شناسه خبر : 58636
دوشنبه 20 فروردين 1397 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس خود را از بدنه و روح حاکم بر ایثارگری جدا نمی داند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس خود را از بدنه و روح حاکم بر ایثارگری جدا نمی داند و قطعا هر چه که داریم از صدقه سر خون شهدا، ایثارگران و جانبازان بوده و هست.

فاش نیوز- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس خود را از بدنه و روح حاکم بر ایثارگری جدا نمی داند و قطعا هر چه که داریم از صدقه سر خون شهدا، ایثارگران و جانبازان بوده و هست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در جمع بندی عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال 96 اظهار داشت: بنظر من در سالی که گذشت چند کار مهم در رابطه با ایثارگران در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

 وی با اشاره به تعیین سهمیه علمی کنکور برای ایثارگران زیر 25 درصد در مجلس دهم یادآور شد: تعیین سهمیه علمی برای ازمون ورود به دانشگاه ها و مراکز علمی برای همه افراد زیر 25  جانبازی یکی از مصوبات خوب مجلس دهم در سالی که گذشت بود.

 نماینده ایثارگر چند دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من این مصوبه کار خوب و پسندیده ای بود، هر چند که ممکن است برخی از دوستان یگویند که از سهمیه ما استفاده می شود اما به دلیل اینکه عمدتا بین 30 تا 35 درصد ظرفیت سهمیه جانبازان  در کنکور هر سال خالی می ماند ولی با این مصوبه، در آینده  این ظرفیت توسط خانواده بزرگ ایثار پر خواهد شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم تصریح کرد: یک بحث بسیار مهم دیگری که در سال گذشته داشتیم این بود که پدر بزرگ و مادر بزرگ شهدا  در صورت فوت والدین بتوانند از مزایای ایثار و حقوق شهدا برخوردار شوند که البته کار بسیار خوب و پسندیده ای است.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در خصوص بحث اشتغال ایثارگران کارهای خوبی و در برنامه ششم توسعه مصوباتی لحاظ شده است اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 97 نیز نمایندگان ملت حمایت خوبی از این موضوع کردند و در مجموع هرچند که دولت بودجه بنیاد شهید و ایثارگران را کاهش داده است اما  ما در کمیسیون تلفیق و صحن علنی توانستیم تا حدودی این بودجه ها را افزایش بدهیم.

خضری در خصوص نگاه مجلس دهم به جامعه بزرگ ایثارگران تاکید کرد: در رابطه با نگاه مجلس به ایثارگران باید بگویم قطعا مجلس خود را از بدنه و روح حاکم بر ایثارگری جدا نمی داند و هر چه که اکنون مجلس، دولت و قوه قضائیه دارد از صدقه سر خون شهدا، ایثارگران و جانبازان بوده و خواهد بود و این در واقع یک رسالت و وظیقه ای مهم است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان عربی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از محورهای اصلی نظام جمهوری اسلامی است که نباید فراموش شود متذکر شد:  جا  دارد این موضوع را یادآوری کنم کسانی که به نوعی شاید نسبت به این قضیه بی تفاوت باشند باید بدانند حتی رژیم متجاوز گر امریکا بعد از پایان جنگ ویتنام وزارتخانه ای بنام "کهنه سربازان" برای رسیدگی به امور سربازان خود ایجاد کرد، اما ما هنوز با گذشت چهار دهه وزارتخانه ای برای رسیدگی به امور شهدا و ایثارگران نداشته ایم  و قطعا جای این وزارتخانه خالی در کشور است.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
...

نان زیر ۲۵% را قطع کردید .

سهمیه کنکورش چیه .
بگو والله تا باور کنم !!!
رفع تبعیض در سهیمه جانبازان زیر25% کار بسیار پسندیده ای است
انشااله بزودی تصویب بشه و فرزندان همه جانبازان بتوانند در دانشگاهها تحصیل کنند
نمایندگان محترم ایثارگران لطفا از بنیاد بخواهید قانون برنامه ششم را برای جانبازان زیر25% فاقد شغل غیر حالت اشتغال بی حقوق و بی معیشت اجرا کنند
و حقوق ایثار همه ایثارگران را عادلانه پرداخت کنند
تا همه جانبازان زیر25% هم بتوانند زندگی کنند
و فرهنگ ایثار جاودان بماند
سلام خسته نباشین پدر من جانباز بودن و ۳ ماه پیش فوت شدن برای تشکیل پرونده شهادتشون پرونده های پزشکی پدرم رو خواستن یکی از بیمارستان هایی که پدرم بعدازمجروحیت اونجا بستری شدن واحدپزشکی شهید علی مازندرانی وبیمارستان سمیه هستش که ما ادرس هیچ کدوم رو پیدا نمیکنیم لطفا راهنمایی کنین ممنونم
اینقدر شعارندین همه قانونهامثل خرید خدمت و کسر خدمت فرزندان ایثارگران فقط سرکار گذاشتن فرزندان ایثارگران میباشد .چرا قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگران اجرا نشد چرا کسری خدمت ایثارگران اجرا نمی شود .چراقانون مصوب مجلس اجرا نمی شود پس به چه درد می خورد
چرا کارکنان جانباز زیر 25 درصد آموزش و پرورش از مزایای قانون ماده 51 محرومند ؟ چرا بین ایثارگران فرق میگذارد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi