شناسه خبر : 58470
چهارشنبه 29 فروردين 1397 , 17:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات نشست انجمن جانبازان با مسئولان بیمه دی

در مورد بیمه شعاری وجود دارد که می گوید: "هرچه سیستم بیمه درمانی در یک کشور پیشرفته تر باشد در نهایت به نفع سلامت عمومی و تضمین سلامت نسل آینده است".

فاش نیوز - در مورد بیمه شعاری وجود دارد که می گوید: "هرچه سیستم بیمه درمانی در یک کشور پیشرفته تر باشد در نهایت به نفع سلامت عمومی و تضمین سلامت نسل آینده است". در اینکه در کشور ما که میزان حوادث و اتفاقات بسیار بالاست و اینکه بیمه باید نقش پررنگ تری در پوشش خدمات بیمه ای به آحاد جامعه داشته باشد نیز شکی نیست؛ ولی برای تحقق این شعار باید برنامه ریزی منظم و منسجمی صورت گیرد. جامعه ایثارگران کشور که با توجه به وضعیت جسمانی ناشی از صدمات جنگ باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، متاسفانه با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده است. عدم تمدید به موقع بیمه ایثارگران، عدم ارائه خدمات درمانی، بالینی و بستری در اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی و نپرداختن به موقع مطالبات بیمه ای ایثارگران بخشی از مشکلاتی است که جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با آن دست به گریبانند. این مشکلات در حالی دغدغه فکری ایثارگران را تشکیل می داد که "بیمه ایران" متولی امور درمان آنان بود. بیمه ای که اگر نگوییم حرف اول را در بین بیمه ها می زند، لااقل با سابقه ترین های این صنعت در کشور از لحاظ ارائه خدمات و برنامه ریزی به شمار می رود. این سابقه و تجربه بیمه ایران را بگذارید کنار نداشتن سابقه و تجربه بیمه دی که از اواسط سال گذشته با لغو قرارداد بنیاد شهید با آن، مسئولیت درمان ایثارگران را برعهده گرفته است!

سپردن سرنوشت درمان و بستری و خدمات درمانی ایثارگران به "بیمه دی" که البته سهام آن در نهایت متعلق به خود ایثارگران است ظاهرا باید بروفق مراد آنان باشد و باید آن را مورد حمایت قرار داد، ولی نواقص اولیه ارائه خدمات و مشکلات رو به تزایدی که با توجه به افزایش سن و سال و بروز مشکلات عدیده دیگر در بین جانبازان و حتی والدین مکرم شهدا وجود دارد، باعث بروز نگرانی های جدی از آینده درمان و سلامت در میان این اقشار می گردد.

با این اوصاف یکی از مطالباتی که در بیانیه پایانی تجمع چهاردهم اسفند95 جانبازان نخاعی در ساختمان مرکزی بنیاد مطرح بود و به جد مورد توجه و پیگیری انجمن جانبازان نخاعی قرار داشت موضوع درمان، بستری و به تبع آن، مشکلات بیمه ای جامعه هدف بود.

پس از مدت ها پیگیری از طُرق مختلف و نیز ارائه درخواست جلسه و دیدار با رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، بالاخره نیمه اول اسفند سال گذشته (96) انجمن موفق شد که در نشستی با حجت الاسلام شهیدی محلاتی و معاونین وی، مطالبات اصلی و جدیِ جانبازان نخاعی را مطرح و پیگیری نماید؛ بخشی از نتیجه این جلسه، دستور رییس بنیاد به معاونت ها و مسئولین ذیربط برای تشکیل جلسات مشترک با انجمن جانبازان و رسیدگی و رفع مشکلات مطرح شده بود که در بحث درمان و بیمه جانبازان نخاعی مقرر گردید جلسه ای با حضور مدیرعامل و معاونین بیمه دی و اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی تشکیل گردد.

این نشست مشترک، روز یکشنبه 20 اسفندماه با حضور "پاکدل" مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، کریمی مدیرکل درمان بنیاد، پرکره مشاور امور جانبازان بنیاد، جوادی مدیر مرکز ضایعات نخاعی، بختیاری رئیس بیمه دی با معاونش رامندی، اسرافیلی و اسد زاده به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن جانبازان و مسعودی و ساقی از اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی در ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد که خبر آن نیز همان روز در فاش نیور منتشر گردید.

اینک به منظور اطلاع جانبازان و ایثارگران معزز از جزئیات مباحث مطرح شده در آن جلسه، مشروح نشست هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با مهندس بختیاری "مدیرعامل بیمه دی"، پرسش های ارائه شده و پاسخ مدیرعامل بیمه دی به سمع و نظر کاربران می رسد. گفتنی است اگر چه انجمن جانبازان نخاعی به نمایندگی از جانبازان نخاعی، اما در عمل، پیگیر مسایل و مشکلات و مطالبات همه اقشار ایثارگران نیز بوده که این مسئله در متن گزارش های ارائه شده کاملا" مشهود است.

مهدی اسدزاده، مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی: ممنون از وقتی که دادید تا مشکلات انجمن و جانبازان نخاعی را مطرح کنیم. انجمن جانبازان نخاعی عهده دار پیگیری مسائل درمانی و معیشتی نزدیک به 2000 جانباز نخاعی در سراسر کشور است و در 25 استان نمایندگی دارد. ما برای پیگیری این موضوع با نمایندگی های انجمن تماس گرفتیم تا مشکلات بیمه ای آنها را مطرح کنند.

 

مصطفی مسعودی معاون اجرائی انجمن : در گذشته بیمه به راهکاری رسیده بود تا هزینه بعضی از خدمات را به جانباز پرداخت کند. (از جمله حق سونداژ) مثلا افرادی که سیستوپلاستی می شوند 4 بار در روز مجبورند سونداژ کنند، که بیمه این هزینه ها را به جانبازان پرداخت می کرد. مشکلات بسیار است شاید من چیزی را جا انداخته باشم، از دوستان خواهش می کنم مشکلاتشان را بیان کنند.

دکتر آطاهریان، مسئول کمیته بهداشت و درمان انجمن جانبازان نخاعی: چند مورد هست که من آنها را مطرح می کنم. بعضی از دوستان جانباز به بنده گفتند که اگر پزشکی 200 عدد قرص تجویز می کند، وقتی جانباز به داروخانه مراجعه می کند متاسفانه فقط 100 عدد قرص می دهند و دلیل آن نامشخص است؛ در صورتی که در زمان بیمه ایران چنین مشکلاتی وجود نداشت و تمام و کمال داروها را تحویل می دادند! گاها" دیده می شود در بعضی از داروخانه ها برای دارو و قرص های خارجی که متخصص تجویز می کند عنوان می شود "برای یک ماه می دهیم و برای ماه بعد مجددا تشریف بیاورید". از این طریق ممکن است داروخانه ها هم سو استفاده کنند؛ چون شفاف نیست که همان دارو و یا تعدادی را که به ما داده اند در سیستم ثبت کرده اند یا خیر!؟ این مسئله برای جانبازان مشکلاتی ایجاد کرده است. مورد بعد در رابطه با زمان پرداخت فاکتورهاست که در بیمه ایران تقریبا" هر شش ماه بود اما در بیمه دی بسیار طولانی تر است. بعضی از دوستان نیز به بیمه دی مراجعه کرده و فاکتورها را ارائه داده اند که بیمه به آنها گفته که اگر سه ماه از فاکتورتان بگذرد دیگر برای ما قابل قبول نیست. نمی دانیم چقدر این موضوع صحت دارد اما می شود از فرد مورد نظر موضوع را جویا شد. تعدادی از جانبازان استان فارس نیز مطرح کرده اند که هزینه های بیمه شان پرداخت نشده است.  اسامی این دوستان را همراه شماره تلفنشان به شما می دهیم و ممنون می شویم تا پیگیری کنید.

مشکل دیگر این است که در بسیاری از شهرستان ها بیمه دی شعبه ندارد و برای دوستان مشکل ایجاد کرده است؛ مثلا در برازجان، بروجن و ... همچنین در بعضی مناطق سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد، فقط در مرکز استان شعبه وجود دارد و طی کردن مسافت برای رسیدن به شعبه، به ویژه برای جانبازان بسیار مشکل است.

موضوع بعدی این است که پزشکان پایش سلامت هر ماه باحضور در منزل، جانبازان قطع نخاعی را ویزیت می کنند. متاسفانه داروهایی که آنها تجویز می کنند را بیمه قبول نمی کند و داروخانه ها می گویند باید متخصص بنویسد! در صورتی که این پزشکان چون از نزدیک بچه ها را می بینند کاملا از مشکلاتشان آگاهی دارند. اگر امکان دارد هماهنگ کنید تا وقتی پزشک سلامت دارویی را تجویز می کند، بیمه هزینه آن را پرداخت کند و مطلب دیگر این است که وقتی جانبازان به مطب پزشک متخصص مراجعه می کنند، مثلا اگر 70 هزارتومان حق ویزیت است، می گویند بیمه 50 تومان آن را پرداخت می کند و تعرفه ای را برای خودشان تعریف کرده اند که مابقی آن طبق آن تعرفه باید پرداخت شود، در صورتی که ما باید در طول سال بیش از 10 بار به این پزشکان مراجعه کنیم. بحث کف فرانشیز جدا و این مبلغی که مشخص کرده اند جداست! یک سری پیشنهادات وجود دارد که در پایان بیان می کنم و مطلب آخر در رابطه با دوستان شیمیایی و اعصاب و روان است، چون این عزیزان جزو جانبازان پر خطر ما هستند که باید به صورت ویژه تر به آن ها رسیدگی شود.

 بسیاری از دوستان هم از بیمارستان گاندی گله داشتند که ظاهرا مرکز درآمدزایی شده است. مثلا با آمبولانس ها قرارداد می بندند و از هر مریضی که آمبولانس به آنجا می برد 500 هزار تومان به راننده می دهند.

 

حسنی اسرافیلی، رییس هیئت مدیره انجمن: با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، به یکی دو مورد هم من اشاره می کنم.

اولین موردنظارت بر عملکرد بیمارستان ها و مراکز درمانی و داروخانه هاست؛ باید یک بخش و یا سیستمی وجود داشته باشد که بر عملکرد مراکزی که با بیمه دی قرارداد دارند نظارت داشته باشد. زمانی که عزیزان ایثارگر مراجعه می کنند، نظر خواهی شود که آیا رضایت مندی داشته اند یا خیر. سیستمی در نظر گرفته شود تا اگر کسی سئوال یا شکایت و درخواستی دارد تماس بگیرد و مطرح کند. در رابطه با دوستان جانباز نخاعی یک بخش باعنوان "پذیرش و ارجاع" وجود دارد. یعنی اگر جانبازی می خواهد به بیمارستان خاتم یا ساسان مراجعه کند، چنانچه بیمارستان جا نداشته باشد، با معاونت بهداشت و درمان (آقای عباس پور و آقای جوادی) تماس می گیرد و آنها پیگیری می کنند؛ حال می توان همین طرح را در بیمه دی هم پیاده کرد.

خدمات و شعبات بیمه دی در سایت گذاشته شود تا مشخص شود در کدام شهرستان ها مراکز بیمه وجود ندارد، تا در آنجا هم بیمه دایر شود. ایثارگر و جانباز نمی تواند از شهرستان با آن وضعیتی که دارد به شهر دیگری منتقل شود تا خدمات بیمه ای بگیرد.

مطلب دیگر الگو برداری از بیمه ایران است، زیرا بیمه ایران در تمام مراکز درمانی و داروخانه ها سابقه ی طولانی دارد و مشخص شود که بیمه ایران به چه شکل این خدمات را ارائه می داده تا بیمه دی هم به ایثارگران آن خدمات را بدهد تا مشکلات کمتر شود.

من در سفری که به گیلان و آذربایجان شرقی داشتم دوستان می گفتند آن خدماتی که قبلا از بیمه ایران می گرفیتم را هم اکنون از دی نمی گیریم، البته خدمات جانبازان بالای 70% بهتر است و سایر جانبازان خدماتشان ضعیف تر است و جانبازان زیر70% ناراضی ترند. حال انشاءالله بقیه موارد را هم دوستان می گویند تا به یک جمع بندی برسیم و خروجی جلسه را منتقل کنیم، زیرا دوستان جانباز انتظار دارند تا ما به آن ها گزارش دهیم که چه مسائل و مشکلاتی مطرح شد و مسئولان بیمه هم چه پاسخی دادند.

بهروزساقی عضو هیئت مدیره انجمن: یکی از مشکلاتی که در کار هست این است که بیمه دی به دلیل تازه کار بودنش باید حتما به کسانی که خدمات می گیرند، معرفی شود. آیا این بیمه فقط برای ایثارگران است یا عمومیت دارد؟

مهندس بختیاری مدیرعامل بیمه دی: عمومیت دارد.

 ساقی: بیمه دی از چه سالی تاسیس شده است؟

بختیاری : این بیمه از سال 83 تاسیس شده و کارکنان بنیاد و گروه های اقتصادی و به ویژه بزرگان سطح کشور در بیمه دی بوده اند. اگر در جایی بیمه دی بوده بیمه ایران و سایر بیمه ها نبوده اند آن وزارت نیرو بوده است و در استان یزد، کردستان و لرستان، وزارت نیرویشان با بیمه دی بوده است و کل بازنشستگان کشوری از سال 88 -91 تحت پوشش این بیمه بوده اند.

ساقی: الان مجموعا چه تعداد بیمه شده تحت پوشش بیمه دی هستند؟

بختیاری: اکنون 200 هزار نفر از ایثارگران را تحت پوشش داریم.

 ساقی: بنیاد به دلیل کارویژه ای که انجام می دهد و براساس وظیفه اش باید خدماتی را به ایثارگران بدهد، اما به طور معمول این خدمات عمومیت پیدا نمی کند و این جامعه ی هدف است که از حقوق خودش مطلع نمی شود. بنیاد هم به دلیل محدودیت هایی که دارد ضرورتی نمی بیند که خدماتش را اعلام کند و بیمه دی هم چون تازه کار است ما اطلاعاتی درباره خدماتی که ارائه می دهد نداریم. از آن طرف بیمه ایران معروف است، با وجود اینکه بیمه دی مدت هاست به کارمندان بنیاد خدمات ارائه می دهد برای ما ناآشنا ست. اما فکر می کنم چون درون سازمانیست عمومیت ندارد که گستره ی زیادی را در بربگیرد. به هر حال ما(جانبازان و ایثارگران) بیمه هستیم اما حق بیمه پرداخت نمی کنیم، بیمه هم موظف است که بحث درمان ما را پشتیبانی کند و ما را پوشش دهد. شاید به همین دلیل است که خدمات را علنی نمی کند. بسیار مطلوب است که بیمه دی به جامعه هدف آموزش دهد که انتظاراتشان از این بیمه در چه حدی باشد و بیمه دی چه تعهداتی را در قبال آنها متقبل شده است. اگر نمایندگان شما در استان های مختلف کلاس های آموزشی و بروشور در اختیار جانبازان قرار دهند بسیار مفید خواهد بود؛ چون بیمه دی تازه کار است و خیلی از نواقص خودش را نشان می دهد. درگذشته بیمه ایثارگران موضعی برای سوء استفاده افراد شده بود و قرارداد های مختلف مدام امضا و بعد لغو می شد؛ به همین دلیل یک عده منتفع می شدند و این عدم ثبات بیمه ای برای ایثارگران، ناامنی درمانی را در ذهنشان تشدید می کرد. ما هم خوشحال می شویم که بیمه ای باشد که خود سازمان بنیاد شهید آن را گسترش دهد و بتواند خدمات بهتری را به جامعه ایثارگر بدهد و طوری عمل کند تا بحث رانت و پنهان کاری و بحث هایی که آفت این کار است از بین برود. این آموزش ها را هم باید جدی بگیریم. من دو هفته است که می خواهم دارو بگیرم ولی نمی دانستم از کدام داروخانه باید تهیه کنم و در نهایت به 13 آبان مراجعه کردم، آنجا به من گفتند بنیاد باید داروهای شما را تایید کند. در صورتی که این ها داروهایی است که من مرتب می گیرم، داروی قلب و فشار خون و...

بختیاری: چه داروهایی بود؟

ساقی : آملوپرس، متورال و این جور چیز ها. باوجود اینکه این داروها ایرانی است و گفتند بنیاد باید تایید کند آن هم داروخانه ای که در تهران که به خدمات دادن به ایثارگران اختصاص دارد.

بختیاری: این داروها معمولی است و باید سیزده آبان به شما می دادند، من پیگیری می کنم.

ساقی: گاهی مبالغ خیلی کم است. بیمه های عادی در کشور طوری رفتار می کنند که مشتری را در پیچ و خم های اداری بیندازند تا آنان از امتیازاتی که دارند صرف نظر کنند. مثلا جانباز برای بیست هزارتومان ترجیح می دهد از خیر طی کردن مراحل اداری بگذرد و آزاد تهیه کند؛ حالا همه ی ایثارگران را در نظر بگیرید که مجبور باشند از این بیست هزار تومان صرف نظر کنند، این مبالغ برای بیمه گر شاید وسوسه کننده باشد.

دکتر آطاهریان: چند وقت پیش شخصی به داروخانه 13 آبان مراجعه کرده بود؛ وقتی من تماس گرفتم ومتوجه شدم بیمه دی در آنجا نماینده دارد. بعد دکتر عباس پور با نماینده شما تماس گرفتند و با وجود هزینه بالایی که داشت مشکل حل شد.

حال پیشنهاداتی که ما داریم این است که باید شفاف سازی شود. اگر امکان دارد خدمتی که هر جانبازان دریافت می کند برایش پیامک شود. خود جانباز ممکن ا ارائه شده برای او نبوده اما به نام او سند خورده است.

بختیاری: در زمان بیمه ایران؟

آطاهریان: بله. خدماتی که ارائه می شود پیامک شود تا ایثارگر بداند بیمه دی اینقدر برایش هزینه کرده است. من هم همین مشکل آقای ساقی را پیدا کردم؛ به داروخانه رفتم و گفتند برو بنیاد تا مهر کند. یک رابط تلفنی باید بین جانباز و بیمه وجود داشته باشد تا اگر من فرضا به داروخانه و بیمارستان مراجعه کردم، با ارائه کد ملی یا کد جانبازی ام مشکل را همانجا حل کنند؛ نه اینکه مثل من با این مشکلات به بنیاد مراجعه کنند. این یکی از پیشنهادات من است و اگر شماره دادید،به ما بدهید تا ما آن را در کانال هایمان اطلاع رسا نی کنیم.

اسدزاده: ممنون می شویم قضیه پرداخت حق پرستاری و نگهداری از والدین شهدا را در دستور کار قرار دهید زیرا قبلا پرداخت می شد.

بختیاری: الان از بیمه خارج شده است.

پرکره مشاور امور جانبازان رییس بنیاد: در بیمه ایران قبلا قرار داد خدمات هم با بیمه بسته می شد اما ایثارگر خیلی کمتر بهره می برد. مثلا در ارتوپدی قرار داد بسته می شد اما ایثارگر از ارتوپدی استفاده نمی کرد. حال اگرشما قسمتی را در قرارداد باز بگذارید و مثلا مبلغی را برای یک سال کنار بگذارید تا ایثارگر در این زمینه بیمه نشود و اگر او بیمه موارد خاص داشت از آن بهره مند شود. در بعضی از موارد بیمه ایران هیچ توجهی به ایثارگر نمی کرد. ما از این بابت خوشحالیم که بیمه دی را از خود می دانیم و بیمه دی مختص ایثارگران است و نهایت استفاده را ایثارگران می برند. این کم و کاستی ها هم حل می شود و جلساتی که بین ایثارگران و بیمه دی برقرار می شود اگر زمانش به حداقل برسد بسیار خوب می شود.

مدیر کل درمان بنیاد: یک مطلب کوچک عرض می کنم که نه تعریفی از بیمه دی باشد نه خدایی نکرده برای بیمه ایران مشکلی پیش بیاید و این یک واقعیت است. جمع را خودمانی می بینم که مطرح می کنم؛ این برداشت شخصی من است. من قبلا گروه های خاص بودم که مسائلی در جلسات بهداشت و درمان مطرح می شد. در مورد اینکه قراردادها با کدام بیمه باشد و تا چه سقفی بسته شود، صندوق باشد و یا نباشد، آیا خدمات سقف بیمه ای داشته باشیم و یا نداشته باشیم؟ ما در این رابطه جلسات مکرری با بهداشت و درمان داشتیم. من یکی از کسانی بودم که به صراحت از بیمه ایران حمایت می کردم و معتقد بودم که اگر همچنان با بیمه ایران قرارداد داشته باشیم به نفع ایثارگران است. اما من آن زمان بخشی از مشکلات را نمی دانستم تا اینکه در جایگاه اداره کل درمان قرار گرفتم و خواهشم این است که آقای بختیاری به خودشان نگیرند. این اصلا ربطی به بیمه دی ندارد، هر بیمه دیگری هم که بود فرقی نمی کرد. ماجرا این گونه بود؛ بیمه ایران با دولت مکاتباتی کرده بود و به دنبال مشکلات به وجود آمده،بیمارستان خاتم هم با هیئت دولت مکاتباتی داشت. بیمارستان خاتم مطرح کرده بود که ما مبلغ کلانی را از بیمه ایران می خواهیم و بیمه ایران به ما نمی دهد که بخش بزرگی از مشکلات بیمارستان خاتم، بیمارستان ساسان و شرکت بنیاد مربوط به همین طلب بیمه ایران است. مبلغ هم کلان بود که من به مبلغ اشاره نمی کنم. بیمه ایران به دولت نامه نوشته بود که من نمی توانم طلب بیمارستان خاتم را بدهم، به این دلیل که 1800 میلیارد در مجموع بدهی دارم و 1900 میلیارد طلب دارم و هیچ نقدینگی ندارم و اگر دولت طلب مرا ندهد من هم نمی توانم بدهی ام را بپردازم. کما اینکه الان می بینیم همین طورهم شده است. درست است که بیمه ایران خدمات ارزشمندی به ایثارگران در این ده سال داده است که شروع این همکاری سال 82 بود و ما درآن مدت به صورت ممتد با بیمه ایران قراداد داشتیم، ولی این اواخر چون نتوانستیم به تعهدمان عمل کنیم با بیمه ایران دچار مشکل شدیم.

در ضمن شرکت ها هم این گونه نیستند که حساب سال بسته شود و از ابتدای سال دوباره حساب باز کنند، یعنی بدهی و طلب را در دفتری ببندند و دفتر جدیدی باز کنند. حساب مالی شرکت ها به این صورت است که اگر شما به آن ها بدهکار باشید هر چه به آن ها پول بدهید می گذارند به حساب طلبی که داشته اند.

اگر این طلب را به بیمه ایران می دادیم مثلا این مبلغ 400 میلیارد را به بیمه ایران می دادیم آنها می گفتند 1500 میلیارد دیگر بدهکارید، پس همه آن را بپردازید و نمی توانستند به تعهدشان عمل کنند و ما در واقع بیمه ایران را با بدهی کلانی که داشت جا گذاشتیم وسراغ بیمه دیگری رفتیم.

من در آخر نظرم درباره بیمه ایران عوض شد و این درست است که بیمه ایران خدمات ارزشمندی به ما داده است و ما از آن ها ممنونیم و ما هنوز برای طلب خسارت ایثارگران و مراکز خودمان با آنها مکاتباتی داریم و خیلی هم به آنها ارادت داریم و خیلی خالصانه کار کردند ولی متاسفانه ما نمی توانستیم به تعهدمان عمل کنیم. خب من این موضوع را عرض کردم که این مطلب را در گوشه ای از ذهنتان داشته باشید.

حسین اسرافیلی: ببخشید قبل از آنکه آقای بختیاری مطلبی را عرض کنند من اشاره ای کنم به این بحثی که شما فرمودید .

ببینید وقتی که بنیاد به بیمه ایران بدهکار است از آن طرف خدمات بیمه ای برای ایثارگر کم می شود. به طور مثال پزشک متخصص که می آید در بیمارستان خاتم و ساسان و سایر بیمارستان ها خدمات می دهد به دلیل مشکلات بیمه ای قراردادش را با بیمارستان لغو می کند و این منِ ایثارگر هستم که ضرر می کنم و ان شاالله بتوانیم این مشکل را حل کنیم تا جامعه هدف زیان نبیند.

مسئول بنیاد: دولت هم به این موضوع اشراف دارد و مکاتباتی و مذاکراتی بابنیاد شده است و باید پیگیر باشیم تاتعهدات انجام شود فرمایش شما کاملا" درست است.

بختیاری: من هم خوشحالم که درخدمت شماهستم. دراین مملکت زیاد تعارف به هم می کنیم اما بینی و بین الله من خود را موظف و مکلف به پاسخگویی می دانم و هر کس در قبال کاری که انجام می دهد مسئول است. من سعی می کنم نکاتی را خدمتتان عرض کنم تا با هم به یک تفاهم و چند پیشنهاد برسیم. اول یک مقدمه خدمتتان عرض کنم.

مطلبی که دکتر طاهریان گفتند کاملا" درست است که در صورت تغییر بیمه گر نباید مشکلی برای ایثارگر ایجاد شود. ما در مرداد ماه، افتخار این را داشتیم که در مناقصه شرکت کنیم. نکته اول این است که اگر این قرارداد مربوط به ایثارگران و این خانواده نبود شاید ما اصلا" علاقه ای به شرکت در این مناقصه نداشتیم. مثلا اگر برای آموزش و پرورش یا سازمان بازرسی کشور بود ما اصلا" وارد نمی شدیم، وجدانا" به این مسئله اقتصادی نگاه نکردیم زیرا شرکت بیمه دی خودش را متعلق به ایثارگران می داند.

نکته دوم اینکه یک شرکت بیمه در ایران وجود دارد که آن با ذینفعان نهایی تضاد منافع ندارد. به هر حال بیمه دی متعلق به همین خانواده است و باید به آن ها خدمت کند و اگر همه ی این قرارداد هم سود باشد باز هم ذینفعی بجز این مجموعه ندارد و اگر زیان هم باشد ضرر به همه مجموعه بر می گردد و از همین بابت بود که این اتفاق ها افتاد.

در واقع شرایط به گونه ای پیش رفت که من به احترام شما بزرگواران نمی خواهم به جزئیات آن اشاره کنم چون ممکن است برداشت دیگری شود مانند برداشتی که دکتر طاهریان داشتند. ما شبانه روز سعی کردیم همه چیز را برنامه ریزی کنیم و همه جزئیات و ریسک ها را بررسی کنیم. تا اینکه در اول شهریور برنامه ما آماده شد و قرار بر این شد که از اول مهر ماه کار را آغاز کنیم. ما از اول مهر، سه مرحله برای اجرای قرارداد در نظر گرفتیم. مرحله اول: استقرار اولیه بود.تلاش کردیم که از 1/7/96 تا 1/9/96 طوری کار کنیم که وضعیت بیمه شده ها و ایثارگران خیلی نسبت به بیمه گر قبلی تغییراتی نداشته باشد تا سطح رضایتمندی را حفظ کنیم. قطعا این جابجایی بیمه گر مشکلاتی را به وجود می آورد. عوض کردن بیمه گر در بیمه های درمان مانند عوض کردن خانه است و حتی اگر از شرکت ضعیف به شرکت بیمه ای خیلی قوی هم بیاید یک گرفتاری هایی را به وجود می آورد. ما تلاش کردیم هدف را طوری تعیین کنیم که ایثارگران دچار مشکل نشوند. سه اقدام بزرگ را انجام دادیم.

اول بحث عقد قرارداد با مراکز درمانی بود که ما با 7000 – 8000 از مراکز درمانی در سطح کشور قرار داد بستیم. کار سختی بود و تلاش شبانه روزی می خواست که این ها در کارگروه های مربوطه ثبت شده است.

مسئله دوم ایجاد یک سامانه زیر ساخت نرم افزاری بود که خیلی نیاز به حضور بیمه گر و کارهای کاغذی نباشد. همین الان  اگر شما به هر کدام از بیمارستان های طرف قرارداد ما مراجعه کنید و کد ملیتان را بدهید اصلا نیازی به معرفی نامه از ما نیست، که این کار بسیار سختی بود.

سوم، سازمان دادن کلیّت شرکت بود تا این مراحل به عنوان اولویت اول قرار بگیرد،که این مسائل در مرحله اول انجام شد. وقتی ما وارد کار شدیم 10 مهر، مصادف با عاشورا و تاسوعا بود. ما بسیار نگران بودیم که به چه صورت این موضوع را انجام دهیم تا مشکلات کمتر شود؛ زیرا شرکت بیمه دیگری این وظیفه را بیش ازده سال انجام داده بود و ما باید به یکباره این کار را انجام می دادیم و نگران بودیم که چگونه خواهد شد. ما برای این مسئله نمایندگی های بیمه در سراسر کشور را بسیج کردیم و الحمدلله در آن زمان مشکل خاصی نداشتیم و تمام بیماران پذیرش شدند و کارها به خوبی پیش رفت.

مرحله دوم از 1/9/96 تا 1/12/96 شروع شد که مرحله تثبیت و پایش بود و نظرمان بر این بود که اگر به یک مرحله از رضایتمندی رسیدیم، حالا باید بتوانیم این سطح را ارتقا دهیم. برای همین برنامه ای گذاشتیم تا به همه استان ها سفری داشته باشیم. من در مصاحبه شهید رسول زاده این وعده را دادم که به تک تک استان ها بروم و دسترسی بنیاد به اطلاعات را فراهم کردیم و قرار شد که به استان ها برویم و شکایات را از نزدیک بررسی کنیم. الان که من در خدمت شما هستم تا کنون به 28 استان سفر کرده ام و در هر استان به اتاق مدیر کل و معاون بهداشت و درمان رفته ام و اگر عزیزانی مثل شما بزرگواران بوده اند مشکلاتشان را شنیده ام. جسارتا" عرض می کنم ولی تا کنون به این صورت نبوده که خود مدیرعامل برود و موارد را جویا شود. صحت این موضوع را از مدیران استان ها بپرسید. من نمی گویم رضایتمندی بالا بوده، در آذربایجان شرقی و در فارس و یک استان دیگر یک سری مسائلی داریم اما در بعضی استان ها رضایتمندی بدی نبوده است. از1/12/96 به بعد ما دنبال آن هستیم که چگونه خدمات متمایزی نسبت به سایر بیمه گران ارائه دهیم. من مقدمه را گفتم، حال تک تک آیتم های شما را موردی بررسی می کنم. بنده و تیمی که آنجا کار می کنیم همگی جزء هسته اصلی بیمه ایران بوده ایم و آقای "بنی صفار" که معاون فنی ما هستند، مدیر بیمه ایران در استان های مختلف بوده اند و آخرین جایی که کار کردند اصفهان بود و شما می دانید که در اصفهان خانواده شهدا تعدادشان زیاد است. اینگونه نبوده که ما بی تجربه باشیم. شما می توانید از آقای مهاجر (مسئول بیمه در وزارت نیرو) بپرسید چه رتبه ای به بیمه دی داده اند و این رتبه بندی بر چه اساسی بوده است؛ زیرا وزارت نیرو در بیمه های درمان بسیار سختگیر است.

در مسئله ای که شما گفتید یک پارادوکس وجود دارد که امید داریم که با کمک شما این را حل کنیم. به نظر من لااقل در بیمارستان گاندی ما از این گرفتاری ها داشته ایم زیرا مرحله پایش به خوبی انجام نشده است. متأسفانه یک عده قوانین را رعایت نمی کنند و آن جاهایی مثل بیمارستان گاندی است. در مراجع درمانی کسانی هستند که سندسازی می‌کنند و گرفتاری ایجاد می کنند و این خیلی بد است. وقتی که منابع کم می شود یک عده سوء استفاده می‌کنند و کاسبی انجام می‌دهند. متاسفانه این اتفاق دارد می‌افتد و از قبل هم بوده و نه فقط در این قرارداد، بلکه در همه قراردادهای درمانی کشور این مشکل وجود دارد.

ساقی: به چه شکل؟

بختیاری: مثلا اگر خانواده شهیدی سرش درد می کند، آپاندیسش را هم عمل می کنند و به جای آنکه دو روز نگهش دارند، پانزده روز نگهش می دارند. یا درهمین داروخانه‌ای که دوستان فرمودند مثلا اگر پزشک داروی پلاویکس را می‌نویسد، داروخانه کل نسخه را ازبیمار می گیرد و تایید می‌کند و درنهایت، بخشی از دارو را به بیمار می دهد. یا شاید هم بگویند بیا این پول را بابت قرص هایت بگیر. بعد آن را به بیمه صورت حساب می کند؛ درصورتی که حتی قرص از داروخانه خارج هم نشده است. در یکی از استان‌ها همین اتفاق افتاد و ما قرارداد را با داروخانه لغو کردیم. یا مثلا" در بخش تجهیزات پزشکی انواع و اقسام سوء استفاده را داریم. این فقط در قرارداد شما نیست، در همه قراردادها به همین صورت است.

ساقی: این موضوع قبلاً هم بوده است. مثلا دکتر 100 عدد قرص نوشته ولی داروخانه ۵۰ تا بیشتر نمی دهد این هم جزء مواردی است که همه ما با آن دست به مواجه شده ایم.

بختیاری: بدتر از آن هم هست. مثلا داروخانه ۱۰۰ تا قرص را از بیمار بگیرد و مقداری پول به او بدهد و دارو ندهد یا مجبورش کند تا از یک متخصص دیگر نسخه بیاورد یا به داروخانه دیگر برود و این چرخه تکرار شود. شما یک انجمن هستید و من با شخصیت حقوقی انجمن صحبت می‌کنم. هرکدام از شما عزیزان آنقدر بزرگوار هستید که مسئله شخصی خودتان را مطرح نمی‌کنید شما به نمایندگی از جمع آمده اید، پس شما به نمایندگی از جمع جانبازان این نکته را عنایت بفرمایید که اگر اعتبار این قرارداد n میلیارد تومان هم باشد، اگر ما رعایت کنیم، می‌توانیم بهترین خدمت را به این خانواده بدهیم و بالاترین رضایتمندی را داشته باشیم. سال بعد هم بگوییم ببخشید اعتبار ما حتی کمتر هم شده و این مسئله در پایش اتفاق می‌افتد که ما می توانم به هم کمک کنیم.

حال من نکاتی را یکی یکی عرض می کنم. نکته اول اینکه قراردادی که با شما داریم همان قراردادی است که با بیمه ایران داشته ایم و به هیچ وجه من و همکارانم حق نداریم که سطح سرویس دهیمان پایین تر باشد. چون ما طبق قانون و شرایط مناقصه، مکلف به دادن همان سرویس به شما هستیم.

نکته بعد فرمودند که شاید ما به دنبال این باشیم که طرف را در روند اداری بیاندازیم تا جانباز از مبالغ اندکی که از بیمه طلب دارد صرف نظر کند. این دیدگاه از لحاظ اقتصادی و منطقی درست نیست و ما چنین ذهنیتی نداریم. مسئله بنیاد شهید ربطی به این مبالغ اندک ندارد. موضوع بیشتر درباره رعایت و عدم رعایت است، خصوصاً در مجموعه اعصاب و روان و مجموعه تجهیزات پزشکی و بیمارستان های خصوصی این موضوع وجود دارد. در رابطه باپزشک پایش سلامت که شما فرمودید که شامل بیمه نمی شود، باید یک تفاوتی بین پزشکی که تخصص دارد با پزشکی که در یک روز صد نفر را ویزیت می کند وجود داشته باشد. نباید قیمت این دو یکی باشد. واقعیت‌ این است که سطح خدمات ما همان سطح خدمات بیمه ایران، با همان تعرفه است. در رابطه با داروها و مسائل اجرایی، شیوه نامه داریم که این شیوه نامه توسط بهداشت و درمان بنیاد به ما ابلاغ شده است که در آنجا تختی نداریم. وقتی جانبازی وارد بیمارستان می شود نباید درگیر مسائل دیگر شود و با نشان دادن کدملی باید پذیرش شود.

در رابطه با بیمارستان خاتم که سرپایی پول می گیرند باید این نکته را عرض کنم که در بیمارستان ساسان و خاتم ما یک سری وسایل را خارج از قرارداد به آن ها می دهیم، مثل لباس، دمپایی و کیف که این ها شامل بیمه نمی شود. در هر حال نباید پول بگیرند و من موضوع را بررسی می کنم.

اسدزاده: چند بیمارستان در تهران هستند که وقتی فرد به آزمایشگاه آنها مراجعه می کند می گویند طرف قرارداد نیستیم و خصوصی هستم، مثلا زخم وکیوم کرده و می گویند این قسمت شامل بیمه نمی شود!

بختیاری: من این ها را عرض می کنم. بیمه ایران برای من بسیار قابل احترام است، من خودم کارمند بیمه ایران هستم. برای اینکه یک شرکت بیمه خدمات بدهد خیلی به بزرگی و کوچکی شرکت بستگی ندارد، به اینکه چقدر برنامه و تدبیر دارد بستگی دارد. الان ۶ ماه از قرارداد گذشته است، کسی فکرش را نمی‌کرد که بیمه دی در این مدت بتواند قرارداد را به این ترتیب جلو ببرد و مجموعه مطالبی را که شما نوشتید را من هم می دانم، اما نارضایتی های عجیب و غریب نداریم. درصورتی که می‌توانست تبدیل به یک فاجعه شود. من به تک تک استان‌ها رفته‌ام و به جزئیات ورود پیداکرده ام. در همین برفی که در تهران آمد چون من برنامه سفر به اردبیل را داشتم با وجود خطر مرگی که برایم داشت و سفر هوایی ام کنسل شد، زمینی رفتم تا دوستان در اردبیل فکر نکنند برای ما بی اهمیت هستند. ما تقریبا" بیشتر از بیمه ایران در سطح کشور با داروخانه ها قرارداد داریم. همین هفته گذشته تمام داروخانه ها را به دفترمان دعوت کردیم و تمام آموزش ها را به آن ها دادیم و مسائل را بازگو کردیم. باز هم اگر داروخانه ای مدنظرتان است تا با آن قرارداد ببندیم به ما معرفی کنید تا بررسی کنیم.

ساقی: من عذر خواهی می کنم، مگر تعداد داروخانه ها در دریافتیشان تفاوتی ایجاد می کند. اگر شما می توانید با کل داروخانه های تهران قرارداد ببندید. چرا با تعداد محدودی این کار را انجام می دهید؟

بختیاری: ما ملاحظاتی داریم. بحث اول یکی اهلیّت داروخانه است. بعضی از داروخانه رعایت رفتارشان بسیار بد است.

بحث دوم مباحث مدیریتی است. شما وقتی برای صد نفر صورت حساب می گیرید و به آنها پرداخت می کنید، تفاوت می کند با زمانی که برای هزار نفر صورت حساب می گیرید که این موضوع مشکلاتی را به وجود می آورد، ولی مهمترین مسئله اهلیّت است. من مطلبی را به شما بگویم که تا حالا هیچ وقت نگفته ام و به احترام شما می گویم، من خود مشخصا در طبقه بندی بنیاد قرار می گیرم. من کوچک شما بوده ام و من هم تجربه شما را داشته‌ام. آنچه در رابطه با ما مطرح می‌کنند بیشتر سوء استفاده است. من هیچ وقت به شما عرض نمی‌کنم که توقعاتتان کمتر از بیمه ایران از ما باشد، برعکس می‌گویم به ماسخت بگیرید. ما باید بیشتر از آنها به شما سرویس دهیم؛ بجز پرستار در منزل که طبق قانون از تعهدات ما خارج شده است.

ما دارو را اصلاً کمتر نمی‌دهیم، اما اگر دارو کنترل نشود، داروخانه‌ و عواملشان هست و نیست را با هم می بلعند. شما در رابطه با کنترل چند پیشنهاد به ما بدهید.

ما حق نداریم از آنچه تجویز می شود کمتر بدهیم و داروخانه هم حق ندارد 3 – 4 برابر از این حق، کاسبی و دلالی کند. من در کلام شما عزیزان یک پختگی، درایت و تسلطی دیدم و مطمئنم برداشت غلطی نیست. من می گویم به هم کمک کنیم که این کار به درستی پیش برود.

من سه پیشنهاد دارم؛ اولین پیشنهاد من این است که انجمن در سه مقوله به ما کمک کند. یکی در رابطه با جانبازان نخاعی که نوعی درمان را با ورزش جایگزین کنیم تا جانبازان بالای 70 % به هزینه بیمه دی دوره ورزشی را در یک جای خوب ببینند. من نمی گویم که این تعهد را بکنیم؛ می گویم با هم بررسی کنیم، این جزء تعهد ما نیست. آیا جانباز همین که دارو بگیرد و آزمایش دهد وMRI را امروز برای یک جا و فردا برای جای دیگری انجام دهد برای ماکافی است؟ به طور مثال پدر شهید90 ساله ای به من مراجعه کرد که انواع و اقسام عمل جراحی رویش انجام داده بودند و 20 – 25 روز دربیمارستان بستری اش کرده بودند. باور کنید که اینها گاهی براثرهمین دستکاری پزشکی از دنیا می روند. خیلی از این موارد داریم! همین شش نفری که اینجا هستند، یک جلسه ای بگذاریم و بررسی کنیم. بیایید بررسی کنیم که آیا این امکان وجود دارد که جانبازان را اگر در شمال حالشان بهتر می شود را به آنجا ببریم و درآن فضا درمانشان را انجام دهیم.

پیشنهاد دوم؛ من اعتقاد دارم که هیچ کس بهتر از شماها این جامعه رانمی تواند بشناسد و به مشکلاتشان آگاه باشد تا بر وضعیت جامعه پرخطر این مجموعه (جانبازان نخاعی بالای 70% ،جانبازان اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی) کنترلی براساس یک پروتکل داشته باشیم و براساس آن به نتیجه مطلوب برسیم. مابه خود فرد کاری نداریم بلکه با انجمنی قرارداد می بندیم که از خود فرد هم به او دلسوزتر است و بلند مدتش را می بیند و در این مسئله چه بیمه دی باشد چه بیمه دیگری فرقی نمی کند. من تصورم این است که در بیمه دی به بدترین شکل این قرارداد را انجام دادیم و ممکن است سال دیگر این قرارداد را نداشته باشیم. شما یا ازبیمه ناراضی هستید که قرارداد لغو می شود یا راضی هستید که باز احتمال این که این قرارداد نباشد خیلی زیاد است. طبق فرمایشات دکتر کریمی وقتی امسال بحث پول و دلار شد، بقیه شرکت ها کنار کشیدند ولی بیمه دی نمی توانست چون بسیار بد بود که بنیاد مناقصه بگذارد و بیمه دی شرکت نکند و این معنی خیلی بدی می داد. ولی امسال اگر بیمه دی بتواند این کار را به خوبی انجام دهد، همه شرکت های بیمه ای می آیند و صف می کشند و در مناقصه شرکت می کنند. چون می گویند اگر یک شرکت دیگر توانسته ما هم می توانیم. و بعد هم بنیاد به ما می گوید شما در مناقصه برنده نشده اید. من فکر می کنم که این احتمال کم هم نیست، در صورتی که این کار به صلاح بنیاد نیست که این شرکتی که مال خودش است را اگر نسبتا" خوب کار کرد، بهتر است با آن ادامه دهد. ولی من می دانم که ممکن است این اتفاق نیفتد. برای همین صادقانه می گویم که اگر قرارداد از بیمه دی به شرکت دیگر هم رفت ما حداقل در بخش نظارتش این افراد را داشته باشیم و این نهادینه شود که ما چنین انجمنی رابا این اساسنامه و مرامنامه داریم. یا مثلا از انجمن ناظران داریم که خودشان هم جانباز نیستند اما بر موضوع جانبازان بالای 70 درصد تسلط دارند.

ما اکنون نمی توانیم بگوییم آمارهای جانبازان بالای 70% به چه صورت است؛ پراکندگی جغرافیائیشان چه شکلی است؛ امکان جمع کردنشان در یک جا و پرستاریشان چگونه است. من فکر می کنم این کار هم ثواب اخلاقی و هم اقتصادی دارد و به نفع بیمه است. چون اگر شرکت بتواند خدماتش را در جای خوبی به جانباز بدهد تصویر خوبی در ذهن جانباز ایجاد می شود. مصرف دارو و عمل جراحی و گرفتاری هایشان هم کاهش پیدا می کند و هر دو طرف برنده می شوند. این کارخوبی است به شرط آن که صداقت باشد و بازی در نیاوریم و کار حرفه ای انجام دهیم. این سه پیشنهاد را من دارم. پیشنهاد بعدی ام این است که شما این ارتباط را با ما قطع نکنید؛ چه با ما، چه شرکت بیمه دیگر که مجری این طرح است هر 2 – 3 ماه این مطالبات را به صورت واقعی از ما بخواهید. حال ممکن است شما بگویید  چه چیز را با ما تعهد دارید، اینها در قراداد هست و شما می توانید یک نسخه از قرارداد را از دکتر کریمی بگیرید. ما اصل فرانشیز را حق نداریم کم کنیم. ما اگر بر اساس مصلحت اندیشی 10 – 20 تومان در جیب بیمه دی بماند این غلط است و ما هم چنین دیدی نداریم.

ساقی: برای همین من عرض کردم باید شفاف این مفاد قرارداد را بگویید تا ما از حقوق خودمان مطلع باشیم.

بختیاری: ما حتما" هم شیوه نامه و هم مفاد قرارداد را به شما می دهیم.

پرکره: آقای ساقی علاوه براینکه عضو انجمن نخاعی اند، مدیر پایگاه خبری فاش نیوز نیز هستند. چون مطالباتی را از طریق نظرات افراد جانباز دارند به این جهت است که اصرار دارند تا اطلاع رسانی شود و مسائل شفاف مطرح شود.

بختیاری: من اشکالی نمی بینم و با عنوان پایگاه خبریشان شان کاری ندارم. بحث های رسانه ای که فاش نیوز یا ... هستند رسالت دیگری دارند اما انجمن موضوعی دیگری دارد و یک نگاه متعهدانه هم دارد.

پرکره: فاش نیوز، فاش نیست. فرهنگ ایثار و شهادت است.

بختیاری: حالا اصلا فاش هم باشد.

ساقی: نگاه ما ان شاالله همان نگاه متعهدانه است و از روی دغدغه در این عرصه آمده ایم. ما در واقع بازوی رسانه ای انجمن جانبازان هستیم. در این بحثی که شما فرمودید برای این که بتوانیم کوتاهی های سازمان مربوطه را نظارت کنیم این مطلب شرط عقل است، مخصوصا برای صنعت بیمه و مسئولانش. در رابطه با انجمن این موضوع  تحصیل حاصل است. یعنی شما کارهایی را که گفتید چه انجام دهید و چه ندهید ما وظیفه ذاتیمان و دغدغه و اعتقادمان این است که باید این نظارت ها را داشته باشیم و اگرشما بخواهید این کار را انجام دهید و این تعامل را با انجمن داشته باشید در واقع بازوهای نظارتی خود را تقویت کرده اید. این بحث رسانه ای هم که شد ما آن بحث مچ گیری که در دنیای رسانه مرسوم است را در فاش نیوز نداریم همان طور که گفته شد فاش یعنی فرهنگ ایثار و شهادت. ما به دنبال آن هستیم که خدمات بهتری را برای کسانی که دهه های آخر زندگیشان را سپری می کنند انجام دهیم، چون فرصت آزمون و خطا را درباره ایثارگران نداریم.

بختیاری: چهارمین پیشنهاد من استمرار جلسات است. آقای دکترالان فرمودند این مسائل جزء وظایف ذاتی ماست؛ برای ما هم نیاز ذاتی است و ما اینجا نیازمندیم چون شما شناخت کافی را در این زمینه دارید. اما گاهی در ایران با هم کارکردن را بلد نیستیم. انجمنی وجود دارد که در بلند مدت باید ذینفع باشد و اگر قراردادی که امسال در بنیاد با 10 واحد پولی بسته شده است اگر واقعا با 10 واحد پولی با بهترین وجه انجام شود چرا سال بعد 12 واحد پولی شود که آقای دکترx در سازمان برنامه بگوید که اعتبار نداریم. من به عنوان یک کارشناس عرض می کنم که می شود این کار را انجام داد و هوشمندی ایجاب می کند تا این کار را انجام دهیم. این مطلب همینجا به ذهنم نرسیده که مطرح کنم، بلکه این جزو برنامه های ما بوده است. دوستان می دانند که ما از 12/1 در قضیه پیامک ها با بنیاد صحبت کردیم، اما آنها به ما شماره ها را ندادند و ما با مشکل کمبود اطلاعات مواجه شدیم. ما این را مطرح کردیم که یک "نوتیفیکیشن" داشته باشیم، ما در قزوین به دکتر بخارایی که معاون بهداشت و درمان است این قضیه را گفتیم اگر بنیاد دسترسی پیامک را به ما بدهد مثلا اگر حاج آقا به استان فارس تشریف ببرند، می گوییم مهمان های شما در استان فارس در بیمارستان های شیراز این افراد هستند و مهمان های شما در بیمارستان تهران هم این افراد هستند و جامعه هدف زیر نظر شما این قدر بستری شده اند.

این موضوع دو ویژگی داشت، یک این که ایشان به کمک بخش فرهنگی می آمدند که اگر پدر سه شهید در بیمارستان بستری بود با یک شاخه گل به دیدنش می رفتند قبل از آن که فردا در تشییع جنازه اش شرکت کنند. نکته دوم  مربوط به موضوع کنترل است که اگر فلانی الان در بیمارستان بیست روز بستری شده است و دیروز در سالن هم بوده است پس معلوم می شود که از محل اعتبار ایشان یکی دیگر دارد استفاده می کند. یا اصلا کسی به جای ایشان نخوابیده است و ما برای همه این ها برنامه ریزی کرده ایم. من پیشنهادم این چهار مورد است یعنی حتما ما باید سمت طراحی سوله های ورزشی برویم و بحث نظارت را بصورت حرفه ای انجمن به ما کمک کند. مسئله بعدی استمرار این هم فکری ها می باشد و مسئله دیگر ان شاءالله بعد از سال یک صبحانه را کنار هم باشیم و اطلاعات را با هم تبادل کنیم تا به امید خدا زودتر عملیاتی شود و بعد از ماه رجب و شعبان و رمضان بتوانیم به عملیاتی کردن آن برسیم.

آطاهریان: ما قسمت ورزشی را خیلی پیگیری کردیم ولی مکان مناسبی را نیافتیم و ما پیشنهاد داده بودیم تا جانباز را از درب منزل  به ورزشگاه ببرند.

بختیاری: عذر خواهی می کنم میان کلامتان آمدم. ما میز خدمت را از بنیاد گرفتیم و برای خانواده هایی که برای دادن مدرک مراجعه می کردند با دفاتر پیشخوان دولت قرارداد بستیم تا این خانواده ها برای دادن مدارکشان به این دفاتر مراجعه کنند. الان نیاز به شعبه و نمایندگی ما در شهرهای مختلف نیست و همین دفتر پیشخوان کافی است تا خانواده های جانباز مدارک را تحویل دهند تا ما کار را انجام دهیم. مسئله بعدی اپلیکیشنی است که روی آن کار می کنیم زیرا بعضی از خانواده ها حاضرند پول پُست بدهند تا از درب منزلشان مدارک را تحویل بگیرند. در اصفهان ما این کار را انجام داده ایم که از درب منزل ،جمع آوری مدارک صورت بگیرد.

آطاهریان: ما همین چهارشنبه با آقای دکتر جوادی در بنیاد جلسه ای داشتیم، این جلسه منوط بود به این که ما طرحی به نام "رصد جانبازان پر خطر" داریم  و نظرمان این است که اگر ما این کار را انجام دهیم هزینه هایی را که بیمه ها متقبل می شوند را بسیار کاهش داده ایم. چون فرصت می دهیم به جانباز که به وضعیت استیبل و ثابت برسد و بعد آن را بستری کنیم تا انواع عمل هایی را که قبلا لازم نداشته اما الان دچارش شده است را انجام دهد که این عمل ها بسیار هزینه براست. بخش ویژه ای از این  طرح که درحال بررسی آن هستیم مربوط به بیمه است و باید با بیمه هماهنگ باشد و هزینه هایی دارد که بیمه باید پرداخت کند و ما می توانیم در همین جلسات کاری که با هم داریم این موضوع را هم بررسی کنیم. در رابطه با بحث ورزش، ما بخش ورزشی را داریم که مرکز ضایعات نخاعی تورهای رویایی برای این موارد دارد. این تورها هزینه بر است اما ما جاهایی را داریم که با کم ترین هزینه آن را انجام می دهند. من باید با آقای دکتر راوندی و با دکتر بختیاری جلساتی داشته باشم و باید گروه هایی در سطح کشور باشند تا مسائل را پیگیری کنند و ما تلاش کرده ایم تا در تمام استان ها جانبازان پر خطر و رفتارشان را بررسی کنیم و آن اطلاعات خامی که شما می خواهید را ما می توانیم در اختیارتان قراردهیم.

اسدزاده: در مورد بحث ورزش به شدت استقبال می کنیم و این بحث ورزش جانبازان نخاعی را پیگیری می کنیم. ما درتهران چهار جشنواره در سال برای جانبازان نخاعی برگزار می کنیم که جانبازان برای شرکت در آن، شور و نشاط خاصی دارند. این جشنواره امسال در آذر ماه در سطح کشور برگزار شد و نتایج خوبی را بدست آوردیم. امیدوارم به کمک شما بتوانیم مسئله ورزش را در حد اعلی پیگیری کنیم. ما بارها این موضوع را با بنیاد مطرح کرده ایم اما آنها پیگیری نکردند. وقتی که وضعیت جانباز بهبود یابد هزینه های بیمه گر هم کاهش می یابد و این مسئله دوسر بُرد است. من چند پیشنهاد هم دارم همان طور که برای کارکنان بنیاد بیمه شخص ثالث را ده ماه کردید برای جامعه کوچک جانبازان نیز همین اقدام را انجام دهید.

بختیاری: ما این را بررسی می کنیم، البته ما پیشنهاد های بیمه ای هم داریم که جانبازان برای خانواده شان از بیمه عمر استفاده کنند چون بسیار مناسب و خوب است ما به شدت علاقه مندیم تا سرویس بدهیم.

اسدزاده: اگر یک کانال اطلاع رسانی هم راه بیندازید و از آن طریق، آخرین داروخانه ها و راه کارها و ... را قرار دهید تا ما استفاده کنیم خیلی خوب است.

بختیاری: این اطلاعات درسایت موجود است.

اسدزاده: به سایت، دوستان خیلی دسترسی ندارند!

پاکدل، مشاور عالی و نماینده ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: ممنون هستیم که فرصتی فراهم شد تا به صورت مستقیم و بدون واسطه با بالاترین مرجع تصمیم گیری بیمه صحبت داشته باشیم و امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد تا دوستان مسائل مطرح شده و دغدغه ها و موارد نظارتی را بررسی و پیگیری کنند. اما همه مقایسه های بیمه دی از آن جهت با بیمه ایران صورت گرفت که 15 سال مسائل بیمه ای بنیاد را بیمه ایران انجام داده است. دررابطه با مسائلی که به نام ایثارگر، هزینه ای اعمال می شود باید در این موضوع به راهکاری برسیم. اما در رابطه با بحث پرستاری از والدین شهدا در منزل، که روند آن اشتباه بود و از ما ایراد گرفتند و ما بر اساس قوانین موجود، آیین نامه اجرایی را تنظیم کردیم و ابلاغ شد، حدود 25000 نفر در لیست حق پرستاری قرار می گیرند که لیست هایش آماده شده است که برای تامین اعتبار آن اقدام می کنیم، که انشاالله تا پایان سال مطالبات ایثارگران در رابطه با حق پرستاری والدین شهدا واریز می شود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام به همه فاش نیوزی ها و مسئولین و خبرنگاران و مصاحبه کننده های محترم .
صمیمانه می گویم ، هرکدام از شما عزیزان یک لشگر یک نفره هستید،
باور کنید همین مصاحبه ها که تا بحال داشته اید نتایج بسیار مثبتی در زندگی جانبازان داشته است .
انشااله در سال 97 هم با قوت بتوانید در جهت احقاق حق ایثارگران و اجرای وقوانین برنامه ششم مصاحبه داشته باشید .
خدا قوت
خدا انشااله به همه شما سلامتی بده و در کنار خانواده های محترمتان
اولا تا آنگا که خود انجمن اعلام کرده و فاش نیوز هم آن را پوشش داده آقای مسعودی و آقای ساقی عضو هیات مدیره انجمن جانبازان قطع نخاعی نیستند و عضو علی البدل هستند. دوما خوب بود که مشکل حق پرستاری و حق همیاری که فقط به کسانی تعلق میگیرد که جاروجنجال راه میندارند تعلق میگیرد به همه واجدین شرایط بدهند.
از انجمن و آقای اسدزاده تشکر میکنیم
اعضاء محترم گروه فاش نیوز اجر شما نزد خداوند محفوظ است
فاش !

چرا نوشتی انجمن جانبازان ؟ اصل مطلب رو می نوشتی !

انجمن جانبازان نخاعی ؛؛ نه همه جانبازان . اینجوری یکی به میخ و یکی به نعل نبود .

...

۱- دفترچه بیمه باید یک برگ داشته باشد که تحویل گیرنده داروهای گرفته شده را کنترل کند

و امضاء کند که چه چیزی و چه تعداد دریافت کرده است ؟!

۲- داروخانه از ۱۰۰ عدد قرص که دکتر نوشته مثلاً ۲۰ عدد تحویل می دهد و ۱۰۰ عدد نوشته شده است ؟!

۳- بعضی مواقع دارویی را در نسخه است اصلاً به مریض نمی دهند ولی در نسخه است ؟!

۴ - بعضی مواقع داروی مشابه می دهند . که اصلی ۲۰ هزار تومان و مشابه ۳ هزار تومان است ؟!

۵ - ما می فهمیم ولی چه بگوییم ؟!

بیمه باید مواظبت کند و مراقبت کند ؟!

تبصره :

اگر دقت شود ۸۰% داروخانه ها تعطیل می کنند و می روند سوپر باز می کنند ؟!

...

اینکه فرمودن!!!!! سطحی از خدمات که مابه شما(حتماً منظورشان ایثارگران نبودن!!!!) ارائه می دهیم همانند سطح خدمات بیمه ایران است !!!!اگه منظورشان عموم ایثارگران عزیز است ؟؟این توهین به همه عزیزانی است که تا حالا از طرق مختلف اعتراض خودرا در موردکسر حداقل30%از هزینه های پرداختی از جیبشان، به گوش ناشنوای مسئولین رسانده اند./.واینکه اقایون چطوری مناقصه می زارن و چطوری با برنده مناقصه باهم درنوشتن قراردادهای تکمیلی و ... چکار می کنند ربطی به خانوادهد های ایثارگران بداره تنها چیزی که برای این عزیزان مهمه نداشتن دغدغه درمورد درمان و هزینه های ان است ./. حالا می خواد بنیاد خودش راساً پرداخت ها را انجام بده ویا یا شرکت بیمه ایی این کار رو بکنه./.واینها رو مطرح کردن نه تنها مشکلی از این عزیزان حل نمی کنه که شاید هم نگرانی انها بابت طریقه بازپرداخت هزینه های درمانی(که طبق قانون مملکت 100%بایدتوسط دستگاه های مرتبط پرداخت بشه )بیشتر هم بشه./.
واقعیت هم شهید می شود ! در این روزگار ما که باید شهادت و شهامت این دو برادر در عز باشند در ذلت هستند. اولا در باب اینکه ما ایثارگران ! سهام دار بیمه دی هستیم و احتمالا سودی ان شاء الله از این سهام به نوادگان ما برسد، باید گفت اگه نگاه این باشد هیچ عقل سلیمی پرتفوی صد در صد زیان ده را قبول نمی کند ! اگر بگوییم بیمه دی آمده در راه ما ایثارگران جانفشانی کند این هم سخنی عجیب است ! آقای بختیاری کارمند بیمه ایران که با مرخصی به بیمه دی آمدید برای حفظ صندلی مدیرعاملی دست به قمار بزرگی زدی ، تجربه ناکام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و بیمه دی که این شرکت را به ورشکستگی کشید اینبار بنام دیگری تجریه شده است !!! زیر ساخت لازم برای اجرای این پروژه را بیمه دی ندارد ، برون سپاری خدمات به شرکت ارزیابی خسارت ایرانیان پوشش !! و ایجاد باجه های خدمت ، کاری جز اضافه کاری ندارد ، در حالی که با یک سیستم ساده الکترونیک که مدل مشابه آن در شرکت های معتبر بیمه موجود است این همه جانباز آزاری نمی شد !

با آگهی دادن ، تقبل هزینه های تبلیغاتی و مراسم ، قسطی کردن بیمه شخص ثالث و ...... کسی از بیمه دی راضی نمی شود
سلام بنده جانباز بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد جانبازان هستم .!سقف بیمه تکمیلی جانبازان بابت هزینه عینک چقدر تعیین شده است ؟ متشکرم
عزیزم اصلاً هزینه داندان پزشکی و عینک را نمی دن./.
سلام یامتن منو داخل سایت بذارید یا بخاطرگزینشی و سانسورکردن شما درشبکه و سایتی ازشما مینویسم که وابسته یا بهتر بگم غلام باندقدرت هستید نه طرفدارحق که حق بگویید هرچه باشد‌ شماهم حق دارید چون دنیا طلب هستید.من واقعا دردم میاد میشنوم حق پرستاری رو قطع کردند اونوقت ۲۸۰میلیارد دلارثروث مردم ازبانک های سوئیس و انگلستان و...سردرمی آورد .بله شما خوب میدانید یا واقعا خودتان را به راه دیگر زدید یا اینکه هم بازی گروه های کثیف قدرت شدید .دیگر ارزش ها در بین مسئولین پشیزی ارزش ندارند.خانواده شهدا .شهدا .جانبازان .آزادگان و کلا ایثار ایثارگری تا ۵سال دیگرفقط نامی ازآن باقی خواهدماندالبته با این شبب سقوط پول ملی که به برکت برادران قاجاقچی بوجود آماده اگر۵سال که هیج یکسال دیگر ازنظام که هیج از انسانیت دراین کشور خبری نخواهد بودحیف ازاین مردم وفادار و نجیب مردمی که وفاداری انها حتی بنیامین نتانیاهو هم گفته بود اگرما فقط یک میلیون نفر مانندمردم ایران داشتیم تمام دنیا را فتح میکردیم ‌یعنی چه یعنی اینکه هرکسی هربلایی سر این مردم اوردندهیچ نگفتند.پس شما هم با سکوت مقابل این همه ظلم به ایثارگران دراصل ازظالم بدترهستید.
سلام میکنم به شمایی که خودرا آلوده سیاست کردید میدانم بخاطراینکه حداقل به اندازه انگشتان یک دست هم شده نباید مردم ازواقعیت آگاه شوند که دربنیاد جانبازان و ایثارگران سپاه چه میگذرد.شما چرا خودتون را به خواب زدید.من درتمام دنیا نه ازصهیونیست ها .کمونیست ها ‌منافقین و‌‌‌...به اندازه اشخاصی که ریاکارهستند تنفرندارم که خدا برکت دهد از۱۰۰مسئول ۹۹درصد فقط و فقط برای رضای شیطان کارمی کنند .مگرشما نمیدانید حق پرستاری را قطع کردند ‌مگرخبرندارید حداقل کمک معیشت ایثارگران معسر درسال ۹۶یک میلیون وپتجاه هزارتومان بوده وحتی بودجه انهم تامین شده بود پس چرا ۶۰۰ هزارتومن پرداخت کردندبیاییدکلمه لعاب دار اختلاس را همان دزدی خودمان بگوییم .من یکی ازمجروحیت هایم پای راست براثر اصابت تیر و ترکش است که به علت قطع کامل عصب پرونال و یک عصب دیگرکه نام ان را بخاطر ندارم درسال حداقل یک با انگشتان پایم بخاطر همان نداشتن عصب براثر تاشدن معکوس دچارشکستگی میشود که خدا خیردهدپزشکان را اتفاقا همین دیروزسه شنبه مجدد انگشت شصت پایم شکست که بعداز گرفتن عکس مشخص شده شکستگی درحد جدا شدن تکه ای استخوان است خودم آتل خریدم و آتل گیری کردم چون نه دفترچه و نه بیمه دی را پزشکان پشزی ارزش نمی گذارند گفتم تا آخرین مرحله که نظریه پزشک رادیولوژی است بروم بعد با بقول شما رسانه های بیگانه مصاحبه کنم که چرا ما از برکت سر مسئولین دزد از خط فقر به خط فلاکت سقوط کنیم که ناچار بشوم برای چندصدهزارتومن هزینه زیرمیزی پزشکان پول پرست .خودم انگشت شکسته ام که سیاه شده را آتل گیری کنم من نتوانستم با این ایمیل عکس رادیولوژی و عکس انگشت شکسته را ارسال کنم شاید درایمیل بعدی موفق شوم .دردخیلی زیاده شما هم اگرخودتون را بیدارکنیدازمن خیلی خیلی بهترخبردارید..خودمون رو گول نزنیم رسیدیم به سراشیبی سقوط کشورما هیچی مشکلی نداردفقط اصل مشکل دزدی و اشرافی گری مسئولین است که امام خمینی این را پیش بینی کرده بود
سلام عزیزم بنده هم مثل یکی از شماها (دردکشیده از مسئولین خدا نشناس) هستم ./. ولی تعجبم از جناب عالی و دیگرعزیزان هست که این همه درد که بلا استثناء (کم و بیش داره)همه ایثارگران دارند وجالب اینکه همه(مسئولین) هم می دانند و شعار رسیدگی و حمایت از این قشر مظلوم می دن!!! ولی کاری نمی کنن ./. شما به یه وب سایت شکایاتتون را باز گو می کنین!!! البته دنیا پرستان هم می دانند که با توجه به گذشت چند دهه از دفاع مقدس سن اکثرجانبازان ناشی از این دفاع مقدسالان(همگی سلامت باشن)9905درصدشون بالای 50سال است واین عزیزان باتوجه به مشکلاتشان قیافه انها بالای 55یا60سال رو نشون می ده که اثراً تا چندسال دیگه(خداوندعمرباعزت به انهابده ) دیگه حوصله پیگیری مطالبات خودرا ندارن و اون زمان هم اقایون با خیال راحت (البته فک می کنند )به ریاست خودشون وفامیل بازی ادامه می دن
سلام جناب اقای ساقی .جانباز۲۵درصدکرجم لطفابه هرطریق ممکن وانتقادی مطلبی ازطرف ماجانبازان منتشرکنیدکه چرابابودجه بنیادشهیدوکلی سروصداواحدفرهنگی وباشگاهی درسه راه عظیمیه کرج برای جانبازان وخانواده انان افتتاح کردن والان چندین ساله داره ازفعالیتش میگذره ولی کاملا خصوصی اداره ودرامدزایی میشودوجانباز۷۰درصدسعیدبراتی مدیریتش است وبرای اقشارمردم شخصی شده وبرای ماجانبازان تخفیف ۵۰درصدی وکمترارائه میشودواعتراض مابگوش کسی نرسیده چرابابودجه ماجانبازان وخانواده شهدای استان این مجموعه عظیم بایدخدمات رایگانی نباشدایاحاج اقاشهیدی خدمت رسانی به مارااینطورصلاح دیده اندکه نبودن این مجموعه بانیرنگ وکلک وبنام مابودجه ساخت ان راگرفتندوحالا به خودمان خدمات رایگان ندهد چراغی که به خانه رواست به مسجدحرامست تشکر
سلام...جناب دکترعباسپور دربعضی داروخانه های طرف قرارداد یه حرکاتی داره میشه!لطفأکنترل فرمایید...بعنوان مثال:تعدادداروهاراکم میدهنداماهزینه نسخه رابطورکامل ازبنیادیابیمه میگیرند! ویاداروی ایرانی به جانبازیاوالدین شهدامیدهند،اماازبیمه هزینه داروخارجی میگیرند!!!وخیلی شگردهای دیگرکه درتخصص مانیست،شماکه پزشک هستیدبرنامه ریزی تخصصی بفرماییدودستور بفرماییدکه افرادی امین ازطرف شخص شماتحقیقات لازمه راانجام دهند وبه شماگزارش دهند***بنده درچندمورد داروهای تقلبی ازداروخانه های طرف قراردادگرفته ام وبه بیمه ایران گزارش داده ام و داروهای تقلبی رابه بیمه ایران تحویل داده ام،،،امامتآسفانه هیچ کاری نکردند!وهمان داروهاراآزادخریداری کرده ام وازجیب خودم پرداخت کرده ام!مشکل شمااین است که باجانبازان مشورت نمی کنید وبراحتی ازکنارچالش هامیگذرید!به امیدموفقیت شما..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi