02 ارديبهشت 1397/ ۰۶ شعبان ۱۴۳۹
شناسه خبر : 58466
1396,شنبه 26 اسفند11:25
اشتراک گذاری در:
عکس روز

چرا سهمیه، سهم بعضی هاست؟!


سخت تر کردن شرایط برای کسانی که شرایطشان و مشکلات بسیار زیاد هست و در عوض هموار کردن راه برای بچه هایی که بسیار قوی هستند چون شرایط بسیار بهتری دارند، کار اصلا" درستی نیست

چرا سهمیه، سهم بعضی هاست؟!

امیر- راستش بچه هایی که در کنکور 96 از سهمیه 5 درصدی استفاده کردند، سطحشان از بچه های بیست و پنج درصدی بسیار بالاتر است و اگر این قانون اعمال شود بچه های بیست و پنج درصدی خیلی کمتر از قبل قبول می شوند! و با توجه به اطلاعات من از 2500 تا ظرفیتی که در رشته های دندان و دارو و پزشکی به سهمیه 25 درصدی داده می شود، آنها 1500 تا را بیشتر نمیتوانند کسب کنند و هزار تای دیگر انتقال پیدا می کند به سهمیه 5 درصدی و سهمیه 5 درصدی با 500 تایی که از قبل داشت دارای 1500 تا ظرفیت می شود و چون بچه های بسیار قوی تری هستند آن را کامل پر می کنند.

 در خصوص اینکه بچه های سهمیه 5 درصدی می گویند چرا سهمیه فرزند جانباز 25 درصد با سهمیه فرزند جانباز 50 درصد باید یکی باشد اما سهمیه ی ما نباید یکی باشد؟ باید بگویم در گذشته همین طور بود و سهمیه جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان شهید جدا بود و برابر با 40 درصد بود و سهمیه فرزندان 25 -50 هم جدا بود و برابر با 5 درصد مازاد بود اما ظرفیت استفاده نشده 40 درصد به سهمیه 5 درصد انتقال پیدا میکرد که خیلی هم زیاد بود و یکی کردن این دو تا سهمیه هیچ سختی ایی برا فرزندان جانباز بالای 50 درصد ایجاد نمیکرد چون بعد از انتقال ظرفیت خالی مانده 40 درصد به 5 درصد بازهم ظرفیت بسیاری در رشته های تاپ خالی میماند که آن را به داوطلبان ازاد انتقال می دادند.

اما زمانی که سهمیه فرزندان جانبازان بالای 50 درصد با 25-50 درصد یکی شد و به ان ها 25 درصد ظرفیت اختصاص دادند همان طور که گفتم هیچ شرایط را برای فرزندان جانبازان بالای 50 درصد از لحاظ قبولی در رشته های تاپ سخت تر نکرد چون بنا بر اطلاعات من از 2500 تا موفق به پر کردن 1500 تا می شدند و 1000تای ان به  داوطلبان آزاد برگشت داده میشد اطلاعات من تا حد زیادی اطلاعات مشاور بنیاد شهید مشهد برای بچه های کنکور است که با استناد از کانامه هایشان میگم که بچه ها خدمت ایشان قرار دادند آنها که از ایشان مشاوره می گرفتند.

 بچه ها باید 70 درصد نمره گزینش آزاد در هر کد رشته محل را کسب کنند و مثلا دانشگاه تهران 160 تا ظرفیت در رشته پزشکی دارد 40 تا برای سهمیه ایثارگران 25 درصدی در نظر می گیرد اما همه آن پر نمی شود. مثلا 30 تای آن پر می شود و ده تا خالی میماند می خواهم این را بگویم که فرزندان جانبازان بالای 50 درصد با اذغام شدن با 25-50 درصدی های هیچ برایشان سخت نشد که در دانشگاه به خصوصی قبول شوند چون همیشه از هر دانشگاهی تعدادی از ظرفیت پر نمی شود و فقط تنها کاری که باید بکنند کسب همان 70 درصد نمره گزینش آزاد است و فرزندان جانبازان 25- 50 رقابت را سخت تر نمی کنند، در واقع حتی در دانشگاه های آزاد که نمره قبولی کمتری نیاز دارند.

 اما اگر سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ادغام شود، کار برای بالای 25 درصدی ها بسیار سخت می شود طوری که خیلی کمتر از قبل می توانند قبول شوند. علت ضعف این بچه ها هم کم بودن استعداد آنها نیست بلکه شرایط سخت ان ها هست! من خودم پیش مشاور بنیاد رفته بودم، فرزند جانبازی زنگ زدند حاج آقا و گفتند من دانشگاه دوری در رشته ای که می خواستم قبول شدم اما نمی خواهم بروم چون کسی نیست پدرم و مادرم را کمک کند. حاج آقا گفتند برو ما از بنیاد می خواهیم تو را انتقال دهد مشهد. گفتند باشه اما اگر من بروم دانشگاه و درس بخوانم کی کارهای پدر را بکند؟ و در درسم بسیار ضعیف می شوم!

حاج آقا گفتند 8 ساعت برو دانشگاه 7 ساعت بخواب 4 ساعت به پدر برس و 5 ساعت درس بخوان و روزهای تعطیلم پدر را دکتر ببر و ... همونطور که می بینیم این بچه ها شرایط خیلی سخت تری نسبت به فرزندان جانبازن زیر 25 درصد دارند و یا پدر خودم که سی درصد هستند و 20 درصد اعصاب و روان دارند بسیار حالشان بد است طوری که پدرم مدتی در بیمارستان روانپزشکی ابن سینا بستری بودند، پرستار آنجا می گفت یه هفته رفتم مرخصی تونستم از دست پدرت نفس راحت بکشم و ... که تائیدی بر مشکلات زندگی و خانه های ما هست. لذا ادغام این سهمیه ها یعنی وارد آوردن فشارهای خیلی بیشتر بر روی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و قبولی بسیار کمتر قطعی آنها مثلا ممکنه آن 1500 تایی که گفتم قبول میشن بشود 500 تا در صورت ادغام و اما بچه های 5 درصدی بسیار سود می کنند.

نمایندگان مجلس در خصوص مسئله ادغام سهمیه ها درست فکر نمی کنند مثلا مخالف های آنها می گویند اگر این را تصویب کنیم به عرف جامعه خدشه وارد می شود در حالیکه بحث ضعف شرایط و در نتیجه کیفیت مطالعاتی این بچه ها نسبت به 5 درصدی ها بسیار مهم تر است.

 حرف من این است سخت تر کردن شرایط برای کسانی که شرایطشان و مشکلات بسیار زیاد هست و در عوض هموار کردن راه برای بچه هایی که بسیار قوی هستند چون شرایط بسیار بهتری دارند، کار اصلا" درستی نیست و باید منطقی به این موضوع نگاه کنند.

 آنهایی که می گویند بچه های 25 به بالا درس نمی خونند چون سهمیه دارند، سخت در اشتباه هستند. من خودم فرزند جانباز سی درصد از کلاس اول راهنمایی از مدرسه میومدم خونه هم به پدر و مادرم کمک می کردم و بقیه ی وقتم را فقط درس میخوندم اما مشکلات پیچیده این جامعه افت های تحصیلی شدید را در این جامعه ایجاد کرده است خانه هایشان پر از استرس و مشکل است حال بخواهند در استرس کنکور هم کولاک کنند؟! آیا این انتظار درست است در حالیکه خانواده های 5 درصد که من هم خیلی از آنها دیدم خیلی شرایط بهتری دارند نسبت به ما!

 حرف آخر من این است که اگر این دو سهمیه یکی شود، بچه های 25 درصدی بسیار مظلوم واقع میشن و قبولی آنها بسیار بسیار کمتر از قبل می شود. اگر دولت بیاید و با کمک اطلاعات سازمان سنجش حرف من را بررسی کند، می بیند که درست می گویم ولی اگر باقی مانده ی سهمیه 25 درصد به 5 درصدها داده شود، در واقعیت آنها توانسته اند 15 درصد از 30 درصد را استفاده کنند که بسیار خوب است برای همه و اما اگر این کار نشود و ادغام صورت گیرد بچه های 25 درصدی نمی توانند حتی 5 درصد از آن 30 درصد را استفاده کنند و این یعنی درد و رنج و استرس ان ها را بیشتر کردیم و کسی از ان مطلع نمی شود.

 بنابر اطلاعات سایت کانون که کاملا درست هستند تا رتبه 10/000 کشوری بچه های سهمیه 25 درصدی (که 17000 نفر هستند) 140 نفر دارد و تا رتبه 10/000 کشوری سهمیه 5 درصدی 1500 نفر دارد و تا رتبه 20/000 کشوری سهمیه 25 درصد 250 نفر دارد اما سهمیه 5 درصدی 3000 نفر دارد (38000 نفر هستند در کل) و اگر اینها ادغام شوند، سهمیه کل سی درصد باشد در رشته های تاپ دندون و دارو پزشکی در کل دانشگاه های کشور 3000 تا ظرفیت برایشان اختصاص داده می شود که از این 3000 تا را قسمت عمده را (2750) 5 درصدی ها می توانند کسب کنند و کمتر از 250 تا را 25 درصدی ها می توانند کسب کنند.


کد خبرنگار : 20


سهمیه     کنکور     جانبازان     فاش نیوز                            
Reply
no
6
yes
0
1396/12/26 - 11:50
به گزارش «ایثار»، محمود تبریزی با اشاره به ماده ۴۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس این ماده قانونی جانبازان بیست‌وپنج درصد (۲۵%) و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) در صورت مسافرت داخلی از طریق شرکت‌های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی‌نامه بنیاد از پرداخت پنجاه‌درصد (۵۰%) هزینه بلیط مسافرت معاف هستند.
وی افزود: همان‌طور که در این ماده نیز ذکر شده است تا پیش‌ازاین جهت دریافت بلیط نیم‌بها نیاز به ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی‌نامه بنیاد به شرکت هواپیمایی وجود داشت، اما با هماهنگی انجام‌شده بین اداره کل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت هواپیمایی هما، امکان استعلام ایثارگری افراد در سامانه این شرکت ایجاد شده است و ایثارگران عزیز می‌توانند پس‌ازاین به‌جای مراجعه حضوری، از طریق سامانه اینترنتی نسبت به دریافت بلیط نیم‌بهای هواپیما از طریق شرکت هواپیمایی هما اقدام کنند.
مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای امکان اجرای این روند از طریق سامانه شرکت هواپیمایی آسمان نیز در حال انجام است تا به‌زودی شاهد ارائه این خدمت برای ایثارگران متقاضی دریافت بلیط از این شرکت هواپیمایی نیز باشیم.
انتهای پیام/

no
4
yes
37
1396/12/26 - 20:21
عزیزان این حرف ها از طریق بنیاد شهید کارشناسی شده و بنیاد شهید از وضعیت زندگی جانبازان مطلع است و میداند که زندگی جانبازان بالای 25 درصد قابل مقایسه با جانبازان زیر 25 درصد نیست به همین خاطره که بنیاد با این طرح جدید مخالف است هرکس به اندازه درد و رنجی که میبره باید خدمات بگیره
همون طور در که در مقاله بالا آمده همین الانش هم میزان استفاده هردو قشر مساویه زیاده خواهی بیشتر از این باعث لطمه به جانبازان دارا ی معلولیت بیشتر میشه


no
21
yes
3
1396/12/27 - 14:07
از این به بعد اگر اینطوریه که زیر 25 هم باید به تمام امتیازات شما اعتراض کنه 40 سال از انواع و اقسام امتیازات بهره مند هستید و با یک مرز تخیلی 25 درصد
حالا مدعی هم شدید اون کسی که باید اعتراض کنه زیر 25 هست نه شما که حقش تو این مدت نابود شده


Reply
no
38
yes
5
الف - ب
1396/12/26 - 12:14
با سلام امیر جان
می دانم شرایط فرزندان جانبازان با درصد های بالا بسیار سخت تر است و حتی سخت تر از شرایط فرزندان عزیز شهداست .
ولی باور کن شرایط فرزندان جانبازان زیر25% از شرایط شما 100درجه سخت تر است و انها نه تنها قوی نیستند بلکه در طول 30سال همواره از هر نظر ضعیف نگه داشته شده هستند .
امیر جان
- فرزندان جانبازان بالاتر از 25اگر دانشگاه ازاد هم شهریه اشان از سوی بنیاد پرداخت میشه ولی برای زیر25% ها فعلا فقط تا 30درصد حرفش هست و در عمل هیچ
2- جانباز زیر25% یعنی جانباز بی حقوق و بی معیشت ولی پر درد و پر مصیبت یعنی انهایی که اسیب دیده اند، ولی اسیب هایشان مورد ارزیابی مناسب قرار نگرفته .
امیرجان می دانم شما انقدر توانا هستی که در بهترین دانشگاه و در بهترین رشته ها بزودی قبول خواهی شد .
ولی باور کنید رمز موفقیت، همدلی همه ایثارگران با هم است
الان همه صندلی های دانشگاه خالی مانده تعداد دانشگاهها فراوان
سهمیه و حمایت هم برای جانبازان بالای 25% تقریبا مناسب است
انشااله وقتی به مدارج علمی بالا دست یافتی به یاد ایثارگران گمنام و فرزندانشان هم باشد.

Reply
no
45
yes
7
زهرا
1396/12/26 - 14:04
سلام وقت بخیر ..اصلا اینجوری نیست همه بچه های جانبازان زیر ۲۵ شرایط زندگیشون اسان نیست مخصوصا جانبازان اعصاب و روان که زیز ۲۵درصد هستن اینقدر امار بدون سند ندین لطفا ۳۰سال به جانبازان زیز ۲۵ درصد بی توجههی شده الان دیگه باید قوانین رو یه کم اصلاح کنندچرا نمیذارید این ظلمی که ۳۰سال درحق جانبازان زیر ۲۵درصد شده اصلاح شه شما فکرمیکنید وضع زندگی جانبازان زیر۲۵درصد گل وبلبله مخصوصا جانبازاناعصاب و روان !!!!!نخیر اینجور نیست هستن جانبازان ۳۰ درصدی که بمراتب حالشون بهتر از جانبازان زیر ۲۵ درصده پس لطفا خط کشی نکنید بین جانبازان

Reply
no
23
yes
17
جانبازان زیر25درصد
1396/12/26 - 14:58
جانبازان زیر25درصد فقط نام جانبازی را به یدک می کشند

Reply
no
38
yes
5
م الف
1396/12/26 - 17:56
جناب فاش نیوز این فردی که این متن را نوشته چندین سال است بشت کنکوره با سهمیه 25 درصدی
تعداد کل زیر 25 درصدها 16 هزار نفر در 5 گروه ازمایشی هست حالا خودتون حساب کنید با دروغ میگه همش قراره قاطی بشه اون 5 درصد که قوی هستند همش فرزندان رزمندگان هستند حالا بعد از 30 سال به ما یک امتیازی میخوان بدن که تاثری تو سهمیه نداره همون 1000 تا رو هم بر نمیشه بعد شماها تحمل نمیکنید بعد 30 سال یک چندر غاز به خانواده جانبازان مظلوم زیر 25 کمک بشه با اینکه از زیاده خواهی های چه نماینده چه افراد اگاهید واقعا متاسفم... که ضد بقیه مثلا ایثارگران طومار توزیع میکنید امیدوارم تا ابد خودتون از این امتیازات استفاده کنید و هیچ کس مزاحمتون نباشه اونوقت ادعای ایثارگری هم دارید واقعا خجالت اوره... تا ابد این سهمیه هم برای شما نزارید چیزی به زیر 25 برسه چون فقط سهمی یک عده خاصه که 5 ساله بشت کنکور تجربی نمیتونه یک رتبه 100 هزارم کسب کنه و حالا ما مزاحمش شدیم!

no
2
yes
22
علی
1396/12/27 - 19:05
بنده شخصا منبع ایشون ک گفتن سایت کانون هست رو چک کردم حرفای ایشون به واقعیت نزدیک بود کمتر 300 نفر سهمیه 25 درصد رتبه زیر 20 هزار کشوری دیدم چون حوصله شمارش دقیق نداشتمحالا شما چه منبعی برای حرفاتون داین ک من چک کنم


no
2
yes
1
1396/12/28 - 16:24
شما بفرما تشریف ببر معاونت اموزش بنیاد شهید ازشون سوال کن تعداد فرزندان جانبازان زیر 25 درصد تو 5 رشته تجربی که تیک زدن چقدر هست منظورم فرزندان زیر 25 هست نه رزمندگان . و درمورد دروغ ایشون قرار نیست همه 5 درصد قاطی بشه فقط زیر 25 درصدها که تعدادشون 20 درصد کل 5 درصدی ها هست . که به دلیل تخلف دو نفر از هییت رییسه که تو مجلس هم سرش جارو جنجال شد حقشون خورده شد تو این مدت


no
1
yes
1
1397/01/19 - 14:16
والامن موندم ک چطور 200 هزار جانباز بالای 25 درصد جمعیتی حدود17 هزار نفر داوطلب سهمیه کنکورتجربی داره اونوقت جمعیت 300 هزار نفری جانبازان ریر 25 درصد20 درصد سهمیه پنج درصدیعنی 6 هزار نفر
میخوای امار بدی یجوری بگوکسی از خنده رودبر نه


Reply
no
43
yes
9
ایثارگر
1396/12/27 - 00:40
آقا امیر از بابات بپرس که در زمان خط شکستن و روری مین رفتن آیا بین رزمنده گان فرقی بود؟؟؟؟ بنیاد شهید بین ایثارگران تبعیض قائل است و با جدا کردن زیر 25 و بالای 25 درصد بین ایثارگران فتنه انداخته است .

no
4
yes
35
1396/12/27 - 18:40
بزرگترین بی عدالتی اینه که بابای شما سالمه و بابای اونا رو ویلچره سالی چند بار هم باید بستری بشه جواب این بی عدالتی چیه؟


no
2
yes
14
حسینی
1396/12/28 - 01:33
در رشته ی تجربی تعداد نفرات سهمیه 5 درصد ایثارگرا 38000 نفر هست در سال 96 یه سرچ تو اینترنت بکنید امار غلط هم ندید لطفا تعداد نفرات سهمیه بیست و پنج درصد در کنکور تجربی در سال 96 : 17000 و درسال 94 : نزدیک به 15000 نفر


no
16
yes
1
رها
1397/01/12 - 00:10
جانبازان عزیز بالای 25 درصد از انواع و اقسام امتیازات بهره مند هستند، حداقل جانبازان زیر 25 درصد از یه امتیاز سهمیه بهره مند بشند.....اینقدر بخیل نباشیم.
این مرز بندی از اول اشتباه بود و باعث شد بعضی فقط خودشون را محق بدونند.بهتره همه جانبازان از سهمیه دانشگاه بهره مند بشن و سطح علمی ایثارگران در کنکور بالا بره
این مرزبندی زیر 25 و بالای 25 آیه الهی نیست یک قرارداد اشتباهه ،که باید اصلاح بشه...جانباز بالای 25 درصد نیاز به مراقبت بیشتر از سمت بنیاد داره و نه سهمیه بیشتر برای ورود به دانشگاه


Reply
no
41
yes
2
جانباز بیست درصد شمیایی و اعصاب ور ان
1396/12/27 - 13:55
فرزندان جانباز عزیز 25درصد الإمكانات فراوان رایگان آموزشی بهرمند بودن ولی فرزندان ما با این مشکلات مالی هیچ نداشتن پس به جای سهمیه فرزندان من بیشتر باشد و این عدالت است.وشمال هم یک طراه استدلال غلط موردم فریب نکن

no
0
yes
29
ایثارگر
1397/01/02 - 19:53
بنده فرزند جانباز بالای ۲۵% هستم در گل دوران تحصیل هیچ امکاناتی از سوی بنیاد شهید به بنده نشده و بفقط تنها امتیازی که دادن همین کنکور است


Reply
no
2
yes
24
امیر
1396/12/27 - 16:38
سلام
در حال حاضر تعداد اعضای سهمیه 5 درصد که متعلق به جانبازان زیر 25 درصد است دو برابر تعداد اعضای سهمیه 25 درصد است که متعلق به جانبازان بالای 25 درصد است ( و حتی تعداد اعضای سهمیه 5 درصدی ممکن است بیشتر هم شود) و اگر این دو سهمیه ادغام شوند در بهترین حالت از سی درصد ظرفیت باید 10 درصد ظرفیت به خانواده جانبازان بالای 25 درصد به خاطر جمعیت یک سومیش اختصاص یابد که اصلا این اتفاق نمی افتد و اگر امار های کنکو 96 را بررسی کنیم میبینیم که در صورت ادغام فقط 2.5 درصد از ظرفیت سی درصدی به خانواده جانبازان بالای 25 درصد میرسد در رشته های تاپ که برابر با 250 نفر است این در واقعیت است و اگر ما در خوشبینانه ترین حال ممکن در نظر بگیریم 5 درصد از ظرفیت سی درصدی به خانواده جانبازان بالای 25 درصد برسد ایا به نظر شما جانباز زیر 25 درصد عادلانه است این اتفاق که 25 درصد ظرفیت مال خانواده جانبازان زیر 25 درصد شود و فقط 5 درصد ظرفیت مال خانواده جانبازان بالای 25 درصد شود ؟
به نظر من در هر صورت باید این دو تا سهمیه از هم جدا اعمال شوند و اگر ادغام شوند یعنی فاجعه در میزان قبولی ایثارگران بالای 25 درصد همین و بس.
من نمی دانم چرا خانواده جانبازان بالای 25 درصد حتی به نسبت جمعیت یک سومی اش نمیتواند 10 درصد از ظرفیت سی درصدی را کسب کند برید خودتاتن بررسی کنید ایا مشکلات ان ها بزرگتر و عمده تر از جانبازان زیر 25 درصد است که فرزندانشان ضعیف تر از شما عمل میکنند و در عین حال فرزندان شما عملکرد بسیار بهتری دارند( حتی سهمیه 5 درصد به نسبت جمعیت اش از سایر سهمیه های کنکور قوی تر است) ؟

no
16
yes
1
م الف
1396/12/28 - 18:34
بیامهای این فرد رو ببین
http://fashnews.ir/fa/news-details/51887/%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-25-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%AA-%D9%88-%D8%AD%DB%8C%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%88-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF!/
http://fashnews.ir/fa/news-details/51775/


فقط متاسفم با اینکه میدونید وضع زیر 25 درصدها خیلی بده بازم شدید محلی برای این افراد
ایا این سهمیه اینقدر ارزشمنده! کامنتها با اسم امیر رو ببینید و خودتون قضاوت کنید.
والسلام


Reply
no
45
yes
4
رزمنده
1396/12/27 - 18:14
این حرفا یعنی چی؟یه جوری حرف میزنید انگار فرزندان 25 به بالا هر ساعت دارن پدر ومادرشون رو جمع و جور می کنن پس اون حق پرستاری که بشون میدین برا چیه؟اگر قراره سهمیه ای باشه باید به همه برسه هرکس توانایشو داره تلاشش بیشتر ه باشد قبول بشه

no
28
yes
9
1396/12/28 - 16:45
عزیز جان این سهمیه جایزه نیست
یا تشویقی برای رزمنده ها نیست
فلسفه سهمیه برابر شدن شرایط و جبران محدودیت قشر جانباز ومعلول است یعنی کسی که به خاطر جنگ ناتوان شده توانمند بشه نه اینکه هرکی رفته جبهه بهش جایزه بدن


no
2
yes
4
1396/12/29 - 14:47
پرداخت حق پرستاری ب ایثارگران ب منظور الیام دردای این بزرگوار هستش نه جبران وقتیه که دارن صرف میکنن. یه جانباز قطع نخاع روزی 3 بار نیاز به وضوع داره حداقل 5 بارنیاز ب سرویس بهداشتی 5 بار نیاز به اب خوردن سه وعده غذا و حداقل دو بار ماساز همراه با زدن کرم کالاندلا داره ک هر بار20 دیقه طول میکشه و یه نوبت هوا خوری یک ساعته نیاز داره اینا ک گفتم از ملزمات نگهداری یه قطع نغایی هست ک حداقل5 ساعت وقت باید واسش هر روز کنار بذاریم بنظرت با پول میشه این وقت رو ی رو ک دارم هزینه میکنم رو جبران کردشک نکن اگه این سهمیه نباشه امثال من هرگز نباید به فکر یه رشته تاپ باشیم اگه قرار باشه زیر 25 درصدی ها با ما ادغام شن بدلیل عدم فول تایم بودن من واسه درس خوندن باید رویای پزشکی رو به گور ببرم
واسه همین ما تو انجمن فرزندان جانباز قطع نخاع اعتراض خودمون رو اعلام کردیم و قرار شده ک بنیاد شهید زمینه رویا رویی مستقیم ما و کمیسیون اموزش مجلس و کارشناسان مرکز پزوهشهای مجلس رو به احتماق قوی در هفته سوم فروردین شاهد باشیم


no
1
yes
25
حسینی
1396/12/29 - 18:27
در ان اوایل سهمیه ایثارگران 45 درصد بود که که از ان 5 درصد متعلق به 25-50 درصد ها و 40 درصد متعلق به 50-70 درصد ها و فرزندان شهدا بود و ظرفیت استفاده نشده 40 درصد تعلق می یافت به 5 درصد ها که پس از این اتقال هم کلی اضافه می ماند درشه های تاپ و ان را می دادند به داوطلبان ازاد .
سی سال سهمیه ها همین بود تا اینکه اومدن گفتن این دو تا سهمیه را ادغام میکنیم چون بر اثر ادغام هیچ کدامشان متضرر نمیشوند در رشته های تاپ حتی و همچنین ظرفیت را کردند 25 درصد چون با توجه با امار ها میدانستند که همین 25 درصد را هم نمیتوانند پر کنند در رشته های تاپ حتی و واقعیت هم همین بود در حال حاضر که 25-50 درصد ها و 50-70 درصد ها سهمیشون یکی هست در رشته های تاپ 15 درصد از 25 درصد را میتوانند استفاده کنند و ان ده درصد را نمیتوانند استفاده کنند چون 70 درصد نمره گزینش ازاد را در رشته های تاپ نمیتوانند کسب کنند و ده درصد اضافه در رشته های تاپ را میدادند به داوطلبان ازاد تا اینکه در 96 دادند به 5 درصدی ها و ان 5 درصد فقط اسمش 5 درصده و در واقعیت 15 درصد تمام و کمال هست در رشته های تاپ تجربی حتی میخواهم این را بگویم زمانی که سهمیه جانبازان 25-50 را با سهمیه جانبازان 50-70 ادغام کردند بررسی کردند امار های سی ساله را که ایا جانبازان 50-70 ایا با این کار از لحاظ سهمیه کنکور متضرر میشوند یا خیر که دیدند خیر و حتی در صورت ادغام این 45 درصد را هم نمیتوانند پر کنند و ان را کردند 25 درصد ولی در حال حاضر ادغام 5 درصدی ها و 25 درصدی ها ضربه ی بزرگی هست به 25 درصدی ها و اصلا نباید این کا را بکنند به خدا ققسم میخورم اگر این کار را بکنند فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا حتی نمیتوانند 5 درصد از سی درصد را مال خود کنند ان وقت حتی دیگر بنیاد پول دانشگاه ازاد 5 درصدی ها را در رشته های تاپ تجربی میتواند بدهد چون 25 درصد به بالا ها قبول نشدند در دانشگاه ها و بودجه رو دست بنیاد میمونه و انوقت در مجلس رای گیری میکنند که این بودجه را که ان ها نتوانستند استفاده کنند 25 درصد به بالا ها به صورت مازاد بدهیم به 25 درصد به پایین ها.
به خدا قسم این پایمال کردن حق است.


Reply
no
35
yes
2
حسین...
1396/12/28 - 13:00
سلام آقا امیر. جانبازان بالای25 درصد 25 درصد اشتغال برعهده دارن((بدون این سهمیه 25 درصدکنکور)) اما جانبازان زیر 25 درصد اصلا سهمیه اشتغال ندارن ونه معافیت سربازی وسایر امتیازات ندارن. اجازه بدید فرزندان زیر 25درصد از این سهمیه بیشتر استفاده کند شما با این سهمیه 25درصد اشتغال کار پیدا میکنید اما ما بایدبعد از تحصیل ورفتن به سربازی دنبال کار بگردیم. اتحاد در بین فرزندان جانبازان به نفع همه فرزندان جانبازانه.اتحاد اتحاد مهمه.

no
5
yes
5
1396/12/29 - 14:50
همین الان 5 درصد سهمیه اسنخدامی دارن واسه معافیت هم حتما کسر خدمت شاملتون میشه


no
38
yes
3
حسین...
1397/01/01 - 23:25
انشاالله حتما ادغام میشه. ما هم بعد از 30 سال به بخشی از حقمون میرسیم. ممنون از حاج آقا نوروزی و نمایندگانی که به این طرح رای مثبت دادند.


no
36
yes
1
حسین...
1397/01/02 - 13:19
فرزندان جانبازان بالا 25 حتی نمی تونن 70 درصد تراز اخرین نفرقبولی رو بیارم که با این سهمیه برن دانشگاه . تو که این قدر تلاش می کنی نزاری این دو سهمیه ادغام شه(( انشاالله ادغام میشه)) یه هفته درس میخوندی پشت کنکور نمی موندی.


no
1
yes
28
فرزند جانباز
1397/01/04 - 12:24
سلام
پسر خوب من که نمیگم به زیر 25 درصد ها سهمیه ندهند من میگم بدهند اتفاقا به جای 5 درصد 20 درصد بدهند اصلا 5 درصد هم از سهمیه ما بردارند بزارند روش بهتون 25 درصد بدهند من میگم اگه ادغام کردن یعنی که بالای 25 درصد ها رو کاری کردن که اصلا درس و دانشگاه و مدرسه و ... رو خیلی از اونایی که میتونستن با داشتن تسهیلات ادامه بدهند بزارن کنار و ول کنند چرا بدون تسهیلاات نمیتونن چون مشکلات عمده دارند در زندگیشون این مشکلات رو هم جنگ گذاشته سر سفرشون از جای دیگه ایی نیومده مثلا یه دونش اینه که وقتی یه داوطلب ازاد داره روزی 14 ساعت درس میخونه این بچه خیلی قدر وقتشو بدونه بتونه روزی 8 ساعت درس بخونه و به تسهیلات نیاز دارند تا بتونند در شرایط عادلانه مثل بقیه تحصیل کنند وگرنه این سهمیه جایزه که نیست در ضمن شرایط جانباز زیر 25 درصد و خانوادش با بالای 25 درصد خیلی فرق میکنه چه فرقی میکنه مثلا اینکه فرزند یه جانباز بالای 25 درصد باید روزی 5 ساعت حداقل باباشو تر و خشک کنه و میگین پرستار بگیرند با پول حق پرستاریشون نمیشه که تو صد متر خونه 24 ساعت یه پرستار نامحرم باهاشون زندگی کنه که و اگر این دو دسته رو ادغام کنند ماجرایی که توضیح دادم پیش میاد پس باید این دو تا سهمیه رو جدا از هم اعمال کنند اما چی امکاناتش رو ندارند بدهند و تلاش نمیکنند ظرفیت دانشگاه ها رو ببرند بالا در رشته های خوب چرا چون پول نیست چون کیفیت اموزش میاد پایین و ... و اگر هم از سهمیه ازاد باز بدهند به 5 درصد ها داوطلبان ازاد خیلی ناراحت میشن و اگر هم ادغام بخواهند بکنن که اونوقت سهمیه تبدیل به منطقه میشه ( در واقع به نسبت جمعیتش و سی درصد ظرفیتش دقیقا میشه مثل منطقه یک اما یه سری فرق های ناحق ) ولی چه فرقی داره فرقش اینه که یک سوم جمعیتش نسبت به دو سوم دیگه خیلی ضعیف تره ( چرا چون گفتم قبل تر دیگه ) و خیلی هم کم قبول میشه پس چی بقیش بماند خودت خوب میدونی چی شد یه چیز دیگه هم بگم بعضیا میگن این بچه های جانبازان بالای 25 درصد میگن شرایطمون بده کدوم شرایطشون بده ؟ مثلا بابای خودمو بخش جانبازان یکی از بهترین بیمارستان های روانپزشکی ایران نمی تونست تحمل کنه و به زور پذیرش میکرد و میگفتن تو رو خدا باباتون رو ببرید خونتون خوب نمیشه این جا باشه بد تر هم میشه تازه و ...
باید یاد بگیریم منصف باشیم و از شرایط خیلی بهتر زندگیمون لذت ببریم چون کسان دیگه ایی هستند که اصلا حاضر نیستیم شرایط اون ها رو داشته باشیم و شکست هاتون رو هم گردن اینکه سهمیه نداشتید نندازید.


no
0
yes
0
فرزند جانباز
1397/01/15 - 17:43
بسم الله الرحمان الرحیم
سلام
من حرفم را اصلاح کنم که حتی یک درصد از این 25 درصد سهمیه ی ما نباید کم شود و یا انتقال یابد علتش ان است که بسیار فرزندان جانبازان بالای 25 درصد را بار سنگین صدمات جنگ را با خانواده هایشان سهمیم شدند لذا افت تحصیلی تشدید میابد در صورت تقلیل سهمیه و اگر میخواهند همیه زیر 25 ها را بیشت کنند بهتر است از جای دیگری ظرفیتش را فراهم کنند مثلا از سهمیه هیئت علمی اقای عثمانی بزنند که فرد در ایران دانشگاه قبول نمیشه یه ترم میرم یه کشور خارجی پزشکی میخونه بعد بر میگرده در دانشگاه تهران در رشته ی پزشکی ادامه تحصیل میده این کسی که سهمیه هیئت علمی استفاده میکنه نه مشکلات فرزند جانباز بالای 25 را دارد و در کنارش تمام امکانات عالی تحصیلی را نیز دارد و سطح علمی در خانوادش نیز عالیست و این که ان 5 درصد را بفرمایید از ان سهمیه بردارید و یا به نظر من ان 5 درصدتان در رشته های 15 درصد از سی درصد پس به حق خود قانع باشید و ...


Reply
no
1
yes
34
حمید
1396/12/29 - 13:45
نمایندگان محترم حرف شما را به خوبی متوجه می شوند و حق هم با شماست ، ولی به نظر میاد اکثر نمایندگان ایثارگر زیر 25 درصد هستند و این به نفع آنهاست.

no
0
yes
5
ا.ح
1397/01/02 - 08:45
سلام
در کنکور 96 ازمون دستیاری دندانپزشکی از 100 تا ظرفیتی که برای سهمیه سی درصد ایثارگران (5 درصد و 25 درصد) در نظر گرفته بودند 84 تایش مال خانواده های بالای 25 درصد بود و 16 تا مال خانواده های زیر 25 درصد بود که اما به صورت 50 تا بالای 25 درصد ها و 50 تا پایین 25 درصد ها بینشان تقسیم شد یعنی 34 تا را بالای 25 درصد ها استفاده نکردند و منتقل شد به زیر 25 درصد ها و زیر 25 درصد ها در مجموع دارای 50 تا از 100 تای کل شدند این امار خود وزارت بهداشت هست به خدا قسم اگر ادغام صورت گیرد از این 100 را 16 تا را بالای 25 درصد ها در خوشبینانه ترین حالت ممکن کسب میکنند اما در واقعیه 10 تا از صدتا پس میتوانیم در صورت ادغام انتظار داشته باشیم از صدتا بین 10-16 تا را بالای 25 درصد ها کسب کنند به خدا قسم این ها که دارم میگم واقعیته و مکانیزم کنکور هم همینه که روند خودشو در طی سالیان حفظ میکنه تو رو خدا جانبازان بالای 25 درصد پیگیری کنید.


Reply
no
32
yes
2
علیرضا
1397/01/01 - 14:03
سلام. از اول هم همه چیز مال شما ها بوده, پدر من جانباز23 درصد هست و حالش به قران خیلی بد تر از پدر شماست فرق ما با شما اینه که زیاده خواه نیستیم و برای رضای خدا پدرانمان بدون چشم داشتی جنگیدند .پدر من بعد ازدرصد گرفتنش سال 66 یه بارم کمیسیون نرفته چون چشم داشتی نداره. الان هم نترسید سهمیه مال شما, حقوق و مزایا مال شما. ان شاالله موفق باشید. فرزند جانباز 23 درصد اعصاب و روان

no
0
yes
30
حسینی
1397/01/03 - 03:38
در ضمن به گفته خود لیدر این جنبش که پیگیر تمام کار هاست به مدت دو سال و به گفته خودشان در بعضی از ماه ها کارشان فشرده تر بوده حساب هایش بلوکه شدن به خاطر شکایت های اعضای گروهش ( به خاطر پول هایی که ازشون گرفته بود البته معلوم نیست پول همه رو پس داده یا پول فقط عده ایی رو که خواستن پولشون برگرده) در حال حاضر هم ایشان منتظر و امیدوار به ملاقات حضوری با رهبر هستندن. کارشان اگر درست بود حسابشان بلوکه نمیشد.


Reply
no
34
yes
2
مجتبي
1397/01/03 - 00:13
بيچاره زير25%ها،واقعا عدالت کجاست؟هز کدوم بيشتر درس ميخونن ارنا بايط قبول بشت


no
0
yes
27
امین
1397/01/05 - 17:52
آقای حسینی مارو از جریان اعتراضاتتون با خبر کنید


no
1
yes
30
حسینی
1397/01/06 - 14:04
سلام
اعتراض یه نفر فایده نداره هممون باید اعتراض کنیم به شکل های زیر:
1- بریم دادسرا قسمت دیوان عدالت اداری شکایتمونو بنویسیم با عنوان اعتراض به طرح ادغام سهمیه های ایثارگران مجلس
2- نامه برای رهبری بفرستیم نامه ها بررسی میشوند و فکر کنم اگر نامه های با یک موضوع تعدادشون از یه عددی بالاتر برود یه نامه رو رهبر مستقیم خودشون میخونند که باید بریم دفتر امام جمعه اونجا نامه بنویسیم. ( اینترنتی هم میشه اما خودم حضوری رفتم. )
3- با نماینده ها صحبت کنید و براشون پیامک بزنید و توی تلگرام پیام بدین و حضوری برید دیدنشون توی دفتر هاشون توی مجلس ببینیدشون خودم مثلا زنگ زدم اقای نوروزی و که اخرش گفتند بررسی میکنم ( انشاء الله ) و توی تلگرام براشون پیام فرستاده بودم قبلش که معلوم بود خونده بودند
4- برید مجلس اونجا شکایت بنویسید ( قبلا اینترنتی هم میشد اما الان غیر فعال شده فقط حضوری میشه ) و نسبت به طرح شکایت کنید درواقع اونا تونستن طرحشون رو مطرح کنند چون زیاد شکایت کردند
5- برید دیدن ایت الله ها بهشون بگید ماجرا را و ازشون بخواهید اون رو به رهبر اطلاع بدهند خودم قصد دارم بروم درواقع وقت ملاقات با یکی از ایت الله های مشهد گرفتم که البته معرف میخواست و منم داشتم و فردا میرم دیدنشون البته نمیدونم همه ی ایت الله ها ملاقات می پذیرند یا نه اما خب تلاش کنید
6- برید بنیاد شهید خصوصا تهرانی ها و اعتراض کنید و شهرستانی ها هم بنیاد شهرتون برید یا بابا هاتون یا مادرا تون با مسئول های بنیاد شهرتون تماس بگیرند
7- نامه بنویسید برای شورای نگهبان خودم به این صورت نامه نوشتم رفتم سایت شورای نگهبان کانال تلگرامشون رو اد کردم بعد به ادمین نامه ی خودمو دادم ایشون هم گفتند به قسمت مربوطه ارجاع میشود
اعتراض همه ی ما لازم است ( دانشجو ها - کنکوری ها - پدرامون البته اگر توانشو داشتند مثلا بابای خودم نمیتونه - اونایی که سال های بعد کنکور دارند - اونایی که میخواهند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند - اونایی که میخواهند مجوز مطب در شهر های بزرگ بگیرند - اونایی که میخواهند مجوز فروش دارو های خاص رو بگیرند یا مجوز داروخانه در شهر بزرگ و ... ) هممون باید اعتراض کنیم و خدا نکنه که این طرح مثل طرح ساماندهی مزار شهدا که شهید هامونو از توی قبر دراوردند خیلی هاشونو و ... رهبر بهشون گفتند غلط میکنید باشه و اما من فکر میکنم مثل اون باشه چون در دانشگاه ها رو به روی بچه های شهدا با این کار میبندن ( در واقع قبولیشونو بسیار کمتر از قبل میکنند.)
در اخر دعا کنید و از خدا بخواهید که از حقمون دفاع کند خودش و رهبرمون
این رو هم بگم که حق ما سنگینه و میخ کوب سر جاش میمونه و کسی نمی تونه اونو از ما بگیر


no
14
yes
2
حسین...
1397/01/08 - 15:38
آقای حسینی تلاشت بکن ما که تو شهرستانیم دستمون به جایی بند نیست


Reply
no
16
yes
0
رزمنده بسیجی دغاع مقدس
1397/01/04 - 13:34
بانام ویادخدا/هستندکسانی امثال من که نه تنهاسهم وسهمیه ندارن بلکه بعضا هم کسی جوابگویمان نیست/پناه برخدا

Reply
no
1
yes
24
علی
1397/01/04 - 14:37
اونایی که موافق ادغام هستن اونا تایمشون زیاده.وقتی برای لباس عوض کردن پدر عزیز ندارند,همچنین وقتی ک حال پدر بد میشه و مجبوری اب دستتو بزاری زمین بری رسیدگی کنی.همچنین وقتی مجبوری واسه عوض کردن بری ویلچرو عوض کنی و چند ساعت بچرخی تا هوایی عوض شه.خب حق دارید که موافق باشید ادغام شه چون میتونید روزی ۱۲ساعت درس بخونید اما ما چی.هرروز باید دعا کرد که حال پدر خراب نشه که بشه درس خوند.اما وای به حال روزی حالش خراب شه.اون روز کلن دیگه تعطیل.خواهشن یکم واقع بین باشن اونایی که میان روشنفکر بازی در میارن.کسی منکر خدمات رفاعی ب حانبازان عزیز زیر ۲۵ درصد نیست که اما در بحث سهمیه کنکور یکم فرق داره.توی این گروها و کمپین های زیر ۲۵ میری,انگار جنگه و همه همو میکوبن,طرف میاد میگه هرچی بدبختی داریم از خانواده شهدا داریم.بابا لااقل احترام خون شهدارو داشته باشیم.خلاصه دیگه نگم براتون که نگه داری از جانباز درصد چه مکافاتی داره.شاید بگید که حقوق دریافت میکنید اما عزیزی که میای میگی حق پرستاری دارید,اون پول میره جای پول دارو و اکسیژن و غیره.لااقل اگه میخواید عدالت بازی در بیارید یکم ب این چیزا فکر کنید

Reply
no
0
yes
2
مرتضی خاکپور
1397/01/04 - 14:53

...

اگه منظورت رانته .

از ژن جدیده .

که نوعی میکروب مقاوم به آمپوله .

...


Reply
no
2
yes
41
محمد
1397/01/05 - 19:17
عزیزان فرزند جانباز بالای ۲۵ که در تهران هستید ساکت ننشینید بنیاد برید مجلس برید حتی اگه شده پدرای جانبازتون رو در مجلس ببرید تا با نماینده ها حرف بزنند تا شاید جلوی این بی عدالتی گرفته بشه

Reply
no
3
yes
100
حسین
1397/01/07 - 12:44
*
اصلا اون اقایی که میگه سهمیه ها باید حذف بشن و یا ادغام بشن از زندگی جانبازای بالای25درصد و مشکلات و بدبختی های خانواده هاشون خبر داره ؟؟؟؟؟؟
این که این نماینده محترم مجلس(!)روی صندلیش راحت نشسته داده و نظر میده درباره حذف و ادغام سهمیه جانبازان بالای25درصد ،مدیون همین شهدا و این جانبازان هست(کیه که قدر بدونه؟؟؟؟) که جونشون رو برای این ملت فدا کردند اما الان سهمیه فرزندان اونها شده خارتوی چشم بعضیااااا ،اینم بدونیدهمین که این بحث حذف و ادغام اولین بار مطرح شد یه توهین خیلی بزرگ به جامعه جانبازان و شهدا بود و معلوم شد این اقایون چقدر احترام برای این قشر اسیب دیده قائلند.
سهمیه 5درصد وقتی یه نفر هی بره و بیادبرای این که شر این طرفو از سر خودشون کم کنن بهش میدن و گرنه 99/5درصد اینایی که سهیمه 5درصد دارن کوچکترین مشکلی ندارند.
متاسفانه ما یاور و حامی هم نداریم و صدامون به گوش کسی نمیرسه ،اگر میرسید وضعمون این نبود.

Reply
no
0
yes
22
محمد جواد
1397/01/07 - 20:25
پدر من جانباز 40 درصد هستند توی جبهه مین خنثی میکردن توی این کار صدمات جدی دیدند کمرشون بعد جنگ هم بهش سمت ابدارچی مدرسه دادن اینقدر خم و راست شد که دیگه کمر دردش شدید شد و افتاد گوشه خونه و مادر مجبور شد کار های خانه را انجام دهد و هم کار های مدرسه ایی بزرگ را و من هم از سن 7 سالگی به او کمک میکردم بعدا که بزرگ شدم قسمت عمده کار را بر عهده گرفتم حتی چند سال جهشی درس خوندم بنیاد هیچوقت به ما کمک نکرد از لحاظ مادی و با ان حقوق اندک و خانه ایی کوچک که در مدرسه بهمان داده بودند ساختیم و الان هم دو سال است بازنشست شدیم و خانه ی اجاره ایی مینشینیم پدرم از وقتی گوشه گیر شد ادامه تحصیل داد و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرفت از دانشگاه پیام نور اما به خاطر مشکلش نمیتوانست برود سر کار برای اوت کمر درد شان رفتند کمیسیون اما قبول نکردند که مشکل جنگ بوده باشد مادر پدرم میگوید وقتی هر چندوقت از جنگ بر میگشت پشتش سیاه بود خدمات استخدام بعد از جنگ برای همه بود چه رزمنده چه جانباز بالای 25 و چه زیر 25 خیلی از زیر 25 درصد ها که حال مساعدی داشتند ان زمان تلاش کردند و شغل های خوبی بدست اوردند اما پدر من مجروحیت اش نزاشت ایشان پیشرفت کنند و من الان که فوق لیسانسم را گرفتم و کار خوبی دارم تا 2 سال پیشش تنها درامدمان همان حقوق بود این 5 درصد ها خیلی خوب برای خودشان حقوق ساختند ولی به ما هیچی نرسید و شرایطمان بد بود این ها را گفتم که بگم ان ها ( زیر 25 ها و رزمندگان ) قبلا خوب از سهمیه شان استفاده کردند و اما جانبازان درصد بالاتر حال بدشان نزاشت پیشرفت و ترقی کنند و شرایط زندگی خانواده شان را مساعد کنند لذا حق ندارند الان بخواهند دست به این سهمیه بزنند و ان را مال فرزندانشان کنند در کنکور سهمیه منطقه 1 و 2 و 3 داریم از هرکدام به ان یکی شرایط و سطح بچه ها فرق میکند و نتایج هم متفاوت است اگر بیان زیر 25 و بالای 25 را قاطی کنند شکی نیست در اینکه زیر 25 ها تمام فرصت ها را مال خود کنند و تعداد اندکی به بالای 25 درصد ها برسد اصلا محرومیت و مشکلات خانواده های جانبازان درصد بالا اصلا قابل قیاس با زیر 25 ها نیست ای من به عنوان یه بازپرس کار نمایندگان منفعت طلب را به شدت محکوم میکنم

Reply
no
1
yes
19
محمد جواد
1397/01/08 - 02:59
طرحی قرار بود دو سوم رای بیارد تا تصویب شود اما نیاورد بعدش رای بگیرند که یک دوم رای بیارد تا تصویب شود و برود بررسی و اصلاح شود یک و نیم ماه و بیاد برای رای گیری مجدد نماینده مجلس بدان اگر خوب بود طرح که رای میاورد پس حالا که بردینش کمیسیون برای بررسی و اصلاح کلا به طرح قبلی فکر نکنید ( طرح قبلی نابود شد ) و در ان تغییرات کلی ایجاد کنید اما اگر امدید همان را برگرداندید برای رای گیری دوباره بدون اصلاح کلی بدانید که سخت دنبال منافع خویش هستید و برزخ پس از مرگ سلطه می یابد.
ان ها با تصویب یه فوریت این طرح مخالفت شدید خود را با سهمیه کنکور ایثارگران بالای 25 درصد اعلام کردند حتی نماینده مجلس داد زد پشت تریبون که درست نیست اینها با رتبه 50000 و 100000 قبول شوند اقای نماینده تند نرو درست است که اینها را با تصویب طرحتان کاری کنید که بسیار کمتر از قبل قبول شوند ؟؟؟؟؟ خوشحال میشی؟؟؟ پیشرفت کشور دگرگون میشود ؟؟؟ علم و نخبگی را در چهار تا تست بیشتر زدن میبینی ؟؟ ولله ان خدای بالا سر نخبگی را در اطاعت خویش میبیند ؟ میگه برو دنبال علم تا نخبه شی - میگه از کشورت دفاع کن تا نخبه شی - ... - طهرانی مقدم نخبه شد چون از خدا اطاعت کرد خودش میگوید بار ها رو یه مسئله فکر کردم جوابی نیافتم کار ها همه لنگ بود رفتم زیارت امام رضا ازش کمک خواستم جواب را داد کف دستم نماینده اگر نخبگی ان چیزی است که تو فکرش را میکنی پس کسی نباید میرفت جنگ چون تست کنکور زدن مهم تر بود چون علم مهم تر بود ان درس را فروخت به چی به تکه تکه شدن؟؟؟؟ نماینده محترم طرح تو ذهنت درست نیست در دانشگاه رو به رو خیلی از ما نبند که ...

Reply
no
0
yes
10
1397/01/08 - 14:09
سلام ، واقعا دست مریزاد به ایثارگران محترم که بهتر از هر نماینده مجلس و مسئولین بنیاد و دولت با مشکلات و نحوه رفع آنها آشنا هستند. اگر مسئولان و نمایندگان کمی وقت صرف کنند تا قبل از تصویب اینگونه قوانین مشکلات را پیش بینی کنند اینطور گرفتار نخواهند شد.
قوانین فاقد منطق و صرفا بر اساس برخی عدد و رقم در اجرا دچار مشکل میگردند لذا در حالیکه مشکلات و نارساییهای قوانین مشخص شده هنوز حاضر نیستند اشتباهات گذشته را جبران کنند.
عده ای از فراریان طاغوتی در کشورهای غربی بجای مجلس برنامه ریزی و قانون تصویب میکنند و عده ای از مسئولان در داخل مجری همان تصمیمات ضد دینی و ضد مردمی و ضد انقلابی شدند. چرا کسی حاضر نیست کاری کند؟ چرا اجازه میدهید عده ای طاغوتی فراری برای سرنوشت مردم تصمیم گیری کنند و عده ای مفسدان نفوذی برای دو روز زندگی کثیف باعث ایجاد شرایط سخت و دشوار برای عاشقان دین و میهن شوند که در هر شرایطی ایمانشان را حفظ و از فرامین ولی فقیه پیروی کردند.
فقط میگوییم چنانچه کسانی بتوانند با اینگونه ظلم و خباثت مبارزه کنند یا این وضعیت را که عده ای طاغوتی برای مردم تصمیم گیری کنند را اصلاح کنند اما به هر دلیل دست روی دست گذاشتند از شقاوت شمر و یزید بدترند.
روی سخن با آن افرادی است که سرشان را زیر برف کردند و با وجود افزایش بی سابقه نرخ دلار از 3000 تومن تا بیش از 5000 هزار تومن هنوز مدعی تورم تک رقمی و بهبود کسب و کار و نارضایتی شدید و فریب مردم میباشند.

Reply
no
21
yes
1
همسنگر
1397/01/09 - 01:44
دوستان خیلی شلوغش نکنید ---- دستهایی است که میخواهند بین ایثارگران فتنه بیاندازند و مقصر اصلی بنیاد شهید است که بین ایثارگران تبعیض قائل میشود و متاسفانه مجلس هم دست کمی از بنیاد ندارد .---- ارزش خود و پدران ایثارگرمان را حفظ کنیم و اگر مشکلی است از همدیگر انتقاد نکنیم و از مجلس و دولت و بنیاد شهید درباره مشکلات ایثارگران نقد بکنیم .

Reply
no
14
yes
1
فرهمند (رزمنده )
1397/01/10 - 04:18
با سلام : درد ما رزمندگان سهمیه نیست ، بلکه بیعدالتی در جامعه ، سلیقه ای اعمال کردن قوانین از سوی مسئولان ، و تفسیر نا درست قوانین هست ./
بهتر است جامعه ایثارگران ، جانباز ، اسیر،رزمندگان از بی عدالتی شاکی باشند و از قانون مندان بخواهند تا همه عزیزان را به یک شکل نگاه کنند و فرقی میانشان نباشد
همانطوریکه در ابتدای جنگ هیچ فرقی مابین این عزیزان نبوده ./
مگر ما رزمندگان چند نفریم ؟ که سالهاست از اصل موضوع در قانون ، کنار گذاشته شده ایم ؟ این همه گله و شکایت همه از بی قانونی و عدم اجرای صحیح قوانین هست ./ کل سهمیه و کل حقوق ما در این 30 ساله ، به اندازه یکی از اختلاسهای کوچک بعضی از آقایان نمیشود ./ ولسلام

Reply
no
26
yes
12
1397/01/11 - 18:37
عزیزان فاش نیوز اگه میشه تا یک مدتی این مقاله چرا سهمیه سهم بعضیا هست رو تو صفحه اول بزارید بمونه
ممنونم

Reply
no
15
yes
3
حسین...
1397/01/13 - 20:08
در فرمان امام (ره) برای تشکیل بنیاد هرگز بین ایثارگران تبعیض گذاشته نشده است و این مجریان بوده اند که بنابر سلیقه خود برای گروهی ده ها امتیاز غیر ضروری و گروهی دیگر را محروم از هر نوع حمایت اعلام کرده اند. ولیکن تاکنون و با وجود گذشت سال ها از اجرای قانون خدمات کشوری و گذشت بیش از سال ها از اجرای قانون برنامه پنجم و گذشت29 سال از پایان جنگ در خصوص رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵٪ بدون شغل دولتی و یا بیکار و یا بیمار و یا کارگر با مشاغل بسیار سخت، که توان دارا بودن شغل دولتی را نداشته اند هیچ گونه حمایت متعادل و قانون مداری انجام نشده. براستی چه زمانی قرار است این تبعیض ها برداشته شود؟!

Reply
no
2
yes
15
حسینی
1397/01/15 - 23:44
سلام
زیر 25 درصد ها میگویند 5 درصد سهمیه به ما دادند اتفاقا به ضررمون شد و اگر از سهمیه استفاده نمیکردیم بهتر بود برامون ( خب استفاده نمیکردین اگه واقعا ضرر داشت ) سهمیه 5 درصد در سال 96 داده شد و پیامد های ان این بود کف تراز قبولی داروی ازاد از 9000 ( در سال های قبل ) به 9400 افزایش یافت و بسیار به ضرر داوطلبان ازاد شد طوریکه اعتراضات گسترده نسبت به سهمیه 5 درصدی کردند و دولت یه جلسه تشکیل داد و قرار شد که شورای انقلاب فرهنگی به ان بررسی کند اثری که سهمیه 5 درصد بر داوطلبان ازاد داشت این بود که 400 - 500 تراز قبولی توی رشته ی دلخواهشان را افزایش داد و کار برای ان ها بسیار سخت کرد و مایه نا امیدی ان ها شد اما چرا سهمیه 5 درصدی بسیار به ضرر داوطلب ازاد شد چون مازاد سهمیه 25 را مال خودش کرد ( داوطلب های سهمیه 5 درصدی میگن دولت به ما مازادی نداد والا اگر دولت مازادی از سهمیه 25 نمیداد که داوطلب ازاد بسیار خوشحال بود و اعتراضی نمیکرد و یا میگن مازادی که میرسه کمه تو رشته های تاپ والا اگه کم بود تراز 400 تا جا به جا نمیشدد جا به جایی 400 تا تراز جابه جایی کلی رتبه هست ان هم در رشته های تاپ ) و این 5 درصد سهمیه حتی به ضرر سهمیه 25 درصد ایثارگران بالای 25 نیز شد چرا که تا دیروز 25 درصد از 125 درصد ظرفیت اختصاصی بهشان بود اما امروز 25 درصد از 130 درصد ظرفیت اختصاصی بهشان هست ( ظرفیت سهمیه کم شد) و اینکه من گفتم تراز قبولی داوطلب ازاد بالا رفت ان هم 400 تا در رشته های تاپ همین باعث شد داوطلب سهمیه ایثارگران با تراز های قبلی قبول نشود ( چون 70 درصد نمره گزینش ازاد را که الان حساب کنیم بالاتر است نسبت به قبل ) و داوطلب سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد که تا دیروز با رتبه 100/000 ( 2000 تا ) قبول میشد از امروز ( کنکور 96) با رتبه 80/000 ( 1500 ) قبول میشود و 1000 تای دیگر را داوطلب سهمیه 5 درصدی میبرد و ضربه ی بزرگی به سهمیه 25 درصدی ایثارگران زده شد و داوطلب سهمیه ایثارگران دیگه با تراز 6400 قبول نمیشه به خدا و اخرین تراز قبولی تراز 6800 هست ( یعنی 80/000) و این رو هم میخواهم بگم که 5 درصد دیگه به ایثاگران زیر 25 اگر بدهند یعنی ما باز 400 تای دیگه تراز قبولیمون بالاتر میرود و وضع برای ما و داوطلبان ازاد بدتر میشود و اگر هم ادغام کنند که دیگه از 3000 تا ظرفیت به خدا قسم ما کمتر از 250 تاشو میتونیم استفاده کنیم پس نتیجه کلی نباید بیشتر از این بهشون سهمیه تحت هیچ شرایط ( میگم تحت هیچ شرایطی چون اون ها خواسته هاشون رو بالا گرفتند تا تهش یه چیزی بگیرند نباید اجازه بدیم ما ) و ادغام هم نباید ابدا بشوند بچه های سهمیه ایثارگران 25 درصد از حقتون دفاع کنید لطفا

no
1
yes
3
علیرضا
1397/01/16 - 14:55
آقای حسینی همه ی موضوعاتی که بیان کردید صد درصد درسته ولی متاسفانه جانبازان بالای 25 درصد انگار سکوت کردند و هیچ تلاشی نمیکنند در صورتی که جانبازان زیر 25 درصد گروه هایی برای این موضوع تشکیل دادند، واقعا تا وقتی ما سکوت کنیم هیچ کسی برای ما هیچ قدمی برنخواهد داشت.


Reply
no
0
yes
0
حسینی
1397/01/16 - 00:07
بسم الله الرحمان الرحیم
یه توضیح در مورد اقای عثمانی از موافقان ادغام بگم که ایشان در نطق خودش اول از همه میگه من کلا مخالف سهمیه هستم ایشان دکترا حسابداری دارند و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی هستند هیچ اعتراضی به سهمیه هیئت علمی نمیکنن و نمیگن که فردی که از سهمیه هیئت علمی استفاده میکینه نه کنکور داده یا کنکور داده و یه رتبه بد کسب کرده و به لطف حقوق بالای پدر میره یه ترم دانشگاه کشور خارج پولی بدون هیچ ازمونی مثلا فیلیپین درس میخونه بر میگرده ایران توی بهترین دانشگاه ها ادامه تحصیل میده اخه فرزند جانباز بالای 25 دارد کنکور مید یعنی تلاش میکند ( والا همه هم حداکثر تلاششون رو میکنن ) و با توجه به شرایطش اون رتبه رو میاره اما فرزند استاد دانشگاه چی کار کرده کوچکترین زحمتی نکشیده و کنکوری نداده حتی بهترین امکانات رو هم داشته و سطح علمی خانواده هم که بالا چیش کم بوده که سهمیه داره؟ و چرا کسی به سهمیه اون ها چیزی نمیگه ماشالا هیئت علمی هم زیاد داریم یک توی اینترنت سرچ کنید تعداد هیئت علمی مثلا دانشگاه تهران ببینید چه عدد بزرگیه بعد این فرد ( اقای عثمانی به سهمیه ی ما شکایت میکند
اللهم عجل لولیک الفرج

Reply
no
1
yes
2
فرزند جانباز 65
1397/01/16 - 19:39
اونایی که موافق ادغام هستید،واقعن درد جانباز 50درصد رو میدونید؟؟؟ررد یتیمی فرزند شهیدارو چی که الان بعد چند سال یادشون رفته پدر چیه و رابطه پدر با بچه هاش چطوره رو چی؟؟اره ادغام شه خیلی راحت شما میرید دانشگاه و کسی چیزی نمیگه و این وسط ماها فحش میخوریم و چوب دوسر طلا میشیم.خواعشن بسه دیگه چرا ما اینجوریم؟دم از عدالت میزنیم اما یکی باید عدالتو ب خودمون بگه.اقای عثمانی نماینده بوکان داره داد و فریاد میزنه که باید ادغام شیم انگار میخواد گریه کنه اما وقتی میری بیوگرافیشو میخونی اون موقع جبهه ایشون دبیرستان بودن و سابقه هیچ گونه جبهه ندارن و از مشکلات جانبازان سردر نمیارن اما واسه حق خوری این خانواده عاااالی هستن و خیلی ادعاشون میشه.خواستم بگم که اون 25درصدی هایی که بعدن این کامنت منو میخونن بفهمن که کارمون افتاده دست چ کسانی.خدا خودش شاهده و هست و میبینه و اجازه نخواهیم داد که این طرح ادغام رای بیاره
من مخالف خدمات رسانی به جانبازان زیر 25نیستم اتفاقن حمایتم میکنم اما در مورد سهمیه نه.تا اینجا کاسه کوزه ها تو سر ما خورد شدن دیگه اجازه نمیدیم بیشتر از این تو سرمون بشکنه
شماره های نماینده های مجلسم توی کانالای تلگرامی هست و بهشون زنگ بزنید و بخواید که این طرح رای نیاره

Reply
no
1
yes
1
حسینی
1397/01/17 - 02:17
سلام
مطلب زیر را از سایت دندانه ( زیر نظر دندانپزشک متخصص هست ) هست
پس از برگزاری تجمع اعتراضی دندان‌پزشکان به اعمال سهمیه ۵درصد رزمندگان در نتایج آزمون دستیاری دندان‌پزشکی سال۹۶ مقابل ساختمان وزارت بهداشت، این بار جمع بزرگ‌تری از دانشجویان مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ۹۶ تجمع اعتراضی دانشجویان و دانش‌اموختگان رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی مقابل مجلس برگزار شد. این تجمع در اعتراض به قانونی بود که در سال ۹۵ در مجلس به تصویب رسیده است و بر مبنای آن در تمامی آزمون‌ها ۵% سهمیه جدید به فرزندان رزمندگان دارای سابقه ی ۶ ماه جبهه و افراد دارای زیر ٢۵٪‏ جانبازی اختصاص یافته است. اما موضوع چالش‌برانگیز تر تبصره اضافه شده به قانون است که بر مبنای آن ظرفیت خالی مانده از سهمیه ٢۵درصدی شاهد و ایثارگر که پیش از این به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می‌یافت، به سهمیه شاهد و ایثارگر اختصاص خواهد یافت.
معترضان در حال حاضر در حال جمع‌آوری امضای الکترونیک برای نامه به رییس مجلس برای حذف کامل این سهمیه هستند. در بخشی از این نامه نوشته‌اند:
«در حرفه حساس پزشکی و دندان‌پزشکی و کارشناسی ارشد علوم پزشکی که با جان و سلامت انسان‌ها سر و کار دارند، مردم ما به افراد خبره با دانش علمی بالا نیاز دارند، نه افرادی که به لطف استفاده از سهمیه با پایه علمی ضعیف‌تر نسبت به سایرین در حوزه درمان و آموزش کشور وارد می‌شوند.»
«تاکنون اعمال سهمیه ٢۵ درصدی شاهد و ایثارگر شرایطی را به وجود آورده است که تفاوت‌های زیادی بین افراد دارا و فاقد سهمیه که در یک رشته و شهر پذیرفته شده‌اند ایجاد نموده که با مراجعه به کارنامه‌ها و مقایسه آن می‌توان به تاثیر سهمیه پی برد. تبعات این قانون و تبصره برای مثال باعث شد در آزمون دستیاری دندان‌پزشکی امسال از ۳۰۰ نفر پذیرفته شده، طبق آمار وزارت، ٩٨نفر در مجموع با سهمیه پذیرفته شوند که از این تعداد ۵١ نفر به‌صورت خاص از طریق همین قانون جدید ۵درصدی پذیرفته شده‌اند که به وضوح ثابت می‌کند تاثیر این قانون خیلی بیشتر از ۵درصد می‌باشد.»
آنان در این نامه تاکید کرده‌اند «اعمال این سهمیه آینده نخبگان، دندان‌پزشکان و پزشکان و سایر فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی که بهترین سال‌های عمر خود را صرف تلاش برای پذیرفته شدن در آز‌مون دستیاری و کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی کرده‌اند، نابود خواهد کرد» و خواستار حذف کامل این قانون شده‌اند.

no
1
yes
5
سپهر
1397/01/19 - 13:56
سلام
متاسفانه وقت زیادی نمونده و در تا دوسه روز اینده به احتمال خیلی زیاد ۲۵درصد و زیر ۲۵ درصد ادغام میشن و کار تمومه .
بیش از حد بیخیال بازی در اوردند دوستان ۲۵ درصدی نسبت به این قضیه ،همگی خوب میدونیم بیشتر از این حق بچه های ۲۵ درصدی هست ولی خب یه سری بااین که میدونن سعی در انکارش دارند .
.بیشتر نمایندگان مجلس هم زیر ۲۵ درصد هستند و خب این به ضرر شماست.


Reply
no
3
yes
5
1397/01/19 - 14:33
دوستانی ک به این ادغام اعترا دارن حداقل کاری ک میتونن بکنن اینه ک برن سایت بیت رهبری و اونجا یه نامه الکترونیک برای رهبری بفرستن
کار راحتیه فقط یرچ کنید نامه به رهبری خود به خود میاد بالا
من خودم این کار روکردم و در جواب بهمگفتن نامه جهت برسی به سازمان مربوطه برای برسی ارسال گردید

no
1
yes
6
سپهر
1397/01/19 - 16:56
دوستانی که به ادغام اعتراض دارند باید خیلی وقت پیش این کارهارو میکردند ،نه الان.
الان عملاً میشه گفت سهمیه ۲۵درصد دیگه کارش تموم شده با این شرایط .
والسلام.
موفق باشید...


Reply
no
4
yes
1
هموطن
1397/01/27 - 13:45
سهمیه و یا امتیازات باید متناسب با شرایط ایثارگران تدوین شوند و عادلانه باشند .
عادلانه این است که به همه فرزندان شهدا و جانبازان به صورت برابر فرصت رقابت داده شود .
نه اینکه یک فرزند شهید و یا جانباز بالای 25% با رتبه واقعی 100هزار بدون هیچ گونه تخصص و سواد با سهمیه نا محدود ، در کلاس پزشکی قبول شود و برعکس یک دانش اموز ممتاز با رتبه 500بدون سهمیه در شهرستان حتی پزشکی هم قبول نشود( ایا این حق الناس نیست )
ابتدا باید رتبه همه ایثارگران بدون سهمیه مشخص شود و سپس به میزان متعارف به ایثارگران تخفیف داده شود. برای مثال حداکثر 1000رتبه و در رتبه های پزشکی حداکثر 50رتبه جلو بیاورند و نه 100هزار رتبه !
حق الناس یعنی اینکه با رتبه 100هزار و یا 50هزار بروید و جای یک متخصص ممتاز را بگیرد .
در طرح ادغام هم حق الناس بهتر رعایت می شود و هم حق ایثارگران .
هم خدا راضی تر است و هم همه مردم کشور

no
3
yes
2
حسینی
1397/01/27 - 16:57
امروزه تشخیص مرز بین حق و باطل بر کسی پوشیده نیست اما عده ای سودجو سعی میکنند با تفکراتی پوچ حق را به باطل هر چه بیشتر امیخته کنند تا به اهداف پلیدشان برسند.
و الی الله عاقبه الامور


no
0
yes
0
1397/01/28 - 21:57
یعنی بریم جانبازای 5 درصد رو قطع نخاع کنیم تا سرایط اونام مث فرزندای جانباز محدودیت حرکتی فول تایم نباسن






نظری بگذارید
chapta

آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.