شناسه خبر : 58748
سه شنبه 28 فروردين 1397 , 08:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همراهی اروپا با آمریکا برای تغییر برجام


خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید آمریکا و اروپا برای اصلاح (تغییر) موردی برجام توافق کرده‌اند.
به گزارش دویچه‌وله دیپلمات‌های آمریکایی از پیشرفت موردی مذاکرات «اصلاح» برجام با دیپلمات‌های اروپایی خبر می‌دهند. سران آلمان و فرانسه و بریتانیا برای متقاعدکردن رئیس‌جمهور آمریکا به حفظ برجام راهی واشنگتن خواهند شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات آمریکایی نوشته مذاکرات نمایندگان بریتانیا، فرانسه و آلمان برای «اصلاح» برجام پیشرفت‌هایی داشته است. دیپلمات‌های اروپایی از هفته گذشته مشغول مذاکره با وزارت خارجه آمریکا هستند تا راهی برای برطرف کردن «ایرادهای برجام»(!) پیدا کنند. این ایرادها از سوی دونالد ترامپ مطرح شده است.
رئیس‌جمهور آمریکا به طور مشخص 4 خواست دارد: محدود کردن برنامه موشکی ایران و مقابله با رفتار بی‌ثبات کننده ایران در منطقه که ارتباطی با برجام ندارند و دسترسی کامل بازرسان بین‌المللی به تمامی سایت‌های هسته‌ای و نظامی ایران و همچنین تغییربندی در برجام به نام «مقررات غروب خورشید» که به ایران اجازه می‌دهد پس از چند سال غنی‌سازی اورانیوم را بدون محدودیت از سر گیرد. دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی هفته گذشته در چهارمین دیدار خود برای گفت‌وگو در مورد این «خواست‌ها» به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌اند. دیپلمات‌های آمریکایی و دو مشاور خارج از مجموعه کارمندان دولت آمریکا به آسوشیتدپرس گفته‌اند که طرف‌های مذاکره‌کننده در مورد برنامه موشکی و بازرسی از تأسیسات ایران به توافق «نزدیک» شده‌اند. اما هنوز در مورد تغییر سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران اختلاف نظر وجود دارد.
مقابله با «رفتار بی‌ثبات کننده ایران» که به طور مشخص از نظر آمریکا شامل حمایت از رئیس‌جمهور سوریه، حمایت از شیعیان حزب‌الله لبنان و شیعیان حوثی یمن است در جلسه جداگانه‌ای مورد بررسی قرار گرفته اما به گفته دیپلمات‌های آمریکایی به نتیجه نرسیده است.
این گزارش می‌افزاید: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هفته آینده در دو سفر جداگانه برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا راهی واشنگتن خواهند شد. زمان سفر مکرون چهارم اردیبهشت و زمان سفر مرکل هفتم اردیبهشت اعلام شده است.
گفته می‌شود که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز به زودی به واشنگتن سفر خواهد داشت.
در همین حال سایت اشپیگل گزارش داد اتحادیه اروپا در حال مشورت برای گسترش فهرست تحریم‌ها علیه ایران به بهانه مداخله ایران است.
«اشپیگل» با استناد به اطلاعات به‌دست آمده از منابع آگاه خبر داده، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه (16 آوریل) در لوگزامبورگ در نظر دارند به پیشنهاد کمیته سیاسی و امنیتی شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کنند.
اشپیگل در گزارش خود نوشته اتحادیه اروپا با گنجاندن اسامی جدید به فهرست تحریم‌های ایران تلاش دارد تا از این طریق قدمی برای نجات برجام بردارد.(!)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi