شناسه خبر : 58235
چهارشنبه 09 اسفند 1396 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با خانواده شهید "محمدحسین حدادیان"

مدافع حرمی که در پاسداران به دست دراویش شهید شد!

منزل جدید محمدحسین تا خانه پدری اش فاصله چندانی ندارد. حالا او در حیاط امامزاده علی اکبر(علیه السلام) چیذر آرمیده است. همانجایی که سال ها توفیق خادمی اش را داشت و اینک خود زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان شده است. پس از زیارت امام زاده و مزار شهید که هنوز گلهایش تازه اند، به منزل شهید حدادیان می رویم و پای سخنان والدینش می نشینیم.

مادر جلیل القدر و پدر بزرگوار شهید در طول گفت وگو بارها ابراز می دارند که ما از شهادت «محمدحسین» خوشحالیم! آنها مفتخرند که محمدحسین در آماج شبهات و افکار و نحله های انحرافی، صراط مستقیم ایمان و ولایتمداری و سعادتمندی را انتخاب کرد و در این مسیر نورانی تا شهادت پیش رفت.

 

تدارک برای آشوب
پدر شهید می گوید آشوبگران از حدود 20 روز تا یک ماه قبل از غائله آن شب، اتوبوس و ون آورده بودند که در آنها سنگ ، بلوک های خرد شده، چوب، میله فلزی، قمه و... وجود داشت. افرادی که جلوی منزل سرکرده دراویش بودند، علنا در روز روشن چوب و زنجیر دستشان بود و خود را محافظ آن فرد می دانستند. هرکسی جرئت نمی کرد از آن کوچه رد شود.
ما خوشحالیم. برنده این ماجرا ما هستیم. ما امتحانمان را پس دادیم. حالا نوبت قوه قضائیه و مسئولان است که با ریشه یابی و ریشه کنی اینگونه مشکلات امتحانشان را پس دهند و دل حضرت آقا شاد شود با اقدام و عمل.
    گفت وگوی قریب به دوساعته خانواده این شهید پر است از بیان ناگفته ها. سلوک و سیره محمدحسین مضامین و دقایق شگفتی در خود داشت.

 

شهادت؛ بزرگ ترین آرزویش
گفت وگو را با پدر بزرگوار شهید آغاز می کنم. آقای فرهاد حدادیان می گوید که شهادت بزرگ ترین آرزوی محمدحسین بود و اینکه در خدمت ولی فقیه زمانش باشد. از شهادت او خیلی خوشحالیم. محمدحسین پرسنل حقوق بگیر هیچ سازمانی نبود اما برای انجام تکلیف در میدان حاضر شد. از لحظه ای که شهید شده کارهایش را اصلا ما انجام نمی دهیم. کار دارد خدایی پیش می رود. عنایت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است.
او ادامه می ‎دهد: وصیت نامه اش در گوشی همراهش بود. آن را دو سال قبل و روز تولدش نوشته بود. درست چند روز مانده به اعزامش به سوریه. درباره پدر و مادر فقط یک خط نوشته بود که اگر اذیتتان کردم ببخشید. در ادامه به حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) متوسل شده و درباره ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب توصیه کرده.
وقتی پدر شهید اشاره می کند که محمدحسین شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به شهادت رسید، مادرش وارد گفت وگو می شود و می افزاید که هنگام سحر! وقتی که حتی نماز واجب به گردنش نبود.
 پدر ادامه می دهد که فرزند نازنینش، بچه صادقی بود و مطیع امر رهبر و مادر. خطی هم که می گرفت، از رهبر معظم انقلاب بود. سخنرانی ایشان را گوش می کرد و همان راهی را که ایشان می فرمودند ادامه می داد.
پدر شهید می گوید اگر مادرش چیزی می ‎گفت، دست بر سینه اش می گذاشت و می گفت: چشم.
شبی که می خواست به خیابان گلستان هفتم پاسداران برود، مادرش گفت؛ آنها اسلحه و چاقو دارند اما آن هنگام استثنائا تنها دست را بر سینه گذاشت بدون اینکه چشم بگوید! سپس ابتدا به هیئت رفت، بعد به آن معرکه. مادر شهید هم درباره این اقدام محمدحسین ابراز می دارد که او می خواست هم از ولی فقیه اطاعت کند، هم حرمت مرا نگه دارد و دلم را نشکند. مادر شهید اضافه می کند کسی «محمد حسین» را ژولیده ندیده بود. همیشه شیک و آراسته بود. بسیار مودب بود و حریم نگه دار و دغدغه اش فقط ولایت بود.

 

چهره ای خونین که صورت مادر را هم آغشته کرد
    مادر کمی هم از نحوه شهادتش می گوید که او را به میان خودشان کشانده بودند. هرکس با هرچه داشت... میله در چشمش فرو کرده بودند. صورتش سوراخ سوراخ بود و خون تازه از آن می آمد. وقتی صورتم را روی صورتش گذاشتم، صورت من هم آغشته به خون شد. روضه حضرت علی اکبر(علیه السلام) در قلب تهران به تصویر کشیده شد. پدر می گوید حتی جمجمه اش را از پشت سر شکسته بودند. 

 

دوست دارم با صورت خون آلود اربابم حسین(علیه السلام) را زیارت کنم
    می گفت دوست دارم با صورت خون آلود شهید شوم و این گونه اربابم را زیارت کنم که چه لذتی دارد. همینطور که مادر شهید می گوید، واقعا هم محمدحسین به آرزویش رسید چراکه دراویش داعشی جای جای صورتش را با تفنگ ساچمه ای هدف قرار داده بودند. محمدحسین با صورت دلخواهش به زیارت سرور و سالار شهیدان رفت. السلام علیک یا ابا عبدالله... «بسیجی عاشق کربلاست و کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهرها و نامی است در میان نام ها. نه، کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست.» «آری، اگر می خواهی که حزب الله را بشناسی اینچنین بشناس: او اهل ولایت است، عاشق امام حسین(علیه السلام) است و از مرگ نمی هراسد. سلام بر حزب الله»

 

اخلاص؛ رمز موفقیت محمدحسین
    مادر می گوید؛ خدا گواه است که یک ذره احساس سوز دل نمی کنم. خودم تعجب می کنم چرا محمد حسین جان؟ عنایت خودت است؟ مادری حضرت زهرا(سلام الله علیها) است که من این فرزند را به مادر عالم(سلام الله علیها) سپردم. به اصلش سپرده شد. همان اصل هم دارد هدایت می کند.
    محمدحسین می گفت؛ شهادت خیلی زیباست و نصیب هرکسی نمی شود. توفیق می خواهد اما من شهادتی را می خواهم که موج آفرین است و حرکت سازی می کند. محمدحسین به شهادتی که دوست داشت رسید.
    اینکه محمد حسین به این نحوه به شهادت می رسد را به دلیل اخلاص او می داند و ابراز می دارد که هر عمل انسان اگر مهر اخلاص خورد، باقی است. «محمد حسین» پرتلاش اما بی ادعا بود.

 

ولایت فقیه خط قرمز رفاقت ها
    مادر درباره اخلاق اجتماعی شهیدش می گوید که محمدحسین دستگیری زیادی از افراد نیازمند داشت و برای انجام کارهای خیر ما را هم به مشارکت دعوت می کرد. او فعال اجتماعی بود و مشکل و مسئله ای پیش می آمد، در خط مقدم بود. در همه دوستی هایش خط قرمزی به نام ولایت داشت. صمیمانه ترین دوستش هم اگر معاندانه با ولایت فقیه زاویه پیدا می کرد، رفاقتش با او تمام بود. ولایت فقیه مهم ترین خط قرمز زندگی محمدحسین بود و فدای ولایت مطلقه فقیه شد.
    
حضرت زهرا(سلام الله علیها) مرا می خرد
در همین حال بارها تلفن پدر شهید زنگ می خورد و او با آرامش به درخواست رسانه های مختلف برای حضور در بیت شهید پاسخ مثبت می دهد. دوست محمدحسین هم تماس می گیرد و پدر شهید پس از صحبت مختصری با وی، گوشی را به من می دهد تا قضیه ای را روایت کند: یک شب اتفاقی به «محمد حسین» گفتم، تو را کسی نگاه هم می کند که بخواهد بخرد؟! پاسخ داد که من دنبال نگاه کسی نیستم. من را حضرت زهرا(سلام الله علیها) می خرد. وقتی در معراج شهدا پیکر مطهرش را آوردند، یاد این جمله اش افتادم. حضرت زهرا(سلام الله علیها) او را خرید. با مهربانی تذکر می داد و امر به معروف و نهی از منکر می کرد. هرچه از او بگویم کم گفتم.
    پدر شهید ماجرایی را به مادر شهید یادآوری می کند تا آن را روایت کند. مادر شهید می گوید: محمدحسین معتقد بود رفتاری که با دراویش داعشی در جلوی زندان اوین شد، متناسب نبود، آنان خواسته های دیگری را مطرح و غائله دیگری برپا می کنند که همین هم شد.
    از مادر شهید می خواهم درباره اعزام شهید به سوریه بگوید. می گوید محمد حسین چند روز پیش از اینکه به سوریه برود، به من گفت، اگر یک وقت بخواهم به سوریه بروم، نظر شما چیست؟ گفتم عمری است می گویم «یا اباعبدالله انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» خندید و گفت: همین را می خواستم.
    
    پس از بازگشت از سوریه نسبت به نعمت ولایت شاکرتر شده بود
    برای رفتن به جبهه سوریه خیلی زحمت کشید و این در و آن در زد. پس از بازگشتش نسبت به نعمت ولایت خیلی شاکرتر شده بود. می گفت؛ مادر خدا نیاورد روزی را که آنچه در سوریه دیدم، در ایران اتفاق بیفتد که ناموس مردم امنیت نداشته باشد و زن و بچه کنار خیابان گرسنه باشند. در گروه هایی که عضو بودم، سوالاتی در این زمینه می پرسیدند، نوشتم اگر از هیچ کس خبر نداشته باشم، از پسرم که عزیزترین شخص برای من است، خبر دارم. هرکدام از ما وظیفه و رسالتی داریم اگر پسر من و دیگر رزمندگان و جوانان نروند، دشمن فردا در خاک ماست.
    
    کدام خاک مقدس زیر سر «محمد حسین» قرار گرفت؟
    از معراج شهدا خاک مقدسی را که از تفحص حدود 300 شهید به صورت دسته جمعی به دست آمده بود، آوردند و در قبر زیر سر «محمد حسین» گذاشتند. حضرت زهرا (سلام الله علیها) برایش مادری کردند که بالشی از خاک تفحص 300 شهید زیر سرش باشد.
    خودش هم تربت نابی از مرقد امام حسین(علیه السلام) داشت که هر چند وقت یکبار آن را باز می کرد، آیاتی را می خواند و آن را می بست.
    
    مطالبه خانواده شهید از قوه قضائیه
    مطالبه مادر و پدر شهید از قوه قضائیه ریشه یابی و ریشه کنی غائله است. کشف دست های پشت پرده و افراد وابسته به این جریان ها. شرایطی فراهم شود که در چنین مواقعی نیروی انتظامی بتواند شدیدتر برخورد کند و منتظر احکام خاصی نباشد.
    
    محمدحسین شهید شد اما «محمد حسین ها» بیدار شدند
    مادر ابراز می دارد که محمدحسین شهید شد اما «محمد حسین ها» بیدار شدند. هر «محمدحسینی» که بر زمین افتد، «محمد حسین ها» تربیت می شوند. راه حق همیشه زاینده است. از شهرهای دیگر می آیند و می گویند ما پشتیبان شما هستیم. پدر هم خاطرنشان می کند که جوانان که به اینجا می آیند مرا در آغوش می گیرند و می گویند چه کنیم تا محمدحسین شویم؟ او دیگر تنها فرزند ما نیست؛ فرزند انقلاب است و باید همه راهش را ادامه دهیم. محمدحسین با شهادتش مزد نوکری مجالس عزای آقا امام حسین(علیه السلام) و خدمت هایش در بسیج را گرفت. مادر شهید می گوید: «فرزندش در زمان خودش وظیفه اش را انجام داد و کار را سپرد به دست مابقی سربازان ولایت» به دست همان ها که نه پیامبر را دیدند و نه حتی پیر جماران را. تابش نور ولایت را از سیمای سماواتی امام خامنه ای دیدند که علمدار نهضت انبیاست و حقیقت را نشانشان می دهد. آنها در رکاب ولایت و منتظران ظهورند و می خواهند همچون محمدحسین باشند. خط سرخ شهادت ادامه دارد...
  

منبع: کیهان
اینستاگرام
نیروهای انقلابی،،،اعم ازحزب الله،حزب شیت کرمانشاه،دیوانگان حسین ع وکلیه دلسوزان واقعی انقلاب بپاخیزید!مسئولین نظام خیلی دست به عصا ومحتاتانه پیش میروند!!!و ریشه دراویش قلابی و درویش نماهارابخشکانید،،،وگرنه شایدقطره قطره دریایی شوند!وهمین درویش نماها باداعش وطالبان و النصره والشباب و...و...و...و...و..........!!!!!وآنوقت دیگربایدلشکرکشی کرد!پیشگیری بهترازدرمان است.بپاخیزید.
روحش شاد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi