شناسه خبر : 58559
دوشنبه 13 فروردين 1397 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه های ساده برای کاهش استرس

این روزها استرس جزء جدا نشدنی زندگی ماست و برای همه ما پیش اومده که تو موقعیت های خاصی از زندگیمون از استرس رنج برده باشیم. از نظر علمی استرس های شدید و همیشگی میتونن مشکلات زیادی رو برای ما و بدنمون به وجود بیارن. یکی از ساده ترین و بهترین راه های مقابله با استرس اینه که توجهمون رو از مسائل استرس زا دور کرده و به فعالیت های دیگری جلب کنیم. در این مطلب درباره 6 سرگرمی ساده صحبت می کنیم که به واسطه وقت گذرونی و لذت بردن از اونها میشه ذهنمون رو از مسائل استرس زای روزمره منحرف کنیم و از آرامشی که نصیبمون میشه لذت ببریم.

1. عکاسی

ممکنه اکثر ما عقیده داشته باشیم که عکاسی جز سرگرمی های خیلی پرخرج و گرونه. مثلا ممکنه به این فکر کنیم که حتما باید دوربین های گرون قیمت و لنز های متعددی داشته باشیم و به مکان های توریستی بریم تا بتونیم عکسای خوبی بگیریم. اما اصلا اینطور نیست بلکه فقط کافیه خوب به اطرافمون نگاه کنیم و قشنگیای دوروبرمون رو ببینیم. برای مثال کافیه از طبیعت اطرافمون یا مهمونی های دوستانه یا هر چیز دیگه ای که برامون جالب باشه شروع کنیم. اونوقته که میتونیم حتی با دوربین گوشی تلفن همراهمون هم عکسای خوبی بگیریم که علاوه بر ثبت لحظات زیبا و خاطره ساز ذهنمون رو از استرس های روزمره منحرف میکنه و به شادتر بودنمون هم کمک میکنه.

عکاسی و دوری از استرس

عکاسی و کاهش از استرس

2. باغبانی

اگه عاشق گل و گیاه هستید، باغبانی و سرگرم بودن با گیاهان مثل کاشت، مراقبت و در نهایت دیدن به ثمر نشستن اونها، میتونه جز بهترین تفریحات برای دور کردن انواع استرسهای ریز و درشت باشه. برای باغبانی تنها کافیه درباره گیاهانی که با شرایط محل زندگی ما سازگاری دارن تا حدودی آشنایی داشته باشیم. این اطلاعات رو میشه از اینترنت و هم از گلخونه هایی که از طریق اونها اقدام به خرید گل و گیاه می کنیم بدست بیاریم. برای باغبانی حتما لازم نیست که باغ یا باغچه داشته باشیم حتی میشه از گلدونای کوچیک تو بالکن خونه یا پشت پنجره شروع کرد و انواع گل ها و گیاهان و حتی بعضی از سبزیجات رو کاشت و از زیبایی و تازگی و سرسبزیشون لذت برد و مدتی رو از هیاهو و استرس روزمره دور بود.

7 تکنیک تمدد اعصاب برای رهایی از استرس در اینجا 7 تکنیک موثر رو بررسی میکنیم که برای تمدد اعصاب و رهایی از استرس بسیار عالی هستن. پیاده روی و یوگا و انجام سرگرمی های مورد علاقه تون میتونه کمک کننده باشه...
ادامه مطلب

ارائه شده توسط

باغبانی و کاهش استرس
 
X

باغبانی و کاهش استرس

3. استفاده از کتاب رنگ آمیزی برای سرکوب استرس

کتاب های رنگ آمیزی حاوی الگوهای سیاه و سفید و رنگ نشده اند که باید توسط فرد رنگ آمیزی بشن. اگه یادمون باشه همه ما تو دوران بچگیمون از این کتاب ها داشتیم این کتاب ها در واقع نسخه پیشرفته همان کتاب های رنگ آمیزی دوران کودکی ماست که الگوهای اونها پیچیده تر و ظریفتر هستن و برای رنگ آمیزی احتیاج به دقت و تمرکز بالایی دارن، همین تمرکز و دقت فراوونی که این فعالیت میطلبه باعث میشه ذهنمون از استرس ها دور بشه و علاوه بر اون میتونیم از خلق تصویر های شاد و رنگی لذت ببریم.

رنگ آمیزی و کاهش استرس

رنگ آمیزی و کاهش استرس

رنگ آمیزی و کاهش استرس

رنگ آمیزی و کاهش استرس

4. آشپزی استرس را کاهش میدهد

کیه که غذا دوست نداشته باشه؟؟ اگه به پخت و پز و خوردن غذاهای جدید علاقه دارید، وقتشه که دست به کار بشید و برید توی آشپزخونه و با موادی که موجود هست، غذاهای جدید یا مورد علاقتون رو درست کنید و از همه لحظات مثل آماده کردن مواد اولیه و پخت تا تزیین و حتی خوردن غدا هم لذت ببرید و مدتی از استرس و فشارهای زندگی دور باشید.

آشپزی و کاهش استرس

آشپزی و کاهش استرس

5. یوگا

یوگا به عنوان راهکاری برای کاهش استرس شناخته شده. این ورزش دلنشین باعث میشه تا بتونیم از مشکلات روزانه دور باشیم و ذهنمون رو آروم کنیم. برای رسیدن به آرامش از طریق یوگا لازم نیست حتما یک یوگا کار حرفه ای باشید، میتونید از تمرینات ساده یوگا در منزل و یا کلاس های آموزشی شروع کنید و مدتی در روز وقتتونو بهش اختصاص بدید و از آرامشی که نصیبتون میشه بهره ببرید.

یوگا و کاهش استرس

یوگا و کاهش استرس

6. کتاب خوانی و نوشتن

فقط کافیه کتاب مورد علاقمون رو انتخاب کنیم و بعد غرق در خوندن بشیم. کتابخوانی جز اون دسته از تفریحات اعتیاد آوریه که میتونه ما رو مدت ها سرگرم نگه داره و علاوه بر این از طرق دیگه ای هم برای ما سودمند باشه. اگه به نوشتن هم علاقه دارید و در واقع دستی به قلم دارید دست به کار بشید و شروع به نوشتن کنید. حالا موضوعش هر چیزی میتونه باشه. این دو سرگرمی میتونن برای ساعت ها شما رو از استرس دور نگه دارن و آرامش رو بهتون هدیه بدن.

کتابخوانی، نوشتن و کاهش استرس

کتابخوانی، نوشتن و کاهش استرس

تفریحاتی که در این مطلب گفته شد فعالیت هایی در دسترس و کم خرج هستن فقط کافیه سرگرمی مورد علاقمون رو انتخاب کنیم و براش وقت بذاریم که علاوه بر لذت بردن از اون استرس و فشار های روزمره رو دور کنیم.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi