شناسه خبر : 58868
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1397 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توافق آمریکا و اروپا برای نقض و دستکاری در برجام


یک روزنامه آلمانی نوشت اروپایی‌ها با آمریکا برای تعریف دوباره برخی تبصره‌های برجام توافق کرده‌اند.
به گزارش دویچه وله، زوددویچه سایتونگ در آستانه سفر صدراعظم آلمان به واشنگتن نوشت: «آلمان، فرانسه و بریتانیا تا حد زیادی با آمریکا توافق دارند که باید به ایران در مورد وضع تحریم‌های جدید به دلیل برنامه موشکی مناقشه برانگیز این کشور و دخالت در بحران‌های منطقه خاورمیانه هشدار داد.»
روزنامه آلمانی از منابع خود در محافل دیپلماتیک نوشته که مذاکره کنندگان می‌خواهند اصل برجام که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود اساساً دست نخورده باقی بماند، اما برخی از تبصره‌های آن دوباره تعریف شود. از قرار معلوم آلمان، فرانسه و بریتانیا به توافقی کلی با آمریکا دست یافته‌اند که جزئیات آن هنوز قطعی نیست.
ایران مخالف هرگونه تغییر در توافق اتمی است و هشدار داده است که اگر آمریکا برجام را نقض کند، واکنش سختی به آن نشان خواهد داد. اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا لغو تحریم‌های ایران را 12 مه تمدید نکند، توافق اتمی با ایران را نقض کرده است.
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هفته جاری در دو سفر جداگانه به واشنگتن، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد برجام گفت‌وگو خواهند کرد.
«زوددویچه» می‌افزاید: توافق برنامه‌ریزی شده میان اروپا و آمریکا چهار قسمت دارد که در آن مهمترین «ایرادهای» مطرح شده توسط دونالد ترامپ مورد بازبینی قرار گرفتند: مهلت توافق اتمی، امکان کنترل تأسیسات ایران توسط بازرسان آژانس انرژی اتمی، برنامه موشکی ایران و دخالت ایران در بحران یمن، عراق، لبنان و سوریه. مهمترین نکته این توافق عدم دست‌یابی ایران به سلاح اتمی پس از پایان مهلت تعیین شده در برجام ذکر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi