شناسه خبر : 58222
چهارشنبه 09 اسفند 1396 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری ششمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی

مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور ۱۲ تیم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

فاش نیوز -  مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور 12 تیم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این دوره از مسابقات١٢ تیم مناظره برتر از سراسر کشور به رقابت پرداختند که در این مرحله  دو تیم استانی توانستند وارد فینال شوند.

امید هاشمی، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و یکی از نمایندگان تیم استان قزوین به خبرنگار ما گفت: تیم "جدال احسن" متشکل از آقایان اعتدادی، فاضل و طاهری دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین و هاشمی(از دانشگاه شهید بهشتی) به عنوان نمایندگان استان قزوین می باشند.

وی افزود: در ششمین دوره مناظره با برتری در مسابقات مرحله ای منطقه شمال توانستیم به مسابقات مرحله ای راه پیدا کنیم و البته در دوره قبل هم حضور موثری داشتیم و همانطور که از شعار آن پیداست فرصت خوبی برای یادگیری است.

وی ادامه داد: فایده حضور در این گونه مسابقات یادگیری چگونگی گفت و گو در مواجهه با چالش ها و تناقض ها است. همچنین یاد می گیریم که شباهت ها نیست که ما را در کنار هم نگه می دارد،  بلکه درک و شعور ما نسبت به تفاوت هاست؛ و این درک و شعور فقط با گفت و گو امکان پذیر است.

هاشمی با بیان این که شناخت درست تفاوت ها، زندگی مسالمت آمیز در کنار همدیگر را به دنبال دارد، افزود: سیستم گفت و گو یکی از بهترین راه حل ها برای چالش های پیش روی کشور است و به تعبیر شهید بهشتی: دانشجو موذن جامعه است.

دانشجوی ارشد حقوق بین الملل متذکر شد: این مناظرات فرصت مناسبی است که دانشجو نظراتش را در حوزه های مختلف بیان کند و کمکی در جهت حل چالش های پیش رو داشته باشد.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: هدف کلی ما از شرکت در این دوره از مسابقات این است که یاد بگیریم چگونه آرام و مسالمت آمیز مناظره کنیم تا جنبه شنیدن نظرات مخالف در ما تقویت شود.

گفتنی است مرحله نهایی مسابقات روز سه شنبه (٨ اسفند) در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

خبرنگار: لیلی معرفی

 

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
با عرض معذرت این خبر شما در خصوص یک رقابت دانشجویی است که جهت ارزیابی عملکرد انجمن ها و کانون های دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور هر ساله به منظور دریافت نشان علامه طباطبایی دانشجویان به رقابت می پردازند و حتی تعداد دانشگاهها و تیم ها هم مشخص می شود ولیکن هر چی فکر می کنم ارتباط آن را با ایثارگران متوجه نمی شود که بعنوان یک خبر در این سایت درج گردیده چون در این رقابت چیزی به عنوان ایثارگر مطرح نمیشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi