شناسه خبر : 58352
شنبه 19 اسفند 1396 , 13:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در صورت اصلاح و تصویب نهایی

۴۰۰ هزار ایثارگر از سهمیه ۵ درصدی کنکور بهره مند می شوند

علی مطهری نایب رییس مجلس قول داد موضوع سهمیه رزمندگان و جانبازان زیر۲۵ درصد را از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

فاش نیوز -  مسئول کمیته ایثارگران مجلس از بهره مندی 400 هزار نفر ایثارگر از سهمیه 5 درصدی ایثارگری در کنکور 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیرآبادی نماینده ایثارگر مردم در تذکری در خصوص روند بررسی مصوبات برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: آنچه در روند اختصاص سهمیه به رزمندگان ایثارگر زیر 25 درصد روی داده است این است که وقتی این مصوبه برنامه ششم توسعه آمد، ابهامی در آن وجود داشت مبنی بر اینکه جانباز زیر 25درصد نمی توانست از سهمیه استفاده کند، ولی فرزندش فقط از 5 درصد می توانست استفاده کند.

وی با اشاره به تصویب استفاده از سهمیه برای ایثارگران در کنکور سال 97 خاطرنشان کرد: آنچه که در این مصوبه اتفاق افتاد، این بود که به رزمندگان زیر 25 درصد فقط 5 درصد سهمیه علمی داده می شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، حاجی بابایی نماینده ایثارگر همدان نیز در تذکری خاطرنشان کرد: در صحن مجلس متاسفانه اختصاص سهمیه برای رزمندگان زیر 25 درصد حذف شده است و یک سال است که 400 هزار نفر در کشور این موضوع را پیگیری می کنند. همچنین ما این موضوع را در هیئت رئیسه نیز دنبال کردیم و اگر در صحن به رای گذاشته شود، هر آنچه که نمایندگان مجلس رای دادند آن را قبول داریم.

مصوبه کمیته ایثارگران

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در توضیحاتی اظهار داشت: مجموعه نمایندگان مجلس به اتفاق نمایندگانی از سپاه و بنیاد شهید در مورد سهمیه جانبازان و ایثارگران زیر 25درصد در کمیته ایثارگران مجلس، مصوبه ای را تهیه کرده بودیم.

وی ادامه داد: در این کمیته مقرر شده بود که جانبازان بالای 25 درصد از سهمیه 25 درصدی برخوردار و آنهایی که زیر 25 درصد هستند به همراه ایثارگران و رزمندگانی که دارای 6 ماه یا بیشتر سابقه حضور در جبهه هستند از سهمیه 5 درصدی بهره مند شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس این مصوبه در صورتی که سهمیه 25 درصدی دارای ظرفیتی باشد، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان زیر 25درصد می توانند از آن استفاده کرده و در مجموع 30 درصد را به خود اختصاص دهند.

استفاده از سهمیه کنکور برای ایثارگران

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه تذکر آئین نامه ای خواستار بهره مندی تمامی ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصد از سهمیه کنکور در سال آینده شد.

محمد قسیم عثمانی در تذکر آئین نامه ای خود با اشاره به تصویب یک فوریت طرح اختصاص 5 درصد سهمیه به رزمندگان، ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصد در هفته گذشته، یادآور شد: یکشنبه هفته گذشته یک فوریت طرحی در همین راستا تصویب شد اما هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است و متاسفانه در هنگام قرائت ماده مربوطه به ایثارگران در برنامه ششم توسعه توسط یکی از اعضای هیئت رئیسه، جمله ای قرائت شد که با مصوبه کمیسیون تلفیق همخوانی نداشت و این موضوع سبب ضایع شدن حق فرزندان ایثارگران زیر 25 درصد شده است.

گفتنی است علی مطهری نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، قول پیگیری این موضوع را از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی داد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نمی دانم مخترع کلمه بالای 25% و زیر25% در ایران چه کسی بوده است؟!
ولی بداند نفرین همه ایثارگران و جانبازان همیشه بدرقه اش است .
مگرانکه توبه کند و این کلمه را برای همیشه از قانون حذف کند .
مگر فرزند یک جانباز 25% با فرزند یک جانباز24% چه تفاوتی دارد ؟
چرا قانون را عادلانه نمی نویسند ؟
چرا طرح معسرین مظلوم بعد از 12سال هنوز ایین نامه اجرایی ندارد ؟
چرا هر قانونی برای زیر25% ها تصویب می شود در زمان مناسب و مطلوب اجرا نمی شود ؟
مگر نمایندگان اکثریت شیعه علی نیستند
درود بر حاج بابایی و دکتر عثمانی
از وقتی که سهمیه 5 درصد رو بدون فکر به این افراد دادن نتیجه اش میشه اعتراض افراد عادی و افراد جانباز 70 و 50 درصد .
اصلا نیازی نبوده به این افراد 5 درصد سهمیه بدن .و باعث طمع و زیاده خواهی آین افراد شده .که میگن 24 درصد با 25 درصد چه تفاوتی داره ؟؟؟دوست عزیر باید کمیسیون پزشکی بنیاد رو اصلاح کرد تا افراد به حق خود برسن نه اینکه اقای عثمانی و شما و ....بگید 24 با 25 چه تفاوتی داره .این تفاوت رو پزشکان تشخیص میدن نه شما و آقای عثمانی ....درثانی باید بین 5 درصد با سایر افراد تفاوت باشه .
با سلام اقای امیر ایا می دانید اقای خجسته نماینده مجلس چند صد صفحه گزارش از تخلفات بنیاد و کمیسیون و......نوشته و همه انها حاکی از بی گناهی زیر25% ها و زیاده خواهی گروهی ... است که هرگز در جبهه و جنگ حضور نداشته اند و نا شایسته در سمت های تصمیم گیری در بنیاد نشسته اند و در حال نادیده گرفتن اسیب های جسمی و روحی و شیمیایی جانبازان و رزمنده ها هستند .
جان کلام را از اقای وفا جانباز عزیز 70% نقل می کنم :
مرتضی قنبری وفا:
نمایندگان محترم مجلس، مسئولان ارشد نظام، هیئت محترم دولت این چند سال چه به روز جانبازان و ایثارگران در آمده؟
شما در کدام خاکریز خط مقدم فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته اید؟
لطفا" لحظه ای به روزگار مشقت بار ایثارگران بخصوص جانبازان زیر 25 درصد بیاندازید و خودتان وجدان بیدار جامعه اسلامی باشید.
آقای وزیر، آقای نماینده کم مانده جانبازان 15 درصد در خیابان علنا" گدائی کنند!!!
می دانید چرا ؟
اول اینکه درصد واقعی اش احراز نشده و در سایه 30 سال غبار گذشته مدرک ندارد .
چطور ثابت کند موج انفجار او را زمین گیر کرده و در آن روزهای اول مجروئیت در بیمارستان بستری ولی اکنون هیچ نشانی ندارد و پزشکان خیلی خیلی محترم کمیسیون با خنده می گویند بله معلوم است ولی پس از مدتی به بنیاد درصد 50 درصدی بحق او را می کنند 15 درصد !
شما همان قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگران را که تصویب کرداید اجرایی کنید خواهشان دیگه قانون برای ایثارگران تصویب نکنید به امورات دیگر مملکت رسیدگی کنید
پس از حمد خدا وبا سلا م بعرض می رسانم خودم که عقط باقرص وبستری زندگی را می گذرانم هیچ کس با من خوب نیست این که می گویم اعصاب وران به غیر از خودشان وخانواده نمی فهمدچون پول چشمشان را کور کرده من باخودرن قرص سرطان دارم عمل کردم شیمی درمانی شدم فرزندانم یکایک مردند یک فرزند دختر دارم متاهل کارشناس بهداشت عمومی درفقر کامل نزد من زندگی می کند خود وبچه ۵ساله وهمسرش که قرق بده کاری هست دخترم که بعلت بیماری من حاضر نیست من را بعوان پدر نزد دوستانش معرعی کند آیا حق من وهمسرم این است انشااله خود جواب شماها را بدهددخترم بیکار است با مدرک کارشناسی بهداشت عمومی خانه هم که نداره تورا خدا خجالت بکشید یه کاری بکنید لااقل دخترم بگوید پدر دیوانه اش حرفش خریداردارد
بخدا ما اراذل واوباش نیستیم مریضیم کاشان پیرو نامه قبل این
با نام ویادخدا/عرض خداقوت وآرزوی توفیق خدمت سروران مکرم جنابان /جناب مطهری جناب امیرآبادی جناب بابایی جناب رنجبرزاده جناب عثمانی/شمارابه خداوخون شهداسوگند می دهم پیگیرمطالبه رزمند ه های که نیروی عملیاتی بوده وبعدازگذشت مدتی باتاخیرامابامدارک ومستندات مسجل شده درصف احقاق حق سالیان است درانتظاراجرای عدالت بین شهرستان ومرکزاستان درترددهستم راازبلاتکلیفی برهانید/پناه وتوکل وعاقبت بخیری همه برخدا/ممنون ازفاش نیوز
شمارو به خدا فکر کنید اول تبعات کار و تصویب اونودرنظر بگیرید جانباز ۳۰ یا ۴۰درصد ایا با جانباز ۵درصد برابراست؟؟ مشکلاتشان یکیه؟؟ مگر نباید انصاف وعدالت درنظرگرفته شود؟؟چرا کسی که پدرش مشکل انچنانی ندارد سهمیه بالای ۲۵بگیرد؟؟جامعه ومردم چه می گویند؟؟؟خواهشا قبل ازتصویب کارشناسی کنید. پیامدهای منفی بسیاری این طرح دارد ازجمله سوق دادن افراد به کنکور دوباره ،نابود شدن ظرفیت سهمیه مناطق چون مازادی نمی مونه دیگه ،شدید شدن اعتراضات گسترده تو جامعه. خواهش میکنم ازبنیاد و نمایندهای محترم بااین طرح مخالفت کنن. باتشکر
نماینده باسواد: اگر 400 هزارنفر فقط 5درصد سهمیه داشته باشند که سهمیه مناطق خیلی بهتره.
در کل 400 هزار نفر اند
با سلام،مگه قرار نبود زير25%برن با 25%ها پس 5%چيه ک ميگن؟؟
جانباز بیست در صد شمیایی واعصآب با جانباز 25 درصد چهره‌ای دارد عدالت یعنی رقابت عادلانه .همه چیز برای 3 درصد و هیا چیز برای 97 درصد کجا عدالت است.در ضمن ابایی مطهری به مرگ گرفتی که به تب راضی شویم اشتباه سیاسی وباندی دوستان شما در پیشگآه خدا جواب دارد حیرت نشیند آنکه دل فرزندان ما را مثل ما خون کرد.
تعداد 400هزار نفر یک رقم درست و کارشناسی شده نیست ،
با مردم صادق باشید
قانون عادلانه بنویسد.
بین رزمنده و زیر25% با سایر جانبازان تبعیض و بی عدالتی را بس کنید بگذارید همه جانبازان با هر درصد جانبازی از خدمات متناسب بهره مند شوند
با سلامخيلي از نمايندگان خائن هستند و فكر خودشون و زن بچه شون هستند و دروغگووگرنه 25 و 25 چه فرقي ميكندچه فرقي است بين رزمنده اي كه 8 سال در مناطق بوده و رزميدهبا آنكه دو روز تو منطقه بوده و زخمي شده و امروز به اسم 25%

چطور قانوني هست كه جانباز زير 25% از همه چي محروم هست و فرزند جانباز 25% از همه جي برخوردار هستكي جواب ميدهآيا كسي هست كه جوابگو باشه

يا فقط نماينده خائن و دروغگو
سلام این چند نماینده قصد دارند اثر سهمیه را خنثی کنند جوانان انقلابی باید هوشیار باشند ومانع تصویب این کار شوند. هر کاری می توانی انجام دهید واعتراض کنید زیرا اهدافش کاملا مشخص است
براساس آمار بنیادشهید، در زمان حاضر آمار جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند.

به گزارش ایرنا، همچنین شمار آزادگان 42 هزار و 971 تن، تعداد شهدای کشور 224 هزار و 655 تن و حدود 52 هزار و 392 پدر شهید و 109 هزار و 431 مادر شهید در قید حیات بسر می برند.

شمار همسران شهدا نیز 63 هزار و 209 تن، تعداد فرزندان پسر شهدا، 88 هزار و 206 تن و شمار فرزندان دختر هم 87 هزار و 691 تن است.
پس ما حدود 600 هزار جانبازداریم ک اگر هرکدام متوسط یه فرزند و یک همسر داشنه باشن مشن دومیلیون ونبم ک با خود جانبازا میشن سه میلیون ادم ک مشمول سهمیه الف میشن حالا دیگه خودتون مقایسه کنین تاثیر سهمیه رو
با سلام هموطن گرامی
الان 30 سال از جنگ گدشته تا سال نود و پنج 99% همسران و فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25% از سهیمه ها استفاده و الان فارغ التحصیل شده اند .
رزمنده ها و زیر25% ها به دلیل انکه هیچ گونه حمایتی نشده اند، گروهی اصلا موفق به ازدواج و تشکیل خانواده نشدند . گروهی به دلیل اسیب ها بدون انکه جانبازیشان احراز شود ، شهید شدند . انهایی که ازدواج کرده اند حداکثر یک فرزند یا دو فرزند دارند که بالای 30 سال هستند و خودشان بدون سهیمه فارغ التحصیل شده اند .
بنابر تعداد کمی از فرزندان ایثارگران می توانند از این سهمیه استفاده کنند.
اگه 99 درصد استفاده کردن پس چرا تعداد داوطلبین گروه تجربی 25 درصد حدود 20 هزار نفرن
اقای مطهری و اقای تاجگردون کجایید از رزمندگان بالای یکسال خبری نمیگیرین باز رای گیری همدیگر را میبینیم واز خجالت هم درمی ایییم
سهمیه حق تمامی ایثارگران است لطفا بی عدالتی را لااقل در بین خانواده ایثارگران بردارید حالا که ایثارگران سهم نایزی از مواهب کشور دارند لااقل بین خودشان بی عدالتی نکنید.هم سهمیه 30 درصد را برای تمامی ایثارگران بدون توجه به درصد و رزمندگان بالای شش ماه یکسان کنید و هم دیگر امتیازات خانواده های جانبازان بالای 25 درصد را به زیر 25 درصد تسری دهید تا خداوند سبحان راضی باشد. چرا برخی نمایندگان حق الناس آن هم حق ایثارگران زیر 25 درصد و رزمندگان را نمی دهند؟
سلام،پدر من چ گناهي کرده ک پاش تير خورده تو جبههاما الان فقط5%جانبازي بهش دادن،لطفا ب فکر همه باشيد،
شما اعتراض بزنید اگه حقتون باشه درصدتون رو بالا میبرند
اگر امتیاز بندی تلفیقی رو مصوب واجرا کنند بسیاری ازاین تبعیضها وبی عدالتیها مرتفع خواهدشد.خدایی حداقل رو شش ماه تعیین کرده اند وفرقی بین کسانی که بیشتر درجبهه حضورداشته اند باکمترحضوریافته ها نیست خودنوعی تبعیض است.واقعا میشود قوانینی تصویب کرد که همه ایثارگران به تناسب ازامتیازات برخوردار شوندنه مثل الان که اکثرامتیازات به گروه خاصی ازایثارگران تعلق گرفته.کاش امتیازات ایثارگران کارمند دولت به ایثارگران غیرشاغل دولتی نیزتعلق بگیردیا معادلش.
در خواندن از قلم افتاده ،نماینده ای کهدبرای احقاق حقوف هم وطنش دقت عمل ندارد؟؟؟؟چطور تعریف کنیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi