شناسه خبر : 58362
یکشنبه 20 اسفند 1396 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشروح دیدار و گفت و گوی انجمن جانبازان با حجت الاسلام شهیدی و مسئولان ارشد بنیاد

بیمه دی، بهداشت و درمان، ویلچر، آسایشگاه، بیمه دندانپزشکی، ماده ۳۸، بازنشستگی، حق همیاری، واگذاری خودرو و ...

فاش نیوز -  روز شنبه 12 اسفندماه 1396 نخستین نشست اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونین و مشاوران وی برگزار شد.

در جریان این دیدار، چند تن از اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی طی نشستی با حجت الاسلام شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان وی در باره مشکلات و معضلات عمده جامعه ایثارگری که برخی از آنها از مدت ها قبل در دست پیگیری بوده است، با آنان به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند که چندی قبل کلیات این دیدار و موضوعات مطرح در آن، در قالب یک خبر، در این پایگاه خبری منتشر شد. در این دیدار که مهدی ایزدی، معاون تعاون و اموراجتماعی، عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان، محمد پاکدل، مشاور و دستیار ویژه رئیس بنیاد و مصطفی پرکره، مشاور امور جانبازان بنیاد نیز حضور داشتند، ابتدا اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی مسایل مختلف، از جمله بیمه و درمان، دندانپزشکی، معیشت، ویلچر، همیار جانباز، خودرو و ... را مطرح کردند و سپس حجت الاسلام شهیدی و معاونانش پاسخ ها و راهکارهای مختلف خود در باره موارد مطرح شده را  بیان کردند.

اینک گزارش کامل دیدار مذکور، با جزئیات آن از نظرتان می گذرد.

ابتدا محمود غیاثی، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن خطاب به حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: با توجه به مشکلات جانبازان نخاعی در سراسر کشور، یک سری مشکلات هست که حضورا خدمت شما عرض می کنیم.

پیرو جلسات سال گذشته که سه یا چهار جلسه خدمت شما بودیم، یک سری مسائل مطرح شد که الحمدالله چند مورد آن انجام شد ولی چند مورد دیگر انجام نشد که در این جلسه در خدمت شما هستیم.

مطلبی در خصوص معیشت و ...جانبازان نخاعی است. بحث موسسه ایثار است و همچنین در خصوص موضوع درمان است که در بین دوستان تقسیم بندی کردیم.

دکتر عنایت الله آطاهریان، مسئول کمیته بهداشت و درمان انجمن جانبازان نخاعی در حیطه کاری خود اظهارداشت: با توجه به اینکه متوسط سن جانبازان بالا رفته است و متوسط آن 50 سال است جانبازان با مشکلاتی مواجه می شوند که یکی از آن موضوع سالمندی است و اینکه جانبازان احتیاج به مراقبت دارند. خانواده هم تاحدی تحمل دارد و باید یک فکری شود که اینها در یک زمان های موقتی احتیاج به جایی دارند که در آن مکان هم برای خانواده و هم خود جانباز تجدید روحیه شود.

درخواست ما این است که این مراکز جامع توانبخشی که هم قسمت اقامتی دارد و هم درمانی و غیره، این مکان ها هم از لحاظ پرسنل و هم از لحاظ تجهیزات تجهیز شود تا به صورت موقت یا به صورت طولانی مدت بتوانند در آنها بسر ببرند.

الان یکسری آسایشگاه هایی را ما در سطح شهرداریم اما به نظر می رسد این ظرفیت ها کافی نیست و باید فکر و چاره ای اندیشید.

موضوع بعدی که متاثر از همین سالمندی است بهداشت دهان و دندان جانبازان است که خود این موضوع باعث شده است که انواع و اقسام امراض را به خاطر مشکلات دهان و دندان بر آنها عارض شود.

باید این موضوع تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد و اگر می شود بودجه و یا سرانه ای برای خدمات دندانپزشکی در اختیار شان قرار گیرد.

مورد بعدی تجهیزات توانبخشی است. حدود یک سال می شود که قرار است تعدای ویلچر تهیه شود ولی آماده نشده است و جانبازی داریم که حدود یک سال بعد از اینکه نوبتش هم هنوز ویلچر نگرفته است.

اگر چه قانونا" استفاده از ویلچر یک سال تا یک سال و نیم است که سه سال و نیم آن گذشته و علاوه بر آن، یک سال و نیم گذشته است و به پنج سال رسیده است.

یکی دیگر از مشکلات بیمه "دی" است و بیمه دی احتیاج به یک تکانی دارد که یک مقدار بیشتر فعال بشود. اگر چه الحمدالله بد نیست اما آن چیزی که ایثارگران از آن برای خدمات دهی انتظار دارند و اینکه یک جایی به بیمارستان خصوصی بروند باید ابتدا هزینه بدهند و برای رسیدن به این هزینه یک مسیری را باید طی کنند که با این وضعیت ما بغرنج است و هر روز از این اتاق به آن اتاق مراجعه کند. این موضوع مخصوصا برای جانبازان شهرستانی خیلی مشکل است.

ما بچه های شهرستانی را بیشتر مدنظر قرار می دهیم؛ به خاطر این که بیمارستان دولتی در یک شهرستان طرف قرارداد با بیمه نیست.

به خاطر این است که باید یک دوره ای را طی کنند تا به مرکز اعزام شوند، در هر صورت یا کمبود آمبولانس دارند یا اینکه وسیله مناسبی برای انتقال جانبازان وجود نداشته است.

دوم اینکه جانبازان شهرستانی جایی برای اسکان می خواهند ولی متاسفانه در این مورد با مشکلاتی مواجه هستند.  اگر چه قبلا  آقای دکترعباسپور یک قراردادی با هتل انقلاب بستند و برخی از مشکلات اسکان رفع شد، اما باز هم مراکز شهرستانی وقتی می خواهند جانبازی را به مرکز اعزام کنند هنوز توجیه نیستند و در نهایت هزینه و اسکان او مختل می شود.

* بیمه دی

 

ساقی: عطف به فرمایشات آقای دکتر طاهریان که خوشبختانه به این موضوع هم ارتباط دارد، باید بگویم چون ما رسانه ای هستیم  نبض جامعه ایثارگری و بسیاری از جانبازان تا حدودی در دستان ما ست.

واقعیت این است که همان طوری که انتظار می رفت بیمه دی که متعلق به خود بنیاد است باید حساب شده وارد میدان عمل می شد تا مشکلاتی را که با بیمه های دیگر داشتیم، حداقل با آن نداشته باشیم؛ اما متاسفانه مشکلات هنوز پا بر جاست. ببینید یک موقع نا امنی و ناکارآمدی وجود دارد  و لی گاهی هم با احساس ناکارآمدی در جامعه مواجهیم. متاسفانه در این قضیه هر دو مورد وجود دارد و واقعیت این است که دوستانی که با ما تماس دارند احساس درماندگی در موضوع درمان می کنند. مضاف بر اینکه در موضوع درمان از قبل هم مشکلات بسیار زیادی داشته ایم. ولی از زمانی که در بیمه جانبازان جابجایی صورت گرفته است اوضاع بدتر شده است؛ برای ما مقدور نیست که مبلغی را بپردازیم و بعد به دنبال بیمه ها بدویم تا آن را دریافت کنیم. این در حالی است که بیمه ها به دنبال این هستند که به هر شکل ممکن از مبلغی که باید بپردازند کم کنند. من فکر می کنم اگر در این مورد بررسی های دقیقی صورت بگیرد بهتر می توان گام هایی را برداشت.

به طور مثال من خودم در بیمارستان خاتم شاهد این مطلب بودم که دکتری برای انجام آزمایش کامل(چکاپ) می گفت: "ماده مواد آزمایش ویتامن D خون را نداریم و با این وضع اگر تمایل دارید آنرا انجام بدهید".

منظورم این است که  مشکل بیمه دی را باید به طور ویژه بررسی و حل کرد تا این معضلات برطرف شود.

حجت الاسلام شهیدی: ما بدهکار نیستیم به این ها و دولت هم تضمین کرده است. در مورد بیمه، آقای نوبخت اعلام کرد که شما کاری به بنیاد نداشته باشید و ما طرف شما هستیم و آمدند یک اوراق قرضه ای به آنها دادند.

اما اینها چکار کردند، این ها برای اینکه بتوانند پول بیمه بیمارستان خاتم و ساسان و مصطفی خمینی و شرکت متد را از ما بگیرند و دیدند نمی شود. آقای توکلی از بیمارستان ساسان و آقایان کاظمی و کولیوند از سوی دیگر به ما فشار می آوردند. این هم درست نیست. قرارداد ما با بیمه جداست و قرارداد شما هم با آنها جداست.

بیمه ایران امسال در این زمینه عملکرد بدی داشت و اگر با بیمه ایران ادامه می دادیم به مشکلات بیشتری بر می خوردیم. بیمه را به صورت مناقصه برگزار کردیم. بیمه ایران اصلا شرکت نکرد اما طوری رفتار می کرد که به نوعی ما را مجبور می کرد به سمت بیمه ایران برویم. مثلا آقای کرباسیان گفت: بیمه ایران نمی تواند فشار بیاورد. یعنی این جور نباشد که بیمه ایران در مناقصه شرکت نکرده است تا ما به سراغ آنها برویم و آنها برای ما شرط بگذارند.

از سه ماه قبلش، به دکتر عباسپور، دکتر بختیاری و چند نفر دیگر گفتم طرحی بریزید که بتوانیم این بیمه را درست کنیم و خودمان با بیمه دی کار کنیم. بالاخره بیمه دی در مقابل بیمه ایران کوچکتر است و قابل مقایسه نیست. آقای بختیاری گفت این کار سخت است ولی گفتم ما پشتیبانیتان می کنیم. بالاخره بعد از سه ماه قبول کردند که با بیمه دی کار کنیم.

بنده در نشست معاونین مدیران کل استان گفتم این کار انجام شود و بعضی ها می گفتند نمی شود، اما گفتم می شود. آمدیم و شروع کردیم. بالاخره با وجود برخی مشکلات روی هم رفته توانستیم رضایت نسبی بدست بیاوریم. ما باید با کمک همدیگر بتوانیم نواقص این کار را برطرف کنیم. شما هم اگر نواقصی در این کار می بینید به من اطلاع دهید که من هم بلافاصله این موارد را از آقای بختیاری مطالبه می کنم. الان ماهی 165 میلیارد تومان باید به بیمه دی بدهیم. ما تا الان با همه سختی ها و محدودیت های بودجه ای که داریم توانستیم این مبلغ را پرداخت کنیم.

ما هم سعی کردیم به قولی که به جانبازان دادیم بابت بیمه، عمل کنیم و اگر نواقصی در کار هست به ما منتقل کنید. مثلا اگر در بیمارستان خاتم الانبیا دارویی نیست، به ما بگویید شاید این دارو در کشور موجود نباشد.

مع ذالک آقای دکتر عباسپور لطف نمایید جلسه ای تشکیل دهید با حضور آقای بختیاری که توضیحات کامل را بدهند و جانبازان عزیزمان مسائل را به ایشان منتقل کنند و با ایشان همکاری داشته باشند و آقای بختیاری هم از کارهای انجام شده صحبت کنند. الان شرایطمان در شهرستان ها به مراتب از تهران بهتر است و در تهران هم شاید 10 درصد نارضایتی و ناهماهنگی باشد. پس موارد را عزیزان با آقای بختیاری در میان بگذارند.

دکتر عباسپور: از وقتی که با بیمه دی شروع کردیم تعداد مراکز تحت پوشش آن از 2000 مرکز به 12000 مرکز رسیده است. مثلا برخی موارد که به من هم گفتند فلان داروخانه یا درمانگاه به دلیل اینکه جانبازان بیشتر کنار آن محل سکونت دارند و رفت و آمد دارند قراداد ببندید. در حالیکه برخی از این داروخانه ها یا درمانگاه ها با بیمه ایران قراداد نداشتند.

مثلا در شهرک فجر درمانگاهی وجود دارد که با سپاه قرا داد دارد، با بیمه ایران قراداد نداشت و ما به بیمه اصرار می کردیم که با آن درمانگاه قراداد ببندید اما با بیمه دی - چون کار کردن با آنها راحت تر است - می گوییم با فلان داروخانه یا درمانگاه قراداد ببندید و انجام می دهند. البته آن درمانگاه چون مال سپاه بود بخشنامه زده شد و به کل درمانگاه های زیر پوشش ستاد کل نیروهای مسلح نامه زدیم که با بیمه دی قرارداد ببندید که الحمدالله همکاری خوبی هم انجام داده اند.

بالاخره با تغییر بیمه گذار، برخی مشکلات پیش خواهد آمد که با مرور زمان این مشکلات هم برطرف خواهد شد. در این 25 سال که در بیمه کار کرده ام کمترین تنش را با این تغییر بیمه داشتیم و این حاصل همکاری مسئولین و جانبازان می باشد. اگر هم مشکلی در رابطه با بیمه به وجود آمده و با آن برخورد داشته اید به من منتقل کنید تا بتوانیم رفع کنیم.

ساقی: صحبت ما این بود که حالا که قرار است کار بیمه توسط خود بنیاد که متولی اصلی ایثارگران است انجام شود کار بدون عیب و نقص انجام شود. اینکه اگر حرفی زده نمی شود دلیل بر رضایت نیست و انتقاد به نحوه انجام کار است و نباید به جایی برسد که بعضی ها ناامید شوند. من بارها به دوستان عرض کردم که سال ها پیش مدام هشدار می‌دادیم که درصورت بدعمل کردن بنیاد، این جانبازان که سرمایه این نظام و فرصت برای نظام هستند این فرصت به عکس خود تبدیل می شود.  

با آقای پاکدل امروز آشنا شدیم، گفتند که مشاور و دستیار ویژه شما هستند. آقای دکتر انصاری به هر حال کسی بودند که با بچه ها تعامل خوبی داشتند؛ حالاقائم مقامی را دولت از چارت سازمانی حذف کردنه است؛ عنوان مهم نیست، مهم کسی است که واقعا بتواند با ایثارگران تعامل داشته و اختیار هم داشته باشد. خیلی اوقات همین تعامل صوری، خیلی از مشکلات روحی و روانی را حل می کند.

شهیدی: از آقای بختیاری خواستم که هر جایی که کمی و کاستی بوده برایم پیامک کند، از تک تک استان ها سووال بکنید، آقای بختیاری هر هفته در دو استان حضور دارد، و همانجا مشکلات را رفع میکند.

محمود غیاثی: یک خطی بدهید، ما هم اعلام کنیم که هر کسی راجع به بیمه دی اشکالی پیدا کرد، این مرکز مسئول پیگیری و پاسخگویی است.

شهیدی: من چرا گفتم به خودم بگویید؟! به این دلیل که من مواردی که روی آنها حساس هستم، دوست دارم خودم روی آنها نظارت داشته باشم و بتوانم پیگیری کنم که چه شد. روی بیمه دی خیلی حساس هستم و نگرانم. صفر تا صد مقابل وزیر ایستاده و می گویم ما می توانیم و انجام می دهیم. خودم دقیقا پایش ایستاده ام.

بهروز ساقی: نظر ما این است که چون نوپاست به طور ویژه رسیدگی بشود و اشکالات برطرف شود.

شهیدی: عرض کردم که تعدادی نارسایی ها هم هست که باید رفع و رجوع بشود.

 

*بهداشت و درمان، دستگاه های توانبخشی،آسایشگاه

 

عباسپور: بحث اصلی سالمندی بود که درست می فرمایید. الان میانگین سن جانبازان ما حدود 52 سال است. بحث اصلی همان بحثی بود که بنیاد از ده-پانزده سال پیش پیگیر بود. دوستان می فرمایند که جانبازان بعضی وقت ها عمل جراحی خاص انجام می دهند، یا خیر اصلا خانواده آنها مشکل پیدا می کنند و به مراقبتهای ویژه نیاز است. مراکزی باشد که مراکز نگهداری و توانبخشی باشد، و الآن این مهم در آسایشگاهها انجام می شود. در تهران مثلا در سه مرکز شهید بهشتی، آسایشگاه ثارالله و امام خمینی انجام میشود.

هدف اصلی و قصد توانبخشی ما، جانبازان نخاعی بودند. قسمت های دیگر مثل فیزیو تراپی و کار درمانی نشأت گرفته از بحث اصلی است.

تشک های مواج خاصی میخواهند و توانبخشی خاصی نیاز است،که آنجا باید مجهز شود؛ که همراه آنها پرسنل مجرب هم باشد.  بعضی جاها آغاز شده و برخی هم رو به اتمام است.

ما گفتیم که سه روز تمام برای ایثارگران باشد، صبح برای خانم ها باشد. بعد از ظهر برای آقایان باشد. ما این مراکز را ورزشی هایش را راه انداختیم، که توانبخشی باشد.

ساقی: زمان آقای زریبافان یک گروهی انتخاب شدند، که این گروه بیایند در ساخت و چگونگی بهره برداری و دیگر موارد آن حضور داشته باشند و نظر بدهند.

شهیدی: آقای حاج پوررضایی و هیئت مدیره ای که انتخاب شدند؛ دارند همه کارها را انجام می دهند.

ساقی: واقعیت این است که این کار برای ایثارگران است. یعنی تمام این مراکز به بهانه ایثارگران، برای ایثارگران، قطع نخاعی ها، ایثارگران 70 درصد، پدران و مادران مسنّ شهدا، و در به خاطر اینها بود که تاکید شد بر این موضوع که در هر استان و در زمان دکتر دهقان شروع به کار احداث کردند، الان شما می فرمایید که سه روز در هفته؛ من منظورم این است که از این گروه از ایثارگران که آنجا قرار شد بیایند و نظر بدهند در ساخت و هم بهره برداری اش؛ الان هم از نظراتشان باید استفاده بشود، و اگر استفاده بشود واقعاً می شود همانطور که می فرمایید مثلاً سه روز در هفته؛ اگر فکر درست پشت کار باشد، هم می تواند در آمدزایی داشته باشد و هم رضایت جامعه هدف را جلب کند.

عباسپور: هماهنگ می کنیم هم در موسسه توضیح می دهیم و هم گزارش می کنیم.

 

*دندانپزشکی، بیمه

 

دندانپزشکی و تجهیزات پزشکی بحثشان ماند؛ دندانپزشکی تنها درمانی است که در بیمه حساب نمی شود. الان آیین نامه دولت هم که اعلام کرده، دندانپزشکی در آن لحاظ نشده است. البته در هیچ جای دنیا رایگان نیست.

ساقی: آقای دکتر! این حرف شما دقیق نیست، که در هیچ جای دنیا دندانپزشکی رایگان نیست! الان در کشورهای اروپایی دندانپزشکی برای عموم مردم رایگان است.

عباسپور: اگر بود مطمئن باشید در ایران هم وارد می شد. دندانپزشکی جزو درمان های لوکس به حساب می آید. آن خدماتی که خارجی ها می دهند، شاید در حد معاینه و بحث پیشگیری باشد. در بهداشت دهان و دندان؛ مثلا عصب کشی و بقیه موارد آن در هیچ جای دنیا نیست مگر بگوید من می خواهم خودم را آزاد بیمه دندان بکنم.

ساقی: من عرض کردم برای عموم مردم رایگان است. من اطلاعاتش را به شما می دهم.

عباسپور: در این مورد مگر اینکه مثلاً ترکش خورده باشد به صورت این عزیزان، که بخشی و یا کل آن مبلغ پرداخت می شود. برای بقیه ایثارگران آیین نامه هست بر اساس درصد مجروحیت، بر اساس میزان اسارت و یا درصد اعصاب و روان داشته باشند. یک مبلغی به آنها پرداخت می شود. مثلا هیچ چیز نداشته باشد و 70درصد باشد می گوییم در سال 400 تا 500 هزار تومان هزینه ات پرداخت می شود. اگر مثلا همان جانباز اعصاب و روان هم باشد، 200-300 هزار تومان به آن اضافه می شود. اگر اسارت داشته باشد بازهم 400 تا 500 هزار تومان سالانه اضافه می شود.

منتهی پیگیری هایی که داشتیم، چند راهکار داشتیم، مثلا سرانه را از ایثارگران بگیریم و در بیمه لحاظ بکنیم، مثلا 3 نفر راضی باشند که از حقوقشان کسر بشود ولی یک نفر راضی نباشد، این تبعات دارد و بنیاد باید رضایت همه را گرفته باشد که از حسابشان کسر کنیم و بر روی بیمه قرار دهیم.

به دندانپزشکی ریسک محقق می گویند؛ یعنی همه مشکل دندانپزشکی دارند. نه ایران، همه کشورها این مشکل را دارند و بیمه زیر بار نمی رود و ناچارند تا سقف بگذارند. مثلا می گوید تا سقف 5 میلیون تومان حاضرم خدمت بدهم. مثلا 500 هزار تومان در سال می گیرم و تا 5 میلیون خدمات پرداخت می کنم.

پرکره: اکثر دوستان این مشکل دندان را دارند، ببینید مثلا این راهکاری که دادند هیچ جایی پیگیری نشد. اول ما عرض کردیم ممکن است یک سری جانبازان و ایثارگران نخواسته باشند؛ شما یک سامانه ای قرار دادید برای پیامک، با آن اطلاع رسانی کنید کسانی که مایلند برای بیمه از حقوقشان کسر بشود یک پیامک بدهند، و آنها پاسخ بدهند و مشکل حل بشود.

باید بنشینیم و در یک جلسه کار کارشناسی بکنیم، و اگر به نتیجه رسیدیم، این خوب است و اطلاعیه و خبررسانی بکنیم، این مشکل را ما داریم.

دکتر طاهریان: الان راهکاری که در دسترس هست، یا جانبازان بیمه نیروهای مسلح هستند و یا خدمات درمانی هستند، نیروهای مسلح هنوز بیمه دندانپزشکی را دارند.

دکتر عباسپور:  نیروهای مسلح دفترچه ای به آنها داده که همه خدمات را به آنها ارائه نمی دهد. مثلاً ایمپلنت به آنها نمی دهند و خدمات خاصی به آنها می دهند. ما می خواهیم با نیروهای مسلح مکاتبه کنیم که اگر بشود، جانبازان 70 درصد از مراکز دندان پزشکی، بدون هزینه بتوانند استفاده کنند. متن را تنظیم کرده ایم و به نیروهای مسلح فرستاده ایم و استناد کردیم و گفتیم که 70 درصدهای نیروی مسلح را ما بیمه کرده ایم چون این کار را ما کردیم شما هم این کمک را به بنیاد بکنید. نصف از بچه ها نیروی مسلح هستند. از 9200 جانباز 70 درصد ما حدوداً 4 یا 5 هزار نیروی مسلح است. شخص جانباز از مراکز دندانپزشکی بتواند استفاده کند. آنها می گویند ما شرایط دندان پزشکی خودمان را هم می خواهیم محدود کنیم. ممکن است با این طرح موافقت نشود که این در حال بررسی است.

* ویلچر

 

مهدی اسدزاده: سال گذشته مصوب کردید که صندوق ذخیره سلامت را یک میلیارد شارژ کردید و خیلی از مشکلات حل شد. اگر امکانش هست یک صندوق هم با عنوان دندانپزشکی، مبلغی را اختصاص بدهید که بچه های نخاعی بتوانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام شهیدی: برایتان روضه ای قبل از این مسئله بخوانم. بگذارید من مسائلی را بگویم و شما هم در جریان باشید. ما واقعا نیاز به کمک همدیگر داریم. یعنی ما و جانبازان و ایثارگران به کمک هم نیاز داریم. ما باید بتوانیم دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. من بخواهم با شما مخالفت کنم، شما بخواهید با من مخالفت کنید، دودش در چشم ایثارگران می رود.

دکتر عباسپور: از سه سال پیش بحث پشتیبانی بود. اگر دستور بدهید. ظرف دو - سه ماه گذشته قبلا این موضوع را پیگیری کردید ولی برای خریدش دستور فرمایید سریع تر کارهای خرید ویلچرها مشکلی که داشت این بود که هر دفعه باید یک گروه پیدا می شد و می گفتند این ها را ما خودمان در ایران می سازیم. خب بسازید! 3 سال است که ما منتظریم تا جلسه بگذارند. می آیند سنگی را می اندازند  و می گویند ایران در حال ساختنش است دیگر...!

حجت الاسلام شهیدی: یک جلسه بگذارید آقای دکتر عباسپور باشند آقای میرمرادی باشند تصمیم گیری کنند که چگونه خریداری شوند. باید برایش زمان گذاشته شود.

به من زمان بدهید. من الان تشخیص می دهم ویلچر آقای ایکس باید عوض شود. ما ویلچر را می دادیم آقای فلان می گفت بگذار با همین ها بسازند. آقای فلانی و فلانی... اگر به یاد داشته باشید من به آنها گفتم از این به بعد ویلچرهای کارکرده و مستعمل را بگیرید که ویلچرهای نو را استفاده بکنند. آبرو و حیثیت شما و بنیاد در خیابان نرود. آبروی شما آبروی ما هم هست. آبروی نظام هم هست. با هزار جان کندن ما یک ویلچر پیدا کردیم و به آقای .... می دهیم آقای پرکره می گوید....

این را بگذارید من به شما بگویم که در این زمینه کمکم کنید تا ما بتوانیم بحث ویلچرها را سر و سامان بدهیم. آقای دکتر عباسپور، آقای پاکدل، آقای میرباقری به من گزارش بدهید.

-  به خاطر مشکلی که خانمم دارد، می خواهم وقتی از ماشین پیاده می شوم خانمم نیاید که چرخ من را در بیاورد. از این چرخ های قابل حمل استفاده شود. اگر قرار است راجع به این مسئله تصمیم گیری شود آماری در آورده شود چند درصد بچه ها این کار را می کنند؟

حجت الاسلام شهیدی: ما می توانیم برای ویلچرها یک گروه تخصصی بگذاریم که به ما بگویند مثلا ویلچر آقای فلانی خوب است و لازم نیست عوض شود. ما مثلا می گوییم دولت تصمیم بگیرد که چهره ی خیابان ها عوض بشود و ماشین هایی که خراب است را از رده خارج کنید و به آنها ماشین نو بدهید. من در این زمینه واقعاً هدفم این است که ویلچرنشین های ما همه راضی باشند و چهره نظام را خراب نکنند.
دیروز آقای میرباقری گزارشی داد از بودجه ای که امسال برای ما تخصیص داده اند ولی دولت 70 درصدش را هم نتوانسته تامین کند. البته قول داده اند که تا پایان سال تامین کنند. به آقای جهانگیری گفتم: بودجه بنیاد باید صد درصد داده شود. با همین وضعیت هم ما مشکل داریم چه برسد که همین بودجه هم تامین نشود. آقای جهانگیری گفت که من می دانم در راهپیمایی هم تعدادی از ایثارگران جلوی من را گرفته اند و ...
گفت: چرا این بودجه را که قول دادید و خودتان هم بودید تامین نکردید؟ من بلافاصله گفتم: ما نمی گوییم که ندادید.
من این را می خواهم به شما بگویم که واقعاً الان دولت مشکل دارد. این نیست که دولت داشته باشد و نخواهد بدهد، ندارد.

ما الان تلاشمان این است که بتوانیم مشکلات بنیاد را حل کنیم. خداشاهد است من شما را صاحبان انقلاب می دانم. به هر حال ما مدیون شما هستیم. ولی بدانید بعضی مواقع فشارهایی که به من می آورید، غیر از اینکه من ناراحت و شرمنده می شوم...

من می خواهم این را به شما بگویم که سعی ما این است که مشکلات رفع بشود. در صورتی که ما امکانات داشته باشیم و بتوانیم تهیه کنیم. شما جامعه بزرگی هستید. اداره جامعه بزرگی با این وضعیت کار دشواری است. شاید باورتان نشود ولی من به آقای روحانی تندی کردم. گفتم که آقای روحانی من چه کنم؟ گفت: آقا که فرمودند؛ بنگاه داری نکنید. گفتم: من اگر می خواستم بنگاه داری کنم نمی توانستم 5هزار و اندی ...بپردازم. اینها از فروش املاک بوده است.

همین دو، سه روز پیش به آقای جهانگیری گفتم من پول می خواهم. به هرحال من امروز هستم و فردا نیستم. همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود. نه اینکه بگوییم حتماً باید این کار بشود چون نمی شود. من نمی گویم کسی به ناحق اعتراض دارد، حق است ولی نمی شود.

*ماده 38، بازنشستگی،حق همیاری، خودرو

غیاثی: من تشکر می کنم از زحمات شما و همچنین موضوعی در مورد ماده 38 بگویم. گروه هدف ماده 38 از نحوه اجرای آن راضی نیستند! یا سپاه و ارتش همکاری کافی نمی کنند! یا بنیاد درست اجرا نکرده است! ما می خواهیم این موضوع را شفاف کنیم، تقاضای مان این است که احکام داده شود که هم بتوانیم از عملکردی که تاکنون داشته ایم دفاع کنیم، وضعیت اجرایش را اصلاح کنیم و یا اگر مشکلی هست، حل شود که قشر هدف بتوانند به واحد مربوطه برای رفع مشکلاتشان مراجعه کنند.

ما از پارسال بین بنیاد یا سپاه سرگردانیم که فرد بسیجی متوجه نمی شود چه حکمی برایش در نیروهای مسلح زده اند! سربازان هم که انگار اصلا" ارتش مشخص نکرده که حکم زده اند یا خیر! ما بدانیم که اگر قرار است حکممان را از بنیاد بگیریم، چقدر باید بگیریم. اگر ارتش نزده، تقاضا کنیم که بزنند و حکم دست دوستان باشد برای اجرای آن. ماده 38 هم شروع به اجرا شده اما این نواقص را دارد که از ما انتظار دارند آن را برطرف کنیم.

موضوع دیگر بحث بازنشستگی دوستانی است که از بنیاد حقوق می گیرند. آمار شهدای جانباز نخاعی خیلی بالاست. ما تقاضا داریم با توجه به اینکه آمار و سرعت شهادت جانبازان نخاعی خیلی بالاست، جانبازان را از پارسال هم درنظر بگیرید و بازنشستگی جانبازان را شروع کنیم همانطور که خودتان پیش از این در سال قبل، قولش را هم داده بودید که از سال 97، بحث بازنشستگی جانبازان شروع شود. این به خاطر سن بچه هاست که انتظار دارند باتوجه به فشاری که روی آنهاست، تکلیفشان مشخص شود.

بحث دیگری هست در مورد مبلغی بنام «حق همیاری» که بعضی از دوستان، این مبلغ را با دستورهای مختلف گرفته اند. این نظام مند نیست! به عنوان یکی از اعضای مدیریت انجمن من نمی توانم پاسخگو باشم. برخی می پرسند که چرا به برخی داده شده و به برخی نه! یک آیین نامه نوشته شود مشخص باشد که به چه کسانی تعلق می گیرد. حقیقتا" دارد سلیقه ای عمل می شود. خود ما هم راضی نیستیم که برخی از دوستان که وضعشان از بقیه بهتر است، گرفته اند و برخی که نیاز دارند نه! مثلا جانباز گردنی که به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد، نگرفته است!

بحث دیگر، بحث خودرو است. باتوجه به شرایط دولت و درخواست پیشین ما از ریاست جمهوری، تقاضا داریم که کمک کنند تسهیلاتی در نظر گرفته شود که دوستان نخاعی بتوانند برای تعویض ماشین خود اقدام کنند.

مهدی ایزدی: بسم الله الرحمن الرحیم؛ در مورد مطلبی که در مورد انتقال 1200 و 1500 به فیش ها فرمودند، ما اقدام کرده ایم. آنهایی که حقوق از ما می گیرند، حقوق ماده 38 حالت اشتغال بنیاد؛ ما درمورد 3 امتیاز از دولت با سازمان مدیریت توافق کرده ایم، برای گرفتن همین مبلغ، در این 3 آیتم برای همین گروه هدف. بیشتری ها پرداخت شده اند. یک تعدادی مانده که منتظریم با تصحیح قانون جامع خدمات کشوری، اصلاح شود. قرارمان این بود افرادی که حقوق بگیر صندوق ها یا دستگاه های دیگر هستند، دولت که پایدار شد، از همین مبلغ برداشت کنند و به حساب ایشان بریزند. متاسفانه اتفاقی که افتاده این است که آن 3 میلیاردی که دولت قولش را داده بود، تاکنون نداده است! بنیاد خودش آمده و تلاش کرده که آن کمک معیشتی که درنظر گرفته شده بود، به حکم ها منتقل شود.

سازمان مدیریت به ما نامه زد که شما مجاز نبودید ماده 38 را اجرا کنید. چون باید آیین نامه اش نوشته می شد و بار مالی اش دیده می شد! ولی ما 30 هزار نفر را اجرا کردیم با توافقی که با ستاد کل نیروهای مسلح کردیم و معتقدیم که داریم به صورت علی الحساب می دهیم و منتظریم که آیین نامه نهایی را دولت بدهد. دولت هم تا الان به خاطر بار مالی نداده است! با ضوابط نیروهای مسلح تطبیق داده ام و درحال انجام آن هستم وگرنه فعلا" پرداختی به صورت علی الحساب است و سندی ندارد!

  در رابطه با سربازان، نیروهای مسلح می گوید که بنیاد با توجه به قانون خدمات کشوری خودش حکم بزند. عرض کردم، چون آیین نامه نیست، ما به طور قطعی حکم ندادیم که دولت و آقای روحانی دستور داده که تا 25 ام همه آیین نامه ها تنظیم شود. بالاخره تقریبا تا 800 الی یک میلیون ترمیم شده است اما چون آیین نامه نیست، فعلا پرداختی به شکل علی الحساب است. بعد از زدن آیین نامه احکام را می دهیم. درهرحال یک ریال از یک میلیون و دویست هزار تومان فرد کم نشده است!

درمورد  بسیجی ها از سال 72 با ضوابط خودشان داده بودند که سپاه کاملا باطل اعلام کرد. از سال 93 هم سپاه نماینده گذاشته که احکامی که خود سپاه می زند ملاک است. حتی آنها برای غیرجبهه ای و غیر بسیجی هم حکم زده بودند. اما این که ما الان داریم می دهیم، با ضوابط تعیین شده نیروهای مسلح نزدیک است. ولی این هم علی الحساب است تا دستورالعمل نهایی بیاید. وقتی آمد، نهایی می کنیم و اگر مابه تفاوتی باشد به آنها می دهیم.

در رابطه با بازنشستگی، نیروهای مسلح یک گردش کاری به آقا داده اند، اگر آن بیاید، بر اساس ان شروع می کنیم. اگر نشد باید آیین نامه دولت بیاید. چون با علی الحساب نمی توانند فرد را بازنشسته کنند. باید حکم قطعی باشد.

- این آیین نامه که می فرمایید، مبنایش چیست؟

ایزدی: برای جانبازان قطع نخاع 70 درصد، مبنا زمان مجروحیت است.

درمورد حق همیاری آقای دکتر عباسپور باید توضیح بدهند.

درمورد خودرو هم هفته قبل جلسه داشتیم. من به آقای تبریزی دو - سه تا پیشنهاد جدید دادم. آقای بنایی هم هفته گذشته جلسه مناسب سازی بود یکی از تعهداتی که خودروهای وزارت صنعت متاسفانه عمل نکرده و ما می نویسیم که در دولت تذکر بدهند، طفره می روند و دلایلی می آورند که ما نمی توانیم خودرو مناسب جانبازان یا معلولین درست کنیم. آقای امیری هم در جلسه بود گفت من در خودرو کار کرده ام و صرف اقتصادی ندارد. من به آقای امیری گفتم: زمان آقای کاشانی خودرو206 به فرانسه رفت 2هزار جانباز نخاعی ما پذیرفتند خط تولیدش را تغییرش بدهند. چگونه ما این عرق را نداریم. ما نمی گوییم یک خودرو نو بسازید؛ همین خودرو فعلی اتوماتیک را درش را ریلی کنید... تغییرات بدهید. یک جلسه با وزارت صنعت، خودروسازان بگذاریم که بیایند. البته ما درحال نوشتن پیشنهادها هستیم. کارشناسی می کنیم و به حاج آقا می دهیم.

ما سال گذشته برای سایر گروه ها به دولت نامه زدیم. چون می دانید که الان جانبازان 70درصد حداقل در 5سال گذشته یک بار خودرو گرفته اند. ولی جانبازان زیر 70درصد (50 تا 69 درصد) 12 یا 13 سال قبل که خودرو گرفته اند، دیگر خودرو نگرفته اند که این بار مالی زیادی برای دولت دارد. اجازه واردات هم نمی دهند. و متاسفانه تخفیفات جانبازان را هم برداشته اند و 57، 58 تومان اضافه شده که این را هم پیگیر هستیم و نامه به دولت زده ایم. اگر داخلی طراحی کنند که متاسفانه قبول نمی کنند.

حجت الاسلام شهیدی: پارس خودرو و کیا، ماشین های خوبی دارند. الان سایپا چند خودرو خوب زده. با مدیر عامل سایپا قرار ملاقات گذاشته ایم در چند روز آینده. می توانیم قرارداد ببندیم با آنها که سالانه این مقدار خودرو ما لازم داریم.

ایزدی: دولت مصوب کند خودرو را به قیمت تمام شده به جانباز بدهد. یعنی این سودهای زیادی که روی خودروها می کشند را نگیرند. یک خودرو 100میلیونی را 30 میلیون تومان بگیرند. خود جانباز هم راضی است به صورت اقساط یک بخشی را بدهد. ولی وقتی این اتفاق نمی افتد و خودرو داخلی گران تر از خارجی تمام می شود رغبت زیاد می شود.

غیاثی: شما که با سایپا صحبت می کنید لازم نیست خط تولید را تغییر بدهند. امکاناتی فراهم کنند که هرکس خواست به آنها مراجعه کند که مثلا در را ریلی کند. سفارشی کند.

ساقی: آقای ایزدی! چون از طرف بچه ها می خواهید صحبت کنید یادتان باشد که دفعه قبل با نامه ریس جمهور یک ریال از بچه ها گرفته نشد و الان هم با دخالت دولت با حمایت تولیدات داخلی، یک امتیاز هم دارد که مشکل خودرویی بچه ها حل می شود و اینکه یک کمکی به بچه ها و خود بنیاد می شود که هزینه ای نکنند.


ایزدی: حق همیاری را آقای دکتر عباسپور جلسات مختلفی گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که جانبازانی که در آسایشگاه و دوران نقاهت هستند نیاز به همیار دارند و آن دوران مربوط به بیمه می شود. جانبازانی که در آسایشگاه نیستند نیاز به پرستار دارند و بنا شد حق پرستاری که انشاالله اوایل سال آینده اجرا می شود 3k شود. 2 و 2.5k تبدیل به 3k شود.
اسدزاده: راجعبه به موسسه فرهنگی ورزشی ایثار هم توضیحی ارائه بفرمایید.
ایزدی: قرار شد جلسه ای با هیئت مدیره موسسه برگزار شود و مسائل مطرح شوند.
اجازه بدهید مصوبات جلسه امروز را اشاره کنم:
- تشکیل جلسه ای مشترک با حضور بختیاری، مسئول بیمه دی و نمایندگان جانبازان به منظور طرح و بررسی مشکلات و رفع آنها برگزار شود.
- جلسه مشترک با حضور هیئت مدیره موسسه ایثار و نمایندگان جانبازان در خصوص رسیدگی به مسایل مربوط به این بخش برگزار گردد.
- کارگروهی تحت نظر دکتر عباسپور و دکتر آطاهریان به منظور بررسی هزینه های دندانپزشکی ایثارگران و نحوه تحت پوشش قرار دادن آنان تشکیل گردد.
- در خصوص خرید ویلچر نیز قرار شد جلسه ای با حضور معاون بهداشت و درمان، دکتر معصومی رئیس شرکت متد، دکتر آطاهریان و مهرآیین از انجمن جانبازان نخاعی تشکیل و تا سه ماه آینده تعیین تکلیف  و تأمین شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با سلام . انشالله که این جلسه ها زودتر نتیجه بدهد ما جانبازان نخاعی شهرستانی که حرفمون خریدار نداره یعنی اصلا مسئولین بنیاد شهید حتی از ما یه سری هم نمیزنن تا بماند که حرفمان را گوش دهند بازم دست شما تهرانی ها درد نکنه که اونجا دارید تلاش میکنید .
انجمن جانبازان نخاعی تو رو خدا برای حفظ آبروی اونا که همه جوره از شما حمایت می کنند تو سال جدید یه کار دلپسند جانبازان انجام بدید که عین توپ صدا کنه . جلسه گذاشتن که کاری تداره . می دونم به این سادگیا نیست . من خودمم به درد شما دچارم . می دونم باید با خیلی آدما کار کنید که ممکنه مورد تایید نباشن ولی مجبوریم چون به خروجی کار توجه داریم . همه اینا رو می دونم اما بالاخره باید از یه جایی کارتان بازده لازم را نشان بده . یه کاری که این جانبازان غرغرو هم تایید کنند . با تشکر
با سلام جناب شهیدی بنده سه بار با آقای مصلحی صحبت کردم تا هزینه بیمه دی پرداخت شود بعد سه ماه جوابی نگرفته ام . بیمه میگوید از آبان ریالی بنیاد پول نداده حال شما میفرمایید چکار کنیم ؟
با سلام و در تایید سخنان اقای ساقی ، همانطور که چند سال پیش هم نوشته بودم .
فرزند خواهرم توی مسافرت ایتالیا تصادف کرده بودن و دندان جلوی اش شکسته بود . بیمه کل هزینه اش را پرداخت کرد. ضمن انکه تا یکسال از ایتالیا پیگیری و احوال پرسی می کردند و درخواستشان این بود که برای درمان نزد بهترین پزشک برده شود .
چند روز پیش یکی از همکاران قدیمی ام از سوئد امده بود می گفت در سوئد پیرمرد و پیرزن های 90 ساله روزی یک ساعت خوشحال و خندان دوچرخه سواری می کنند .
می گفت اگر شهروندی به اندازه کافی پول خرج نکند ازش سئوال می کنند چرا این مشکل براش پیش امده ؟ چرا سفر نمی ره و پول خرج نمی کنه ایا افسرده شده ؟
سلام اقای ساقی ماده 38 برای خیلی ازجانبازان بسیج وسپاه اجراشده نوبت ماه شده رسمی نه مگرجبهه جنگ دوتابوده خدا میداند میخواهم وام صندوق شاهد نوبتم هست بگیرم عروسی بچه ام بگیرم بدلیل حقوق کم هست قسط وام بالا خواهشن پگیری کنید ممنون

این انجمن چرا به شهرستانها سفر نمی کند رای گیری در شهرم برای نمایندگان از چندسال پیش است که بعدا سر خود تمدید شد
آقا هزینه ویلچر تخت و لوزم پزشکی را سالانه برآورد کنند به حساب جانباز بریزند خودش بخرد تعمیر کند نه اینکه اگرنیاز هم ندارد بدهند
حتی برآورد بیمه را میتوان به جانباز داد تا خودش با هربیمه ای خواست قرارداد ببندد درست است منی که سی وشش سال بیمه ایران دادم مسیولی قطع کند پس قرار داد قبلی چی سرباز را از یگانش حذف وبه بنیاد سپردن بیمه اش قطع اتکایش قطع سفر اوقطع ندادن حق نگهداری و هزینه مصوب او قطع بار حقوقی دارد
خیلی از مسایل تکرار واضحات بود وخیلی از مسایل گفته نشد انزوای جانباز با اشتغال درمانی آب درمانی سفر و......
با سلام عرض خسته نباشید بنده فرزنده جانباز هستم و پدرم به خاطر دردهایی که ۳۰سال کشید پارسال شهید شد و من متاهل هستم و یک فرزندم دارم. بیکارم و فشار زندگی خیلی برام سخته و از شما آجزانه میخوام که به این بنده حقیر یه نیم نگاهی هم داشته باشید خیلی به بنیاد رفتم که برام شغلی پیدا کنن ولی هنوز که هنوزه هیچ اتفاقی نیوفتاده.یاعلی
وووووی حالا چی این همه ذوق زده شدی ؟ بهت افتخار می کنم و احساس مسئولیت داری دیگه از اون هندونه زیر بعل گذاشتناس . بببین قشنگ له شدم خرد شدم احساس غم داغونم کرد تا افتخار تو نصیب ما بشه .. ببین حالا ما بد ما مال کار گروهی نبودیم اما ببین وقتی پشت پرده آدمی بوی گند می ده شهدا کجای پرده نگهش می دارن که قشنگ حقشه . خوب دقت کن . تو که منو کشتی با دوزاری های کجت ولی حالا یه کم دقت کن به پرده می فهمی . منم بهت افتخار می کنم . اما حیف که این حرفا تو فضای مجازیه . باید دید در واقع چی هستیم . باید بیاییم همدیگر رو پیدا کنیم . من که لز اولش هیچ وقت به کسی اعتماد نداشتم . اگه خوبی هست اونیه که تو دنیای ذهنی خودم ساخته و پرداخته کردم . هیچ کدوم از این انجمنی ها کنارم نبودتد که ببینم اهل کار گروهی هستند یا نه . چطور آدمی هستند .
شرمنده ام با این انتقادم.ولی با مطالعه این گزارش نگرانیم بیشتر شد چرا باید دوستان جانباز بصورت انجمن اقدام کنند و این انجمنها در قالب شورا و برای کل جانبازان اقدام کنند؟اصلا حرفی از غیر انجمن خودشان نزدند.از ماده39 که برای حالت اشتغال شاغلین بود حرفی بمیان نیامد و اصلا برای بنیاد بار مالی هم ندارد. امیدولرم جانبازان از این انشقاقهای صوری دورشده و ب ای تحقق حقوق همه جانبازان اقدام کنند . اونا از روزی تونستند جلوی خدمات را بگیرند که ما را جدا جدا کردند و کسی بفکر گروه دیگر نبود و برای زیر25درصد همه سکوت کردیم و بذای رزمنده ای که بحمداله سالم برگشت ابدا حرفی نزدیم خدا از سرتقصیرات همه ما بگذره
وجدانن اقای قنبر مبارز چند بار ایمیلی که در بالا فرستادی من خوندم ولی خداییش چیزی نفهیمیم که منظور ما چیه ؛ داداش یکم زیر دیپلم حرف بزن ما هم بفهمیم خخخخ
بی خیال ..... در یه کنفرانس خبری این روزها را تعریف خواهم کرد انشالله بزودی ....
خخخخخخ
.... منظور شما ...
اجرای قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگران . یک بام ودوهوا. اگه قانون تصویب شده چرا نظام وظیفه برای خودش تبصره اضافه کرده اصاف است که یک جانباز ورزمنده ازاین قانون استفاده کند ویکی استفاده نکند باوجود داشتن 20ماه جانبازی وجبهه پسرم مشغول خدمت سربازی است وبرای کسرخدمت هیچکس جوابگو نیست
با سلام خواهشا به این موضوع بپردازید که قرار بود طبق فرمایش اقای شهیدی معوقات سال ۹۵ ایثارگران تا پایان سال جاری پرداخت شود که متاسفانه این امر هم محقق نشد.بماند اینکه پرونده ما در شهرستانهای استان تهران است که گویا طبق گفته خودشان پرداخت گردیده ولی ما که چیزی تا به امروز ندیده ایم.
آقای ساقی حداقل انتظار من ازشما این است که فقط آزاده باشیدمن اطمینان دارم که شما هم مثل من خوب میدانید مابه التفاوت کمک معیشت ۶۰۰هزارتومانی تا مبلغ یک میلیون وپنجاه هزارتومان کجا رفته واینکه این مبلغ را برای ۱۲۰هزارنفر جمع کنیم چیزی درحدود ۶۰۰میلیارد حداقل میشود.حالا در دولت گم شده بین راه دولت و وزارت دفاع یا در وزارت دفاع دیگه نمیگم این را خدا میداند چون بنده خدا دزدی میکند‌ولی اگرشرف و انسانیت برای شما مفهومی دارد به شرفم قسم اگر همین چندرغاز کمک معیشت را قطع کنند و نتوانم در کمیسیون حالت اشتغال ۵۰سالگی با ۲۰درصد جانبازی حکم حالت اشتغال بگیرم .دیگر ازخیر همه چی میگذرم.چون این حرف که ما برای خدا رفتیم جنگ شما بیایید ازاذان صبح تا مغرب مدام بگویبم خدایا ما بخاطر رضای تو رفتیم جنگ ببینیم سفره ما پرغذا میشود. حرف اول را پول و فساد میزند شما خود خوب میدانید ولی چه کنید که زندگی دنیا برای شما شیرین است .ونمیتوانید دانسته های خودرا علنی کنید .والا خیلی خیلی بیشترازمن اطلاعات دارید و خوب میدانید چه پول های هنگفتی خرج چه کارهایی میشود‌.این قطع کمک معیشت هم یکی از همان دسیسه های داخلی است ربطی هم به دشمن و نفوذ و این چرت و پرت ها ندارد لج بازی دولت است برای زیرفشارگذاشتن مثلا سپاه اما اینها فکرنمی کنند اگر رژیم ساقط شود دیگر صغرا و کبرا نداریم همه رفتنی خواهند شد‌.فقط کافی است ۱۰هزارنفرازهمین کمک معیشت بگیرها درتهران تجمع کنند چون چنین چیزی سابقه نداشته تمام دنیا به این موضوع توجه نی کنند که چه شده حکومت ایران حتی مدافعان خاک و ناموس کشور را فراموش کرده است .بقول قدیمی ها من مرده و شما زنده خواهید دید با همین مسائل بظاهر کوچک نارضایتی ها اوج میگیرد.خیلی ها فکر میکنند جانبازان همه وضعیت مالی خوبی دارند ولی ازواقعیت بی خبرهستند‌.و..دیگه اشک اجازه درست دیدن صفحه کلید گوشی را نمیده .این شما وجدان شما و انسانیت ببینم چند سطر مینویسید یا نه
خب ما هم از برادر ساقی انتطار داریم بیاید شفاف سازی کند . ما هم یه نمکی بهش مشکوک شدیم . دکتر ساقی نذار باورهای ما خراب بشه . .... با تشکر
به جای منفی دادن بپرسید چرا ؟ من حق دارم بعد این مدت انتظار یه شفاف سازی داشته باشم . یا نه ؟
اگه ریگی به کفش کسی نیست بپرسید چرا ؟ اینجور بهتر می فهمید ما با کسی عقد اخوت نبستیم ... گرچه حاجی را تا سر حد مرگ دوست داریم ولی عشق و علاقه ما با کسی فقط شهدایی است . غیر از آن باشد ماجور نخواهیم بود . اتلاف وقت است . خب حالا دچار شک شدم ... تو اسلام اگه شک ارزش نداشت و وجود نداشت احکام شک صادر نمی شد . شک منو برطرف کن دکتر ....
من از دیدن این منفی خیلی ناراحت شدم . یعنی شما اگه جای خدا بودید و حضرت ابراهیم می آمد بهتون می گفت به خاطر کامل شدن یقینم یه کاری بکن حتما سرشو با همون چاقویی که جبرییل آماده داشت که شب عید قربان بده دست حضرت ابراهیم گوش تا گوش می بریدید والله ... خو یعنی چی منفی دادید ؟ خیلی ناراحت شدم .
مطابق قانون تمامی جانبازان در زمان باز نشستکی با احتسا ب آخرین دریافتی از محل اشتغال خود(حقوق ودستمزد)مشمول کسورات مبایست بازنشست شوند اما تامین اجتماعی
گیلان از این قانون استنکاف نموده وجانبازان کارمند شاغل در نهادهای انقلاب را همانند افراد عادی با احتساب دو سال آخر ین دریافتی حکم باز نشستگی صادر کرده اعلام نموده این قانون که مصوبه مجلس شورای اسلامی مبادشدشامل کارکنان نهاد های انقلابی نمی باشدو تیست پس چرابه بعیضهامانند جانبازان ... کارمندان بنیادشهیدگیلان به جهت رفاقت با ریس جدید وقت تامین اجتماعی شعبه رشت آبیک محمد از سال 88با احتساب آخرین در یافتی از محل کا رخود یعنی بنیاد شهید گیلان در حال حاضر بالای 5میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت منمایند حال چرا به سایر جانبازان هم شرایط این قانون اعمال نشده است.. وقتی اعتراض کردیم ومیکنیم مسو لین وقت اعلام کردند کاری که شده خلاف بوده وحکم برای آنان صادر شده هیچ کاری نمی شود کرد پس حق سایر جانبازان مانند بنده و دیگران شاغل در بنیاد شهید چه میشود .مسرانه تقاضای پیگیری از مبادی مربوطه راداریم اگر خلاف است باید حکم نامبردگان باطل واگر حق است حقوق سایر جا نبازان ذینفع باز گردانده شود
سلام چرا برای اجرای ماده۳۸ا جانبازان تعهد گرفتند و چرا این سوال رانپرسید از آقای شهیدی وآیا این تعهد باطل شدنی هست یا نه فاش نیدز عزیز خواهشن این مطلب را پیگیری نمائید باتشکر
سلام عزیزانم اقای شهیدی شیرنی ندادی باجاناقت استضاح نشد به لطف شما من بدون ماشین باشم حق حقوقم بنیاد بخوره فدای سرت ولی خدا نکنه با جاناقت کم بیاره تو ناراحت می شوی شنیده بودیم باجاناق با باجاناق دشمن می شوند ولی تو نبری رفتی مجلس برای باجاناقت رای جمع کردی استیضاح نشه اقای ساقی دوستت دارم این نزاری نامردی کردی بزار بدون پاهای من راه رفتن هم از دست داده این ماشین بده ما در قبریم شعار می دهد
سلام
یادمه برا اجرای حقوق حالت اشتغال کارمندان چه پیگیری ها شد و برا اجرای حقوقشان علاوه بر حقوق کارمندیشان چقدر پبگبری کردن چون خودشون ذینفع بودند ولی جانبازی که "" اعزام به جبهه"" شده ولی پشت خط و یا در تصادف بین راه جانباز شدن که تعداد انها زیاد هم نیست کسی پیگیری نکرد
لطفا بگین ذر مورد افزایش حق پرستاری که عنوان شد مربوط به جانبازان 50 درصد هم میشه؟
/نامه که آراسته جان بود/حمد خدازینت عنوان بود/با نام ویادخدا/سلام وعرض احترام خدمت جناب آقای شهیدی ریاست محترم بنیادشهیدوامورایثارگران به عنوان یک ایثارگربسیجی دفاع مقدس ازحضرتعالی مستدعی است که دستورالعمل دستورهای استانی راامربه ابلاغ فرموده شایدبعدازگذشت چندسال که به ارائه ی مستندات درخواستی ازمقام محترم مسئول نویدرسیدن اجرای دستورالعمل دراین سال جدیدگره ازکارخانواده من بگشایدجناب شهیدی محترم مابچه های جببهه وجنگ خودبه اندازه کافی متحمل افسردگی استرس واظطراب وغیره هستیم خداراخوش نمی آیدموردکم مهری مضاعف قراربگیرم /ممنون وسپاسگذارم ان شالله روسفید دوعالم/استان لرستان شهرستان کوهدشت
باسلام به خدمت بزرگوران که همراه وقدردان شهد واسارگران هم ازانقلاب وجنگ کفار علیه اسلام برادرن عزایزان چرا شماها که دست در کار هستین قدار این انقلاب بدانیده که چطوری بدست آمد باخون شهد وزاحمت امام خمینی وامام خامنیه ای و اسارگران جنگ ناخسته 8 سال شراق وقراب که آن هم با هوشیاری امام از هم طرف به یاری خدا ورهبری امام توانستم پیرواز بشوم اما چرا توج به اسارگران ناریده من 4سال و6 ما شب روز 2اول جنگ کفار علیه سلام بی سنگر بودم و سنگردر می آوردم آن هم با دستگاهی بسیار فرسوده وحتی آن زمان بدون کفش توی هوای 45 درج گرم روز31شهریور59 که ارتش عراق از هوا دریاوزمین به صورت رسمی آ غازشد بلی از سه محورجنوبی میانی وشمالی مرودتهاجم قرارداد به هر صورت در 60 در صد اطلاع دارید چطوری بود بنده حقیر 4 سال 6 ما شب وروز از لودربه بلدوزر انجمه و ظیفه کردم برای وطن خاک ایران ازتیپ 7 ولیعصر به ولفجرمقدماتی برای خاک ریز وسنگر مسلن قرار بر این بود حمله شود من ودگر برادرن با لودر و بلدوزر فرسوده آنهم جلوی دیده عراقها ودیدبانی عراقها هال کسی به کسی نمی گوید برادر حتی جوب سلام بزور مگوید آقا ما برادر بودم پس چه شده توجی به من نمی کیده من 3 مرتب مجرو شودم اما اما دست برندشتم تا آخر مقامیت کردم گفتم ما نیاز به در صد نیستم چرا ما برای آب و خاک من زحمت کشیدم فکر کردم که مسل انقلاب ژاپن ۱6ساعت کار می کردن 8 ساعت با پول 8 بدون مزده گفتم ما آن 8 ساعت که مزده نمگریم بهدان به خودمان داد می شود هال شب روزم یکی شد کسی هم به دادم نمی رسید با هم نوه مدرک که دارم حتی برگ بیمارستان حتی تشفیقی حتی عکسها که آن زمان دارم از جنگ واز دارد مسل بزه ناله کنم نه خوبم نبیدارم شبها خانوده راه هم مریض کردم مگویم آقا ریس قربان آن صدلیت برم دستور بد یک وامی بمن بهنده من 4 سال و6 ما شب وروز زحمت کشیدم مگوید بفرماید بروان نه دستور میدهم باندزانت بروان برای رضایت امام خمینی به ما هم لطفی بفرماید فقط پول دورهایم را بهده یاد کربلای 4بخیر یا د الفجر10 بخیر یاد عملیا ت والفجر8 گردان حمزه سیدالشهدا بخیر و خداوند رویی تمام شهد را از ما رضاکند و مجروین را هم شفاعت بفرماید و عمری بسیاری به سلامتی به امام خامنه ای عنایت بفرماید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi