شناسه خبر : 58631
یکشنبه 19 فروردين 1397 , 13:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش‌ مردم به رفتار داعش در سریال پایتخت+تصاویر

واکنش‌های مردم بعد از پخش هفدهمین قسمت از مجموعه پایتخت ۵ و دیدن سکانس‌هایی از اهانت داعش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جالب و منحصر به فرد بود.

واکنش‌های مجازی مردم به رفتار داعش در سریال پایتخت+تصاویر

پنجمین فصل از سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در حال پخش از شبکه یک سیماست. خانواده «پایتخت» برای کار دیگری وارد ترکیه شدند و بنا بر حادثه‌ای در نقطه‌ای سقوط می کنند که نمی‌دانند کجاست اما خیلی زود متوجه می‌شوند در سوریه قرار دارند و باید راهی برای خلاصی از کمین‌‌های داعش پیدا کنند.

شب گذشته سریال پایتخت صحنه‌های تکان دهنده‌ای از وحشت داعش و حمله تروریست‌های تکفیری در سوریه به خانواده ایرانی را تجربه کرد . این سریال که نخستین سریالی است که جسورانه به سوژه ظلم داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه می‌پردازد، حس غریب و رازآلودی را به مخاطبان شبکه ملی منتقل کرد.

واکنش‌های مردم بعد از پخش هفدهمین قسمت از مجموعه پایتخت 5 و دیدن سکانس‌هایی از اهانت داعش به همسر و دختران نقی معمولی، حوری خطاب کردن دختران نوجوان او و استیصال نقی از اسارت خانواده‌اش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جالب و منحصر به فرد بود. مردم در فضای مجازی با زنده نگه داشتن یاد شهدای مدافع حرم و همدردی با خانواده‌های آنان، با شرایط آنان همذات پنداری کردند. نمونه‌هایی از واکنش‌های مجازی مردم در ادامه قابل مشاهده است:

به نقل از تسنیم

اینستاگرام
با سلام وعرض ادب
با دیدن اسارت ناموس ایرانی در دست داعش با این که فیلم بود هزاران فکر به سرمان آمد خدایی سخته . درود وسلام به شهدا وجانبازان که با نثار خون خود امنیت را برای تک تک ما به ارمغان آوردند . افسوس به حال آنان باید خورد که که حتی احترام را هم از ایثارگران دریغ میکنند افسوس
سلام ، عده ای در بالای شهر تهران و برخی نقاط دیگر اصلا نفهمیدند جنگ هشت ساله با بعثیون عراق و ابر قدرتهای نظامی جهان چطور با فرماندهی ولایت و جانفشانی عاشقان دین و میهن با ابهت و اقتدار نظام اسلامی تمام شد بطوریکه برای اولین بار در تاریخ ایران حتی یک وجب از خاک کشور اسلامی تجزیه نشد بلکه قدرت نظام اسلامی آنچنان موجب حیرت و شگفتی جهانیان شد که تا امروز هیچیک از قدرتهای نظامی جهان بجر چند مورد بزن و در رو کوچکترین اقدام نظامی بر علیه نظام اسلامی مرتکب نشده است. طبق معمول تعدادی کپی کار در فضای مجازی تلاش کردند با تخریب زحمت عوامل سریال ، طرفدار تکفریهای داعش و سیاست تروریست پرور دست ساز آمریکا و دشمنان اسلام باشند تا بدانیم و هوشیار باشیم که داعش داخلی با شناسنامه ایرانی هم وجود دارد.
در قسمت آخر سریال پایتخت انتظار داشتیم نیروهای ایرانی وارد نبرد با داعش شوند اما طبق معمول چند نفر با غیرت و جوانمردی ایرانی و دست خالی مقابل تعداد زیادی نیروی انسانی و سلاحهای سبک و سنگین قرار گرفتند. گرچه اینگونه صحنه ها همچون فیلمهای هندی در نظر عوام غیر واقعی یا اغراق آمیز به نظر میرسند اما در نظر رزمندگانی که هشت سال با دست خالی و با نیروی ایمان و توکل و اعتماد به حق تعالی مقابل تمام ابر قدرتهای نظامی جهان ایستادند موضوعی طبیعی و واقعی هستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi