شناسه خبر : 58760
سه شنبه 28 فروردين 1397 , 14:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کالای ایرانی، کالای فرهنگی و اندیشه ایرانی!

نخستین نشست خبری مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات قصرشیرین این مجموعه برگزار شد.

فاش نیوز- حمایت از تولیدات ایرانی، تنها کالای صنعتی نیست بلکه کالای فرهنگی و اندیشه فاخر نیز کالای ایرانی است.

 نخستین نشست خبری مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات قصرشیرین این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در این نشست خبری دکترعلی اصغر جعفری مدیرعامل باغ موزه، دوران دفاع مقدس را دوران بی بدیلی نامید که انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

  وی سپس با بیان اجمالی فعالیت های یک سال گذشته این مجموعه، خاطرنشان کرد: سال 97 سال پرکاری برای این مجموعه خواهد بود و با تدابیر صورت گرفته، تا سال 1404 در 10 استان کشور یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به وجود خواهد آمد تا از این ظرفیت ها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

 وی همچنین خبر داد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، در ایام دهه فجر، بخش های انقلاب اسلامی و نیز مقاومت کودک و زنان که در گذشته کمتر به آن توجه شده، راه اندازی خواهدشد.

 دکتر علی اصغر جعفری همچنین از برگزاری گفتمان بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بهمن ماه 97 خبر داد و در ادامه گفت:  این مجموعه در فعالیت های خود در حوزه بین الملل نیز شاهد آثار عینی مقاومت در عراق، سوریه و یمن است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنان که در طول شش ماهه گذشته حضور گردشگران خارجی 80 درصد افزایش داشته، در صدد هستیم در فصل تابستان برای پذیرش بیشتر بازدیدکنندگان و استقبال بالای آنان، موزه به صورت شبانه روزی فعالیت کند و در صورت استقبال مستمر، موزه در تمام ایام سال شبانه روزی شود.

ایشان متذکر شد: کتابخانه شهید سوداگر با 22000 عنوان کتاب و 55000 نسخه کتاب مرتبط با دفاع مقدس در خدمت پژوهشگران و علاقمندان حوزه دفاع مقدس می باشد.

جعفری ادامه داد: در سال گذشته 10 تفاهم نامه با موزه های خارجی با نگاه تقویت بخش مقاومت امضاء کرده ایم و قرار است در برخی از موزه های خارجی دپارتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ایجاد کنیم.

 مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس همچنین با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد: از آنجایی که سال 1397 سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، باید به این نکته توجه داشت که منظور از کالای ایرانی، صرفاً کالای صنعتی نیست بلکه کالای فرهنگی و اندیشه ای نیز کالای ایرانی است بنابراین حمایت از تولیدات و آثار فاخر ایرانی بایستی در زمره کالای ایرانی مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

وی در خاتمه افزود: در این راستا، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به عنوان متولی بخش تولید محصولات فکری و فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سعی در ارائه بهترین کالا با بیشترین مخاطب دارد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سال ١٣٩٧ سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفت حمایتی که می‌تواند اقتصاد تقریبا ورشکسته ما را زنده نگه دارد و زمینه‌ساز اشتغال شود اما این نام هم مانند خیلی چیزهای دیگر فعلا در قالب شعار و چند تبلیغ تلویزیونی خلاصه شده است

برای #باور_ملی باید #دغدغۀ_ملی ایجاد کرد و برای ایجاد دغدغۀ ملی باید #صادقانه با مـردم دربارۀ بحران‌ها گفتگو کرد زیرا مفهوم حمایت از کالای ایرانی و ضرورت آن برای مردم روشن است و به هیچ تفسیری نیاز ندارد اما چند سوال :

⭕️ آیا می‌توان مصرف‌ کنندگان را به استفاده از کالای ایرانی ترغیب کرد بدون آنکه تولید‌کنندگان کالایی با کیفیت و رقابت‌پذیر با نمونۀ خارجی را با قیمت مناسب تولید کنند ؟

⭕️ آیا می‌توان سرمایه‌گذاران را تشویق به حضور در بخش تولید کرد بدون اینکه به آنها اطمینان داد که امنیت سرمایه هاشان تضمین خواهد شد و به خاک سیاه نخواهد نشست ؟

⭕️ آیا می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد بدون آنکه بستر‌سازی فرهنگی مناسب در جامعه انجام شود و مصرف‌کنندگان به لزوم استفاده از کالاهای داخلی آگاه شوند ؟

⭕️ آیا میتوان وقتی مقامات از کالاهای خارجی استفاده میکنند از مردم انتظار داشت که آنها از تولید داخلی استفاده کنند ؟؟ آیا تسهیلات بانکی با شرایط خاص از تولیدکنندگان داخلی حمایتی خواهد کرد ؟

حمایت از کالای ایرانی با ساخت چند تیزر محقق نمیشود و اینکه فکر کنیم برای تبلیغ کالای ایرانی باید نمونۀ خارجی را بکوبیم راه به جایی نخواهد برد چون نمیشود بدون کار علمی و درست از مردم انتظار داشت از تولیدات داخلی حمایت کنند زیرا آنها هم کالای باکیفیت میخواهند !!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi