شناسه خبر : 58685
پنجشنبه 23 فروردين 1397 , 15:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل از خانواده شهیدان هنرمند باقری

گروه فرهنگی ـ هم‌زمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی امروز، ۲۳ فروردین از خانواده شهیدان هنرمند محمدنبی، محمود و ابوالقاسم باقری دیدار و تجلیل شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌همت حوزه هنری لرستان و در اولین روز هفته هنر انقلاب اسلامی،امروز پنج‌شنبه، ۲۳ فروردین جمعی از مسئولان پس از ادای احترام به مقام والای شهدای شهرستان ازنا با حضور در منزل‌ والدین شهیدان هنرمند، «محمدنبی»، «محمود» و «ابوالقاسم» باقری دیدار و از آنان تجلیل کردند.
در این دیدار محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان، فرماندار ازنا، حجت‌الاسلام سپهوند، امام جمعه ازنا، قربانی، مشاور استاندار در امور ایثارگران، حجت‌الاسلام مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان و زرین‌جویی، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان حضور داشتند.

 حجت‌الاسلام سپهوند، امام جمعه شهرستان ازنا در این دیدار ضمن تکریم والدین شهدا، گفت: یک شهید با علاقه به خدا، خودش را به دریای بیکران الهی وصل می‌کند.

 وی در تبیین جایگاه هنر اسلامی عنوان کرد: بحثی که امروز در ارتباط با هنر مطرح است و قبل از آن‌که مسائل هنری شهدا مطرح شود باید بگوییم شهادت، هنر والای انسانی است، این‌که یک جوان با عمر و مدت محدود در دنیای محدود این هنر را داشته باشد که خود را خدایی کند و برای ابدیت حرکت کند و در واقع برای رضای خدا جان قابل خودش را تقدیم اسلام کند، این یک هنر بزرگ است.
سپهوند اضافه کرد: هنرهای دیگر در زیر مجموعه این هنر اصلی قرار می‌گیرند که انسان واقعاً از این فرصت محدود دنیا به نحو احسن استفاده کند و خودش را به دریای بیکران الهی وصل کند و به درجات عالی حیات انسانی مزین شود.
وی گفت: کسی که بتواند با شهادت، نه‌تنها گلیم خود را از آب بکشد بلکه شفیع قرار بگیرد، واسطه خیر شود و دست بندگان خدا را بگیرد، این یک هنر بسیار بزرگی است که این شهیدان عزیز داشتند.

 امام جمعه ازنا افزود: بالاتر از آن مجاهدت و شهادت تدریجی پدر و مادر این عزیزان است، چراکه اگر آنان در یک لحظه به شهادت رسیدن، پدر و مادر شهدا با تحمل درد دوری و فراغ از فرزندان به شهادت تدریجی نائل شدند یعنی ثواب پدر و مادر کمتر از اجر شهید نیست.
وی گفت: ماندگاری این عزیزان مثل یک کوه استوار که پشتوانه عظیمی ایجاد کرده‌اند برای نظام جمهوری اسلامی جای تقدیر و تشکر دارد و تا این چنین والدینی در مملکت اسلامی ما وجود دارند، هیچ ضربه‌ای به نظام وارد نمی‌گردد.

شهرستان ازنا ۴۵۵ شهید، ۸۵۰ جانباز و ۱۰۴ آزاده تقدیم انقلاب کرده است

در ادامه این مراسم ماکنعلی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ازنا گفت: این شهرستان دارای ۴۵۵ شهید، ۸۵۰ جانباز و ۱۰۴ آزاده است، کمااینکه در این شهرستان ۲۵ خانواده دوشهیدی، ۲ شهید مدافع حرم و ۹ شهید منا وجود دارد.
یادآور می‌شود، شهید محمدنبی باقری، متولد ۱۳۴۶، دانشجوی فیزیک کاربردی دانشگاه اصفهان در سال ۶۷ در بغداد و در اثر جراحات ناشی از شکنجه اسارت به شهادت رسید.
شهید ابوالقاسم باقری متولد ۱۳۴۴ دانشجوی زبان فرانسه دانشگاه اصفهان در سال ۶۵ در منطقه شلمچه و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
شهید محمود باقری متولد ۱۳۴۲ دانش‌آموز سال دوم رشته اقتصاد در سال ۶۱ در فکه و در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید و پیکرش بعد از مدت‌ها در سال ۶۹ تفحص و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

تجلیل از خانواده شهیدان هنرمند باقری

تجلیل از خانواده شهیدان هنرمند باقری

تجلیل از خانواده شهیدان هنرمند باقری

تجلیل از خانواده شهیدان هنرمند باقری

تجلیل از خانواده شهیدان هنرمند باقری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi