شناسه خبر : 58410
دوشنبه 21 اسفند 1396 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور دو شهید، فال نیک است

گزارش از تشیع پیکر شهدای گمنام؛
 
زمانی که خبر تدفین ۲ شهید گمنام را به دانشجویان دادند، یک حس و حال عجیبی بین دانشجویان وجود داشت؛ به طوری که از یک ماه پیش کمیته‌هایی برای استقبال از این شهدا تشکیل شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان میزبان پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس بود. یکی از این لاله‌های گلگون کفن در عملیات رمضان و دیگری در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت رسیده بودند.
 
در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد، حضور پرشور مردم نیز در کنار اصحاب علم و دانش به چشم می‌خورد. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برای تشییع این دو شهید سنگ تمام گذاشتند و با بغض و چشمان اشک آلود این شهدا را تا دانشگاه خود بدرقه کردند.
 
صفرزاده: شهدا خط راه را به دانشجویان نشان می‌دهند / انتظاری که برای دانشجویان به پایان رسید...
 
تشییع به روی دستان دانشجویان
 
این مراسم از میدان برازنده به سمت دانشگاه باهنر اصفهان برگزار شد و دو شهید گمنام پس از تشییع به روی دستان دانشجویان در کنار مردم از مسجد بقیه الله جنب پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان منتقل شدند.
 
محسن ریحانی، یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان در حاشیه مراسم تشییع در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در سال جاری به لطف خدا دانشگاه فرهنگیان اصفهان دو بار مزین به عطر شهدا شده است که بار اول چند شهید در این دانشکاه تنها تشییع، اما این بار دو شهید گمنام در پردیس باهنر این دانشگاه تدفین شدند.
 
صفرزاده: شهدا خط راه را به دانشجویان نشان می‌دهند / انتظاری که برای دانشجویان به پایان رسید...
 
یک حس و حال عجیبی بین دانشجویان
 
وی در پاسخ به اینکه برای چه تصمیم گرفتید تا در دانشگاه شما شهید دفن شود، افزود: یک ماه پیش با حضور سردار باقرزاده، رئیس کمیته مفقودین شهدا در دانشگاه فرهنگیان این درخواست انجام شد و به دستور وی قرار شد تا ۲ شهید گمنام در این دانشگاه دفن شود که از آن زمان تا کنون دانشجویان این دانشگاه بسیار پیگیر بودند تا این کار انجام شود، خوشبختانه بعد از ۴ تا ۵ سال پیگیری دو شهید در این دانشگاه تدفین شدند.

ریحانی ادامه داد: زمانی که خبر تدفین دو شهید گمنام را به دانشجویان دادند، یک حس و حال عجیبی بین دانشجویان وجود داشت؛ به طوری که از یک ماه پیش کمیته‌هایی برای استقبال از این شهدا تشکیل شد.
 
صفرزاده: شهدا خط راه را به دانشجویان نشان می‌دهند / انتظاری که برای دانشجویان به پایان رسید...
 
بی تابی دانشجویان برای  استقبال  شهدا  
 
وی در پایان گفت: خوشحالیم که بعد از مدت‌ها پیگیری سرانجام در ایام ولادت حضرت زهرا (س) دو شهید در پردیس باهنر دانشگاه فرهنگیان دفن شدند و فضای این دانشگاه را عطرآگین کردند.
 
از یک هفته پیش منتظریم تا این شهدا را دانشگاه ما بیاورند، حتی از صبح امروز برای استقبال از این شهدا همه دانشجویان بی تاب بودند، خوشحالیم که این انتظار به پایان رسید...
 
 
پس از رسیدن دو شهید گمنام به دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اصفهان بغض‌های دانشجویان شکست. در این میان دانشجویی از با چشمانی گریان به خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اصفهان از انتظار دانشجویان برای استقبال از شهیدان می‌گوید: از یک هفته پیش منتظریم تا این شهدا را دانشگاه ما بیاورند، حتی از صبح امروز برای استقبال از این شهدا همه دانشجویان بی تاب بودند، خوشحالیم که این انتظار به پایان رسید...
 
 
صفرزاده: شهدا خط راه را به دانشجویان نشان می‌دهند / انتظاری که برای دانشجویان به پایان رسید...
 
استقبال با شکوه  دانشجویان از دو شهید گمنام
 
پس از استقبال با شکوه اقامه نماز بر پیکر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس طی مراسمی با شکوه با حضور مسئولین استانی و دانشجویان و مردم شهید پرور استان اصفهان تدفین شد.
 
در حاشیه مراسم تدفین این دوشیهد گمنام حبیب صفرزاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کل کشور در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: تدفین شهدای گمنان در مراکز دانشگاهی وابسته به دانشگاه فرهنگیان کشور به خاطر تکریم از ارزش‌های دینی، انقلابی و اسلامی ماست.
 
صفرزاده: شهدا خط راه را به دانشجویان نشان می‌دهند / انتظاری که برای دانشجویان به پایان رسید...
 
تدفین دو نفر از اسطوره‌های بی نشان دوران جنگ تحمیلی
 
وی افزود: به تعبیری دانشگاه که محل تربیت معلمان آینده این کشور است، امروز مفتخر به تدفین دو نفر از اسطوره‌های بی نشان دوران جنگ تحمیلی ماست، امروز دانشگاه فرهنگیان اصفهان دو نفر از این شهدای سرفراز، اما بی نشان و گمنام در دامن خود پذیرا شده تا بتواند این کار ارزشمند به عنوان المان و نماد و خط راه فراروی جامعه علی و دانشگاه فرهنگیان باشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کل کشور اضافه کرد: امیدواریم دانشگاهیان و دانشجویان ما در این مزار حاضر شده و به عنوان میثاق گاه ارزش‌های دینی نسبت به موارد فرهنگی، اخلاقی و دینی حساس شوند و نسبت به تربیت دانش آموزان آینده این کشورهم حساس‌تر شوند.
 
صفرزاده: شهدا خط راه را به دانشجویان نشان می‌دهند / انتظاری که برای دانشجویان به پایان رسید...
 
تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان اصفهان به فال نیک
 
صفرزاده در پایان ابراز کرد: تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و فکر می‌کنیم که قطعا خط راه دانشجویان ما را نشان می‌دهند و از طرفی هم این عزیزان بر گردن همه ما حق دارند.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو پس از برگزاری مراسم تدفین، مراسم معنوی و پرفیض زیارت عاشورا در جوار مقبره این شهدا با نوای گرم مداحان سیداحمدمعنوی، سید روح‌الله حسینی، کربلایی محمدکاویان، کربلایی حسین حسنعلی برگزار شد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi