شناسه خبر : 58724
دوشنبه 27 فروردين 1397 , 12:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات اجرای طرح ترافیک سال ۹۷ جانبازان

طرح ترافیک برای پلاک "ژ" رایگان است

طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیه‌های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌ها و وانت بار‌ها تخفیف در نظر گرفته شده است. هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز در سقف سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، رایگان است.

فاش نیوز -  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جزئیات «طرح ترافیک جدید» پایتخت که قرار است از دهم اردیبهشت سال جاری به اجرا دربیاید را اعلام کرد.
پورسید آقایی با تشریح جزییات طرح ترافیک جدید و گروه‌های معاف از پرداخت عوارض، درباره نحوه تردد ساکنان محدوده طرح، تکلیف خودروهای شخثی، دولتی، تاکسی‌ها و جانبازان و همینطور نحوه رزرو و ثبت پلاک خودروها برای تردد در طرح ترافیک جدید توضیحاتی بیان کرد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات طرح جدید ترافیک، گفت: خوشحالم که طرح ترافیکی جدید تهران تصویب شد؛ چراکه این طرح برای من نشانه‌های امید و سازندگی بود که با همه دشواری ها و قدم سختی که باید برداشته می‌شد، تصویب شد و باید بگویم وقتی این طرح را شروع کردم برایم یک سوال و نشانه بود که آیا واقعا می‌توان طرحی را جلو برد؛ در حالی که همه مسئولان ذی نفع بودند؟ چراکه خیلی‌ها باید از منافعشان می‌گذشتند تا این طرح جلو برود.

 
چه خودروهایی از پرداخت عوارض معاف هستند؟

وی با بیان اینکه فقط برای پلاک ویلچر "ژ" عوارض ورود به محدوده طرح رایگان در نظر گرفته شده است، گفت: در مصوبه شورای ترافیک تهران مشخصا ذکر شده است که خودروهای تاکسی‌ها، اتوبوس، خودروهای امدادی اعم از اورژانس، آتش نشانی و خودروهایی که اجازه نصب چراغ گردان سقفی دارند معاف از عوارض هستند و خودروهای پلاک انتظامی نیز مجاز به ورود به طرح ترافیک هستند اما دقت کنید که پلاک نظامی شامل این مسئله نمی‌شود و معاف نیست!

وی اظهار کرد: همه سازمان‌هایی که باید نظر مثبتشان برای اجرای این طرح جلب می شد اعم از اعضای شورای شهر، شهرداری، شورای ترافیک تهران و... ذی نفع بودند؛ اما باید به این وفاق می‌رسیدند که از آنچه که خودشان ذی نفع هستند، عبور کنند و این نشانه‌ای بود که در جمهوری اسلامی سطح بلوغ مسئولین به حدی رسیده است که مسئولان اختصاصات و بافت جداگانه بودن را رها کردند و این نکته مثبتی است.

وی با بیان اینکه شهرداری با طرح جدید ترافیک، ابزار لابی و قدرت خود را رها کرد افزود: اعضای اصلی شورای ترافیک همچون پلیس، استانداری و...در جلسات مختلف کلیات طرح را پذیرفتند اما همه این افراد دغدغه داشتند که با اجرای طرح جدید، به چه مقدار آلودگی هوا و ترافیک کاهش می یابد؟ و باید بگویم مقاومت جدی در برابر طرح، در رده‌های مسئولین مختلف ندیدیم و حتی در مجلس و کمیسیون اجتماعی که حضور یافتم گرایش همه نمایندگان این بود که اگر با اجرای این طرح آلودگی هوا و ترافیک کاهش می‌یابد موافق هستند و می‌گفتند اگر این دو مهم محقق می‌شود ما از این سهمیه های اختصاصی کوتاه می‌آئیم، البته هنوز برای برخی قابل پذیرش نیست که همه اقشار جامعه در این طرح یکسان بوده و باید پول بدهند و حتی می‌گفتند که ما اجرای طرح را قبول می‌کنیم اما اینگونه نشود که فقط صنف ما از سبد حذف شود و بعد ببینیم سهمیه‌ها برای بقیه پا برجاست. بنابراین باید برای همه اجرایی شود.

معاون ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در این طرح با برچیده شدن سهمیه ها، جامعه از طبقه طبقه شدن رها می شود، افزود: هم مسئولان کشور و هم نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر بر حذف اختصاصی سازی تاکید داشتند و آماده هستند به شرط برقراری عدالت آنها هم از این شرایط رها شوند.

پورسیدآقایی ادامه داد: سابقه ندارد که همه دستگاه‌ها و مقامات کشوری و... قبول کنند که امتیاز جداگانه‌ای دریافت نکنند، بنابراین با پذیرش همه برای حذف سهمیه‌های خاص طرح ترافیک، نباید قبول می‌کردیم که به گروهی امتیاز ویژه داده شود و حذف خبرنگارها را هم اینگونه توجیح کردیم. البته شورای شهر عوارض خبرنگاران را نیم بها در نظر گرفت اما رایگان شدن طرح به اصل طرح لطمه می‌زد و دستگاه‌های دیگر را تهیج و تحریک می‌کند مبنی بر اینکه اگر استنثایی هست ما هم باید شامل آن باشیم.

پورسیدآقایی در خصوص شارژ حساب شهروندی گفت: گروه های ویژه که از تخفیف برخوردار هستند مانند خبرنگاران، جانبازان و افراد دارای معلولیت نیازی به شارژ یک میلیونی ندارند اما افرادی که از اجرای طرح استفاده سالیانه طرح ترافیک برخوردارند و معمولا باید تا چهار میلیون هزینه سالیانه بدهند باید حساب شهروندی خود را شارژ کنند و این مبلغ در صورتی که استفاده نشود قابل برداشت است.

در سال ۱۳۹۷ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سهمیه دستگاههای اجرایی و دولتی با عموم شهروندان که طرح را به صورت روزانه خریداری می‌کنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیه‌های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌ها و وانت بار‌ها تخفیف در نظر گرفته شده است. هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز در سقف سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، رایگان است.

منبع: ایسنا

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
با سلام.
من باید پلاک ویلچر رو بروم و با پلاک " ژ " معاوضه کنم؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi