شناسه خبر : 58440
چهارشنبه 23 اسفند 1396 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به بهانه تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "سرباز کوچک امام"

نشست خبری سرباز کوچک امام برگزار شد

شست خبری "سرباز کوچک امام" با حضور بیژن کیانی مدیرمسوول انتشارات موسسه پیام آزادگان، دکترمحمدرضا سنگری عضو شورای پژوهشی موسسه، مهدی طحانیان راوی اثر و همچنین خانم فاطمه دوستکامی نویسنده این اثر، با حضور اصحاب رسانه در موسسه پیام آزادگان برگزارشد.

فاش نیوز -  نشست خبری "سرباز کوچک امام" با حضور بیژن کیانی  مدیرمسوول انتشارات موسسه پیام آزادگان، دکترمحمدرضا سنگری عضو شورای پژوهشی موسسه، مهدی طحانیان راوی اثر و همچنین خانم فاطمه دوستکامی نویسنده این اثر،  با حضور اصحاب رسانه در موسسه پیام آزادگان برگزارشد.

  در ابتدا بیژن کیانی مدیرمسوول انتشارات موسسه با اشاره کوتاه به تاسیس  انتشارات دفتر پیام آزادگان گفت: این مؤسسه در سال ۱۳۸۴ با حضور جمعی از پیشکسوتان آزاده تأسیس شد و این امر به دنبال احساس نیاز بود، چرا که آزاده‌ها گنجینه سرشار از خاطراتی داشتند و تا آن زمان کار خاصی در رابطه با آنها انجام نشده بود از این رو تصمیم گرفته شد تا کاری جهادی در این راستا شکل بگیرد.

وی همچنین یادآورشد: ۸۵۰ عنوان کتاب درباره آزادگان چاپ شده است که از این تعداد ۱۹۰ عنوان مربوط به مؤسسه پیام آزادگان می باشد و تا شروع نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۷ عنوان دیگر به چاپ  خواهد رسید.

دکترمحمدرضا سنگری نیز به عنوان مسوول پژوهشی موسسه پیام آزادگان در این جلسه حضور یافته بود، در ابتدای سخن، مهدی طحانیان را همان شهید محمدحسین فهمیده جبهه دانست و نیز در رابطه با کتاب "سرباز کوچک امام" به پنج ویژگی مهم این اثر اشاره کرد و گفت:حوصله و شکیبایی، دقت و وسواس نویسنده، حلم وعلم، اسوه سازی و همچنین واقعی بودن اثر است.

وی در ادامه توضیخ داد: نکته اول حوصله و شکیبایی راوی و نگارنده است و 350 ساعت معادل  ۱۵ روز تمام مصاحبه انجام شده است. و زبان راوی، روان بوده و دقت و وسواس علمی در آن مشهود است. صبر و حوصله نویسنده و راوی که 38000  سؤال در آن مطرح شده و روای با حوصله به همه آنها پاسخ گفته است و آمیزه‌ای از علم و حلم است. نویسنده از هم اردوگاهی های مهدی نیز استفاده کرده و از این طریق به مستندسازی خاطرات کمک کرده است. ارزش دیگر این کتاب روایت صادقه از زندگی طحانیان است، گاهی در کتاب‌هایی شاهد اسطوره‌سازی هستیم، اسطوره یعنی شخصیت آمیخته با اسانه و ما باید به دنبال اسوه و نه اسطوره باشیم و در این کتاب نیز همین طور بوده است، یعنی شیطنت ‌های مهدی طحانیان در کودکی و نوجوانی را نیز به تصویر کشیده است، در واقع هیچ چیزی روتوش نشده است.

وی سپس با اشاره به تقریظ این کتاب ارزشمند از سوی مقام معظم رهبری گفت:  مقام معظم رهبری واقعاً امام مطالعه است و من شگفت‌زده از  پرخوانی ایشان هستم. نکته دوم آن که که دفاع مقدس سرشار از شگفتی‌ هاست و دو میدان جنگ و مقاومت در تقریظ رهبری مورد تأکید قرار گرفته است. از سوی دیگر روحیه آزادگی این آزاده است که در این کتاب موج می‌زند و مقام معظم رهبری بر این ویژگی اشاره کرده است و همانطور که از شهید حججی به عنوان نماینده شهدای مدافع حرم یاد می‌کنند، از مهدی طحانیان نیز به عنوان نماینده آزادگان نام برده‌اند.
دکتر سنگری همچنین گفت: مقام معظم رهبری این کتاب را از منظر خباثت دشمن بهتر از کتاب‌های دیگر دانسته است و از سست‌پیمان‌ های مغلوب دعوت کرده که این کتاب را مطالعه کنند. همچنین این کتاب سند بارزشی از دفاع مقدس است و روایت آن به طور صادقانه و معصومانه انجام شده است.

در پایان این نشست آزاده گرانقدر مهدی طحانیان و فاطمه دوستکامی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi