شناسه خبر : 58903
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 , 15:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانین ایثارگری از شعار تا عمل

نماینده مجلس شورای اسلامی بخل و تنگ نظری برخی از مسئولان را مانع بزرگی در تحقق قوانین ایثارگری عنوان کرد.

فاش نیوز -  نماینده مجلس شورای اسلامی بخل و تنگ نظری برخی از مسئولان را مانع بزرگی در تحقق قوانین ایثارگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر، بندر امام خمینی، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات و قوانین ایثارگری بدون پشتوانه اجرایی در کشور یادآور شد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن توجه و نگاه ویژه ای به جانبازان، خانواده های ایثارگران و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس دارند، اما محدودیت ها باعث شده که آنچه در گفتار و شعار وجود دارد با آنچه که درعمل باید باشد فاصله زیادی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در واقع جامعه ایثارگری در دوران دفاع مقدس متحمل زحمات زیادی شده است و فداکاری و جانفشانی های فراوانی داشته اگر چه آنها در ارتباط با خدای خود معامله کردند و توقع و انتظار زیادی ندارند اما ما باید رشادت هایشان را جبران کنیم و اخلاق و ارزش مداری ایجاب می کند که آنها ارزش ها غافل نشویم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطر نشان کرد: ما باید خانواده بزرگ ایثار را مورد توجه قرار دهیم و در جهت رفع دغدغه های آنها اقدام و اولویت های شان را مدنظر داشته باشیم.

گلمرادی با بیان این مطلب که ما قدردان زحمات ایثارگران هستیم و همه داشته های نظام متعلق به آنها است تاکید کرد: اگر این فداکاری، ایثارگری ها و خون دادن ها نبود شاید امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور و نظام اسلامی برقرار نبود.

رئیس کمیته انرژی مجلس دهم در مورد این سووال که چرا قوانین ایثارگری اجرا نمی شود گفت: شاید ما در سیاستگذاری ها و تدوین قوانین خوب عمل کردیم و برآیند آنها قابل قبول باشد اما در بحث اجرا و عمل باید بیشتر همت و تلاش کنیم و وقت بگذاریم.

نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در بهارستان متذکر شد: البته در مجلس دهم این توجهات پر رنگ تر شده است و امیدواریم در آینده شاهد شکوفایی بیشتری باشیم.

گلمرادی ادامه داد: توصیه من به دولتمردان و مسئولان اجرایی این است که در توجه به جامعه هدف، بخیل و تنگ نظر نباشند، چرا که ما باید نسل جوان و آینده را نسبت به این جایگاه خوشبین و مثبت اندیش کنیم و ارزش ها را برای آنها نشان دهیم.

 نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مسئولان باید توجه ویژه ای به ایثارگران داشته باشند و نیازهای رفاهی آنها را در حد توانایی خود برطرف کنند که  با چنین اقداماتی می توانیم برای نسل آینده فرهنگ سازی کنیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
با سلام جناب اقای گل مرادی نماینده محترم مجلس
علت عدم اجرای قوانین ایثارگری بخیل بودن مسئولین نیست، بلکه نا متعارف بودن قوانینی است که در مجلس به تصویب رسیده و قابلیت اجرایی ندارد .
قوانینی که تا کنون برای ایثارگران نوشته شده است اکثرا در حمایت از ایثارگران شاغل در دستگاههای دولتی و یا برای وابستگان به ایثارگران نوشته شده است و در حال اجراست .
ولی اکثریت جانبازان به بهانه زیر 25% بودن و رزمنده گان هشت سال دفاع مقدس ( شهدای زنده ) فاقد شغل دولتی کاملا و یا نسبتا نادیده گرفته شده و مظلوم مانده اند در اخرین مصوبات قانون بودجه نیز دیدم باز هم برای والدین شاغل در دستگاههای دولتی با میانگین سن 70 سال که اصلا موضویت ندارد ، 50 میلیاد تومان تصویب کردید ولی برای جانبازان زیر 25% طرح معسرین یک ریال هم تصویب نکردیده . ایا این عدالت است ؟!
چرا جانبازان زیر 25 درصد شاغل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی از خدمات قانون ماده 51 محرومند ؟ چرا این همه تبعیض ؟!

...

یکسال پیش نوشتم وضع میدان امام حسین ع خوب نیست .

حرفم را گوش کردند و رسیدگی کردند .

شد همان میدان امام حسین ع انقلابی و تمیز .

متشکریم .

...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi