیگر می‌ز‌نند و در آخر این دو به دست یهود کشته می‌شوند، تحولات کنونی عراق، سوریه، یمن و بحرین حاکی از چنین برادرکشی است که توسط دشمنان اسلام اجرا می‌شود.


پیامبر اسلام (ص) منادی وحدت هستند. امروز حفظ و ایجاد وحدت اسلامی بین سنی و شیعه بیشتر از گذشته اهمیت دارد که در این راستا لازم است توجه جدی به این مقوله شود؛ چراکه دین اسلام دین اخوت، مهربانی و دوستی است و نباید با بی‌بصیریت بر اختلافات دامن زد، زیرا هدف دشمن در ایجاد اختلافات برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی است.
سلام خداوند برشهیدان دفاع مقدس و جانبازان عزیزی که هنوز در مسیر شهدا پایدار واستوارند.
ای کاش فرهنگ برابری و دستگیری از نیازمندان مثل اوایل انقلاب (دهه شصت) می شد
اما متاسفانه چه بسیارند!! افرادی که پس از پرپر شدن بهترین گلهای زیبای ایران عزیز ما در دفاع مقدس.. صاحب ثروت بادآورده و کرسی مجلس و مقامات دنیوی شدند.. و بر روی خون مقدس شهیدان و آرمان هایشان با بی حیایی و بی شرمی تمام پا گذاشتند..و چه ها که نمی گویند؟؟

شما حماسه سرودید و ما به نام شما
فقط ترانه سرودیم، نان در آوردیم
برای این که بگوییم با شما بودیم
چقدر از خودمان داستان در آوردیم
و آب های جهان تا از آسیاب افتاد
قلم به دست شدیم و زبان در آوردیم
اجتماع سالم و زنده در سایه ی آرمان های مقدس شهیدان و همفکری و هماهنگی و صمیمیت به وجود می آید، و در همین اجتماع است که همه می توانند سعادت و پیشرفت خود را دریابند و باهم صمیمی و یکدل باشند.. اسلام برای به وجود امدن چنین اجتماعی کمترین توجهی به نژاد، زبان، رنگ پوست، طایفه و منطقه ی جغرافیایی نکرده است؛
ای کاش اسلام واقعی فقط به مردم شناسانده شود.
ولی متاسفانه در زندگی همه آحاد مردم و خصوصا طبقه حاکم و ملا و روحانیت و دانشگاهییون کشورهای اسلامی و حتی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان قوایش زندگی منطبق با سیره اهل بیت (ع) را نمی بینیم. و بنابراین چگونه اسلام را میتوان معرفی نمود؟؟؟

.. دوره حضرت امام خمینی که مصادف با دوران دفاع مقدس جوانان برومند و حماسه ساز و پاک است متاسفانه دیگر نیست. و
با نام حق این جملات کلیشه ای و تکراریه و حتی در دورترین روستاهای مشور روحاتیون در تمام مجالس بیان میکنند و بی سوادترین و کم سوادترین افراد جامعه این جملات و عبارات کلیشه ای را ملکه ذهن خود کرده اند سی ساله که د. تمام رسانه ها ،روزنامه ها ،خطبه ها ی جمعه این عبارت ماوالی و مداوم وارد ذهن عام و خاص میشود نکته قابل تامل اینه که هیچکدام از این سخنان عمل نمیشود و زمانی که عمل از خود صاحب سخن جاری نشود نستمغ هم باالطبع عمل نمی کند اگر میخواهیم کاری برای مردم کنیم در عمل نشان دهیم چون تمام نمایندگان مجلس،روسای سه قوه،وزرای دولت،صاحب منصبان ،سران دستگاه ها ،و همه کسانی که پست و مقامی دارند برای حفظ جایگاه خود از این مقوله گفتمان ها استفاده میکنند و تنها شهدایی چون شهید امیر حاج امینی،مهدی باکری،حسن باقری،محمد غیبی،هاشم اعتمادی،حسین خرازی با استین خالیش،و تمام شهدا به گفته امامشان خمینی کبیر گوش دادند و با خون خود عمل کردندو امام راحل خمینی کبیر قران نلطق زمانه خود بود و اگر حرفی میزد بلفور عمل میشد و نتیجه عملکرد سخنان الهی امام پیروزی،خواری دشمن،عزت مردم ایران،خواری مسامحه،،شهادت ،استقلال مردم ازاده را به ارمغان میاورد اما بغیر از این گروع این گروه حرف و عمل بین دولت مردان و وکلای ملت در مجلس و سایر دستگاه ها مانند مقوله دین و سیاست در زمان پهلوی دوم الخصوص تصویب انجمن های ایالتی و ولایتی بود حال قضاوا کنید دین و سیاست در دو ان دو پهلوی چگونه بود حرف . عمل این دولتیان و مجلسیان ،همان دین و سیاست پهلوی اول و دوم است که با گفتمانی دیگر تعبیه شده و همه در زبان نه اما در دل . باطن به این مقوله اذعان دارند فقطه سفسطه در این مورد نشود
وحدت دهه شصت اگر استمرار می یافت و چپ و راست ایجاد نمیشد الان ایران بهترین الگوی مدیریت و علم و رفاه و اسلام برای همه جهان بود
و هر روز مورد ظلم و تحریم قرار نمی گرفتیم و عده ای مدیر ترسو و سازشکار بر سرنوشت ما حاکم نبودند.
در باره شراکت بهترین انسانها در دفاع مقدس که برترین کار مردم آگاه و با بینش والای سیاسی و اجتماعی و البته دارا بودن بصیرت و نورانیت الهی
بود، باید گفت که رزمندگان اسلام همانند صحابه برگزیده رسول الله و سیدالشهدا نهایت اعتقاد و ایمان و اخلاص خویش را برای راه خدا به رخ آسمانیان کشیدند..
و شهادت بالاترین رحمت و فضیلت الهی است..
و اگر در زمانی که دشمنان به مرزهای اسلام حمله نموده اند... هرکسی با هر بهانه غیرمعقولی بجز (زنان و کودکان خردسال ومریضان و سفیهان) از معرکه جنگ در راه خدا بگریزد و یا شرکت در دفاع ننماید انسانی مورد غضب خداوند است، هر کسی میخواهد باشد،.. با هر لباسی و با هر درجه فقهی و علمی یا نظامی یا مدیریتی و..
امام علی با آن مرتبه عظیمش که همه انقلابها و همه مراجع و تمامی فقیهان و مومنین و دانشگاهیان و معلمان و..بشریت ، حتی خاک پای کفش ایشان هم نمیشوند.. در متن و وسط سختترین و هولناک ترین شرایط جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند.
یا رسول الله صلی الله علیه و آله با سن بالای شصت و پس از آنهمه رنج و درد و شکنجه توسط مشرکین و کفار باز هم در خط مقدم میدان های خطیر جهاد و مبارزه بودند..
و این بزرگترین نماد شراکت و همدلی الهی یک انسان است.
خیلی خوب ممنون
سلام
وحدت نشانه عقل و درایت مومن است.
آقای سابقی بیشتر نوشته های شما را خوانده ام خصوصا مقالات شما در باره سیدالشهدا علیه السلام و پیامبراکرم صلی الله و عاشورا
لطفا در این باره برای استفاده و یادگیری من و سایر علاقمندان بنویسید



حضرت ابوالفضل شفیع همه ماباشند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi