شناسه خبر : 58287
یکشنبه 13 اسفند 1396 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کبک بی‌بی‌سی این بار سر به زیر برف کرد و ندید


تحلیلگر سابق ‌بی‌بی‌سی می‌گوید شبکه دولتی انگلیس، «نفرت از خود» را فقط برای ایرانی‌ها می‌سازد نه برای مردم انگلیس.
وی با اشاره به بحران برف که زندگی را در انگلیس مختل کرده، نوشت: «تعطیل کامل 3 فرودگاه، لغو 200 پرواز، لغو 1424 قطار اسکاتلند، لغو قطارهای شمال نیوکاسل، لغو جراحی‌های غیراورژانس، فلج شبکه راه‌ها، امکان قطع گازرسانی، با این حال چرا کسی نمی‌گوید خاک بر سر بریتانیا؟ چون «نفرت از خود»‌ و حس حقارت ملی را در کارخانه ‌‌‌‌‌BBC برای صدور به مستعمرات می‌سازند نه مصرف داخلی.»
در همین حال سایت تابناک با اشاره به رویکرد متناقض شبکه ‌‌‌‌BBC به برف در ایران و انگلیس نوشت: چند هفته پیش پس از برف شدیدی که در کشور بارید و مردم را در تهران دچار مشکلاتی کرد، انتقاد رسانه‌ها و مردم را برانگیخت. رسانه‌هایی که البته همگی از سر خیرخواهی فعالیت نمی‌کردند و برخی‌شان می‌کوشیدند از آب گل‌آلود برای خود ماهی صید کنند.
از جمله این رسانه‌ها، بی‌بی‌سی بود؛ بخش فارسی رسانه مشهور انگلیسی که اگر آرشیو بهمن ماهش را مرور کنید، پر است از مطلب، فیلم و عکس درباره بحران برفی کشورمان. رسانه‌ای که اگرچه در انگلیس مستقر است، اما ظاهرا اطلاعی از اوضاع و احوال پیرامون خود ندارد، مگر آنکه پای مد یا پیشرفتی شگرف یا جشنواره‌ای خاص یا اتفاقی مثبت در میان باشد. این را می‌شود از رفتار این روزهای این رسانه دریافت که خبر از بحران برفی انگلیس ندارد.
چند روزی است که بارش برف انگلیس را در بحرانی بزرگ فرو برده است تا جایی که هشدار قرمز در برخی نقاط این کشور اعلام شده که معنای آن خطر جانی برای شهروندان است. وضعیتی که به تعطیلی چند فرودگاه، لغو چندصد پرواز، انسداد بسیاری از راه‌ها، از حرکت ایستادن شمار بسیار زیادی از قطارها و سرگردانی انبوه مسافران منجر شده و علاوه بر آن، تدابیر تکمیلی مانند تعطیلی مدارس، لغو جراحی‌های غیرضروری برای خالی نگه‌داشتن مراکز درمانی و هشدار به مردم در خصوص احتمال قطع گاز، در دستور کار مقامات این کشور قرار گرفته است.
به این موارد، بروز تصادفات پرشمار و راه‌بندان‌های طولانی در برخی مسیرها را هم می‌توان افزود اگر وضعیت وخیمی را ترسیم می‌کند که این کشور غربی بدان مبتلاست. وضعیتی که اغراق نیست اگر بگوییم از اوضاع رقم خورده در پی بارش برف در تهران و چند شهر دیگر در ماه گذشته وخیم‌تر است. اما واکنش بی‌بی‌سی به این وضعیت چیست؟
بد نیست سری به وب‌سایت این بنگاه خبری بزنید و اخبار منتشر شده در آن را مرور کنید تا دریابید جز یکی دو مطلب مختصر، اثری از بحران فراگیر در این کشور در سایتی که در قلب آن مستقر است و فعالیت می‌کند، یافت نمی‌شود. مطالب مختصری که راه به کانال این رسانه در تلگرام یا صفحات آن در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیافته و جایش را اخبار مربوط به کشورمان، از ریز تا درشت گرفته است. موضوعی قابل تامل که نشان می‌دهد برای مدیران این رسانه «برف» و «بحران» زمانی مهم است که در ایران رخ داده باشد وگرنه انگلیس که جز شوهای مختلف و برخی اخبار فان و زرد، چیزی برای عرضه در دنیای خبر به کاربران فارسی‌زبان ندارد!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi