شناسه خبر : 58715
یکشنبه 26 فروردين 1397 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه کابینه دولت نهم و دهم علیه احمدی نژاد

بیانیه ۴۳ عضو کابینه دولت نهم و دهم خطاب به احمدی‌نژاد: مع الاسف شاهد برخی مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه احمدی‌نژادهستیم /طرح خواسته های غیر قانونی و تضعیف نهادها و ارکان نظام اسلامی و عدم ترجیح مصالح ملی بر مسائل شخصی و گروهی/ خیر و مصلحت ایشان را در بازگشت به آرمان های امام و انقلاب می دانیم

مع الاسف شاهد برخی مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه رئیس دولت نهم و دهم هستیم که نه تنها خدمات گسترده مدیران و نیروهای متخصص، ولایتمدار و مردمی دولت های مذکور را تحت الشعاع قرار می دهد بلکه با مخالف خوانی به نوعی زمینه را جهت جولان عوامل فتنه و دشمنان خارجی برای تخطئه نظام و آسیب به منافع مردم فراهم کرده است.
جمعی از مسئولان کشوری در کابینه دولت نهم و دهم پیرامون مسائل روز کشور و رفتارهای اخیر محمود احمدی‌نژاد بیانیه‌ای صادر کردند.
 
متن بیانه به شرح زیر است:
 
بیانیه جمعی از خادمان ملت در کابینه دولت نهم و دهم
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
شکر و سپاس به درگاه ایزد منان که علیرغم تمامی مشکلات، تهدیدها، تحریم ها و اقدامات خصمانه، به اذعان همگان انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی، از چنان اقتدار و صلابتی برخوردار است که آمریکای جهانخوار، صهیونیسم جنایتکار و ارتجاع عرب را در مواجهه با نظام اسلامی مستأصل نموده است.
 
آرمان های والای امام خمینی قدس سره و ارزش های انقلاب همچون استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی، عدالت طلبی، حمایت از محرومان و مظلومان و ظلم ستیزی همچنان زنده و الهام بخش است و پرچم پرافتخاری که امام و شهدای گرانقدر برافراشتند همچنان با عزت در دست با کفایت خلف صالح امام و فرزندان برومند انقلاب در اهتزاز است.
 
جمهوری اسلامی توانسته است هم بر هجمه های سنگین نظیر کودتا، منازعات قومی و مذهبی، ترورها، جنگ تحمیلی و فتنه های رنگین فائق آید و هم دستاوردهای چشمگیری در فراهم ساختن زیرساخت های عمرانی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و ارتباطات و نیز رشد علم و فناوری در حوزه های گوناگون از جمله صنعت هسته ای، دفاعی و موشکی، نانو، هوافضا، ماهواره، بیو تکنولوژی ، سلول های بنیادین و پزشکی داشته باشد.
 
این توفیقات در پرتو عنایات حضرت حق تعالی، توجهات حضرت ولیعصر (عج)، رهبری الهی دو امام بزرگوار انقلاب، مجاهدت نیروهای انقلابی و مشارکت مردم عزیز حاصل شده است. تجربه چهار دهه گذشته ثابت کرده که به هر میزان التزام به مبانی اسلام ناب، آرمان های انقلاب، مدیریت جهادی و ولایت پذیری بیشتر بوده، در خدمت به مردم و نیز در سیاست خارجی و تعاملات جهانی موفقیت های شایان توجهی حاصل شده است و هرگاه فاصله گرفتن از این مبانی و دلدادگی به نسخه های لیبرالی و نیز کم توجهی به منویات رهبری بر اندیشه و مرام دست اندرکاران امور غلبه یافته است، حرکت پرشتاب و رو به پیشرفت کشور کند شده و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزون شده است.
 
یک دلیل روشن بر این حقیقت، اوضاع فعلی است که در کنار نقاط قوت و اقتدار نظام اسلامی در دفاع از امنیت و آرامش کشور و تقویت جبهه مقاومت که منجر به پیروزی بزرگ در سوریه و عراق و فروپاشی دولت خودخوانده داعش و تضمین منافع ملی شد، متأسفانه شاهد شرایط نامناسب اقتصادی مردم و مشکلات معیشتی طبقات ضعیف و متوسط جامعه هستیم که بخش عمده آن نتیجه پنج سال رویکرد نادرست برخی دولتمردان لیبرال منش است که اینک بی تدبیری، کم تحرکی و ضعف مدیریتشان زبانزد عام و خاص شده و قابل کتمان و توجیه نیست.
 
شعارها و وعده های بر زمین مانده و فرصت سوزی ها، اشرافی گری و روحیه امتیازطلبی، وام ها و حقوق های نجومی، بی توجهی به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و تضعیف تولید ملی، رکود و بیکاری، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات نرخ ارز، منزوی ساختن نیروهای جهادی و سرمایه های انسانی کشور، دامن زدن به دو قطبی های کاذب، حاشیه سازی و القائات ناصواب در حوزه های اعتقادی و فرهنگی، تحقیر منتقدان و دلسوزان، زیر سؤال بردن اقدامات ارزنده و خدمات ماندگار خادمان مردم، فرافکنی ضعف ها، پذیرش و عمل به نسخه های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی غرب همچون سند 2030 و... بخشی از نتایج بی تدبیری هاست.
 
البته این ایرادات نافی اقدامات مفید و خدمات دولت و مدیران نیست و امیدواریم دولت با بهره گیری از تجربه ناخوشایند اعتماد به بیگانگان در موضوع برجام و تغییر نگاه و رویکرد از خارج به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی و تدبیر و درایت ضمن رفع موارد مذکور به گره گشایی از مشکلات و خدمت به مردم و رشد و تعالی کشور موجبات امید و سرزندگی را فراهم نماید.
 
رفع فقر، فساد، تبعیض و تسهیل خدمت خالصانه و صیانت از کرامت انسانی و پاسخگویی به مطالبات به حق مردم که از آرمان های بلند انقلاب است منوط به همت و مجاهدت هماهنگ قوای سه گانه و سایر ارکان نظام و دستگاه های حاکمیتی است. دستگاه قضایی در تحقق عدالت، احیای حقوق مردم و مبارزه با ظلم و فساد رسالت سنگینی بر عهده دارد.
 
از سوی دیگر در شرایطی که بیش از پیش همبستگی ملی، وحدت نیروهای متعهد برای پاسخگو کردن و تصحیح رویکرد دولت و حفظ نظام اسلامی در برابر صف آرایی بی سابقه استکبار و ایادی منطقه ای ضروری است، مع الاسف شاهد برخی مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه رئیس دولت نهم و دهم هستیم که نه تنها خدمات گسترده مدیران و نیروهای متخصص، ولایتمدار و مردمی دولت های مذکور را تحت الشعاع قرار می دهد بلکه با مخالف خوانی به نوعی زمینه را جهت جولان عوامل فتنه و دشمنان خارجی برای تخطئه نظام و آسیب به منافع مردم فراهم کرده است.
 
نامه پراکنی های غیرمتعارف، طرح خواسته های غیر قانونی مانند برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، تضعیف نهادها و ارکان نظام اسلامی به بهانه نقد و اصلاح گری، عدم ترجیح مصالح ملی بر مسائل شخصی و گروهی مانند تکرار موضوع مهندسی انتخابات در حالی که کلیدواژه ناروای عوامل فتنه در سال 88 بود، التهاب آفرینی در جامعه، خود حق پنداری و استفاده از شیوه های خارج از روال قانونی که موجب خسارت به کشور و مردم است، فاصله گرفتن از شعارهای انقلابی که مبنای میثاق و رأی مردم بود، انقلابی نمایی به جای انقلابیگری و استفاده ابزاری از عدالت، تکرار ادعاهای بی اساس فتنه گران و رسانه های معاند و ضد مردمی، پیش بینی بی پایه در مورد اتفاقات و تحولات آتی، حال آنکه در گذشته نیز در مواردی از رخدادهایی سخن گفته شد که هرگز تحقق نیافت.
 
اینک خیر و مصلحت ایشان را در بازگشت به آرمان های امام و انقلاب می دانیم که اهم آن تقوای الهی، ولایت پذیری و خدمت خالصانه به مردم است و خواستگاه اقبال مردم به وی در سال 84 بوده است.
 
در پایان با الهام از سخن امام که فرمود: "در کشور اسلامی بن بست وجود ندارد" به ملت ایران نوید می دهیم که با بصیرت، هم دلی و انسجام ملی تحت زعامت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای مدّظله العالی چالش ها را پشت سر نهاده و در مسیر پیشرفت و عدالت آینده روشنی را برای کشور ترسیم خواهیم کرد.
 
و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمین
 
و العاقبة للمتقین
 
23/01/1397
 
اسامی مسئولانی که این بیانیه را تایید کرده‌اند به شرح زیر است:
 
 
۱-مرتضی بختیاری (دادگستری) ۲-مهردادبذرپاش (سازمان جوانان) ۳ -محمود بهمنی (بانک مرکزی) ۴-امیرمنصوربرقعی (مدیریت و برنامه ریزی) ۵-رضا تقی پور (ارتباطات) ۶-حمیدرضا حاجی بابایی (آموزش و پرورش) ۷-سیدمحمدحسینی (فرهنگ و ارشاد اسلامی) ۸-سید شمس الدین حسینی (امور اقتصادی و دارایی) ۹-صادق خلیلیان (جهاد کشاورزی) ۱۰-کامران دانشجو (علوم تحقیقات و فناوری) ۱۱-پرویز داودی (معاون اول) ۱۲-مجید دوستعلی (دبیر دولت) ۱۳-محمدمهدی زاهدی (علوم تحقیقات و فناوری) ۱۴-مسعود زریبافان (بنیادشهید) ۱۵-محمد سلیمانی (ارتباطات) ۱۶-محمدحسین صفار هرندی (فرهنگ و ارشاد اسلامی) ۱۷-زهره طبیب زاده نوری (امور زنان و خانواده) ۱۸-محمدحسن طریقت منفرد (بهداشت) ۱۹-علیرضاطهماسبی (صنایع و معادن) ۲۰-محمد عباسی (ورزش-تعاون) ۲۱-فریدون عباسی (سازمان انرژی اتمی) ۲۲-ابراهیم عزیزی (توسعه مدیریت و سرمایه انسانی) ۲۳-علیرضا علی احمدی (آموزش و پرورش) ۲۴-محمد علی آبادی (تربیت بدنی) ۲۵-مهدی غضنفری (صنعت، معدن وتجارت) ۲۶-محمود فرشیدی (آموزش وپرورش) ۲۷-لطف الله فروزنده (منابع انسانی-پارلمانی) ۲۸-رستم قاسمی (نفت) ۲۹-منوچهر متکی (امورخارجه) ۳۰-صادق محصولی (کشور-رفاه) ۳۱-عبدالرضا مصری (رفاه) ۳۲-حیدر مصلحی (اطلاعات) ۳۳-مصطفی محمد نجار (دفاع-کشور) ۳۴-محمدجواد محمدی زاده (محیط زیست) ۳۵-سیدمحمدرضا میرتاج الدینی (پارلمانی) ۳۶-مسعود میرکاظمی (بازرگانی-نفت) ۳۷-محمدناظمی اردکانی (تعاون) ۳۸-مجید نامجو (نیرو) ۳۹-فاطمه واعظ جوادی (محیط زیست) ۴۰-احمد وحیدی (دفاع) ۴۱-مرضیه وحید دستجردی (بهداشت) ۴۲-سیدمهدی هاشمی (کشور) ۴۳-اسدالله عباسی(تعاون)
به نقل از رجا نیوز
اینستاگرام
متاسفانه در وضعیت فعلی به انسان هایی برچسب هایی از جنس غرض ورزی و دشمنی‌ها زده می شود که مدافعان مستضعفان و محرومان بوده و هستند مثلا افرادی که چند میلیون خانواده محروم را صاحب خانه نمودند و از آوارگی و شر بیشتر موجران بی انصاف نجات دادند. یا با هوشمند سازی مصرف بنزین از قاچاق ان و مصرف بی رویه اش و آلودگی هوا کاستند. و نیز سعی بر ترمیم شکاف طبقاتی داشتند. و اگر برجام و فرجامش نمی امد امروز هم عزت بسیار بالاتری داشتیم هم رفاه اجتماعی وسیعتر و هم توسعه دانش و فناوری افزونتر و شر تروریستها هم از منطقه کم می شد و همه کشورهایی که تا چهار سال پیش برای ایران و ایرانی حرمت قائل بودند به ملت ما بی حرمتی نمی کردند. 
توجه کنید دوستان گرامی
.... طرف مونوپلِ وارداتِ ... مملکته و بهترین جایِ تهران، تویِ شهرک غرب ویلایِ چند میلیاردی داره و ... خدا بیشتر بده، بخیل نیستیم. ولی میگه احمدی نژادی که تویِ نارمک می شینه و تنها درآمدش حقوقِ دانشگاه است، از مسیرِ ولایت خارج شده!!

بعد چند تا آدمِ ساده تر از من و تهِ جیب شون خالی تر از تهِ جیبِ من مطالبش رو فوروارد می کنند...!!!
.......
...........
درود بر رهبر معظم انقلاب و مستضعفین که دولت احمدی نژاد را پاک و خدمتگذار و استکبار ستیز معرفی کرده اند.

اتحاد سرمایه داری و مدیران دنیاگرا
توهم توسعه بدون مردان ایثارگر و عدالت خواه
⭕️ تعدادی از اعضای دولت سابق علیه دکتر محمود احمدی‌نژاد بیانیه صادر کردند؛ این حق آنهاست که هرآنگونه که صلاح می‌دانند عمل کنند، اما چند پرسش ساده:

یک- نام چند نفر از این حضرات تا پیش از دولت‌های نهم و دهم، منهای داشتن یا نداشتن لیاقت تصدی مناصب عالی همچون وزارت، معروف و مشهور بود؟ یا چنانچه اگر با رویه مدیریتی سال‌های ماقبل ۸۴ سیستم مدیریتی اداره میشد، محتمل بود این بزرگواران از سطح مدیرکلی بالاتر بیایند؟

دو- اکنون کدام یک از این برادران سابق در جایگاهی معادل آنچه در دولت‌هاب نهم و دهم بدست آوردند قرار دارند؟ یا اصولا و اصلا و دقیقا کجا تشریف دارند؟!

سه- چند بیانیه اینگونه از طرف وزرای دولت‌های ماقبل نهم و دهم، علیه رئیس دولت‌های وقت صادر شده، و آیا عالی‌جنابان میرحسین، هاشمی و خاتمی بیش از دکتر احمدی‌نژاد مستحق چنین تذکراتی نبودند؟

چهار- بارها شنیده‌ایم که این برادران یا خواهران فرموده‌اند که ما وزیر نظام بودیم، سلّمنا، به نظام بگویید شما را یکبار دیگر مدیرکل، و نه حتی وزیر فرماید!

پنج- هرآنکس که غروب نهم دی‌ماه ۸۸ را به خاطر بیاورد می‌تواند شهادت بدهد که گردونه روزگار بازی‌ها دارد و قطعا دکتر احمدی‌نژاد بسیار بیش از هاشمی بهرمانی به این مُلک خدمت کرد؛ پس یادمان باشد زمین گِرد است و دست ممتحن روزگار، چرخ و فلک را به نوبت ما هم خواهد رساند.
سلام. ما خدمات و کارهای انجام شده توسط دولت و نه شخص احمدی نژاد به تنهایی را رد نمی کنیم و معتقدیم اگر باز هم همان جمع با همان نیت و همان انگیزه و در همان مسیر قرار بگیرند هم مورد حمایت رهبری و هم مورد حمایت مردم قرار خواهند گرفت و مسلما" احمدی نژاد و دو سه نفر که اورا به این روز انداختند نمی توانستند به تنهایی از عهده آن کارها که شد و به خاطر همان کارها هم سال 88 مردم و حزب الله با وجود بعضی مسایل و درمقابل بعضی تفکرها به او رأی دادند. ولی برادر عزیز ملاک حال فعلی افراد است همین احمدی نژاد و دارو دسته انگشت شمارش بودند که در دو سال آخر کارشان کاری با خودشان کردند که همه کارهای خوبشان را هم مردم فراموش کردند. و دیگر آن احمدی نژاد و دولتی که شعارهای امام را سر دست گرفته بود و دغدغه اش کار برای مردم و انقلاب بود نبود و شد آنچه که شد! ما یاد گرفته ایم که دچار کیش شخص و شخصیت نباشیم و به درون و حال افراد بنگریم و ملاک ما علاوه بر اینها ولی فقیه و رهبری است که همین آقا بارها و بارها با رفتارش هزینه های سنگینی را به ایشان تحمیل کردو ایشان را دشمن شاد کرد. اگر قرار بود اشخاص یا سابقه آنان ملاک باشد موسوی و خاتمی بر او ارجحیت داشتند ولی ملاک انقلاب و ارزش ها و حال فعلی افراد است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi