شناسه خبر : 58487
سه شنبه 29 اسفند 1396 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهره شاداب در آخرین بار!

صوفی در گفت‌وگو با دفاع پرس:
برادر سردار شهید «حسن صوفی» و دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: آرزوی وی شهادت در راه خدا بود، آخرین باری که به‌ سوی جبهه می‌رفت، چهره‌ای بشاش و شاداب داشت.

«حسن» سعی می‌کرد در اکثر عملیات‌ها حضور داشته باشد/ در آخرین اعزامش به جبهه چهره‌ای شاداب داشت

 محمدحسین صوفی برادر سردار شهید حسن صوفی و دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: برادر شهیدم در سال 41 در همدان به دنیا آمد. از کودکی بیشتر اوقات خود را در مجالس مذهبی و مراسم اهل بیت (ع) سپری کرد. با وجود استعدادی که در زمینه‌های مختلف داشت، پیش از انقلاب به جای تحصیلات عالیه، خود را وقف رسیدگی به مشکلات و نارسایی‌های مردم کرد.

 وی ادامه داد: در سال 60 با پیوستن به سپاه همدان، به کرمانشاه رفت تا دوره آموزشی مخصوص پاسداران را طی کند. بعد از اتمام مراحل آموزشی، به‌ دلیل لیاقت و کاردانی، به‌‌ عنوان ارزیاب پادگان شهدای کرمانشاه انتخاب و بعد از مدتی مسوول واحد ارزشیابی این مرکز آموزشی شد. مدتی بعد با درخواست مسوولان سپاه منطقه 7 مسوولیت اداری و سازماندهی تیپ ویژه شهدا به وی محول شد. بعد از آن به سمت مسوول اداری سپاه همدان منصوب شد.

 صوفی تصریح کرد: یک‌ سال بعد، به فرماندهی ناحیه بسیج سپاه همدان برگزیده شد. در این مسوولیت نیز مانند گذشته خدمات ارزنده و شایسته‌ای از خود نشان داد. وی با اینکه مسوول امور اداری تیپ ویژه شهدا بود و با مسوولیتی که داشت، نباید به خط مقدم وارد می‌شد، اما در هنگام عملیات نیروهای ایران علیه دشمن یا حملات دشمن، شهید عزیز در نقش فرماندهی دلاور ظاهر می‌شد و با حضور در خط مقدم جبهه و هدایت نیروها، نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کرد. عملیات دربندی‌خان، والفجر 2، والفجر 5، میمک و ... از جمله عملیات‌هایی بود که وی حضور مؤثر و فعالی داشت.

برادر شهید صوفی با اشاره به اینکه حسن شجاعانه سعی می‌کرد در اکثر عملیات‌ها حضور داشته باشد، بیان داشت: آرزوی وی شهادت در راه خدا بود و الحمدالله به آرزویش رسید. آخرین باری که به‌ سوی جبهه می‌رفت، چهره‌ای بشاش و شاداب داشت.

بر اساس این گزارش، سردار شهید «حسن صوفی» 26 اسفندماه سال 63 وقتی‌ دوشادوش بسیجیان و رزمندگان اسلام به مقابله با تانک‌های دشمن که قصد پاتک به نیروهای اسلام را داشتند، برخاسته بود، بعد از 19 ساعت درگیری و جنگ طاقت فرسا و حماسه آفرینی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به درجه شهادت نائل آمد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi