شناسه خبر : 58370
دوشنبه 21 اسفند 1396 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد نماینده مجلس از دو دهه کوتاهی درباره ایثارگران

هر آنچه که امروز کشور در زمینه امنیت، اقتدار و عزتمندی در عرصه جهانی دارد و با آن عرض اندام می کند به واسطه نقش آفرینی و وجود ارزشمند شهدا و خانواده های شهدا و ایثارگران، جانبازان و جامعه مرتبط با ارزش های دفاع مقدس است.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون سرمایه های انسانی و مدیریت مجلس شورای اسلامی از دو دهه کوتاهی در رابطه با ایثارگران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی گلمرادی نماینده جوان مردم ماهشهر و بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با بیان اینکه در شرایط کنونی، کشور ما با توطئه های گوناگون داخلی و خارجی مواجه شده است خاطر نشان کرد: در بسیاری از جلسات و محافل، هر چند هم به صورت گذرا به این موضوع اشاره داشته ام، هر آنچه که امروز کشور در زمینه امنیت، اقتدار و عزتمندی در عرصه جهانی دارد و با آن عرض اندام می کند به واسطه نقش آفرینی و وجود ارزشمند شهدا و خانواده های شهدا و ایثارگران، جانبازان و جامعه مرتبط با ارزش های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تاسیس بنیاد شهید افزود: باید این را به یاد داشته باشیم که  در مقطعی از تاریخ علیرغم محدویت، موانع و کمبودهایی که در کشور وجود داشت و دشمنان طی آن جنگ را به ما تحمیل کردند، این قشر ایثارگری و فداکاری فراوانی کرد و خون و جسم خود را داد تا امنیت و وضعیت مطلوب کنونی برای ما شکل بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم متذکر شد: بنا بر این برهمه مسئولان واجب و تکلیف است که در جهت توجه به این افراد ارزشمند تلاش کنند و نهایت سعی و کوشش آنها این باشد که به هر شکلی که می توانند در خدمت به ایثارگران کوتاهی نکنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه همکاران بنده در مجلس شورای اسلامی به ایثارگران نگاهی مثبت است و این امر در مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص سهمیه 5 درصدی کنکور سال 97 به خوبی مشهود بود و دوستان نماینده نیز به خوبی حمایت کردند.

گلمرادی یاد آور شد: به نظر من حتی آنهایی که به عنوان مخالف در صحن علنی مجلس صحبت کردند صحبت هایشان به گونه ای بود که به نیازها و مشکلات این قشر بیشتر معطوف باشد؛ اگر چه این موضوع  بدیهی است و نیاز به تجزیه و تحلیل ندارد.

رئیس کمیته نیرو در کمیسیون انرژی مجلس دهم متذکر شد: الحمدالله همه مسئولان ما ولایی، انقلابی  و دوستدار نظام هستند؛ بنابراین مصداق دوست داشتن در توجه به همین خانواده های شهدا و ایثارگران و ... جامعه ارزشمند متبلور است. من فکر می کنم این موضوع کاملا محسوس است و به آن باور دارم و در هر جایی که مشارکت کنم از آن دفاع خواهم کرد و به آن افتخار می کنم.

گلمرادی تاکید کرد: آن چیزی که کشور ما را تاکنون زنده نگه داشته و باعث شده است که دشمنان در مقابله با ما مایوس شوند ایثارگری های این عزیزان بوده است که از جان خود گذشته و راحتی خود را فدا کردند و خود را به مشقت و سختی انداختند.

بنابر این، دشمنان نظام وقتی خاطرات تلخ گذشته را که ناشی از مقاومت و ایثارگری فرزندان نظام جمهوری اسلامی و بزرگترین عامل بازدارندگی است را به یاد می آورند حتی فکر حمله به کشورمان را فراموش کرده و فقط به غوغا سالاری و هیاهو بپردازند.

نماینده مردم ماهشهر  و بندر امام خمینی ادامه داد: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فکر می کردند که اگر با نظام وارد جنگ شوند می توانند به آن آسیب برسانند و در این راستا آن را آزمایش کردند اما  به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران و جانبازان شکست خوردند و امروز این موضوع بیش از گذشته  خودنمایی می کند.

گلمرادی با بیان اینکه اگر امروز هم دشمن مایوس شده است به خاطر همین ایثارگری هاست چرا که ایثارگری باعث شده است حتی در این مورد هم ریسک نکنند.

وی اضافه کرد: می خواهم بگویم این مجاهدت ها مقطعی نبوده است و مختص به یک مقطع از تاریخ نیست بلکه تا زمانی که پرچم نظام و اسلام به دست آقا حضرت ولی عصر داده شود نقش ارزنده شهدا و ایثارگران همچنان محفوظ و پایدار خواهد ماند.

این نماینده در پاسخ به این سوال که آیا نظام خواسته های جامعه هدف را با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی  بر آورده کرده است اظهار داشت: به علت سوء مدیریتی که در کشور وجود دارد و من هم در ارزیابی های خود همیشه آن را گفته ام، در دو دهه گذشته این سوء مدیریت حاکم بوده است. آگر چه  متاسفانه  در دهه اول انقلاب با بحران هایی که برای ما ایجاد کرده بودند درگیر بودیم و مدیریت دقیقی بر کشور حاکم نبود و این توجیه را داریم که مدیریت دستخوش مسائل مختلفی بود و دولت نتواسته است مدیریت کند.

گلمرادی ادامه داد: دهه دوم را هم به مدیران کشور ارفاق می کنیم برای اینکه بگوییم آثار ناشی از جنگ مانع بوده است؛ ولی در دو دهه اخیر واقعا در مدیریت ها خوب عمل نشده است و در همه حوزه ها و بخش ها در رابطه با این جامعه ارزشمند کوتاهی شده است.

 نماینده استان خوزستان تصریح کرد: من بر این باورم که هر آنچه که حق و حقوق این عزیزان است هنوز هم ادا نشده است، اگر چه آنها با خداوند معامله کرده اند اما مسوولان هم باید قدرشناس باشند و سکوت آنها نباید باعث بی تفاوتی ما باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید با رویکردی متفاوت به آنها توجه کنیم تا این ارزش ها برای نسل های آینده صیانت شود؛ چرا که ما به عنوان یک کشور اسلامی و انقلابی باید فرهنگ ایثار و شهادت را صیانت کنیم و این صیانت بزرگترین عامل بازدارنده ای است که آنها حتی در آینده جرات تعرض به کشور ما را نداشته باشند.

نماینده جوان استان خوزستان در پایان تاکید کرد: مجلس و دولت باید به این قشر تاثیرگذار توجه بیشتری کنند و رشادت و ایثارگری هایشان را زنده نگه دارند و با رویکردی متفاوت به مقوله ایثار و شهادت بپردازند؛ چرا که این موضوع امکان پذیر است و الحمدالله نظام از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر را بدون شرط وشروط و الویت اجرا کنید اخواهشا
باسلام علیرغم ارادت به جنابعالی باید با توجه به شرایط سنی ایثارگران بگوییم فقط باید برای ادای حقوق ایثارگران انقلابی عمل کنید برخی از مسولان متاسفانه پروگری را در تضیع حقوق ایثارگران به حد اعلای خود رسانده اند
باسلام اقایان ازشما وامثال شماها خواهش دارم که اینقدر شعار ندهید وقت عمل کنید دیگه بسه اینقدر سر این عزیزان راکلاه نذارید به شماها خوش بگذره بقیه هیچ وسلام دراخر دست ازسر ما بکشید
با سلام و درود بر ارواح پاک و مطهر جمیع شهدا خاصه شهدای دفاع مقدس

با ایمانشان زمان جنگ سنگرها، خاک ریزها، و وطن و مردم را از گزند دشمن حفظ کردند، و متاسفانه و بعضا مواظب نبودید و جاه طلبی و فرصت طلبی و حب زر،و زور و تزویر پشت میزها بعضا ایمانتان را از دست دادید و فکر می کنید خیلی زرنگ تشریف دارید، اما دیر یا زود متوجه خواهید شد از زیانکاران واقعی هستید.

آن روز که پشت پرده افشا گردد سیمای گریم کرده رسوا گردد

تزویر و ریا نمایش ننگینی است هر چند که خوب اجرا گرد

وای به حال هر حکومت و نظامی که صاحبان حقش را فراموش کند وای به حال هر حکومت و نظامی که صاحبان حقش(فرزندان شهدا و در کل ایثارگرانش) مجبور شوند به گذشته خود که مجاهدت و ایثار نموده اند اشاره کنند. و بدتر از همه اینکه از گذشته خود پشیمان شوند.

صمد مهدی پور منتقدی مشفق و فرزند شهید همیشه سرافراز و دلاور دفاع مقدس
امان از شعار و حرف، امان از اینکه بعضی ها بدجوری دچار مثلث زر و زور و تزویر شدند. و صاحبان حق را فراموش کردند
اصلا متوجه شدید این آقا چی گفته نه خودش هم نمیدونه فقط خواسته یک نطق بکنه .والا کوتاهی تا دلت بخواد هست .بابا دیگه کشور را خوردید تمام شد حالا مانده روح و روان ما را خراب کنید
سلام برامام خامنه ای وسلام‌به نمایندگان مجلس.بنده به عنوان بسیجی‌پانزده سالگی رفتم خط مقدم جزیره مجنون. شلمچه .کربلا ۵..درس وکار خونه وپدر مادر پیرم رها کرد م ۴۱ ماه خط مقدم بودم .ولی درپرونده سپاه ۶ماه ازش مانده است دوبتر مجروح شدم ۵%جانبازی بهم دادن .العان ازکار افتاده هستم ونه حقوقی دارم ونه شغلی و محتاج مردم ششدم .حتی نون خالی هم ازناموایی محل نسیه مسارم.چرا؟چون آثارمجروحیتم عوارضش العان مشاهده کرده اد.کمک معیشت هم بهم نمیدن.شما نماینده محترم مدیون گرسنگی خانواده فقیر ومسکین من هستین حلال نمیکنم.
چرا جانبازان زن حالت اشتغال بعد از فوت حقوق انها قطع میشود همسر انها بالای شست سال است ظلم است
سلام.اقایکه خوشگل حرف میزنید.امسال شما هم هستن خوشگل حرف میزنند.ولی عمل تو کارتون نیست.اگه کمتر حرف بزنید.بیشتر عمل کنید.هم بنفع خودتان .هست.هم بنفع کشور.ولی بخدا قسم شما مسئولین و صاحب تریبون ها.انشاالله.روز قیامت شرمنده شهدا.وجانبازان.و بچه های جنگ خواهید.بود.چون.راه شهدا و امام شهدا.را نرفتید.همش.شهید.شهید.کردید.شعار دادید.راهشان.را.انحراف رفتید.مدیون.خواهید.بود.رزمنده ۸سال دفاع مقدس هستم ۲۲ماه سابقه جبهه.فردی ناتوان و بیمار.وشیمیای هستم ۳سال پیگیرحقوق رزمنده معسر.هنوز درست نشده شیمیایی هستم.کمیسون عالی سرم ولله گذاشتن.کسی هم به دادم نرسید.دادرسی هست امداد می طلبم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi