شناسه خبر : 58271
شنبه 12 اسفند 1396 , 15:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرشاخه غائله دراویش مشخص شد!

ایل جورناله: دراویش را عربستان تحریک به ایجاد ناآرامی کرد
یک روزنامه ایتالیایی تصریح کرد پشت پرده اغتشاشی که فرقه دراویش در شمال شهر تهران راه انداختند، رژیم وهابی عربستان قرار دارد.
ایل‌جورناله با اشاره به تحرکات خشونت‌طلبانه فرقه دراویش در شمال تهران که به شهادت 4 نفر انجامید، نوشت: بسیاری بر این باورند که پشت اعتراض‌های روزهای اخیر، قدرت‌های خارجی قرار دارند و عربستان وهابی نیز یکی از دولت‌هایی است که از صوفی‌های ایران دفاع کرده است. پس از اعتراض علیه حجاب، این بار شورش دراویش به وقوع پیوست و خیابانی در شمال تهران صحنه درگیری‌های نیروهای پلیس و اشرار وابسته به یک فرقه صوفی‌مآب بود.
خشونت به حدی رسید که کمتر انتظار می‌رفت و پنج مامور پلیس و بسیجی کشته شدند. در دو مورد با استفاده از خودرو که با سرعت به سوی محل ایست و بازرسی، حرکت کرد و در یک مورد نیز بااستفاده از چاقو، یک مامور کشته شد.
در تصاویر ویدیویی که توسط عابران در شبکه‌های اینترنت منتشر شده است، خودروهای آتش گرفته شده، پرتاب کوکتل مولوتف علیه ماموران و تظاهرکنندگان مسلح به باتوم که با نیروهای انتظامی درگیر شده بودند، دیده می‌شوند.
این روزنامه افزود: در این درگیری‌ها، برخی از ماموران و تظاهرکنندگان مجروح و به نوشته ایرنا، حداقل 300 نفر از جمله مسئولان کشتن ماموران پلیس، دستگیر شدند.
خیلی‌ها بر این باورند که پشت این اتفاقات اخیر، قدرت‌های خارجی قرار دارند که علاقه به بی‌ثبات کردن ایران دارند که همواره نقش مهم‌تری در خاورمیانه پیدا می‌کند.
جالب اینکه چند روز قبل از درگیری‌های اخیر، مقاله‌های زیادی در روزنامه‌های عربی نزدیک به مواضع حکومت‌های نفتی خلیج فارس، در رابطه با تبعیض اعمال شده بر درویش‌ها در ایران منتشر شد.
گفتنی است که دولتی مانند عربستان سعودی که براساس باور وهابی تاسیس شده است و درویش‌ها را مشرک و کافر محسوب می‌کند، نیز به دفاع از درویش‌های ایران پرداخته است. روشن است که در این مورد در برابر استفاده ابزاری با اهداف سیاسی قرار داریم.
دراویش ادعا می‌کنند که به صلح، امنیت و برابری باور دارند و سعی بر اجتناب از خشونت دارند و نمی‌خواهند وارد سیاست شوند.
اما زندگی نورعلی تابنده، با این گفته‌ها در تضاد است، چراکه پس از اخذ مدرک دکترا در رشته حقوق، به دفاع از مخالفان سیاسی پرداخته است! او پس از انقلاب به دفاع از دشمنان انقلاب پرداخت.
معروف‌ترین موکل او بی‌تردید عباس امیرانتظام، نخستین سفیر دولت پس از انقلاب بود که به اتهام جاسوسی برای آمریکایی‌ها، به حبس ابد محکوم
و زندانی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi