شناسه خبر : 58679
پنجشنبه 23 فروردين 1397 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه‌های بازیگر شهید به همسرش

 

در سومین قسمت از ویژه برنامه «پرتره»، مستند «ابراهیم در آتش»، پرتره‌ای از زنده‌یاد سیدمحمدابراهیم اصغرزاده روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

 در سومین روز از هفته هنر انقلاب، مستند «ابراهیم در آتش» مهمان ویژه برنامه «پرتره» خواهد بود. این مستند، پرتره‌ای از زنده‌یاد ابراهیم اصغرزاده، بازیگر و فیلمساز معاصر است که به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی و تهیه‌ کنندگی ناهید دل‌آگاه تولید شده است و ساعت 18 روز پنج‌شنبه 23 فروردین ماه از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مهمان این قسمت از برنامه، اصغر نقی‌زاده، بازیگر کشورمان است که پیرامون شخصیت هنری زنده یاد اصغر‌زاده صحبت خواهد کرد.

مستند «ابراهیم در آتش» بر اساس نامه‌های شهید اصغرزاده به همسرش تولید شده است و نگاهی متفاوت به زندگی شخصی و هنری یک فیلمساز و بازیگر معروف دهه 70 و 80 است. راوی این مستند، سحر دولتشاهی، بازیگر سینما و تلویزیون است.

ابراهیم اصغر‌زاده بازیگر، فیلمساز، تصویربردار و کارگردان ایرانی بود. او را باید از دستیاران امین ابراهیم حاتمی‌کیا دانست که در بیشتر آثار او همچون «مهاجر»، «بوی پیراهن یوسف»، «از کرخه تا راین»، «خاکستر سبز» و ... به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت. او هم‌چنین بازیگر نقش اول فیلم «مهاجر» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بود. این مستندساز، در زمستان 1362، در عملیات «خیبر» از ناحیه فک مجروح شد و در نهایت در روز بیست و سوم بهمن 1380 در سانحه سقوط هواپیما در حوالی خرم آباد به کاروان هم رزمان مهاجرش پیوست.

ویژه برنامه هفت قسمتی «پرتره»، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی سیدمهدی موسوی و صادق شهربانویی تولید شده است. این برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب و به منظور گرامیداشت چهره‌های هنرمند انقلابی از روز سه‌شنبه 21 فروردین هر شب ساعت 18 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi