شناسه خبر : 58393
دوشنبه 21 اسفند 1396 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سربازی که با خدمت دوباره، جاودانه شد

اعضای دهمین کاروان رسانه‌ای راهیان نور ارتش از مسجد جامع خرمشهر بازدید کردند.

بنا بر این گزارش، مسجد جامع خرمشهر، پس رهایی از چنگال دژخیمان بعثی، تبدیل به پایگاهی برای آموزش رزمندگان اسلام شد و تعداد زیادی از رزمندگان در این مسجد آموزش دیدند و به جبهه‌ها اعزام شدند.

در دوران جنگ تحمیلی، بخشی از این مسجد به دلیل اصابت گلوله دشمن تخریب شد و عده‌ای از رزمندگان که در مسجد حضور داشتند، به شهادت رسیدند.

بر اساس گفته‌های امیر صادقی، فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۹۲ زرهی، ظاهر مسجد از زمان جنگ تا کنون تغییر چندانی نکرده و تنها برخی قسمت‌های آسیب‌دیده آن تعمیر شده است.

مسجد جامع خرمشهر یکی از نماد‌های جاودان مقاومت جانانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس است. مقاومتی که سرانجام به شکست خفت‌بار دژخیمان بعثی انجامید.

خرمشهر از زمان حمله نیرو‌های بعثی تا زمان اشغال، روز‌های خونینی را به خود دید. گردان ۱۵۱ دژ خرمشهر، گردان ۲۳۲، گردان ۱۶۵، تکاوران نیروی دریایی و دانشجویان دانشگاه افسری ارتش دوشادوش نیرو‌های شهربانی، ژاندارمری و اقشار مختلف مردم در مقابل لشکر‌های تا بن دندان مسلح بعثی ایستادند و در شرایطی نابرابر ۳۴ روز از خرمشهر دفاع کردند.

امیر صادقی اعزام دانشجویان داوطلب رزم در خرمشهر را ابتکار سرلشکر شهید موسی نامجوی می‌داند و آن را بهترین راهکار در شرایط آن روز کشور می‌نامد. دانشجویانی که اگر در آن برهه حساس در خرمشهر حضور نمی‌یافتند، سقوط خرمشهر بسیار زودتر اتفاق می‌افتاد و شاید سرنوشت جنگ به نفع صدامیان تغییر می‌کرد.

خونین‌شهر مجاهدت‌های بسیاری را تجربه کرد. داستان سرباز «ارژنگ» روایتگر یکی از این مجاهدت‌هاست. این سرباز غیور که خدمتش در حال پایان بود و برگه تسویه حساب را به دست داشت، زمانی که زنان خرمشهری را در حال ساختن سنگر و کمک به رزمندگان دید، به پادگان بازگشت و برای ادامه خدمت، اعلام آمادگی کرد و گفت: «برای من زیبنده نیست که زنان را در حال نبرد ببینم و خرمشهر را ترک کنم.» او ایستاد، شجاعانه جنگید و با شهادت، جاودانه شد.

این شهادت‌ها به همراه فداکاری‌های نیرو‌های مسلح و اقشار مختلف مردم سرانجام به ثمر نشست و به حول و قوه الهی، خرمشهر پس از ۵۷۸ روز به دامان میهن بازگشت.

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi