شناسه خبر : 58464
شنبه 26 اسفند 1396 , 15:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسایل و مشکلات موسسه ایثار و مراکزجامع توانبخشی جانبازان بررسی شد

مسایل و مشکلات موسسه ایثار و مراکز جامع توانبخشی جانبازان در نشست مشترک هیئت مدیره موسسه ایثار و انجمن جانبازان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فاش نیوز - نشست هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با «مهدی ایزدی» معاون تعاون بنیاد، «پورحاج رضایی» مدیرعامل موسسه فرهنگی ورزشی ایثار و دیگر اعضای هیئت مدیره این موسسه، به منظور بررسی مسائل و مشکلات مراکز جامع توانبخشی جانبازان برگزار گردید.

در این جلسه پس ازتلاوت آیاتی از کلام الله مجید، مهدی اسدزاده مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی مسائل و مشکلات مراکز توانبخشی ایثار در سراسرکشور را که از طرف دبیران گروه پیگیری جانبازان نخاعی به انجمن مرکز ارسال شده را قرائت کرد.
و سپس ابوطالبی، مسئول کمیته تعاون و مراکز توانبخشی انجمن با بیان سوابق پیگیری احداث مراکز توانبخشی جانبازان، ازتغییر کاربری، تغییر نقشه ها، ادغام مراکز توانبخشی با توجه به ماهیت درمانی آن در موسسه ایثار ابراز گلایه کرد و آن را غیر موجه دانست. وی با اشاره به اینکه شیوه مدیریت مراکز به درستی انجام نمی گیرد، نگاه ویژه به مراکز در ابعاد تجهیزلوازم، بازنگری در تشکیلات مدیریت و منفک کردن آن از موسسه ایثار، شفاف سازی ارائه خدمات توانبخشی به جانبازان با توجه به آیین نامه پیشنهادی که تدوین شده است را خواستار شد.


در ادامه دکتر آطاهریان مسئول کمیته بهداشت و درمان انجمن گفت: مراکز توانبخشی باید در ادامه درمان جانبازان باشد بصورتی که اگر کسی مجروح و دچارضایعه می شود وظیفه طول درمان و بازگرداندن مجروح به جامعه را برعهده داشته باشد.
مهدی ایزدی معاون تعاون و امور جتماعی بنیادشهید که ریاست هیئت مدیره موسسه ایثار را نیز برعهده دارد، با بیان اینکه بنابه دستور آقای شهید این جلسه تشکیل شده، تاریخچه ای از روند مراکز جامع خدمات توانبخشی و احداث آسایشگاه ها، قبل از ادغام بنیاد و بعد از آن را برشمرد و گفت: در برخی از استان ها فازبندی صورت گرفته و در بیشتر استان ها فاز ورزشی مراکز به بهره برداری رسیده است. ۱۱ استان مراکزشان بصورت کامل در سه فاز تکمیل و مورد استفاده قرار گرفته و لذا تفکیک فازها (درمانی، ورزشی و...) قابل انجام نیست و اساس واگذاری ها در این خصوص، در صورت لزوم باید بازنگری شود.
در این نشست، پورحاج رضایی، مدیرعامل موسسه ایثار نیز توضیحاتی در باره خدمات توانبخشی و ورزشی و فرهنگی با استفاده از الگوهای جهانی به حاضرین ارائه داد و گفت: هدف گذاری بنیاد در این زمینه ایجاد ۵۰۰ تخت برای مراکز توانبخشی با توجه به وجود فقط ۵۰ تخت در سطح وزارت بهداشت و درمان، مورد نظر است و مراکز "توانبخشی روزانه" درشُرف راه اندازی است که براساس تصمیم مشترک رییس بنیاد و وزیر بهداشت قرار است در سراسر کشور ایجاد شود و اولین آن در اردبیل و همدان خواهد بود ولی موضوع "بستری" در آن دیده نشده است.


وی همچنین با بیان این نکته که استفاده جانبازان70% و اعضای خانواده آنها از فضای ورزشی رایگان است گفت: آیین نامه استفاده از این مراکز تا چند روز آینده در اختیار انجمن جانبازان نخاعی قرارخواهد گرفت تا با اطلاع رسانی لازم، در صورت بروز هرگونه مغایرتی باانعکاس آن به موسسه کوثر، نسبت به رفع آنها اقدام گردد، ضمن اینکه تعرفه خدمات ارائه شده در وب سایت موسسه درج گردیده که جامعه ایثارگر می توانند با مراجعه به آن، از شرایط پیش بینی شده برای ایثارگران اطلاعات لازم را کسب نمایند.


اسرافیلی و  قنبری رییس و عضو هیئت مدیره انجمن نیز در ادامه این جلسه پیشنهاداتی در باره معرفی دبیر استانی انجمن به عنوان عضو شورای مراکز توانبخشی استان ها، مناسب سازی فضاهای مراکز برای تردد ویلچر، رایگان بودن استفاده از مراکز برای جانبازان و ایثارگران بنابه دستور رییس بنیادشهید، نظارت دقیق بر مراکز توانبخشی کشور، استفاده از خدمات بستری چندروزه در مراکز(باتوجه به نیاز فعلی و شرایط جسمی و سِنی جانبازان نخاعی)، ایجاد سوئیت های مناسب در محیط مراکز جامع توانبخشی برای استفاده جانبازانی که به استان ها سفرمی کنند، ارسال دستورالعمل استفاده از مراکز برای همه استان ها، مشارکت موسسه ایثار در اجرای برنامه و مسابقات ورزشی جانبازان، ارائه خدمات ویژه به جانبازان نخاعی باتوجه به شرایط خاص جسمانی آنها، اجرای دستور آقای شهیدی مبنی بر استفاده سه روز در هفته از استخر مراکز برای جانبازان نخاعی، خدمات یکسان به همه باشکاه های ورزشی و نه فقط باشگاه هایی که دسترسی به مدیران موسسه ایثار دارند، مد نظر بودن بستری و ادامه درمان، ظرفیت خالی برای جانبازان نخاعی در مراکز همیشه وجود داشته باشد تا جانبازان اورژانسی بتوانند بافراغ بال بیشتری مراجعه و درمان شوند، انتصاب یک نفر از اعضای هیئت مدیره انجمن در هیئت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی ایثار(مرکز) را ارائه دادند که در مورد بند بند پبیشنهادات ارائه شده بحث و بررسی لازم صورت گرفت.


مهندس پاکدل مشاور مالی ریاست بنیاد شهید که در این نشست حضور داشت گفت: با توجه به نیاز جامعه ایثارگران به استفاده از خدمات مراکز توانبخشی و نگاه جامع بنیاد، ظرفیت و احداث مراکز از متراژ کم به بالاتر افزایش یافته تا همه ایثارگران را شامل بشود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اسکان جانبازان مسافر از هتل های شهرها تاحدودی میسر نیست،این که امکانی فراهم بشود تا از مراکز استفاده نمایند در دستور کار باید باشد تا نیازهای واقعی همه گروه های ایثارگر، از جمله نخاعی ها بهتر دیده شود.

مشاور عالی رییس بنیادشهید در پایان با بیان اینکه نگاه موسسه به هیچ وجه نگاه اقتصادی و سوددهی نیست، بلکه ارائه بهترین خدمات به ایثارگران جزء برنامه های موسسه می باشد، هزینه های نگهداری از مراکز را سنگین عنوان کرد و گفت: به همین منظور بقیه اوقات و سانس (باصطلاح مرده) مراکز بعد از استفاده جانبازان، برون سپاری می شود تا هزینه های جاری و نگهداری مراکز تامین گردد؛ ضمن اینکه دستورالعمل ها باید با استانداردها رعایت شود.

پاکدل در پایان اظهار امیدواری کرد در مورد موضوع آسایشگاه ها، با توجه به دستور آقای شهیدی، بزودی جلسه ای با انجمن جانبازان نخاعی تشکیل شود.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
بارک الله به انجمن نخاعی که اینقدر فعالیت خوبی دارند.
امیدوارم سایر گروه انجمن ها هم فعال باشند و از حق و حقوق جانبازانشان دفاع نمایند
پس چرا آقای پرکره مشاور امور جانبازان و عضو هیئت مدیره موسسه ایثار در این جلسه مهم که باید در این جلسات حضور فعال داشته باشد غیبت دارد !؟
عکس ایشان مشاهده نشد
ای کاش انجمن جانبازان زیر 25 درصد هم تشکیل شود تا حدلاامکان مشکلات را به گوش ناشنوای مسئولان برسانند .
جانبازان زیر 25 درصد شاغل در آموزش وپرورش از مزایای قانون ماده 51 محرومند ولی بالای 25 از این امتیاز استفاده میکنند چرا مسئولان در بین ایثارگران فرق میکذارند ؟چرا قانون خدمات کشوری را در این مورد ناقص اجرا میکنید ؟
بسمه تعالی....
.
.
هر آنچه این انقلاب دارد از برکت مجاهدت های "شهدا" و "ایثارگران" است...
امام خمینی (ره).
.
سلام و عرض ادب خدمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی...
میدانم این نامه سرگشاده به شما خواهد رسید...
از همین روی با شما صریح و شفاف صحبت خواهم کرد...
.
ما فرزندان ایثارگران با شما حرف داریم...
اینکه چرا ما دست به دامان شما شدیم خودش جای حرف دارد ولیکن چاره ای جز این نبود...
از همین جهت پیش از هر چیز از شما پوزش میطلبیم...
رهبر عزیز...
یدک کشیدن نام ایثارگر از سخت ترین کارهای بشریت است...چرا که ما با این واژه رشد کردیم و قد کشیدیم...!
ما یاد گرفتیم برای خاک این میهن، جانمان را هم بدهیم...!
ما یاد گرفتیم تا پاسدار باشیم...پاسدار آرمان های ایران عزیزمان...
ما یاد گرفتیم امانتدار شهدا باشیم...
شهدایی که ایثار کردند...
شهدایی از خودشان گذشتند تا ثابت کنند نمیشود برای اجرشان رقم و عدد گذاشت...
ما خانواده ایثارگران از کودکی یاد گرفته ایم...
یاد گرفته ایم هر زمان که کشورمان به ما احتیاج داشت جانمان را کف دستمان گرفته و به راه بیفتیم..
حال پس از سالها اتفاقاتی افتاد تا شاید مرحمی باشد بر زخم ها...
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت سال 1395 به دنبال تصویب قانونی سعی در از بین بردن تبعیض در قوانین جامع ایثارگران داشتند.
چرا که با توجه به قوانین سابق برنامه پنجم توسعه عده زیادی از این جامعه بزرگ ایثارگر مورد اغماض واقع قرار میگرفتند و کمی مورد کم لطفی...
از این جهت در بهمن ماه سال 1395 مصوبه ای از سوی نمایندگان محترم مجلس تصویب شد که به تبع آن با توجه به حضور والدین در جبهه حق علیه باطل در سالهای جنگ زده هشت سال دفاع مقدس فرزندانشان واجد شرایط کسری خدمت با میزان معینی میشدند...
پیش شرط اجرای این قانون اذن شما رهبر عزیز و بزرگوار بود...
حال با گذشت بیش از یکسال از تصویب این قانون ما همچنان در بلاتکلیفی محض به سر میبریم...
همه چیز بدتر و بدتر شد...
نه تنها قانون به رفع تبعیض کمک نکرد بلکه با توجه به ملغی شدن قانون قبلی ، قانون فعلی هم با عدم همکاری شفاف مجری مربوطه به بدترین شکل ممکن به اجرا درآمد...یا شاید بهتر است بگوییم "خواهد آمد"
ما این مدت با تمام افعال مضارع به خوبی آشنا شدیم...
این قانون به بی قانونی رسید تا حدی که سیل عظیمی از ایثارگران را مقابل خود قرار داده و با بازی قرار دادن احساسات هزاران خانواده ایثارگر و فرزندانشان خاطر آنها را مکدر ساخته است...
ما قربانی اختلافات درون سازمانی شدیم که هیچ نقشی در آنها نداشته ایم...ما به نگاه و لطف و مرحمت شما احتیاج داریم تا با نگاه ویژه شما به قشر ایثارگر باری از مشکلات جامعه مذکور برداشته شود...
در هر حال و در هر زمان ما فرزندان ایثارگران به آرمان های ایران خودمان پایبندیم و جانمان را هم برایش خواهیم داد...
ما اول به خدا و بعد به شما متوسل میشویم...
.
خداوند یار و نگهدارتان...
یه مدتیه که بنیاد درخواست کرده تا عزیزان ایثارگران برای صدور کارت شناسایی جدید(که مطمئناً هیچ فرقی بابت بی ارزش بودن با کارتهای قبلی ندارن)با مراجعه به مراکز هاتف(که انها هم فقط شمارابه یه دفترخدمات الکترونیکی راهنمایی می کنن!!!)که این دفاتر هم به کمک اقایون فقط کیسه ای برای خالی کردن جیب مردم!!!!!شده اند !!!!این چه معنی داره بنده بعداز مراجعه به بنیاد، کارکنان بنیاد ما را حواله دادن به دفتر خدمات الکترونیکی دولت تا اونجا هم یه مبلغی بگیرند که ثبت درخواست صدورکارت(کارتی که حداقل بنده تا حالا چیزی از ان ندیده ام و شاید سالی یه بار هم از ان استفاده نمی کنم)را انجام بدهد!!!! چرا بنیاد به اون همه دم و دستگاه نمی تونه حداقل برای جلوگیری از رفت و امدهای اضافی برای ایثارگران خودشون این ثبت نام در سیستم را انجام بده!!! (اقا اگه مشکل پولشه ؟ از ایثارگران هزینه آن را بگیرند و حداقل در وقت مردم صرفه جویی می شه)یعنی چند دقیقه از سیستم ادارات عریض و طویل این سازمان (که با اهداف اولیه اش 180 درجه فرق کرده) برای اسایش ایثارگران حرج کنن اسمون به زمین می رسه!!!! آقایون بیان با این زخم خورده (به خصوص زخم از خودی ها) رو راست باشن و بگن نمی خوان با این عزیزان روبرو ومستقیم صحبت کنن!!! برای همینه که 99% کاراشون را به دفاتر خدمات الکترونیکی دارن واگذار می کنن!!!! البته این روش که برخورد مستقیم با جامعه هدف را نداشته باشین از اصول مدیریته (البته نه برای کشورما و خاصه جامعه ایثرگران)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که از کل اصول مدیریت فقط همین رو یاد گرفتن!!!./.
سلام لطفا در خصوص کسر خدمت سربازانی که در حال خدمت هستند پرس جو کنیدمعافیت ها که وضعیتشان معلوم است اون تعدادازفرزندان ایثارگری که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند تکلیفش چیست خدا لعنت کند کسانی را که نمک به زخم ایثارگران می پاشندفرزند ایثارگری که پدرش 24ماه سابقه جبهه داوطلبانه دارد وکسر خدمت از سایر نهادها هم دارد مشغول خدمت است وتکلیفش معلوم نیست
آقای شهیدی سلام چرامسولیت بنیادرا برعهده گرفتیدچراازحق حقوق پایمال شده قانونی جانبازان دفاع نمیکنیدچرا بااین مسولین برخوردنمیکنیدچرااین دست پا دادگان رابه راحتی بفراموشی سپرده اید جناب آقای شهیدی تاکی باید مادرعذاب باشیم آقای شهیدی شمامعاون ریس جمهورهستیدوهمیشه باریس جمهورجلسه داریدچرادردولت تذکر نمی دهیدچه کسی بایدازحق مادفاع کندفقط چندتاجانبازنورچشمی دارید همیشه به وضع معیشتی آنها رسیدگی میکنید دررسانه پخش میکنند ماراهم به آنهاجمع میبندیدهیچ میدانید ماباچه فلاکت زندگی میکنیم ماتاوان کدام گناه نکرده راپس میدهیم تاکی بایدبابدبختی بی پولی شرمنده عایله باشیم آقای شهیدی هیچ میدانیدعده ایی ازماها همیشه شرمنده عایله هستیم آقای شهیدی هیچ میدانید زندگی عده ایی ازماجانبازان بافلاکت وبدبختی روبروست شمااصلا میدانیدبنده هنوز سرپناه ندارم ۶۱سال سن دارم تاکی باید دربدرباشم آیاشما وفرزندان شماهم مثل ماوبچه های ما زندگی میکنند؛یه پسرم ۳۷ سال داره ازدواج نکرده ویکی دیگر۲۹سال داره لیسانس حسابداری هست بیکارجرات ازواج نداره آقای شهیدی تاکی دربدری تاکی بایدباگرفتاری واسترس زندگی کنیم‌امیدواریم خدارا در نظر بگیریدبه وضع معیشتی ماها توجه داشته باشید ثروت ایران راآقازاده هابه تاراج بردند آیابچه های مردم شهید شدند مسوولین ثروت اندوزی کنندپس شما نماینده ولی فقیه دربنیادنیستید چرابه محضرآقا گذارش نمیدهیدآقای شهیدی شما عالم هستیدخداوندمیفرماید (العلماعوورثته العنبیا)به شماهاگفتندورثه پیامبران خدا راشکر سیدهم هستیداولاد پیامبر(ص)آیا بنظر نمیرسدفردای قیامت بایدپاسخگو خواهیدبودوبیشترین مسوولیت به گردن شخص جنابعالیست والله دیگه نمیدانم چه بنویسم که شماهادرجریان نباشید اصلاخبرداریدچندماه است هزینه درمان پرداخت نکردندبیمه تکمیلی مارادادیدبه جایی که ورشکسته است آقای شهیدی آیااین بی اعتنایی شمابه بی دست پاها پاسخ نداردآیاخدایی بالای سرمانیست واعمال شمارانمی بیند چه بگویم که گفتنم بیفایده ؟وسلام علیک ورحمت الله عیسی مرادبخش جانباز۵۵% ازرشت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi