شناسه خبر : 58240
چهارشنبه 09 اسفند 1396 , 15:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تاکید کرد:

لزوم موضع‌گیری قاطع دستگاه دیپلماسی در برابر گستاخی دوباره ترامپ

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مواضع اتخاذ شده اخیر دستگاه دیپلماسی کشور در برابر راهبردهای شش‌گانه ترامپ علیه ایران را صرفا بیان واژه‌های تهدیدکننده توخالی و بی‌اثر توصیف کرد و خواستار اعلام موضع صریح و قاطع وزارت امور خارجه در برابر گستاخی امریکا شد.

فاش نیوز - جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مواضع اتخاذ شده اخیر دستگاه دیپلماسی کشور در برابر راهبردهای شش‌گانه ترامپ علیه ایران را صرفا بیان واژه‌های تهدیدکننده توخالی و بی‌اثر توصیف کرد و خواستار اعلام موضع صریح و قاطع وزارت امور خارجه در برابر گستاخی امریکا شد.

به گزارش رابط عمومی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ، شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در چهل و هشتمین جلسه مستمر خود علاوه بر بررسی ابعاد اغتشاشات خیابان پاسداران و شهادت مظلومانه سه تن از نیروهای ناجا و یک تن از بسیجیان به دست فرقه موسوم به دراویش گنابادی، اقدامات خشونت‌طلبانه این فرقه را محکوم کرد و خواستار اشد مجازات برای عاملان این رخداد شد.

در این جلسه همچنین موضوع راهبردهای شش‌گانه ترامپ در قبال ایران که اخیرا اعلام عمومی شده، مورد بحث قرار گرفت. جمعیت جانبان انقلاب اسلامی معتقد است با توجه به اصرار امریکا برتشدید تحریم‌ها علیه ایران و حتی تهدید مجدد به خروج کامل از برجام در صورت عدم اعمال خواسته‌های وی از سوی کنگره، لازم است دستگاه دیپلماسی کشور قاطعانه اعلام موضع کند.

این جمعیت با انتقاد از موضع منفعلانه، نصحیت‌گرایانه و به دور از قواعد حقوقی و مجاب‌کننده دستگاه دیپلماسی کشورمان در قبال مواضع اخیر ترامپ، تاکید کرد: در شرایطی که شاهد گستاخی بی‌محابای امریکا، سلطه شرکت های طرف قرارداد با ایران و بن‌بست شرایط موجود برای جذب سرمایه سرمایه گذاران خارجی در پروژه اقتصادی هستیم و برجام در شکایت و تنبیه ناقضان این سند که موجب ادامه فشار سنگین اقتصادی بر ایران هستند، عملا ناکارآمد است، دیپلماسی خارجی کشورمان به جز بازی با واژه های تهدیدکننده توخالی، مسیر دیگری را در این خسارت و ضرر یک طرفه دنبال نمی‌کند.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بر این باور است که انتظار همراهی اروپا ثمری جز فرصت سوزی برای ما نخواهد داشت.

در این جلسه همچنین با توجه به قرار گرفتن در آستانه 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، موضوع آسیب‌شناسی تهدیدها و فرصت‌ها در ماموریت و عملکرد بنیاد شهید در دستور کار جمعیت قرار گرفت. در این جلسه بر ضرورت ارتقای کارآمدی بنیاد از طریق مسئولیت پذیری مدیریت این نهاد و بهبود کیفیت پیگیری امور درمانی مخاطبان بنیاد شهید به منظور کسب رضایتمندی بهره گیرندگان از خدمات ارائه شده تاکید شد.

جمعیت جانبازن انقلاب اسلامی در عین حال یادآوری کرد که قرارگاه فرهنگی بنیاد شهید با هدف صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت هنوز سامان نیافته است و خواستار اهتمام مسوولان در راستای تحقق ماموریت‌های فرهنگی بنیاد شد.

 در آخرین جلسه جمعیت جانبازان ارزیابی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نیز در دستور کار قرار گرفت و بر ضرورت تغییر ساختار به کار بستن تمهیدات موثر برای تعامل و انسجام بیشتر، برگزاری همایش‌های استانی منطقه‌ای و ملی و نیز فراهم کردن بستر نقش‌آفرینی جوانان در لایه های مختلف جبهه انقلاب تاکید شد.

به کار بستن شیوه های نو برای حفظ سرمایه های اجتماعی به دست آمده در انتخابات گذشته و ارتقای آن در انتخابات پیش‌رو، رفع موانع همگرایی نیروهای انقلاب و تمرکز بر شعار پیشرفت و عدالت، پیگیری مطالبات مردم و تحقق وعده‌های مسئولان اجرایی کشور و نیز بصیرت افزایی و روشنگری از طریق تحلیل شرایط موجودبرای جامعه از دیگر مواردی است که جمعیت جانبازان بر آنها تاکید کرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi