شناسه خبر : 58587
سه شنبه 14 فروردين 1397 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب گردان کمیل به چاپ نزدیک شد

کتاب «کمیل هنوز زنده است...» حاصل تلاش حمید بناء است که سعی دارد تا حد زیادی؛ مخاطب را با گردان کمیل لشگر 27 محمد رسول الله (ص) آشنا کند.

این کتاب آخرین مراحل طراحی را پشت سر گذاشته و به زودی به مرحله چاپ می رسد.

حمید بناء در مقدمه این کتاب می نویسد: خاطره‌ها پیر نمی شوند...

   دفاع که تمام شد بچه رزمنده‌ها ماندند و دنیای پر رمز و راز خاطره‌ها.

   خاطره‌هایی که سالهاست با طرحی نو تکرار می‌شوند؛ تکراری به تازگی حال خوش جبهه‌ها. گاهی با آتش یاد یاران شهید و گاه دیگر با طعم شیرین پیروزی.

   و این ماجرا خط پایانی ندارد.

   دقیقه به دقیقۀ آن روزها، چه با لذت خنده‌ها و چه در اقیانوس اشک‌ها ارزشمندترین ثروت جنگ دیده‌ها هستند. ثروتی تمام نشدنی که به سادگی یک روایت، تاریخ و فرهنگ ما را غنی می‌کند.

   در طول و عرض تاریخِ جدید عالم، تمام دلداده‌های این فرهنگ، از آن ثروت تمام نشدنی بهره‌مند شده‌اند. و حالا زمین آدم‌ها گوهری دارد بنام جهاد و شهادت.

   رزمنده‌ها با سرعت زمان از روزهای دفاع مقدس فاصله می گیرند ولی خاطره‌ها پیر نمی‌شوند.

کتاب «کمیل هنوز زنده است...»

   هنوز در سرزمین خاطره‌ها جوانان إلی بیت المقدس و والفجر هشت و کربلای پنج با همان شور و شادابی دوران خوش جوانی خاکریزهای دشمن را فتح می‌کنند و صدای خنده‌هایشان به آسمان می رود.

   هنوز مردان دفاع پشت در اتاق پرسنلی یادها و خاطره‌ها منتظر مهر و امضای برگۀ اعزام هستند تا از اتوبوس جا نمانند.

   و هنوز با نوای کاروان بارشان را می‌بنند و تا به قافلۀ کربلایی‌ها برسند.

   امان از خاطره‌های خاکستری. دل که بسوزد، خاطره‌ها به خاکستر می‌نشینند و واژه‌ها به وقت نوشتن از حکایت آتش فراق و درد جاماندگی بغض می‌کنند. کاش می‌شد همۀ تاریخ را با اشک قلم آن خاطره‌ها تطهیر کرد.

شناسنامه و فیپای کتاب «کمیل هنوز زنده است...»

   اگر خوب گوش کنی حسرت نگاه خیسشان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گفتنی‌هایی پر از یکی بود و یکی نبود.

   این کتاب تلاشی است برای عضویت در لشکر صاحب زمان (عج)  و آماده شدن بهر نبردی بی‌امان.

کربلا منتظر  ماست بیا تا برویم          جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم

آنچه اتفاق افتاد

   همه چیز از دورهمی و خاطره گویی بچه‌های گردان کمیل در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. این رسم خوش رزمنده‌هاست که تا به هم می‌رسند یاد گذشته در دلشان زنده می‌شود و یکبار دیگر حرف خاکریز و سنگر و عملیات و صدها چیز دیگر در کلامشان جان می‌گیرد.

نمونه ای از صفحات کتاب «کمیل هنوز زنده است...»

   سرِ حرف باز شده بود و کمیلی‌ها با اشتیاق به قول معروف «خاطره‌ بازی» می‌کردند. با تصمیم آقای علی درویش یکی از فرمانده‌های گردان در دوران دفاع مقدس و تلاش ستودنی و ماندگار جناب میرقاسمی مطالب ارسالی جمع آوری و بایگانی شدند. موقعیت گرانسنگ پیش آمده فرصت خوبی بود برای ماندگار کردن خاطرات رزمنده‌های گردان کمیل.

   با پیشنهاد برادر سیدکاظم متولیان پای بنده به ماجرا باز شد و تا چشم باز کردم وسط حال و هوای کمیلی‌ها بودم. حس قشنگی هم داشت. با بچه رزمنده‌ها از این منطقه به آن منطقه می‌رفتیم؛ دوکوهه، شلمچه، کرخه، فکه، مهران، شاخ شمیران، دربندیخان، کوزران و سایر جبهه‌ها. خدا را شاکرم که به این وسیله توفیق عضویت در گردان کمیل را نصیبم کرد و حالا با تمام احساسم عرض می کنم ... «کمیل هنوز زنده است.»

نمونه ای از صفحات کتاب «کمیل هنوز زنده است...»

   کم کم کار سر و شکل جدی‌تری به خود گرفت و بعد از رسیدن به یک فرم مطلوب تعدادی از آن خاطره‌ها با تعهد به اصالت و زبان راوی «دوباره نویسی» گردید.

   علاوه بر خاطرات، در بخش‌های دیگر کتاب ابتدا با فرماندهان شهید گردان آشنا می‌شویم و سپس بصورت گذرا سرگذشت کمیل از تأسیس تا انتهای جنگ را مرور خواهیم کرد. تاریخچۀ گردان بهانه‌ای است برای آشنایی بیشتر به همین سبب ورودی به جزئیات گسترده و وسیع عملیات‌ها و ماجراهای آن ندارد.

این کتابِ 128 صفحه ای تمام رنگی را انتشارات مجنون با قیمت 12000 تومان به زودی روانه بازار کتاب خواهد کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi