شناسه خبر : 58874
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1397 , 08:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی خبری از بازنشستگی پیش از موعد همسران جانبازان!

ناصر جانباز 70 درصد - بازنشستگی پیش از موعد همسران جانبازان 70درصد باعنایت به ماده 24 قانون جامع و تبصره های مربوطه همسران جانبازان بالای 50 درصد با 5 سال سنوات ارفاقی می توانند با حقوق و مزایایی کامل بازنشسته شوند.

 این درحالی ست که در قانون برنامه ششم توسعه سنوات ارفاقی برای همسران و فرزندان شاهد 8سال تصویب و جهت اجرا ابلاغ شده است که این مورد درجهت حل متقاضیان که همسران شهدا و فرزندان محترم شاهد می باشد مناسب بوده ولی آنچه قابل بحث و پیگیری است این ست که چرا این قانون همسران جانبازان 70 درصد را شامل نشده است.

 در پیگیری موضوع با آقای سعیدی مسئول مربوطه در امور اداری و استخدامی صحبت شد و ایشان متذکر شدند این مورد را باید امور حقوقی بنیاد با تهیه دستورالعمل جهت تصویب به امور استخدامی پیشنهاد کند و از طرف دیگر آقای مجتهد عزیز هم ماده 16 را برای حل مشگک پیشنهاد دادند.

 با ملاحظه مطالب فوق آیا بهتر نیست بنیاد به صورت جامع دستورالعمل تهیه کند تا از دوباره کاری ها و مراجعات مکرر جانبازان به ادارات مختلف جلوگیری شود؟

 همسر اینجانب در آموزش و پرورش شاغلند و آموزش و پرورش منطقه یک تهران از وجود قانون بازنشستگی پیش از موعد و با سنوات ارفاقی اظهار بی اطلاعی می کند.

خواهشمندم در این مورد ما را راهنمایی کنید.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
همسر جانباز 70% طبق قانون مجاز است تا 2 ساعت کمتر کار کند که این قانون قابل اجرا و متعارف و بسیار مناسب است .
ولی سنوات ارفاقی برای همسران و فرزندان شهدا که دارای سلامت جسمی کافی هستند یک قانون نا متعارف و بسیار پر هزینه است .
این قانون فقط برای شخص جانباز مناسب است و هم اکنون اجرا می شود .
مفهوم سنوات ارفاقی یعنی انکه به ازای هر سال ارفاق ، سازمان مدیریت و دولت باید حقوق کل همان سالها + ضریب افزایش حقوق سالیانه + کسورات بیمه، را یک جا به حساب صندوق های بازنشستگی بریزند . هر سال حدود 40 میلیون تومان بار مالی داره .
نظر شما حکایت از نظرتنگی شما دارد نظام مدیون خون شهدا و فرزندان آنهاست حالا چندسال سنوات ارفاقی برای فرزندان شهدا که اکثرا مشکل روحی دارند برای شما تنگ نظرها چه مشکلی را ایجاد کرده
کاربر محترم با عنوان اتابک
وقتی قانون نا متعارف باشد به ضرر همه ایثارگران و بخصوص فرزندان عزیز شهداست مانع اصلی استخدام فرزندان شهدا همین قوانین و همین تفکر است .

سئوال : ایا نباید انصاف و عدالت بین ایثارگر شاغل دولتی با یک ایثارگر کارگر و یا حتی فاقد شغل باشد ؟

قوانین غیر کارشناسی باید لغو شود
من سال 88 بازنشته شدم . سال 96 جانبازی زیر 25 درصد گرفتم . از ابتدای سال 96 بحث ارتقاء تحصیلی به رزمندگان قانون شد متاسفانه ما بازنشسته ها که هم رزمندگی داریم وهم جانبازی از این امتیاز نتوانستیم استفاده کنیم . پیگیری کنید تا این امتیاز به ما داده شود.
سلام جناب آقای مجتهد عزیز
لطفا آیا سنوات ارفاقی شامل همسران جانباز 45 درصد میشود ممنون از پاسخ بفرمائید
اکثر ادارات و سازمانها نسبت به این موضوع سلیقه ای نگاه می کنند و اصلا در بند قانون و قوانین نیستند اگر موردی هم بود که احیانا به نفع اقوام و دوستان و آشنایان خودشان باشد فورا در هیات امنا و جلسات مختلف هر امری را قانونی و تصویب و سریع اجرا می کنند ولی متاسفانه به ایثارگران که می رسند پایشان چوبین است و هیچ اراده ای برای انجام کار حتی بر اساس نص صریح قانون نمی باشد. و ایثارگران بدنبال حق خویش در راهروها وادارات سرگردانند.
با سلام بنده پیشنهاد می کنم برای اجرای قوانین نوشته شده و اجرا نشده جانبازان در ادارات و وزارت خانه ها و ... به اقای رییس یا یکی از معاونیین انها و یا یکی از اعوان انصارشان 50درصد جانباز ی افتخاری عنایت شود تا حقوق قانونی سایر جانبازان در سایه این افراد شاید احقاق شود
اقای مجتهد عزیز زنان جانباز شاغل فراموش شدن این بند و تبصره سنوات ارفاقی را برای همه زنان جانباز ااجرایی کنید مگر کلا چند نفر هستن
چرا همسران شاهد در امروزش و پرورش. سنوات ارفاقی شامل حالشان نمی شود .من همسر شهید و جانباز 25, درصد هستم. لطفا راهنمایی کنید ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi