شناسه خبر : 58348
سه شنبه 22 اسفند 1396 , 16:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای مستمری والدین شهدا

والدین شهدای شاغل در دستگاه های اجرایی مندرج در ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از کلیه امتیازات قانونی همسر شهید برخوردار هستند و تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیف ۱۳۱۶۰۰ مربوط به بنیاد شهید تامین شد.

فاش نیوز -  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی تبصره 17 بنیاد شهید و امور ایثارگران را مکلف به تسری کلیه امتیازات قانونی همسران شهدا به والدین شهدا کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی لایحه بودجه 97 که از شورای نگهبان به بهارستان اعاده شده است، با اصلاح تبصره 17 در بند الحاقی 4 آن را به این شرح اصلاح کردند: والدین شهدای شاغل در دستگاه های اجرایی مندرج در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از کلیه امتیازات قانونی همسر شهید برخوردار هستند و تا سقف 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیف 131600 مربوط به بنیاد شهید تامین شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان ملت در بهارستان در ادامه رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه 97، بند الحاقی 5 را به این شرح اصلاح کردند: بنیاد شهید و امور ایثارگران، مکلف است علاوه بر افزایش سنواتی، مستمری کلیه والدین معظم شهدای فاقد حکم حقوقی(شهید) را به میزان 25 درصد افزایش دهد و اعتبارات مورد نیاز این حکم از محل صرفه جویی بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین می گردد.

براین اساس از محل جدول 131600 تا سقف مبلغ 500 میلیارد ریال اعتبار قابل تامین خواهد شد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام علیکم . بنده فرزند جانباز ۲۵ درصد هستم . متاهل و فاقد َشغل . پدرم کارمند رسمی شرکت نفت هست و ۸ سال دیگه تا بازنشستگی داره . مدرک تحصیلی کاردانی گرافیک از دانشگاه و گواهینامه Hse از فنی حرفه ای دارم . طبق ماده ۴۸ الحاقی ...بعلاوه سهمیه استخدامی ؛ تقاضای استخدامم رو از وزارت نفت خواستم ولی وزیر اینجور استخدامی هارو متوقف کرده و هر جایی مراجعه کردم گفتن فقط ماده ۲۱ جایگزینی میتونم استفاده کنم ؛ یعنی بابام بازنشست بشه من آزمون شرکت کنم و .... ! حتی کمیسون ماده ۱۶ هم از ماده ۴۸ الحاقی حمایت نکرد و گفت فقط ماده ۲۱ جایگزینی ! با اینکه ماده ۴۸ الحاقی بقوه خود باقیست ولی متاسفانه توجه نمیکنن و مارو بین این قوانین گرفتار کردن . خواهش میکنم بنده رو راهنمایی کنید چطوری از حقم دفاع کنم و .... ! خدا قوت
با سلام
ایا عجیب نیست برای والدین شهدای شاغل با میانگین سن بالاتر از 70 سال یعنی الان اگر هم شاغل بوده اند همگی بازنشسته شده اند و شاید یک یا دو نفر الان شاغل باشند و این مصوبه برایشان مناسب باشد ، می ایند و در مجلس مصوبه می نویسند !
ولی برای حداقل حقوق رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل دولتی با تعداد بیش از 100 هزار نفر کمترین حمایتی انجام نمی دهند ! و حتی یک ایین نامه اجرایی هم نمی نویسند !
براستی تا چه زمانی قرار است کلیه حمایت ها فقط برای ایثارگران شاغل در دستگاههای دولتی باشد و سایرین را به فراموشی بسپارند ؟
روند نا حقی و بیعدالتی در مجلس به صورت مستمر ادامه دارد و نمی دانم چرا متوقف نمی شود؟
همیشه برای انهایی که از حمایت های مناسبی بهره مند هستند حق های جدیدتر ایجاد می شود و برای انهایی که حمایتی ندارند مثل گذشته به فراموشی سپرده می شوند .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi