شناسه خبر : 58349
چهارشنبه 16 اسفند 1396 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظام وظیفه عمومی باید قانون را اجرا کند.

رضا نیکخوی منفرد - نظام وظیفه عمومی باید قانون را اجرا کند. وظیفه قانون گزاری ندارد.
بند د ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه بیان می دارد:
د- متن زیر به‌عنوان بند (7) به انتهای ماده (45) قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 29/7/1363 الحاق می‌شود:
7- -درصورت اذن فرماندهی کل قوا:
- فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
- فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
- فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه
تبصره - بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.
همانطورکه در قانون ملاحظه می گردد بند (د) بسیار واضح ومشخص وکاملا قابل فهم برای افراد غیر حقوقدان هم می باشد. فرزندان ایثارگران در صورت داشتن شرایط فوق براساس تایید جانبازی و رزمندگی و اسارت از مراجع مربوطه به تعداد امتیازاتی که ایثارگر دارد، فرزند یا فرزندان ایثارگر از مزایای این قانون می تواند استفاده کند.

آنچه ستاد کل نیروهای مسلح در مورد واجدین شرایط می تواند تصمیم بگیرد در مورد آموزش خدمت نظام وظیفه واجدین شرایط براساس مقررات ستاد کل نیروی های مسلح درمورد آموزش است و لاغیر، و این قانون احتیاج به ثبت نام از طریق پلیس +10 هم نداشته و اقدام(ثبت نام) ازاین طریق در مورد 340000نفر، جز"کسب درآمد" اسم دیگری بر روی آن نمی توان گذشت!

می توان گفت که حداکثر یک درصدِ دومیلیارد و پنچاه میلیون تومان برای اداره پلیس +10 هم هزینه نمی شود.

از آنجا که از نظر نگارنده ثبت نام یک کار بیهوده بوده برای اینکه این پول استفاده شرعی پیدا کند پیشنهاد می کنم 99درصد آن درحساب مخصوص برای سربازان کم بضاعت هزینه شود.
 لازم به ذکر است بند (د) ماده 88 برنامه توسعه که نیازبه آئین نامه اجرائی نداشته ودر متن بند هم پیش بینی آئین نامه اجرائی نشده، این که گفته شود تعداد بیست هزارنفردر سال می توانند از مزایای قانون استفاده کنند و یا برای معافیت باید عدد امتیاز به 28 و29 برسد ازکجای بند د ماده 88برنامه توسعه ششم استخراج شده، معمائی است که کسانی که این شرایط را گذاشته اند باید پاسخگو در مقابل ایثارگران باشند؟!

پیشنهاد می کنم اگربرای هرصنف و گروهی، مقررات خلاف وضع می کنید، ازپست و مقامی که مدیون ایثارگران هستید برای ایثارگران وضع نکنید! رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس نیروی انسانی ستاد مشترک و رئیس نظام وظیفه کشور وقتی مصوبه ای مراحل قانونی خود را طی کرد درمقابل قانون با همه یکسان هستند، گرچه قانون ممکن است نقائصی داشته باشد، اما اینکه در مقابل اجرای قانون مقاومت کنیم و بگوییم این قانون احتیاج به کارشناسی دارد منطقی به نظر نمی رسد، ضمن اینکه این توهین به تمامی دست اندرکاران تصویب قانون است که با کسانی که در اجرای قانون مقاومت می کنند باید برخورد قانونی بشود.

اصلاح قانون فقط توسط قانون گذار باید انجام شود ولاغیر.

هر آئین نامه یا دستورالعملی که منطبق بر قانون نباشد قابل ترتیب اثر نیست و اگر کسی آنرا اجرا کند بدون تردید کاری خلاف شرع وقانون انجام داده است.

شایان ذکر است که مقام معظم رهبری اذن به اجرا داده اند که این قانون به مرحله اجرا رسیده است و قیدی هم به این قانون نزده اند شماره تلفن همراه برای پرسش ها یا پیامک در خصوص متن فوق از طریق تلگرام 09127380682
رضا نیکخوی منفرد قاضی بازنشسته و وکیل فعلی دادگستری، جانباز 15درصد با سابقه 5/13ماه حضور درجبهه

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام من هم با نظر ایشان موافقم وقتی قانونی تصویب میشه احدی نمیتونه قانون را اجرا نکنه و خودش یاخودشان قانون بنویسند هر چند قانون نیاز به اصلاح داشته باشه که تازه انهم بایستی از تصویب مجلس بگذره156
تورو خدا کاری کنید بعضی از فرزندان ایثارگر اگر منتظر بمانن غیبت میخورن پس هر چه زودتر فکری بکنید تا حق بچه ها پایمال نشه پسر من ۲۴ ماه داره و مشمول هست اگر الان نتونه استفاده کنه این قانون به دردش نمیخوره
با سلام خدمت شما ایثار گر محترم مطالب درستی که فرمودید کاملا به حق میباشد اما تاسف از اجرا کنندگان قانون تصویب شده خدا شاهده که درد و دل ایثارگر رو فقط فقط یک ایثار گر میفهمه ایا رسم تقدیر از ما که اینگونه در مقابل دشمن تا بن مسلح ایستادیم باید اینگونه باشد من بنا به اعتقاد شخصی خودم راهی جبهه شدم ایندگان در مورد ما قظاوت خواهند کرد یا علی
اگر جواب آقایان سرداران که درجه هایشان را با پا گذاشتن روی شانه های ایثارگران کسب کرده اند دارند جواب دهند
با تشکر از آقای رضا نیکخوی منفرد و قابل توجه مسئولان کشوری و لشکری !!!!!
با این بخشنامه های خلاف قانون چرا در حق ایثارگران وخانواده هایشان ظلم میکنید
سلام
از مسئولین سایت و آقای رضا نیکخوی منفرد خواهشمندم زمانی را برای اینکه به دفتر فراکسیون ایثارگران مجلس مراجعه کنیم مشخص کنید تا مستقیم باهاشون صحبت کنیم.
من بیش از 80 صفحه مدارک جمع آوری کردم..و اینقدر توان دارم که براحتی بتونم اشکالات ستادکل رو ثابت کنم..فقط میخوام حداقل یکی از شماها حضور داشته باشین...بعد از عید هم میخوام برم تو دفتر حوزه انتخاباتی این نماینده محترم که طرح 2 فوریتی دادن و بهش اشکالات کارش رو توضیح بدم..
سلام
از مسئولین سایت و آقای رضا نیکخوی منفرد خواهشمندم زمانی را برای اینکه به دفتر فراکسیون ایثارگران مجلس مراجعه کنیم مشخص کنید تا مستقیم باهاشون صحبت کنیم.
من بیش از 80 صفحه مدارک جمع آوری کردم..و اینقدر توان دارم که براحتی بتونم اشکالات ستادکل رو ثابت کنم..فقط میخوام حداقل یکی از شماها حضور داشته باشین...بعد از عید هم میخوام برم تو دفتر حوزه انتخاباتی این نماینده محترم که طرح 2 فوریتی دادن و بهش اشکالات کارش رو توضیح بدم..
با تشکر از بیابات آقای رضا نیکخوی منفرد .--- ما هم قانون شکستن آقایان را محکوم میکنیم .
چرا قانون قبل از سال 72 در مورد کسر خدمت فرزندان ایثارگران را اجرا نمیکنید ؟ هر کس به اندازه درصد و مدت حضور در جبهه از کسر خدمت استفاده کند --- چرا بین ایثارگران تبعیض قائل میشود ؟ فرزندان اقایان ان زمان از کسر خدمت استفاده کردند و چون حالا نیازی ندارندقانون را انگشتمالی میکنند ---- قانون شکن فرقی با فتنه گر ندارد !!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi