شناسه خبر : 58441
چهارشنبه 23 اسفند 1396 , 13:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت گرامیداشت روز شهدا؛

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی جانبازان اعصاب و روان بیمارستان بوستان اهواز

به مناسبت گرامیداشت روز شهدا و سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید، نمایشگاهی از صنایع دستی جانبازان اعصاب و روان بیمارستان بوستان و کتاب های ویژه دفاع مقدس، با حضور مدیر کل محترم و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، ریاست محترم بیمارستان بوستان، تعدادی از خانواده معزز جانبازان، پرسنل زحمت کش بیمارستان افتتاح گردید.

به مناسبت گرامیداشت روز شهدا و سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید، نمایشگاهی از صنایع دستی جانبازان اعصاب و روان بیمارستان بوستان و کتاب های ویژه دفاع مقدس، با حضور مدیر کل محترم و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، ریاست محترم بیمارستان بوستان، تعدادی از خانواده معزز جانبازان، پرسنل زحمت کش بیمارستان افتتاح گردید.

وقتی وارد محیط نمایشگاه می شوی، فضا را به نحو خاصی دلنشین و جذاب حس می کنی. حتی هر کسی که کمترین ذوق هنری داشته باشد، به محض دیدن آثار عرضه شده متوجه خلاقیت، حوصله، دقت، صبوری، همت، پایداری و استقامت توسط سازندگان آن می شود و این موضوع وقتی شور و شعفت را دو چندان می کند که بدانی این آثار ساخته دست جانبازان اعصاب و روان هستد و در نمایشگاه افتخار آشنایی با جانبازان اعصاب و روان هم نصیبت می گردد و آنها با صمیمیت خاصی از حضورت در نمایشگاه تشکر می کنند. در عین حال خوب که به زیبایی های عرضه شده نگاه کنی، جلوه ای خاص، زیبا و قابل تامل از زحمات شبانه روزی پرسنل گمنام بیمارستان بوستان را پشت هر یک از آثار هنری می بینید.   

لذا پای صحبت تنی چند از جانبازان هنرمند و مربیان زحمت کش آنها نشستیم تا از روند و نحوه کارشان آگاه شویم.

جانباز نخاعی مهندس عاقلی، ریاست بیمارستان بوستان در خصوص برگزاری نمایشگاه توضیحاتی داد و گفت: همزمان با گرامیداشت روز شهدا و فرمان تاریخی امام خمینی(ره) با همکاری پرسنل خدمتگزار جانبازان معزز اعصاب و روان، آثار و صنایع دستی عزیزان جانباز و تعدادی کتب مرتبط با دفاع مقدس در این نمایشگاه در معرض دید مردم شهیدپرور اهوازی قرار گرفت و مورد استقبال خوب مردم قدردان واقع شد که امیدواریم قدمی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برداشته باشیم.

وی افزود: عزیزان جانباز، در کارگاهی با نام مرکز روزانه که در بیمارستان بوستان اهواز وجود دارد این وسایل را درست کرده اند. در این مرکز کارهایی همچون خطاطی، کار سفال، تهیه تابلوهای هنری، نقاشی و دیگر هنرهای دستی توسط کاردرمانگرها به این عزیزان آموزش داده می شود.

رییس بیمارستان بوستان در رابطه با تعداد جانبازانی که در کلاس ها شرکت می کنند، چنین گفت: علاوه بر جانبازانی که در کلاس روزانه شرکت می کنند، تعدادی از عزیزان جانباز هم در در بیمارستان بستری هستند. آنها در کنار خدمات دهی درمانی که توسط پزشکان و پرستاران دلسوز برایشان صورت می گیرد تا حدودی توانایی حضور در کلاس ها را می یابند و متناسب با شرایطشان قادر به خلق این آثار زیبا می شوند. الحمدلله این مجموعه فعالیت ها باعث ارتقا و افزایش روحیه سلامتی و شادابی جانبازان معزز شده و به خانواده هایشان هم سرایت می نماید. از خداوند متعال می خواهم به ما توان خدمت بیشتر عطا کند.

آناهیتا رفیعی مربی کاردرمانی جانبازان اعصاب و روان هم درباره کارهای عرضه شده در نمایشگاه و علاقمندی جانبازان گفت: من یکسال است در کنار این عزیزان هستم. آنها از ساعت هشت و نیم صبح به مرکز روزانه می آیند و تا ساعت دوازده ظهر در کلاس هایی که برایشان تدارک دیده شده مشغول به کار می شوند. شور و شوق من از بودن در کنار این عزیزان قابل وصف نیست. وقتی جانبازی را در حال ساختن چیزی می بینم، بی صبرانه منتظر اتمام آن هستم. آنها در کارشان دقت و حوصله زیادی به خرج می دهند به طوری که مرا هم سر ذوق آورده اند. از جمله مربیان همکار دیگرم خانم گودرزی مربی سفال، خانم سیلاوی مربی عروسک سازی وگلیم بافی، خانم زنگنه مربی معرق و چوب، خانم فلاح نژاد هم در زمینه ورزشی فعالیت دارند.

لیلا گودرزی، مربی دیگر جانبازان بود که گفت: من نیز یکسال است که با این عزیزان کار می کنم. مربی سفال و نقاشی و ویترا می باشم. این هنرها نیاز به حوصله و دقت زیادی دارد ولی همانطور که می بینید این ویژگی ها در هنر دست این عزیزان کاملا مشهود است.

جانباز ده درصد مظفر جابری در خصوص اهمیت برپایی نمایشگاه صنایع دستی گفت: این تابلوها کار دست من است. با کمک آموزش های مربیانم مثل خانم زنگنه، جوهر قلی و آجیلی، بعد از مدتی توانایی ساختن این تابلوها را کسب کردم. آنها طوری برای ما زحمت کشیدند که انگار دوباره متولد شدیم.

خدیجه زنگنه کاردرمانگر بیمارستان بوستان که آموزش معرق کاری به جانبازان را به عهده داشت، در خصوص کار با جانبازان گفت: من 14 سال است که افتخار خدمت به این عزیزان را دارم. عظمت ایثار آنها به حدی برایم ارزشمند است که خوشحالم از سن 21 سالگی در کنارشان هستم و کاری کوچک برای ارتقای روحیه و شادابی آنها انجام می دهم.

محسن کوره ساز که خودش فرزند جانباز بود نیز از هنر دستان پرتوانش در زمینه چوب گفت و از مربی اش خانم زنگنه تشکر کرد.

یکی از جانبازان سی و پنج درصد اهوازی هم در حالی که با مهارت تمام درباره توانایی خود در تهیه الگوهای عروسک ها توضیح می داد، از برپاکنندگان نمایشگاه تشکر کرد و این را یکی از اقدامات انجام شده در راستای معرفی جلوه های مختلف دفاع مقدس دانست.

قیصر سعیداوی، کاردرمانگر بیمارستان بوستان در بخش مرکز روزانه هم گفت: در رشته های مختلف در خدمت این عزیزان هستم. من اولین بار از سن 24 سالگی خدمتگذار این عزیزان شدم. هنر این عزیزان ابراز مهر و عطوفتی است که انسان را به خود جذب می کند. به همین دلیل من فوق العاده از کارم راضی هستم. کارهایی که من برایشان انجام می دهم در زمینه موسیقی، سرود، آموزش تئاتر، آموزش خط و نقاشی است.

لازم به ذکر است نمایشگاه صنایع دستی جانبازان اعصاب و روان به مدت چهار روز از تاریخ 19 اسفند لغایت 22 اسفند مورد بازدید عموم مردم بود.

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
واااااای فاش نیوز چه گزارش عجیبی ارسال کردی ؟ تا حالا از این گزارشا نداشتید . چقدر قشنگه این عروسکا دست همه جانبازان عزیز که اینا رو درست کردن می بوسم . اینا فروشی هم بودن ؟ کاشکی یه گزارش هم از تو کارگاه که دارن درست می کنن تهیه کنید . این کاردرمانگرها هم درست می گن تا عشق نباشه محاله به کسی یاد بدی از این چیزها درست کنه. من خودم کلی کلاس خیاطی رفتم و گلدوزی و پولک دوزی اخرش هیچ کدوم از مربی ها نتونست اون هنرشو به ما انتقال بده آخرش رفتیم کلی کتاب گلدوزی و بافتنی خریدیم .جانبازان عزیز دوستون داریم .
باید می نوشتی تا عشق نباشه محاله با خدا معامله کنی . جانبازان با خدا معامله کردند . فقط در معامله با خداست که وعده ینصرکم داده شده . جلوه عزم و اراده انسان در معامله با خدا همیشه زیباست . در هر حال که باشی . دعا کنید همیشه کارهایمان برای خدا باشد آن وقت است که شاهد زیبایی ها می شویم . هر کی از بستگان و دوستان من این تصاویر را دید مبهوت شد . این یعنی تجلی وعده خدا که کارت تو دل نسلهای بعدی هم بنشیند .
من به برگزار کنندگان این نمایشگاه ها پیشنهاد می دم در مراسم دیگری روی این ساخته های دست بهترین انسانها یه برچسب که از بین نرود بزنند که نشان بده این ها ساخته دست جانبازان اعصاب و روان هستند . این کار اثر تربیتی و آموزشی در نشر فرهنگ ایثار و شهادت دارد . به هر حال بچه ابتدایی که کمی سواد دارد بخاطر کنجکاوی که دارد چشمش به آن برچسب می افتد و آن را می خواند . آن وقت از پدر و مادرش می پرسد جانباز یعنی کی ؟ اعصاب و روان یعنی چی ؟ چطور شده اینا جانباز شدن ؟ بزرگترها هم وقتی این برچسب را ببینن خواه ناخواه به فکر می رن . مخصوصا اونا که به بهانه های مختلف از وظیفه خود کوتاهی می کنند . این جانبازان همه وجودشان و همه کارهایشان درس آموز است . من که خیلی از این اقدام لذت بردم . کار قشنگی بود . از دیدن تصاویر سیر نمی شم . دست همه درد نکند . فاش نیوز دست شنا هم درد نکنه .
به نظر من جانبازان اعصاب و روان با ایثار جانشان هنر واقعی یعنی مردانگی خود را نشان داده اند
درود بر درک و بینش شما
با سلام ودرود بر همت شما جانبازان سرافراز
هزاران درود
ما چند گروه داریم بهشت می رن یکی کسانی که به جانبازان احترام می گذارند عین مدیران که به جانبازان خدمت می کنند مثل خانواده که از جانباز مراقبت می کنند مثل کسانی که از حال جانبازان می پرسند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi