شناسه خبر : 58734
دوشنبه 27 فروردين 1397 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کارگزاران خواستار عقب‌نشینی دفاعی و موشکی شد!

عضو کارگزاران خواب بود وقتی موشک‌های اروپا سر مردم ما فرود می‌آمد؟!
یک عضو غربگرای حزب کارگزاران، از موضع وکیل‌ مدافع غرب، خواستار عقب‌نشینی از حوزه توانمندی‌های دفاعی و موشکی شد.
احمد نقیب‌زاده چند هفته قبل در مصاحبه با «دیپلماسی ایرانی»، و درباره زمزمه‌های جدید در غرب برای تحریم ایران می‌گوید: زمانی که وزیر امور خارجه فرانسه از سفر به ایران دست خالی بازگشت، تقریبا می‌شد حدس زد که اروپایی‌ها چنین واکنشی را از خود نشان خواهند داد.
وی با بیان اینکه اروپا برخلاف آمریکا تمایلی به جنگ جدید در خاورمیانه ندارد، افزود: در سایه این نکته و نیز جلوگیری از لغو برجام در صورت خروج آمریکا این راهکار (بسته تحریمی) از جانب فرانسه، آلمان و انگلستان طرح شد. به نظرهم می‌رسد که اروپا برای تعدیل شرایط هم که شده در اعمال تحریم‌های خود ضد ایران جدی خواهد بود(!)
نقیب‌زاده در ادامه توصیه سیاست‌های خصمانه، و ضد ایرانی اروپا گفت: اروپا در فکر پایبندی همه طرف‌ها به برجام به هر قیمتی است. لذا اروپایی‌ها در موازات پیگیری حفظ توافق هسته‌ای، سعی دارند تا سایر عوامل برهم زننده این توافق به حاشیه برود. در نتیجه، هم دیدار با ترامپ و هم تحریم علیه ایران نوعی سوپاپ اطمینان برای حفظ برجام از جانب اروپا است. واقعیت اینجا است که تاکنون تهران در دیپلماسی موشکی خود قدری غیرشفاف عمل کرده و تاکنون برد نهایی موشکی خود را تعیین نکرده است. ما باید این واقعیت و کم‌کاری خود را بپذیریم. این کم‌کاری ما سبب نگرانی در میان اروپا و آمریکا شده و همین نگرانی به یک دغدغه جدی بدل شده است که احتمال افزایش و بدون توقف توان موشکی ایران در سال‌های آتی به جایی خواهد رسید که اروپا نیز در تیررس توان موشکی ایران قرار بگیرد.
وی ادامه می‌دهد بر پایه گزارش‌ها و آمار منتشر شده میزان عملیات حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های وابسته به ایران در سوریه و سایر کشورهای منطقه بعد از دریافت پول‌هایی که برجام آنها را آزاد کرده و در اختیار تهران گذاشته دو برابر شده است؛ لذا اروپا هم با رصد این گزارش‌ها و آمارها شاهد افزایش روز افزون نگرانی‌های خود از گسترش دامنه انتظارات ایران است.
وی همچنین گفت: ما حقیقتا در برخی از مواقع کوتاهی‌هایی را صورت دادیم و باید کارهایی را انجام می‌دادیم که نکردیم.
نقیب‌زاده  پیش از این هم خواستار عقب‌نشینی درحوزه موشکی و نفوذ منطقه‌ای و تدوین برجام‌های جدید شده بود. و این در حالی است که همان برجام هسته‌ای جز واگذاری انبوه امتیازات و دریافت مشتی وعده توخالی برای ما هیچ در‌بر نداشت. چنان که اخیرا عباس عراقچی معاون وزیر خارجه تأکید کرد انتظارات مردم از برجام برآورده نشد و طرف مقابل به تعهدات عمل نکرد.
از سوی دیگر رسمیت بخشیدن به اظهار نگرانی اروپا توسط عضو کارگزاران در حالی است که طی چند دهه اخیر، این کشورهای اروپایی (فرانسه و انگلیس و آلمان) بوده‌اند که به دشمنی علیه ملت ما (از جمله در جنگ تحمیلی) پرداخته و به رژیم متجاوز صدام کمک کردند و به تأمین موشک و هواپیمای جنگی و بمب شیمیایی برای رژیم بعث پرداختند.
گفتنی است این موضع‌گیری عضو کارگزاران مربوط به قبل از حمله موشکی آمریکا به سوریه است. قطعا اگر سوریه، یک چهارم قدرت موشکی ایران را داشت، آمریکایی‌ها جرئت حمله موشکی را به خود نمی‌دادند.
طبعا با ماجرای عبرت‌آموز اخیر، اهمیت برنامه موشکی بازدارنده برای همه اهل انصاف آشکار شده، مگر اینکه داستان خود را به خواب زدن باشد که آن موضوع دیگری است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi