شناسه خبر : 58436
چهارشنبه 23 اسفند 1396 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پنجمین کنگره بزرگداشت روز شهید برگزار شد

به مناسبت ۲۲ اسفندماه، روز گرامیداشت شهدا، پنجمین کنگره بزرگداشت روز شهید با حضور ریاست بنیاد شهید، رییس دفترمقام معظم رهبری و جمعی از خانواده های معظم شهدا در حوزه هنری برگزارشد.

فاش نیوز - به مناسبت 22 اسفندماه، روز گرامیداشت شهدا، پنجمین کنگره بزرگداشت روز شهید با حضور ریاست بنیاد شهید، رییس دفترمقام معظم رهبری و جمعی از خانواده های معظم شهدا در حوزه هنری برگزارشد.

به گزارش خبرنگارفاش نیوز، در 22 اسفندماه و به منظور تجلیل از مقام والای شهدا، پنجمین کنگره بزرگداشت شهدا با حضور حجت الاسلام  محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رییس بنیادشهید و همچنین جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سالن اندیشه حوزه هنری تهران برگزارشد.

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی که به نمایندگی از مقام معظم رهبری در این مراسم حضور یافته بود در ابتدا با درود به ارواح پاک شهدا گفت: در میان همه جوامع اسلامی و برای همه مردم مسلمان کلمه "شهید" ارزش خاصی دارد. کسانی که خدمات بزرگی به بشریت کردند بسیارند اما در مقابل شهید ارزششان پایین تر است. چون شهید از جان خود مایه گذاشته است و به هیچ کس مدیون نیست اما همه مدیون او هستند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری همچین اضافه کرد: اگر امروز ما آرام و با خیال راحت برای تکریم شهدا اینجا نشسته‌ایم مرهون خون همین شهداست. اگر شهدا چه در جبهه جنگ تحمیلی، چه در مبارزه با ضد انقلاب و چه در دفاع از حرم فداکاری نمی‌کردند امروز ما اینجا نبودیم. شهید زنده است و روزی خود را دریافت خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: جانبازان با نثار جان خود  و با پذیرش مشکلات جانبازی، اجر شهید می برند و حق بزرگی بر همه ما دارند.

حجت الاسلام شهیدی نیز در این مراسم گفت: این انقلاب به برکت خون شهدا باقی خواهد ماند.

وی سپس با ارایه جامعه آماری ایثارگران گفت: ما دارای حدود 230 هزار شهید گلگون‌کفن هستیم که 190 هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس، 17 هزار شهید ترور، 3 هزار شهید پیش از انقلاب و مابقی شهدا مانند شهدای مدافع حرم، منا، حله و شهدای هسته‌ای هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیادشهید همچنین تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به برکت وجود همین عزیزان زنده و پررنگ است و هرگز از بین نمی‌رود تا به کمک آن انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) سپرده شود.

در پایان این مراسم از جمعی از خانواده های شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
یکی به این مسئولان بگوید زحمت نکشید نمی خواهد کنگره شهدا برگزار کنید به داد بازماندگان شهدا برسید هر چند که در خدمت شهید و شهادت و خانواده شهید بودن لیاقت و شایستگی می خواهد که هر کسی ندارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi