شناسه خبر : 58233
چهارشنبه 09 اسفند 1396 , 09:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فتنه‌گران و انحراف، دو لبه یک قیچی!


مواضع اخیر احمدی‌نژاد، تکرار مواضع فتنه‌گران و عناصر ساختارشکن است.
حمید رسایی مدیر مسئول هفته‌نامه 9 دی در این زمینه نوشت: بالاخره بعد از مدتها کش و قوس و آسمان به ریسمان بافتن، محمود احمدی‌نژاد آنچه در دل داشت را بیرون ریخت و با زبان بی‌زبانی در نامه‌ای که بیشتر شبیه به بیانیه‌های میر حسین موسوی است، اعلام کرد اگر می‌خواهید مشکلات کشور حل شود، راه‌حل آن به هم ریختن کشور و تغییرات اساسی در سه قوه، نهادها و ارگان‌های کشور، دفتر رهبری، سیاست‎های اقتصادی، فرهنگی و تغییر قانون اساسی و در یک کلام، سپردن همه امور به «من» است.
اما احمدی‌نژادِ امروز دنبال چیست؟ آیا مسئله او واقعا رأی مردم است؟ آیا مسئله او واقعاً بی‌عدالتی در دستگاه قضاست؟ آیا مسئله او واقعا عدالت است؟ مسئله او خودش است!
خط نامه احمدی‌نژاد، القای این نکته است که کشور در بن‌بست قرار دارد و تنها راه‌حل برون رفت از این بن‌بست، انجام اقدامات چهارگانه زیر است: ۱. حذف شورای نگهبان و نظارت این نهاد،۲. برگزاری انتخابات مجدد ریاست‌جمهوری و مجلس،۳. تغییر رئیس‌قوه قضائیه و ابطال احکام قضایی،۴. آزادی کسانی که به دلایل جرایم سیاسی در بازداشت هستند.
 نامه احمدی‌نژاد را باید بیانیه جدید جریان فتنه سال ۸۸ دانست. مرور بیانیه‌های میرحسین موسوی و دیگر سران فتنه و کودتای سال ۸۸، حکایت از همین خط می‌کند. آنها هم روزی همین نگاه را داشتند که کشور در بن‌بست است و تنها راه‌حل ابطال انتخابات، حذف نظارت شورای نگهبان، برگزاری مجدد انتخابات و آزادی دوستان سیاسی شان از زندان است. خطی که این روزها با ادبیات کادو پیچی شده‌ای با عنوان «رفراندوم» مطرح شد!
هر دو گروه (احمدی‌نژاد و سران کودتای سال 88) این نسخه را در حالی می‌پیچند که خود را نسخه اصلی انقلاب و تنها سخنگویان واقعی و دلسوز انقلاب معرفی می‌کنند و جالب اینجاست که نسخه پیشنهادی هر دو گروه مورد استقبال گسترده دشمنان نشانه‌دار این انقلاب و مردم قرار گرفته است.
 به نظر می‌رسد هر دو جریانِ به ظاهر رو در روی هم که مانند دو لبه متضاد قیچی در تقابل با یکدیگرند و با انگشتان یک دست تحریک می‌شوند و حرکت می‌کنند تا به هم برسند، یک مانع قوی به نام ولایت فقیه در برابر خود دارند.
احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های خود و در نامه خطاب به رهبر انقلاب، دائما از مردم سخن می‌گوید اما رای مردم برای او همچون جریان فتنه سال ۸۸ تنها در صورتی که مقوم به قدرت رسیدن او باشد، ارزش دارد. وی در این نامه، نظام اسلامی را به مهندسی انتخابات متهم می‌کند، تهمتی که بارها و بارها از زبان جریان فتنه در مواقعی که شرایط قانونی را نداشته یا رای مردم را به دست نیاورده عنوان شده، از جمله در انتخابات سال ۸۸ که شخص احمدی‌نژاد، خودش از سوی جریان فتنه متهم بود.
 نکته اینجاست که رهبر انقلاب چه در سال ۸۸ و چه انتخابات‌های قبل از آن، و بعد از آن همواره به حفظ شان و جایگاه دو رکن مهم «ساختارهای انتخاباتی و آرای مردم» پایبند بوده‌اند و از هر دو دفاع کرده‌اند. احمدی‌نژاد، اگر دو دوره رئیس‌جمهور این کشور بوده است، دقیقا به دلیل حفظ حرمت و جایگاه دو رکن مهم «ساختارهای انتخاباتی و آرای مردم» بوده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi