شناسه خبر : 58253
پنجشنبه 10 اسفند 1396 , 12:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح نمایشگاه جشنواره ملی تجسمی سرچشمه سرخ / تصاویر

نمایشگاه جشنواره ملی تجسمی "سرچشمه سرخ" با حضور رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، خانواده شهدای هفتم تیر و تعدادی از خانواده ایثارگران عصر روز چهارشنبه در موسسه فرهنگی- هنری صبا افتتاح شد.

فاش نیوز - نمایشگاه جشنواره ملی تجسمی "سرچشمه سرخ" با حضور  رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، خانواده شهدای هفتم تیر و تعدادی از خانواده ایثارگران عصر روز چهارشنبه در موسسه فرهنگی_ هنری صبا افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی در افتتاح نمایشگاه ملی تجسمی "سرچشمه سرخ" در جمع خبرنگاران گفت: باید با ابزار جدید جوانان  را در جریان حوادث و وقایع انقلاب اسلامی قرار بدهیم و بخش هنر جدید این نمایشگاه  این هدف را دنبال می کند.

 وی آثار هنرمندان راه یافته به نمایشگاه "سرچشمه سرخ"را خاطره انگیز برشمرد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه سرچشمه سرخ با ارائه آثاری با کیفیت و برجسته در حوزه ایثار و شهادت، به ویژه اثرهای هنرمندان در خصوص شهید بهشتی مرا به یاد شهید بهشتی انداخت و برای من تداعی گر روزهای حضور ایشان بود.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در ادامه عنوان کرد: با مشاهده آثار، بخشی از وقایع انقلاب در اذهان بازدیدکنندگان بازسازی می شود و به نظر من این نمایشگاه قابل تحسین است و در  مجموع می توان از همه کارهای موجود در نمایشگاه سرچشمه سرخ، به عنوان آثاری بدون نقص، زیبا و برجسته یاد کرد و اگر قرار باشد که به این نمایشگاه نمره ای داده شود نمره آن 20 خواهدبود.

 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید درخصوص جانفشانی شهید بهشتی در انقلاب نیز گفت: انسان های وارسته ای چون شهید بهشتی خود را وقف انقلاب کردند و یادآوری این شهدا به نسل جوان، تنها بخشی از ایثارگری انسان های فداکاری چون شهید بهشتی و سایر ایثارگران، در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

در این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن کاویانی راد معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیادشهید نیز در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره به خبرنگاران گفت: در آستانه تاسیس بنیادشهید و امورایثارگران، افتتاح این نمایشگاه ارزشمند نیز آغاز شد  و موضوع این نمایشگاه به عنوان واقعه هفتم تیر به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و درعرصه ایثار و شهادت در کشور می درخشد.

 کاویانی راد در ادامه گفت: اوج تعالی و قله بلند ایثار و شهادت به عنوان یک سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی در هفتم تیر و در چهارچوب جنایتی که برعلیه ملت مظلوم صورت گرفت و از دست دادن نخبگان ارزشمندی که هرکدام از آنان سرمایه فرهنگی، ارزشی برای ما بود پیش از آن که یک فاجعه را به تصویر بکشد حکایتگر حضور سطوح مختلف کشور از عموم مردم تا عالی ترین افراد درسطوح مدیریتی وسیاسی، نشانگر عمق نفوذ و ارزش های انقلاب اسلامی است و این پدیده ارزشمند نمونه کوچک شده ایثار سال های دراز ملت ایران است.

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی بنیاد شهید افزود: ارزش وجودی شهید بهشتی به عنوان سیدالشهدای انقلاب اسلامی یکی از ویژگی هایی است که توجه به مقوله ایثار و شهادت را دوچندان می نماید.

کاویانی راد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری  در خصوص پرداختن به شهدای مظلوم هفتم تیر نیز اضافه کرد:  تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع عامل دیگری بود که بنیادشهید و امور ایثارگران تمام تلاش و توان خود را بسیج  و با همکاری هنرمندان مختلف و اختصاصا" با موضوع هفتم تیر، مجموعه آثاری را در سطح گسترده برای اولین بار در کشور به صورت موضوعی دورهم جمع کند.

 ایشان خاطرنشان ساخت: این آثار در طول سالیان، برای اولین بار است که به معرض رویت درآمده و مستنداتی که هرکدام از آنان به عنوان یک سند تاریخی برای آیندگان این مرز و بوم است برای نسل جدید قابل استفاده و بهره وری خواهدبود.   

  در پایان گفتنی است نمایشگاه سرچشمه سرخ، در چهار بخش نقاشی، تصویرسازی، هنر جدید و عکاسی، از 10تا 27 اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا  دایر و برای بازدید علاقمندان آزاد است.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام

...

می گویند فلانی سالم بود و چطور میشود که

یهویی سکته کرد و مرد ؟!

...

سکته به سلامتی و مریضی ربط ندارد ؟!

مغزی و یا قلبی ؟!

من ۸/ ۲ / ۱۳۹۶ ساعت ۶/۵ صبح سکته قلبی کردم .

قبلاً خیلی هم سالم بودم .

قند و چربی نداشتم و ناراحتی تنفسی و قلبی

هیچ وقت نداشتم .

و هر ۲ سال یک بار شاید سرما می خوردم .

ولی یهویی قطره ای خون از رگ قلبم نخواست

رد شود و نزدیک بود بمیرم ؟!

و شانس آوردم و البته زود به بیمارستان رفتم و

بعد از ۳ ساعت درد شدید و به کمک دکتر و دارو

خون از رگ رد شد و زنده ماندم ؟!

بنابر این سکته مغزی و سکته قلبی :

آنی و فوری می کشد ؟!

و دلیل هم نیاز ندارد : سالم باشی و یا مریض باشی .

منو نگاه نکن که زنده ماندم :

بعضی های دیگر هم مثل من شانس آوردند و نمردند .

البته بعد از ۵۰ سالگی یک آسپرین بچه هر روز

بعد از غذا بخوری :

احتمال سکته کم می شود ؟!

من ۴ سال پیش مدتی آسپرین خوردم و بعد ترک کردم .

و اینکه ۴۰ سال سیگار می کشیدم و ۳ ماه بود که

ترک کرده بودم ولی مریض نبودم .

ولی الآن بعد از سکته همیشه زود مریض میشوم .

و دیگه آدم بشو نیستم .

قبل از سکته باورم نمیشد ۶۰ ساله ام .

ولی الآن فکر می کنم ۱۲۰ ساله ام ؟!

شایدم بیشتر ؟!

...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi