شناسه خبر : 58453
چهارشنبه 23 اسفند 1396 , 10:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقصد ما بهشت است

سیده فاطمه کیایی؛ اسفند که می رسد صدای قدم های بهار را می توان از نزدیک شنید، زمزمه بهار با آن طراوت و تازگی اش همگان را سر شوق می آورد عده ای را راهی بازارهای خرید می کند تا رخت کهنه تن را به لباس تازه عوض کنند و عده ای دیگر را به چیدن مقدمات دید و بازدیدهای عید آماده می کند، عده ای دیگر اما از این ضیافت فصل ها توشه ای دیگر بر می چینند، آن ها خود را برای سفر به تاریخ نه چندان دوری آماده می کنند تا از آن طریق به خود سفر کنند، سفری که با همه سفرهای معمول فرق دارد، آدم ها می روند تا حقیقتی ناب را از دل خاک ها جست و جو کنند.

کوله ها و چمدان هایشان را کنار هم در محلی که تعیین کرده اند می گذارند، فضای سالن اصلی راه آهن کم کم پُر می شود، تعدادشان آنقدر زیاد است که مورد توجه دیگر مسافران راه آهن قرار می گیرد، دخترهای دانشجوی یکی از دانشگاه های تهران قصد سفر دارند، این ها مسافران بهشت هستند، تا کمتر از 15 ساعت دیگر به معراج عاشقانی پا می گذارند که داستان حماسه آفرینی آنان هنوز در تاریخ جریان دارد. خودشان را آماده کرده اند که دل به دعوت شهدا بدهند و قدم در وادی مقدس مناطق عملیاتی جنوب بگذارند. مناطق عملیاتی، معراج هزاران شهید است، وجب به وجب خاک آن به خون شهدا آغشته شده و این یعنی بهشت آرمانشهری که در آن برای رسیدن به هدف آدم ها از جان خود می گذرند.

مقصد ما بهشت است

صدای همهمه و شوق خنده ها گوشه ای از سالن اصلی راه آهن را پر کرده است. از بلندگوهای ایستگاه اطلاع می دهند که مسافرین اهواز هرچه سریعتر به باجه های کنترل بلیط مراجعه کنند. دخترها راهی دربهای خروجی می شوند، چهره هایشان خوشحال است، همه در حال صحبت و خنده هستند، این سفر جدای از معنویتش می تواند یکی از بهترین تجربه های سفرهای جوانیشان باشد. آن هایی که بار اول است به «راهیان نور» می روند تنها صحبت های دیگران را مرور کرده اند که از حس ناب قدم گذاشتن در خاک ها و شن زارهای جنوب شنیده اند، آنهایی که اما برای چندمین بار به این سفر می روند خاطرات خوب سفرهای قبلی را به یاد دارند، نسیم صبح دوکوهه، آرامش گردان تخریب، شب های پرنور مزار شهدای هویزه، غربت شلمچه و لاله های شرهانی، خروش پر صلابت اروند و نیزارهای هور، درخشش طلائیه و رزم شب پادگان ها، همه آماده زائرانی هستند که با پای دل آماده این سفر شده اند تا دست پُر به شهرهایشان بازگردند.

مقصد ما بهشت است

همه دخترهایی که از مقصد دانشگاه عازم سفر جنوب هستند خودشان را دعوت شده می دانند، اعتقادشان این است مهمان ضیافت شهدا هستند و چه چیز بهتر از این که آغاز سال را با نام شهدا و معنویت حاصل از نگاه آنان آغاز شود. گروه دخترها با همراهی گروه رزم نوازان بسیج به سمت سکوهای قطار می روند تا آغازگر سفری پُر ماجرا به مقصد بهشت ایران باشند.

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi