شناسه خبر : 58421
سه شنبه 22 اسفند 1396 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رمز عبور از جنگ نرم دشمن

آشنا شدن با گفتمان شهدا و هنر انقلابی بودن و انقلابی ماندن مهمترین هدف در بازگشت به آموزه های جامعه ایثارگران است و در شرایط کنونی، شناخت گفتمان شهدا ، رمز عبور از جنگ نرم دشمن محسوب می شود.

«دکتر غلامرضا یاوند عباسی» صبح دوشنبه در «چهارمین همایش شورای هماهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی ایثارگران و معاونین توسعه منابع انسانی دستگاه های اجرایی» استان البرز که با حضور « دکتر محمدعلی نجفی» استاندار البرز و جمعی از معاونین توسعه منابع انسانی دستگاه های اجرایی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ اظهادر داشت: در آستانه گرامیداشت روز شهید، مقام شهیدان را گرامی می داریم؛ یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در حوادث مختلف از آرمان های انقلاب اسلامی در همه حوزه های اجتماعی، سیاسی و... از کشور  دفاع کردند.


***انقلابی بودن و انقلابی ماندن ادبیات مشترک وصیتنامه های شهدا است
وی بیان کرد: مطالعه وصیت نامه های شهدا و پژوهش های انجام شده در این زمینه  حاکی از آن است که صرف نظر از تحصیلات شهدا و مشاغل شهدا، ادبیات یکسانی در سخنان این قشر دیده می شود و مجموع این مطالب بیانگر گفتمان انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.
یاوند عباسی تصریح کرد: آشنا شدن با گفتمان شهدا و هنر انقلابی بودن و انقلابی ماندن مهمترین هدف در بازگشت به دست نوشته های شهدا بشمار می رود.


***شناخت گفتمان شهدا ، رمز عبور از جنگ نرم دشمن است
وی ادامه داد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی و کشور به اوج عزت برسد و با تمام توطئه ها و فتنه انگیزی هایی که دشمنان ما در آن سوی مرز دارند و برای آنکه از جنگ نرم عبور کنیم؛ راهی جز شناخت گفتمان شهدا نداریم و باید خود را به زینت آنان بیاراییم.


***روز شهید فرصتی برای ارزیابی میزان فاصله ما با آرمان های شهدا است
یاوند عباسی با بیان اینکه  گرامیداشت مقام شهدا به معنای تعریف و تمجید از شهدا نیست؛ افزود: سالروز گرامیداشت مقام شهید برای این است که با وجود چنین ظرفیتی، فاصله خود را با آرمان های شهدا اندازه بگیریم و اگر دور هستیم خودمان را بروز کنیم و به ارزش های معنوی بازگشت کرده و خود را به شهدا و گفتمان شهدا نزدیک کنیم تا از آرمان های آنان دور نیفتیم.


***ترویج فرهنگ ایثار و خدمات عزتمندانه دو ماموریت ویژه
وی همچنین اجرای دو ماموریت را متوجه دست اندرکاران امر دانست و گفت: در حوزه ایثار توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات عزت مند به ایثار گران عمده وظیفه ما است.
یاوند عباسی گفت: ایثارگران عموما افراد بزرگی هستند که بدنبال مطالبه گری نیستند بلکه نظام اسلامی باید به سراغ آنان برود و به آنها خدمت کند.
وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات عزتمند به این معنا است که مصوبات باید روان و درست اجرا شود و به گونه ای نباشد که در مسیر اجرای قوانین این قشر مورد اذیت و آزار قرار بگیرند و تصور کنند که برای خدمت منت بر آنها گذاشته می شود.
یاوند عباسی همچنین با تاکید بر اجرای قوانین خدمات جامع ایثارگی و لزوم جلوگیری از تفاسیر متناقض از قوانین و مقررات گفت:قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سال ۹۱ تصویب و ابلاغ شده  است و اکنون پذیرفته نیست که قانون را معطل فقدان آیین نامه بگذاریم وقانونی ابلاغ شده باید بدرستی ابلاغ و اجرا شوند.

به نقل از سایت استانداری البرز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi