شناسه خبر : 58847
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1397 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران گیلان

فاش نیوز - هادی نقدی دبیر حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی استان گیلان با حضور در تحریریه پایگاه خبری رشت20 به گفتگو در خصوص مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در گیلان پرداخت.

 یکی از مشکلات اصلی خانواده‌های شهدا را درمان پدران و مادران صعب‌العلاج شهدا عنوان کرد و گفت: این عزیزان به دلیل کهولت سن دارای مشکلات و بیماری‌های فراوانی هستند و بیمه دی در پرداخت هزینه درمانی آنان همکاری لازم را ندارد.

 وی ادامه داد: عدم ارائه خدمات رفاهی اعم از انتقال به بیمارستان و ارائه داروهای تجویز شده توسط پزشکان، سرویس‌دهی منظم خدمات درمانی به والدین شهدا از دیگر مشکلات خانواده‌های شهدا در این زمینه است. جانبازانی در این میان هستند که تاکنون شناسایی نشده‌اند و در حقیقت مراجعه کمی به بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند که آنها از لحاظ امکانات قانونی جامع رسیدگی و  ارائه خدمات رفاهی و درمانی محروم مانده‌اند و بنیاد شهید می‌بایست در این خصوص اقدام جدی نماید.

 دبیر حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی استان گیلان اضافه کرد: بنیاد می‌بایست در اسرع وقت درخصوص جانبازانی که از درصد های مختلف طبق اولویت از امکانات مسکن، زمین و... استفاده نکرده‌اند، اقدام نمایند.


 وی همچنین با اشاره به اینکه سهام‌داران اصلی شرکت آیت ایثار جانبازان دارای 25 درصد به بالا هستند، گفت: چرا با گذشته همه این سال‌ها سود سهام به جانبازان پرداخت‌نشده است و می‌بایست مسئولین امر توضیح دهند که این مبالغ در کجا خرج شده است؟!

 نقدی با بیان اینکه کلینیک صابرین به نام خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و جانبازان و افراد تحت تکلف آنان تأسیس‌شده، گفت: این کلینیک در اختیار چه کسی یا چه کسانی است؟ سود حاصل از خدمات‌دهی به افرادی که غیر از جامعه هدف هستند در کجا صرف می‌شود؟! آیا به‌ جز این است که اکثر قسمت‌های این کلینیک به پزشکانی واگذار شده است که هیچ‌گونه قراردادی با بنیاد شهید ندارند؟ آیا به‌ جز این است که خانواده‌های هدف نیز می‌بایست هزینه سرویس‌های ارائه‌شده را پرداخت کنند؟ چرا بنیاد شهید از ارائه خدمات بهداشتی امتناع می‌کند؟

 وی تصریح کرد: مادران و پدران شهدا و حتی جانبازان نخاعی به دلیل بیماری و مشکلات مجروحیت نیازمند لوازم بهداشتی و دیگر ملزومات هستند اما متأسفانه بنیاد از ارائه این خدمات طفره رفته و آن را خارج از خدمات قانونی بنیاد اعلام می‌کنند. متأسفانه در این بین نیز رفتارهایی که با مراجعه‌کنندگان و همراهان جامعه هدف صورت می‌گیرد آنقدر زشت و زننده است که انگار ارائه خدمات جزئی از وظایف آنان نیست که این امر موجب نارضایتی خیل عظیمی از این خانواده‌ها را به دنبال دارد. موضوعی که باعث بدبینی به‌ نظام، روحیه ایثار و شهادت شده که آرزوی قلبی دشمنان قسم‌خورده این نظام است که به دنبال به وجود آوردن این هدف در بین خانواده‌ های محترم شهدا و ایثارگران هستند.

 نقدی در پایان اظهار داشت: بسیاری از جانبازان 70 درصد پس از گذشت 30 سال از جانبازی هنوز از داشتن مسکن محروم هستند و تاکنون هیچگونه وام یا مسکنی دریافت نکرده‌اند و به دلیل عدم وجود شرایط مالی مناسب مجبور به اجاره کردن مسکن‌هایی هستند که به‌هیچ‌عنوان با مشکلات جسمانی آنها سنخیت نداشته و حتی به علت معلولیت جسمی از پله‌های منزل نیز نمی‌توانند بالا بروند. این منازل عموماً از نظر امکانات رفاهی همچون سیستم گرمایشی، استحمام و... محروم هستند و گهگاه به دلیل همین شرایط و سرماخوردگی در ایام سرد سال هفته‌ها استحمام نکرده‌اند که این موضوع سبب بروز بیماری‌های دیگر نیز می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi