شناسه خبر : 58731
دوشنبه 27 فروردين 1397 , 10:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرکوب وحشیانه منتقدان در فرانسه!

پلیس فرانسه با یورش وحشیانه به تظاهرات مردم شهر «نانت» در غرب این کشور که در مخالفت با خشونت پلیس و سیاست‌های ماکرون برگزار شده بود، منتقدان را به شدت سرکوب کرد. دراین حملات 150 معترض زخمی و 51 نفر هم بازداشت شدند.


 دولت فرانسه بامداد جمعه با ادعای حمایت از اصول اخلاقی در کنار فرانسه و انگلیس به سوریه حمله کرد و این در حالی است که در داخل این کشور مردم معترض به سیاست‌های دولت ماکرون به شدت سرکوب می‌شوند.
ساکنان« نتردام دلاند» در غرب فرانسه و مخالفان تخریب محیط زیست در مخالفت با ساخت فرودگاه در این منطقه اقدام به ساخت خانه در مزارعشان کرده‌اند اما دولت ماکرون می‌گوید مردم باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند. همین مسئله باعث درگیری بین ساکنان محلی و پلیس شده است. درگیری پلیس ضدشورش و مردم در این منطقه تاکنون حداقل 150 مجروح برجای گذاشته است.
روز شنبه اما هزاران نفر از مردم این منطقه در اعتراض به «خشونت‌های بی‌حد و حصر پلیس» تظاهرات کردند که در این اعتراضات نیز پلیس با گاز ‌اشک‌آور و هلی‌کوپتر و ماشین‌های آب‌پاش و ضدشورش به تظاهرکنندگان حمله کرد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد.
این تظاهرات، یک روز پس از حضور ادوار فیلیپ نخست‌وزیر و ژرار کلمب وزیر کشور فرانسه در منطقه نتردام دلاند برگزار شد که در نهایت با خشونت پلیس مردم معترض متفرق و 51 نفر هم بازداشت شدند.
 بر اساس گزارش‌ها نیرو‌های ضدشورش به تظاهرکنندگان حمله می‌کردند و آنها نیز به پرتاب سنگ، ترقه، بطری و هر چه در اطراف‌شان می‌یافتند، به دفاع از خود می‌پرداختند.
برخی از تظاهر‌کنندگان نیز نرده‌های فلزی را از جا کنده و به سوی نیرو‌های امنیتی پرتاب می‌کردند. یک معترض در اثر استنشاق گاز ‌اشک‌آور مسموم شده و رسانه‌های فرانسوی حال وی را «نامساعد» اعلام کرده‌اند. گفتنی است فرانسه همواره مدعی بوده که «مهد دموکراسی» است!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi