شناسه خبر : 58351
چهارشنبه 16 اسفند 1396 , 14:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده شهدا و ایثارگران وزارت خارجه مورد تجلیل قرار گرفتند

آئین تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگرانِ وزارت امور خارجه، با حضور وزیر امور خارجه و مقامات ارشد این وزارتخانه و دخت گرامی حضرت امام، به همت دفتر امور ایثارگران این وزارتخانه برگزار شد.

فاش نیوز - مراسم تکریم خانواده شهدا و ایثارگرانِ وزارت امور خارجه، با حضور وزیر امور خارجه و معاونان مسئولان عالی رتبه این وزارتخانه، دختر حضرت امام، خانواده شهدا، جانبازان و دیگر اقشار ایثارگران، شخصیت ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارمندان و کارکنان وزارت خارجه برگزار شد.

بر پایه این گزارش، در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مراسم تکریم خانواده شهدا و ایثارگرانِ وزارت امور خارجه، سه شنبه شب پانزدهم اسفند ماه با حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، سرکار خانم زهرا مصطفوی، دخت گرامی حضرت  امام خمینی، و اقشار مختلف ایثارگران این وزارتخانه اعم از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط یکی از جانبازان و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، ابتدا کلیپ هایی از شهدا و ایثارگران وزارت خارجه پخش شد و در ادامه محمدجواد ظریف طی سخنرانی کوتاهی به بیان و تشریح مولفه اصلی قدرت و امنیت کشورمان و وجه تمایز این مولفه ها با مولفه های قدرت و امنیت در کشورهای دیگر پرداخت.

وی  همچنین اهمیت و نقش فرهنگ ایثار و شهادت در تأمین امنیت و منافع ملی کشورمان به عنوان اصلی ترین زیرساخت قدرت و امنیت ملی را تشریح و تبیین کرد. 

دکتر ظریف سپس به همراه خانم  مصطفوی دختر امام خمینی(ره)، با اهداء لوح، از برخی مادران و خانواده سه و دو شهید از جمله شهیدان شعبانلو، أشجع‌زاده، شاه‌آبادی، یزدان‌پناه و فاضل‌بجستانی وزارت امور خارجه قدردانی به عمل آوردند.

در همین بخش، مادر شهیدان شعبانلو نیز انگشتر مزین به ذکر صلوات را به نمایندگی جمعی از خانواده های معظم شاهد منطقه ۱۷ (دارالشهدای تهران) به دکتر ظریف اهدا کرد.

در این مراسم همچنین برنامه های مولودی خوانی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگر بنامه های شاد و مفرح با حضور هنرمندان به اجرا درآمد.

download

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi