19 آذر 1397/ ۰۲ ربيع الثاني ۱۴۴۰
شناسه خبر : 58467
1397,دوشنبه 06 فروردين11:10
اشتراک گذاری در:
عکس روز

توضیحات نماینده مجلس درباره سهمیه ۵ درصدی جانبازان و رزمندگان


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان با سابقه حضور ۶ ماه می توانند از سهمیه ۵درصدی برای کنکور سال آینده استفاده کنند.

توضیحات نماینده مجلس درباره سهمیه ۵ درصدی جانبازان و رزمندگان

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با سابقه حضور 6 ماه می توانند از سهمیه  5درصدی برای کنکور سال آینده استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه از سوی دولت و لزوم نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین ایثارگری خاطرنشان کرد: در مصوبه ای که مجلس یک فوریت آن را چندی پیش تصویب کرد و بر اساس پیشنهادی که عزیزان ایثارگر به عنوان طرح  آن آوردند گفته شده است که عبارت بالای 25 درصد حذف شود. در واقع آنها با ارائه این طرح خواسته اند تا 5 درصد سهمیه مختص همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه به این قشر تاثیر گدار تعلق بگیرد.

 

خضری با اشاره به تصویب یک فوریت طرح در صحن علنی مجلس یادآور شد: بر اساس قانون قبلی سهمیه ورود به دانشگاه  قبلا شامل افرادی می شد که 25 درصد به بالا بودند در حالی که با موافقت مجلس شامل افرادی خواهد شد که زیر 5 درصد هم هستند. در واقع چون این طرح در مجلس شورای اسلامی رای آورده است باید منتظر بمانیم تا شورای نگهبان نظرش را اعلام کند

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه که به عنوان سند بالا دستی مطرح است در ماده 90 گفته شده است این طرح افرادی را شامل می شود که 25 درصد و بالاتر باشند، متذکر شد: اما ما در صحن علنی پیشنهاد حذف عبارت 25 درصد را دادیم و حتی همسران و فرزندان جانبازان و رزمندگان را در بر می گیرد.

نماینده مردم استان آدربایجان غربی تصریح کرد: در واقع این طرح دارای دو قسمت است: الف: در قانون خدمات رسانی به ایثارگران عبارت بالای 25 درصد بعد از عبارت 25 درصد و فرزندان جانباز قرار گرفته است. همچنین در بند دو این طور آمده است که 5 درصد سهمیه مختص همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه  در جبهه  تعلق می گیرد.

عضو کمیته اجتماعی کمیسیون اجتماعی متذکر شد: در واقع این 5 درصد سهمیه مال رزمندگانی است که در جبهه ها بودند و مختص به همسران و فرزندان آنها است و در واقع شامل یک قسمت ایثارگری و یک قسمت جانبازی می شود.

خضری با تبین روند تقنین طرح اختصاص 5 درصد سهمیه کنکور اظهار داشت: در واقع عبارت 25 درصد در طرح پیشنهادی حذف شده  و کسی که جانباز است سهمیه اش چه با 5 درصد یا 25 درصد باشد همچنان محفوظ است و شامل این سهمیه می شود.

نماینده دوره دهم مجلس در پایان خاطرنشان کرد: چندی قبل فقط فوریت این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای آورد ولی بر اساس روال آئین نامه داخلی به کمیسیون پیشنهاد کننده ارجاع خواهد شد تا بر روی آن کار کارشناسی شود و سپس به صورت یک شوری مطرح شود.

لزوم کارشناسی طرح سهمیه 5 درصدی جانبازان و رزمندگان

غلامرضا شرفی نماینده جانباز مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کار کارشناسی برای اختصاص سهمیه 5 درصدی در کنکور 97 اظهار داشت: بر اساس حجم و تعداد جانبازانی که ما در کشور به دلیل گستردگی جنگ داریم و تهدیداتی که نیروهای مومن  و خط مقدم را درگیر کرده است تعداد زیادی از رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس زیر 25 درصد هستند.

وی ادامه داد: البته در بحث 5 درصد امتیاز اختصاص  داده شده در کنکور 97 باید گفت درحقیقت این مطلب حداقل در برخی از حوزه ها و بخصوص تحصیلات لازم است کارشناسی شود. به طورمثال حوزه امرار معاش، فوق العاده هایی برای آنها در نظر گرفته شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس دهم با بیان اینکه امیدوارم درخیزهای بعدی فرصت هایی بدست بیاوریم و این موضوع را با استدلالی بهتر مطرح کنیم یاد آور شد: متاسفانه نظام آماری کشور هنوز به طورسنتی اجرا می شود و در این خصوص تاکنون یک نظام متناسب و رو به رشدی را نداشته ایم، در حالی که جمعیت نسبت به گذشته 3 برابر شده است و در کنار آن توسعه سه برابر تعریف و آهنگ رشد خیلی تند و سریع شده است. متاسفانه بخشی از این ساختار که از رژیم گذشته باقیمانده است دستگاه ها و نهادهای دولتی ما را مبتلا کرده است.


کد خبرنگار : 18


سهمیه کنکور     مجلس شورای اسلامی     رزمندگان     فاش نیوز                            
Reply
no
2
yes
2
امیر
1397/01/06 - 12:10
این یعنی چی؟؟؟
فرزندان جانباز زیر 25 درصد هم 5 درصد سهمیه داره ؟؟؟؟اینطور که این نماینده و امیر آبادی گفتن اینجوری باید باشه .

no
0
yes
0
امیر
1397/01/06 - 14:17
این طرح رفته کمیسیون که اصلاح شود یا اینکه همون طور بماند و قوت هم بگیرد اصلا چرا میان یه طرح رو دو بار رای گیری میکنند یکی از هیئت رئیسه گفتند خلاف قوانینه رای گرفتید رای نیاورد دیگه نمیشه رای گرفت دوباره حتی بهشون گفتند بیاین 5 درصد دیگه هم بهتون بدیم قبول نکردن


Reply
no
9
yes
3
رضا
1397/01/06 - 13:35
مگه قرار نبود زير25%ها برن ادغام بشن با 25% به بالا ها



Reply
no
0
yes
1
امیر
1397/01/06 - 14:24
اصلا مجلس طرح هایش کارشناسی نمیشوند و ارزو هاشونو خیلی مواقع روی کاغذ مینویسند و دولت هم اصلا اجراشون نمیکنه بعدشم مجلس بهش بر میخوره و دولت رو دعوا میکنه و بعدش هم دولت میگه چرا منو دعوا کردی بعدشم اون نماینده نامه مینویسه برای دولت که معذرت میخوهم.

Reply
no
5
yes
1
مرتضی خاکپور
1397/01/07 - 00:13
...
۵۰ روستا پایین و ۷۰ روستا بالا می بخشند به زلفعلی ؟!

یک بسته پفک می دهند به رزمندگان و جانبازان ۵% ؟!

بعد می گویند به بچه های جنگ رسیدگی کردند ؟!

و تعد محضری می گیرند که حق دریافت حقوق را ندارند ؟!

وگرنه به زندان بروند ؟!

و آنوقت مملکت را یهویی تحویل جان بولتون منافق می دهند ؟!

که مبادا یک ریالش به رزمندگان و جانبازان ۵% برسد ؟!

یعنی حاضرند همه ثروت و قدرت را به منافقین بدهند ؟!

که بدست بچه های دفاع مقدس نرسد ؟!

تو ماهیانه ۵ ملیون تومان به رزمندگان بده ؟!

بعد تعهد محضری بگیر که حق گرفتن حقوق را ندارد ؟!

حریف ما شدی ؟!

جان بولتون منافق را چیکار می توانی بکنی ؟!

ای زور گوی رزمنده ستیز ؟!

...

Reply
no
0
yes
0
1397/01/07 - 23:39
جناب فاش نیوز این خبر رو توضیح بدید که آیا سهمیه ها ادغام میشه یا نه؟

Reply
no
3
yes
0
حسین...
1397/01/08 - 11:57
در فرمان امام (ره) برای تشکیل بنیاد هرگز بین ایثارگران تبعیض گذاشته نشده است و این مجریان بوده اند که بنابر سلیقه خود برای گروهی ده ها امتیاز غیر ضروری و گروهی دیگر را محروم از هر نوع حمایت اعلام کرده اند. ولیکن تاکنون و با وجود گذشت سال ها از اجرای قانون خدمات کشوری و گذشت بیش از سال ها از اجرای قانون برنامه پنجم و گذشت29 سال از پایان جنگ در خصوص رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵٪ بدون شغل دولتی و یا بیکار و یا بیمار و یا کارگر با مشاغل بسیار سخت، که توان دارا بودن شغل دولتی را نداشته اند هیچ گونه حمایت متعادل و قانون مداری انجام نشده. براستی چه زمانی قرار است این تبعیض ها برداشته شود؟!

Reply
no
2
yes
0
شجاعت اژدری
1397/01/09 - 08:41
بسمه تعالی باسلام با احترام به استحضار می رساند اینجانب شجاعت اژدری دارای مدرک تحصیلی لیسانس در سال 88 از قانون پیش ا زموعد کارکنان دولت استفاده نموده وبازنشست شده ام که درآن زمان سابقه ام 27.5 سال بوده وبا 30 سال بازنشست شده ام آیا می توانم از قانون اعاده به خدمت جانبازان استفاده کنم و تا 35 سال خدمت کنم ؟؟

no
0
yes
0
1397/02/11 - 11:38
با سلام با توجه به اینکه ازسنوات ارفاقی استفاده نموده اید بعید بنظر می آید.


Reply
no
0
yes
0
1397/01/09 - 17:13
نمایندگان محترم مجلس بدنیست نگاهی به قوانین مصوب گذشته بیندازند.خود رزمندگان که سهمیه مختص بخود داشتند وجانبازان زیر۲۵درصدهم براساس قانون جامع دارای سهمیه بودندولی خانواده هایشان فاقدسهمیه بودند.مثل اینکه میخواستن ابروهاش رودرست کنند زدند چشمش هم کورکردند.

Reply
no
0
yes
2
امیر
1397/01/09 - 21:49
سلام
طرحی که قرار بود تتو برنامه ششم توسعه اصلاح شود را بنابر این کلا دو سوم رای لازم دارد را در گروه های تلگرامیشان نفوذ کردم و فهمیدم ادمین هایشان دنبال لابی برای رای گیری و تصویب با نصف + یک ارا هستند قران میگه مسلمان خیلی کم است و حق را میگوید اینا همان کافرانند که دنبال لابین لابی کاران برید گندم بکارید دنیا ارزشش را ندارد

no
0
yes
0
1397/06/02 - 13:41
چی میگی دقیقا ؟؟
لابی گری اون کسی انجام داد که تبصره جانباز زیر ۲۵ نخوند سال ۹۵ ...مثه اینکه دلت خوشه توشحال باش پس که اصن نمیدونی لابی گری یعنی چی که یه طرح بعد ۲ سال بخواد رسیدگی بشه و برایه اینکه به کنکور ۹۷ نرسه گذاشتن اب از اسیاب ها بیفته ...بعد بخوان رسیدگی کنن .
حق به حق دار میرسه


Reply
no
1
yes
1
امیر
1397/01/09 - 21:54
فاش نیوز جان شما هم ناراح نباشید ممبر های کانال اگه کم شده به خاطر این که فرصتی به ما دادید تا از حقمون دفاع کنیم و چون ان ها بد اند امر به معروف و نهی از منکر هم باید بکنیم ممبر ها خیلی بیشتر از قبل میشوند چون به ما کمک کردید خدا اجرتان میدهد مطمئنم و ممبر ها هم تا چند وقت دیگه خیلی بیشتر از قبل میشوند

Reply
no
1
yes
1
رزمنده بسیجی دغاع مقدس
1397/01/12 - 12:03
با نام ویادخدا/عرض خداقون وخسته نباشیدسپاس بی انتهاتقدیم تمامی نمایندگان محترمی که پیگیرمشکلات ماه شش ماه به بالاها نیروی عملیاتی هاکه ازهرچیزمحرم هستم رافریادگرهستندتوفیق وسربلندی آنجنابان راازحضرت حق خواستارم

Reply
no
0
yes
0
مینا
1397/02/03 - 07:11
مقصر امیرابادی بود که مصوبه جانبازان زیر۲۵ رو حذف کرد

no
0
yes
0
1397/02/03 - 19:42
میشه بیشتر توضیح دهید


Reply
no
0
yes
1
مونا
1397/02/14 - 17:49
تورو خدا نظرمو تایید کنید خواهش میکنم ازتون

سهمیه 5 درصدی حتما بخوانید به نفعتونه:

تو گوگل سرچ کنین بازبینی در تعیین حد نصاب قبولی ایثارگران بعد یه سایتی رو باز میکنه که تو اون سایت دوستان 5 درصدی برای احقاق حقشون و جلوگیری از اتفاقات بد پارسال که موجب شد علی رغم تراز های بالا رشته های خوبی قبول نشن نامه ای خطاب به مجلس و.. نوشته شده که درخواست کردن نمره تراز آخرین نفر قبولی از 70 به 80 تغییر پیدا کنه واین به نفع ماست چون در این حالت سهمیه 25 درصدی هاییی که بعضا با ترازهای 6000 رشته های خوب را اشغال میکنند با این طرح حداقل کمی عادلانه تر پذیرفته میشوند فرمی زیرش هست که با نوشتن اسم و فامیل ونشخصاتتون و در قسمت امضا اعلام اینکه به عنوان سهمیه مناطق یا 5 درصدی خواهان اجرای این اصلاحیه هستین تایید میکنین دقت داشته باشین پس از تایید بر تعداد امضا کنندگان که در سایت هست اضافه شده باشه هر چه تعداد امضا کنندگان بیشتر بهتر

این طرح نیز به نفه دوستان مناطق هم هست حتما حتما امضا کنین

no
0
yes
0
فرزند جانباز
1397/05/07 - 22:41
برادر شما اشتباه میکنی بالا رفتن حد نصاب به نفع هیچ گروهی از ایثارگران نیست اون موقع که شما توی رشته های گروه پزشکی باید 70 درصد نمره اخرین نفر رو میاوردی توی عمل و رقابت در همه کد رشته همه بچه ها حداقل 85 درصد نمره اخرین نفر رو میاوردن که قبول بشن.حالا اگه 85 درصد نمره اخرین نفر بشه شما مطمعن باش که باید 90 یا 95 درصد نمره رو بیاری واگر بتونی این طور ترازی بیاری دیگه چه نیازی به سهمیه داری همین جوری خودت 95 درصد راه رو رفتی






نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.