شناسه خبر : 58906
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 , 15:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قابل توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

جانبازان زیر ۲۵ درصد، همچنان مظلوم و محروم!

جداسازی جانبازان و خط کشی بین دارندگان بالای ۲۵ درصد از کار افتادگی و پائین تر از آن، قوانین وآئین نامه های مذکور را با چالش های فراوانی مواجه نمود؛ چالش هایی که از همان ابتدا آغاز گردیده و کماکان نیز ادامه دارند.

جانباز زیر 25 درصد - متعاقب وقوع جنگ تحمیلی، قوانین و دستورالعمل هایی برای خدمت رسانی به ایثارگران دفاع مقدس در دست بررسی و تدوین قرار گرفت.

فارغ از تمامی نقاط ضعف و قوت، اما جداسازی جانبازان و خط کشی بین دارندگان بالای 25 درصد از کارافتادگی و پائین تر از آن، قوانین و آئین نامه های مذکور را با چالش های فراوانی مواجه نمود؛ چالش هایی که از همان ابتدا آغاز گردیده و کماکان نیز ادامه دارند.

 همواره این سوالات مطرح بوده و هست که این معیار از کجا آمد و اساسا" تفاوت میان جانباز 25 درصد -و مثلا" -  20 درصد چقدر است؟ فاصله بین امتیازات احصا شده برای جانبازان زیر 25 درصد با سایر جانبازان به حدی بوده که شاید بتوان سهم آنان را تقریبا" برابر عدد صفر به حساب آورد!

 علی رغم پیگیری ها و البته توفیقاتی مختصر، اما عبارت "بیست و پنج درصد و بالاتر" هنوز هم ترجیع بند اکثر قریب به اتفاق مواد قانونی حمایت از ایثارگران است. مواد قانونی مربوط به معیشت، مسکن، تسهیلات، فرصت های شغلی، سهمیه های استخدامی، سهمیه های ورود به دانشگاه ها و... همه و همه در ابتدا و یا انتهای خود عبارت "بالای 25 درصد" را به همراه داشته اند و اگر تغییری هم در متن قانون رخ داده، معمولا" در اجرا به بن بست هایی خورده است. این تبعیض های ناروا علاوه بر شخص جانباز گریبان گیر خانواده و فرزندان آنها هم شده و در غالب امتیازات اعطائی، همسر و فرزندان جانباز زیر 25 درصد کنار گذاشته شده اند!

 نمونه بارز این تبعیض ها، موضوع بحث برانگیز سهمیه ورودی دانشگاه هاست!
جانباز زیر 25 درصد که خود طعم تلخ محرومیت از این سهمیه را در سال های جوانی چشیده بود، اینک سایه سنگین تبعیض را بالای سر فرزندانش هم مشاهده می کند. نارضایتی ها در این باره رفته رفته به نهادهای اجرایی و قانون گذاری کشور کشیده شد و باعث گردید تا شماری از نمایندگان ایثارگر مجلس، اصلاح قوانین مربوطه را وجهه همت خود قرار دهند.

 اولین گام موفق در این زمینه تصویب ماده 70 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران بود که بعد از دو دهه بالاخره شخص جانباز زیر 25 درصد مشمول سهمیه ورود به دانشگاه شد. متعاقبا" و در لایحه احکام دائمی 95، قید"بالای 25 درصد" برای همسر و فرزندان جانبازان نیز توسط نمایندگان محترم مجلس حذف گردید و روزنه امیدی برای جامعه ایثارگران ذی ربط گشوده شد؛ اما علی رغم اینکه هیچگونه بار مالی نیز بر آن مترتب نبود متاسفانه مورد تایید شورای محترم نگهبان قرار نگرفت!

در واکنش به عقیم ماندن این مصوبه، رئیس محترم مجلس وعده داد که در قانون برنامه ششم  نسبت به احیای این حق مسلم اقدام گردد.
 پس از ماه ها انتطار بالاخره روز موعود فرا رسید و حذف عبارت "بالای 25 درصد " این بار در کمیسیون تلفیق مصوب شد اما در کمال حیرت، روز رای گیری و هنگام قرائت مصوبات این کمیسیون، این جمله عمدا قرائت نشد تا ایثارگران جامعه هدف کماکان در مسیر ناکامی و محرومیت از سهمیه باقی بمانند و در عوض خانواده و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد در سهمیه 5 درصدی و درکنار خانواده های رزمندگان قرار داده شدند.

 حیرت انگیز تر اینکه با تردستی انجام شده شخص جانبازان زیر 25 درصد نیز که به تازگی مشمول سهمیه شده بودند بار دیگر از سایر ایثارگران منفک و به سهمیه 5 درصدی احاله داده شدند! و به این ترتیب روز 26 دی سال 95 برای این خانواده های رنج دیده ومحرومیت کشیده به خاطره ای تلخ مبدل گردید.

 نتایج آزمون سال گذشته نشان داد که سهمیه 5 درصدی با توجه به جمعیت کثیری که درآن قرار گرفته اند تفاوت محسوسی با سهمیه آزاد ندشته و دردی از مشمولانش دوا نمی کند. بنابر این در اسفند 96 فراکسیون ایثارگران مجلس در راستای بهبود این وضعیت، طرحی دو فوریتی را پیشنهاد کرد که طی آن خانواده جانبازان زیر 25 درصد به سهمیه 25 درصدی منتقل شده و سهمیه 5 درصدی منحصرا به فرزندان و همسران رزمندگان اختصاص می یافت. نمایندگان با قید یک فوریت این طرح موافقت نموده و آن را برای بررسی به کمیسیون آموزش وتحقیقات ارجاع دادند.

 پس از چند جلسه بحث و بررسی در فروردین ماه سال جاری، علی رغم ارائه چندین پیشهاد توسط حامیان ادغام، متاسفانه کمیسیون آموزش با اصلاح ماده 70 مخالفت و بر اجرای همان سهمیه ناعادلانه و بحث برانگیز  پیشین تاکید نمود تا جانبازان زیر 25 درصد و خانواده هایشان کماکان مورد بی مهری و اجحاف قرار داشته باشند.

 اینک از نمایندگان محترم مجلس انتظار می رود تا دیر نشده  چاره ای اندیشیده و بدون توجه به اعمال نفوذها و کارشکنی ها، حقوق پایمال شده جانبازان همیشه محروم و همیشه مظلوم زیر 25 درصد را استیفا کنند تا برنقش بی بدیل و جایگاه رفیع  مرکز قانون گزاری کشور در احقاق حقوق حقه این قشر ایثارگر تاکیدی دوباره کرده باشند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
توی این چند سال بعد جنگ همیشه جانبازان زیر 25درصد بهشون ظلم شده آخه کسی نیست بگه مگه جانباز 24با 25درصد فرق داره که نميتونن از مزایا استفاده کنن ؟ امیدوارم نمایندگان یه فکری به این حال بد بکنن !
اونی که ۲۴ درصد زده شده چند درصد از حالت معمول بیشتر بوده دقیقاااا ۲۴ نبوده که
بعدشم اصلا که همینم بوده
چرا فقط ۲۴،۲۵ رو مقایسه میکنید؟؟
۲۴ رو با ۶۰ مقایسه کن
با ۴۰ با ۷۰
با خانواده شهید
با فرزند اسیر و ازاده
واقعا همه چیز اینها یکی بوده و هست؟؟؟
نمیشه یه ۵ درصد رو با اونا مقایسه کرد واقعا
این مطالب بالا خلاف اون چیزیه که در واقع کمیسیون بهش رای منفی داد.چرا سطحی نگاه می کنید و اصل خبر را پیگیری نمی کنید .اصلا بحث زیر 25 درصدها نبود.بحث این بود که با ترفندی دوباره این بحث باز کنن تا کف سهمیه را به 85 درصد نمره نفر آخر سهمیه آزاد برسونن.این طرح که پشتش شاکی اصلی سهمیه ایثارگران یعنی وزارت بهداشت بود مورد مخالفت کمیسیون باهوش آموزش قرار گرفت.اکه این طرح مرموزانه تصویب میشد عملا از سهمیه فقط توهین های اجتماعش باقی می موند چون اصلا کسی قبول نمی شد.این طرح خدا را شکر در کمیسیون رای نیاورد ولی قرار تو صحن به رای گذاشته بشه .به امید خدا تونجا هم رای نمیاره.ما خانواده ایثارگرا باید بجای بازی خوردن از یه سری افراد اتحاد داشته باشیم
بر اساس خبرهایی که از مجلس به گوش میرسه هدف از طرح سهمیه ها ی زیر 25 درصد ترفندی بود تا کف نمره رابه 85 درصد نمره نفر آخر سهمیه برسونن.آقا ما جانبازای زیر 25 درصد همین قوانین فعلی قبول داریم شما را به خدا دو ماه به کنکور از این دلسوزی های خاله.... برای ما نکنید.با این حدنصاب نه ما قبول میشیم نه بالای 25 درصدی ها.چی فرض کردید ایثارگران را؟خدا را خوش نمیاد به اسم حمایت از ما حق ما را پایمال کنید
از این عزیزی که این مقاله را نوشته و خیلی هم غمبار نوشته میخوام یکبار مصاحبه سخنگوی کمیسیون آموزش در دهم اردیبهشت 97 بخونه تا بفهمه چه طرح بدی داره تو مجلس تصویب میشه. کدوم حمایتی برادر من .عملا دارن با یه پوسته زیبا طرحی تصویب می کنن که سهمیه ها بی اثر بشه. درسته باید به همه رسیدگی بشه اما عدالت هم باید رعایت بشه اون جانباز شیمیایی پنجاه درصد با جانبازه 5 درصد مشکلاتش خیلی فرق داره.اصل سهمیه هم برای همین بوده تا کسی که مشکل بیشتری داره خدمات متناسب تری بگیره.هرچند اگه این طرح جدید تصویب بشه بود و نبود سهمیه فرقی نداره.
خدا را شکر که کمیسیون رای نداد.اصلا به تیترهای خوش آب و رنگ توجه نکنید .دارن به اسم سهمیه زیر 25 درصد اصل ماجرا را حذف می کنن. ما ایثارگران راضی نیستیم به اسم دادن سهمیه به زیر 25 درصدی ها کف نمره قبولی بشه 90 درصد نمره نفر آخر. ما دیگه اینقدر هم کم هوش نیستیم که با این ترفند بچگانه رنگ بشیم
ددان درصد به مجروحان جنگ نحمیلی کار اشتباهی بود. مگر نه اینکه هر فردی که به جبهه رفته ، ابثارگر کرده است؟
در این 30 سال بعد از جنگ هنوز کاری شایسته و در شان و منزلت رزمندگان اسلام اتفاق نیافتاده ! بنده که امیدی به شکم سیرهای به اصطلاح "مسئول" ندارم / فقط آرزوی توفیق الهی و سلامتی برای همه همرزمان عزیزم دارم.
به خدا قسم من راضیم که به جانبازان عزیز زیر ۲۵ و رزمندگان خدمات رسانی بکن,اگه هم نکردن لااقل حداقلشو انجام بدن.اما خداوکیلی این انصاف نیست که برفرض من که فرزند جانباز ۷۰هستم سختی هایی که من کشیدم با بقیه یکسان باشه,اینم در نظر بگیرید خواهشن
طبق اولویت چهار گانه جانبازان زیر 25در اولویت سوم قرار میگیرن و باید 85درصد آخرین نفر بگیرن درحالی که جانبازانی مثل پدر شما در اولویت اول هستن و 70درصد اخرين نفر میگیرن و این قطعا به نفع شماست
ایا این عدالت است که خود جانباز زیر 25% با دهها اسیب محروم از حداقل حقوق و امتیازات باشد ولی فرزند یک جانباز 25% شامل همه این حق ها باشد ؟
شما هم این را درنظر بگیرد
جانباز زیر25% نه حقوق دارد و نه معاف از شهریه دانشگاه است
جانباز زیر25% به دلیل بی انصافی کمیسیون ها زیر25% تعیین درصد شده
جانباز زیر25% چون خودش حق و حقوق ندارد، الان همسر و فرزندشان خانواده را می چرخانند
سختی سما با سختی ما فقط متفاوت است ولی هر دو سخت است
الان در زاهدان جانباز 15% هست که بنا بوده و به دلیل مشکل کمر از کار افتاده شده ولی بنیاد هیچ حقوقی بهش نمی دهد . فرزندش پیاده به مدرسه می رود انهم تا 5کلیومتر
خداوند می فرماید اگر با تقوا باشید ، قدرت فرقان می دهد تا بتوانید حق و باطل را از هم تشخیص بدهید .
برای همه رای دهنده های منفی به کامنت های کاملا به حق ، از خداوند طلب تقوا دارم
مبنای قضاوت خدا عدل است برای کسانی که جانبازان شیمیایی و قطع نخاع را رزمنده و جانباز 5 درصدی یکسان از نظر مشکلات زندگی می بینند از خدا طلب تقوا می کنم
این هم در نظر بگیرد که خیلی از درصدهای بالای 25% صوری است ، مثلا فرزند شهید بدون انکه یک روز جبهه رفته باشد، جانباز 50% حساب می شود !
ولی رزمنده ای که هشت سال جبهه بوده هنوز حتی جانباز حساب نمی شود .
ایا این عدالت است .
فرزندان ما مقصر نیستند ، بلکه قانون گذاران بی انصاف هستند که مقصرند
واقعا باعث تاسفه که عده ای از افراد نا دلسوز با ایثارگری که از جان خود مایه گذاشته و در راه حفظ دین و میهن جان فشانی کرده این گونه رفتار بکنند.
از شورای محترم نگهبان انتظار نمیرفت که در برابر حمایت هایی کا از این قشر مظلوم باید انجام شود مخالفت کند.
اگر امروز این مرز 25 که خیلی دقیق جانبازی که حالش چند برابر بدتره رو از سایر جانبازان جدا می کرد تا خدمات رسانی ایی متناسب با حالشون بهشون بکنه به نا حق وظالمانه شکسته شود فردا روز رزمنده ها میان میگن فرق ما با جانباز 2 درصد یا 5 درصد چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینها دیگه الان دارن راست میگن چون 2 درصد و 5 درصد رو خیلی راحت دادن حتی به خیلی ها صوری دادن اگر امروز این مرز حقانی شکسته شود فردا روز قطعا رزمنده ها هم به عنوان ایثارگر شامل سهمیه ی برابر با جانبازان میشن اصلا شک نکنید و یا حتی اگر این مرز 25 شکسته شود در سهمیه کنکور بچه هایی که از نظر کلی حتی از بچه های منطقه ی عملکرد بهتری دارند از نظر من میان با بچه هایی که توی سختی های فراوان هستند ای بی عدالتی خالص هست که به کنار دیگه اصلا سهمیه تاثیر نداردتا دیروز با 80 هزار میشد قبول شد از اون روز به بعدش با 25 هزار بدون سهمیه هم با 10 هزار اینقدر خوردن حق اینها ارزشمند هست ؟؟؟؟؟ اگر این مرز 25 که قشنگ تفکیک کرده جانبازانی که چند برابر مشکلات دارند رو از جانبازان دیگه شکسته شود فردا روز رزمنده ها هم میگن ما چی راست هم میگن حقانیت نابود شد چرا به اون ها هم نرسه همین الانشم دارن میگن ما را هم ادغام کنید مطمئن باشید اگر مرز 25 را ظالمانه در خصوص سهمیه بشکند کمتر از یه سال نشده رزمنده ها هم ادغام میشن و شما زیر 25 ها اومدین فقط ظلم کردین و بازیچه یه عده مقامات شدین که میخواستن سهمیه رو نابود کنند به خاطر حسادت ما حسادت به چی؟؟؟؟ به بدبختی هاشون حادت کنید. به پرپر شدن بچه هاشون توی این خونه ها حسادت کنید این کار ها فقط ظلم و حسادته و بازیچه بودنه چیز دیگه ای نیست
از اینکه تاریخ نخوانده اید و قدر دان رزمندگان کشور نیستی
جای بسی تاسف است
وای براشاعه دهنده های فرهنگ ایثار که جوان ایرانی اینگونه به رزمنده هشت سال دفاع مقدس نگاه می کند !
اگر شما راضی هستی که با هر بهانه ای به اسم های مختلفش مثل ادغام و تراز 85 و ... کاری کنند که بالای 25 ها از سی درصد سهمیه ی ایثارگران کمتر از 5 درصد سهمیه بهشون برسه در رشته های تاپ تجربی براتون متاسفم یک دقیقه فکر کنید و وضعیت خودتونو با اون ها مقایسه کنید یک روز بلند شید برید بخش های جانبازان بیمارستان ها
همه این ناله ها واسه سهمیه کنکور؟؟
چرا از وضعیت مسکن و درمان و ... حرف زده نمیشه؟
یعنی همه مشکلات حل شده فقط مونده دانشگاه رفتن بچه هاشون؟؟؟

اصلا حرف بقیه به کنار
خودتون فک کنید چطور یه جانباز ۵ درصد با یه جانباز ۴۰ درصد میتونن یه شرایط داشته باشن؟
چطور بچه هاشون تو یه شرایط مساوی میتونن قرار گرفته باشن؟؟؟
چه برسه به درصد های بالاتر
انصاف و عدالت هم خوبه
همون طرح دو فوریتی ادغام شون رو توی مجلس اقای محمدی نماینده مجلس که به عنوان موفق نطق کرد میاد میگه 97 درد جانبازای ما زیر 25 درصد هستند و 3 درصد بالای 25 درصد هستند ( درستش اینه 60 درصد زیر 25 هستند و 40 درصد بالای 25 هستند ) اگر امار نمی دونند چرا امار می دهند؟ ان هم 97 و 3 این امار را از کجا اورده برای چی گفته ؟ هر کاری میکنن درست یا نا درست تا به خواسته ی ظالمانه شون برسن.
با تشکر از نویسنده این مطلب
یک بار برای همیشه باید کلمه 25% از کل قوانین تبعیض امیز حذف گردد و همه جانبازان متناسب با امتیاز ایثارگریشان یعنی مجموعه حضور در جبهه و جانبازی و.... شامل حمایت قرار گیرند .
به امید رفع همه تبعیض ها و اجرای عدل و عدالت
جالب اینجاست که بعضيا ميان میگن جانبازان زیر25 رو نبايد با بالای 25يکي بگیرن چون اونا مشکل دارن و ... ! این چه عدالتيه که تا الان جانبازان 25درصد و جانباز 80درصد و شهید از یه سهمیه یکسان استفاده میکردن مشکلی نداشت بعد حالا که میخوان سهمیه به جانبازان زیر 25داده بشه میشه ناعدالتی !!! امیدوارم بعد این همه سال که در حق جانبازان زیر 25ظلم شده حداقل امسال با تصویب و اجرا شدن طرح استفاده جانبازان زیر 25موافقت بشه .
من قسم میخورم اگر مرز حقانی 25 شکسته شود و زیر 25 ها با بالای 25 ها در سهمی کنکور ادغام شوند سهمیه دیگه اصلا مثل سابق نیست به هیچ وجه و اینکه همین الانشم رئیس کانال فرزندان شاهد بسیار دنبال این هست که فرزند فرزند شهید ( نوه ی شهید ) در کنکور سهمیه داشته باشد ( میگه فرزند شهید برابر با جانباز 50 درصده به نوه های شهید باید سهمیه بدن ) مطمئن باشید اون ها هم بعد سهمیه میگیرن اصلا اگر قرار باشه ادغامی صورت بگیره به هر شکلی نوه ی شهید از نظر من بیشتر حقشه که سهمیه دار بشه علت هم دارم 70 درصد شهدای ما مجرد بودن که شهید شدن و سی درصد متاهل بودن و از این سی درصد 190 هزار تا فرزند شهید دختر و پسر باقی مونده ( تعداد کل جانبازای بالای 25 هم 235 هزار تا هست ) اینا یه جورایی از سهمیه ی شهید کم استفاده کردن خیلی بیشتر از زیر 25 ها اون موقع ادعا میتونن بکنن که ما هم باید سهمیه کنکور به بچه هامون بدن هرکسی فردا روز میگه سهمیه من کووو به این راه ظالمانه ایی که در پیش گرفتین خاتمه بدین
1- هرگز به راحتی قسم نخورید
2- روزی این بی عدالتی برطرف خواهد شد
3- فرزندان همه ایثارگران باید عادلانه با هم رقابت کنند تا با علم و دانش در دانشگاه حضور پیدا کنند
4- زیر25% ها فقط و فقط به دنبال انصاف هستند
باسلام‌ان‌ عزیزانی‌ که‌ برای جانبازان‌ زیر۲۵زحمتو تلاش‌ وایثارمیکنند از خداوند سلامتی‌ و تندرستی‌ خاهانم‌ مخصوصن‌‌ اعضای‌ فاشنیوز وایثرگران‌ مجلس‌ اجرکم‌عندالله‌ معذرت‌ سوادم‌کم است
من اون اقایی رو کهقانون مصوب کمیسیون رو درست نخونده تا جانبازان با هم باشند رو حلال نمیکنم و اون دنیا منتظرش هستم.



ادمین چاپ کن
اتفاقا من هر روز براشون دعا میکنم و خیلی هم مرد خوب و با خدا و با ایمانی هستند و در حق ما پدری کردند ایشالا خدا اجر زیادی بهشون در دنیا و اخرت بده.
همین امسال 3500 تا از جانبازان زیر 25 را توی کمیسیون های پزشکی بالای 25 کردن چون عوارض جنگ درشون شدت گرفته بوده خب هرکی حالش بده و بفرماید برود کمیسیون درصد بگیره یه عده که تمام راه کار های درصد گرفتن رو بلد بودن و نتونستن با تلاش بسیار درصد بیشتر بگیرند میان این ماجرا های ظالمانه رو توی مجلس تشکیل میدن.
به نظر من با هم باید تفاوت داشته باشند
چون مشکلات شان هم باهم متفاوت است

یکی باباش 5درصد جانبازی داره
یکی باباش. یه دست یه پا نداره و جانباز اعصاب روان
اینا باهم یکی هستند ایا؟
اون ادم با ۲۵ درصد مساویه ولی با ۲۰ مساوی نیست؟
شما که دنبال عدالتی این مشکل نداره؟
به نظر میرسه که بهتر است مرزبندی بین جانبارزان بر اساس عدد نباشد مثلا دو گروه جانبازان ناتوان و جانبازان کم توان باشه بهتره.
چه فرق میکنه دوباره همین ماجراست

...

این بچه های جبهه چقدر زیاد دشمن دارند .

شماره نظرات را بشمارید .

واسه اینه که فرهنگ ایثار و شهادت تعطیل شد .

و فرهنگ دلار رایج شد .

...
با کم و زیادش کاری ندارم ولی باید دولت و مجلس به جانبازان زیر 25 درصد و خانواده هایشان خدمت رسانی کنند چون هر موقع که برای کاری به بنیاد مراجعه میکنی میگویند ( چون زیر 25 درصدی کاری برایت نمیکنیم )
حرف بسیار درست و بجایی زدید . امیدوارم هرچه سریع تر نسبت به احقای حق جانبازان زیر25 درصد اقدام بشه
ممنون از شما
یکی حرف دلمون رو زد
با این دیوارکشی بیش از این بین جانبازا اختلاف نندازید
هدف همه ی اونا از رفتن به جبهه یکی بوده
البته من بعید میدونم کاری کنن
خودخواه نباشیم
خداوکیلی تبعیض در این مورد آزار دهنده اس...بنده به عنوان جانبازی با ده درصداز کارافتادگی....هروقت سر.و کارم به بنیاد میافته...از در و دیوارش چیزی جز تبعیض برام نمیباره...کاش اصلا همین درصد رو هم نمیگرفتیم تا شاهد این تفاوتها نمیبودم
با سلام به همه ایثارگران و مسئولین ایثارگران ارتش با انکه نزدیگترین فامیلم در بنیاد بود وفقط به خودش کار کرد.
جانباز زیر25% یعنی همان جانباز 70%، منتهی آسیب دیده از ناحیه مغز و اعصاب و یا شیمایی با درد و رنجی مضاعف از نادیده گرفته شدن از سوی کمیسیون ها، به دلیل زیاد بودن تعداد!
در ایام جنگ زیاد بودن تعداد رزمندگان یک موهبت الهی بود ولی الان زیاد بودن همان دلیر مردان اسیب دیده جنگ را دولت دوست ندارد !
و چه سخت است در ایام جنگ وسختی دست به دامان بهترین جوانان کشور شدن و درایام صلح و دوستی انها را تقسیم بندی کردن و در فقر به فراموشی سپردن .
رزمنده ها گاهی با حضور هشت سال حضور در جبهه دریغ از یک دفترچه ، بیمه فقط به علت زیاد بودن تعداد !
ازاده ها با 25ماه اسارت شامل رافت اسلامی نمایندگان و 25% جانبازی تشویقی؟! چون تعداد کم بود !
ایا این عدالت بود که نماینده ها ایثارگران را براساس تعداد طبقه بندی کنند ؟
ایا فکر نمی کنید تا بحال چقدر بین ایثارگران تفرقه ایجاد کرده اید ؟
همه رزمندگان در جبهه ها با هم همدل بودند و همدیگر را یاری می دادند ولی الان می دانید چه کرده اید ؟
اندکی تفکر
سلام ازتمامی همرزمان عزیزی که ازخیل وقت پیش دراین سایت خوب که پشتیبان سرسخت فجرافرینان سوخته وبدون قپه وستاره بردوششان است .تقاضادارم دوستان واشنایان خودرا به این سایت دلسوز وحمامی کهنه سربازان امام خمینی ره دعوت نمایند تا ازقوانینین رزمندگان وجانبازان و حقوق حقه خودکه30سال استکه نادیده گرفته شده اگاه باشد وبایاری وپشتیبانی ازاین سایت دلسوز احقاق حق سی ساله خودرابکنند تا زحمتکشان این سایت صدای درگلوسوخته وپرازباروت شمارابه گوش بعضی بعضی ازمسولین که نصبت به این شیرمردان بی تفاوت هستندرابرساند .........تا ان شاالله دراینده نه چندان دوربه بارنشستن زحمات این سایت را شاهدباشیم تا بعداز30سال چشم انتظاری دردورنج دربستربیماری انهم اعصاب وروان وشیمایی و......کام همه این شهدای زنده8سال جنگ نابرابرشیرین باشد امین یارب العالمین رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ بدون دفترچه درمانی .......مشکانی
خداوكيلي اگر انصاف بخرج بديم حد نصاب رو مخصوصا در رشته هاي پزشكي بايد ببرن بالا حداقل ٨٠ درصد نفر آخر مناطق آزاد بشه ، آقا اين دانشجوياني كه با رتبه هاي ٧٠٠٠٠ و٨٠٠٠٠ كشوري دارن رشته پزشكي ميخونن نميتونن واحدها رو پاس كنن يا تغير رشته ميدن يا انصراف ميدن ، هرچي هم ايثار گران دانشگاه كمك ميكنه فايد ه اي نداره بخدا جامعه آسيبش رو ميبينه حتي اگه واحد ها رو هم بزور پاس كنن ، من دانشجوي سهميه ايثار گران هستم وباهاشون ارتباط دارم خيلي ها حقشون نيست اونوقت فرصت سوزي ميشه سهميه ها با تغيير رشته ويا انصراف اينها از بين ميره
اميد وارم اين مطلب كه از سر دلسوزي نوشتم به گوش مسيولين برسه وحد نصاب ها رو حداقل در رشته هاي پزشكي لا اقل به ٨٠ درصد برسونن من نقل و قول نميكنم خودم كاملا در جريان نزديك هستم ودوستان بسياري دارم كه با اين مشگل روبرو هستن
با سلام خدمت دوستان درکل اصلا بایدکنکورحذف میشدنا براساس میزان هوش وتوانمندی افراددانشجوبرای دانشگاه انتخاب شودما با جانباز50و70درصدبه بالا کاری نداریم دوستان برن استفاده کنن صحبت این است یک فرزندجانباز25درصدبا20درصدیا 15درصدچه تفاوتی دارد؟ما اینجا افرادی داریم که همزمان فرزندجانباززیر25ورزمنده نوه شهیدبرادریا خواهرشهیدهستندهیج امتیازی ندارندوهمچنین درسال های گذشته طرحی مبنی براین که شخص موردنظرسابقه جبهه وجانبازی به عدد25درصدبرسه ازمزایای 25ا س تفاده کنه وازاین دست طرح ها که متاسفانه درمجلس ردشدولی ازاون طرف فردموردنظربه خاطرصرف25یا 30درصدجانبازی ازتمامی امکانات استفاده میکنن اگرقرارطرحی تصویب بشه یا کلا جانباز25درصدبایدحذف بسه یا اگه قرارایشون ازاین امنیازات استفاده کنه افراددیگرنیزبایداستفاده کنن دربحث سهمیه نیزبه این صورت است وگرنه ما با50فرزندشهیدجانباز70و....کاری نداریم
امثال شما هیچ سهمیه ایی ندارین و ایثارگر نیستید و در گروه های تلگرامی به اسم جانبازان زیر 25 تلاش میکنین و جو سازی میکنین و سیاه نمایی میکنین و شایعه پراکنی میکنین و دروغ پردازی میکنین و ... تا سهمیه ی ایثارگران را به کلی نابود کنید ...
سلام
جانباز جانبازه. بیست و پنج و زیر بیست وپنج معنی نداره. تا کی جانبازان زیر بیست وپنج از همه چیز محروم باشند. دست مریزاد به این کشور اسلامی
این درصدهای جانبازی بیشترشون به حق نیست. حدا شاهده که اگه این جانبازان مظلوم در زمان جنگ پیگیر درصد بودن بیشترشون بالای بیست وپنج بودن. تنها گناهشون اینه که دیر اقدام کردن.
تنها کاری که الان می شه براشون کرد ادغام سهمیه است
دقیقا این حرف درسته زمانی درصدها را با بیل میدادند اما حالا به یکی مثل من که سی سال بعد از زخمی شدنم با هزار دردسر تونستم ثابت کنم و با داشتن یک ترکش در پا و نزدیک عصب سیاتیک که واقعا زندگی منو مختل کرده ۵ درصد دادند و کمیسیون مجدد هم هیچ فایده ای نداشت. واقعا شرم بر مسئولین بنیاد، شرم بر نمایندگان مجلس ما شرم بر دولتها که یکی پس از دیگری می آیند و میروند بدون اینکه دردی از امثال ما را دوا کنند شرم.....
جوابمو بده.سهیمه ۵ درصدی همه میدونن عملا بی تاثیر بود چرا که جمعیت زیاد بود و ظرفیت بسیار محدود و مازاد هم از سال ۹۴ که حداقل تراز برا ۲۵ از ۸۰ اومد ۷۰ برا رشته های بدرد بخور صفر شد تقریبا.خب منی که والله پدرم جانباز اعصاب روان و نقص عضو و ناتوان از کار و صعب العلاج و ۲۰ درصد هست چه فرقی با ۲۵ درصد دارم خدا میدونه چندین برابر ۲۵ سختی کشیدم.یعنی چی این مرزی که کاملا خلاف عدالت بوده چرا که واقعا این درصد دادنا اصلا معلوم نیس چجور داده شدن
سلام
جواب تونو میدم :
مطلب زیر از شما در قسمت نظرات سایت ( خبر...) :
من حمزه علیپور ۲۳ سالمه٬پدر من جانباز ‌مملکته ولی متاسفانه جانبازیشو ندادن با وجود اینکه بارها اقدام کردیم ولی بدلیل وضع بد مالی جانبازیشونو ندادن.پدرم موجیه طوریکه نمیتونه سرشو ثابت نگه داره و همش سرش میلرزه و پرده گوش راستشونم پاره شده و کر شدن و چنتا ترکشم خورده به پشتشون٬بدلیل خوردن خمپاره به نزدیکیشون٬تا حالا سه عمل رو پدرم انجام شده که الان بهترن خداروشکر.ناشکر نیستم ولی من از بچگی با فقر بزرگ شدم چون پدرم زیاد توانایی کار نداشتو مادرمم که خانه دار و منم که اولین فرزند٬با وجود تنگدستی و کمبود امکانات من همیشه شاگرد ممتاز مدرسه بودم و عاشق زندگی بودم و واقعا مهر خدا تو دلم بود و وجود خدارو احساس میکردم و با وجود مشکلات زیاد همیشه شاد بودم تا اینکه سال ۸۷ المپیاد جهانی ریاضی قبول شدم ولی به دلایلی نتونستم اقدام کنم و دنبالش نرفتم اونموقع من سال اول دبیرستان بودم یکسال گذشت پدر من یه مغازه الکتریکی کوچیک داشت که اجاره ای بود و بدلیل خراب شدن وضع بازار نتونستیم ماهیانه اجارشو بدیم و خلاصه من دوم دبیرستان بودم که پدرم دیگه کاملا بیکار شد و بدلیل ناتوانی جسمی از قسمت نخاع و سر نتونست دیگه کار کنه و اونموقع بود که ضربه روحی خوردم و سال بعد باید کارگری ساختمان میکردم یعنی سوم دبیرستان.من مجبور به کار کردن شدم ولی وضع درسم که عالی بود داشت بهم میخورد چون درطول روز فشار کار زیاد بود و شبا دستام از درد میلرزیدن و واقعا نمیتونستم بخونم تا اینه وضع همینجور گذشت و از درسام فاصله گرفتم و سال سوم دیگه شاگرد ممتاز نبودم یکسال بعد سال چهارم تجربی بودم یعنی سال ۹۱ و وضع درسم بدتر شده بود از یه طرف درس و از یه طرف اجبار کار و من بهم ریخته بودم تا اینکه سال اول کنکور تربیت دبیری مجاز به انتخاب رشته شدم ولی بنابه وضع مالی نتونستم دنبال دانشگاه برم و کار کردم چون خونوادم کسیو نداشت٬منو یه پدر جانباز که مملکتم اونو زمین زده بود و یه ابجی و یه داداش کوچولو و یه مادر خانه دار.بد شکست خورده بودم و واقعا وضع روحیم داغون بود تا اینکه بدلیل فشار کار مهره کمرم ضربه دید و اونموقع بود که بدبختیای زندگیم شروع شد از خدا هم فاصله گرفتم احساس میکنم اونم نگاهشو ازم گرفته و دستمو نمیگیره.من زمین خوردم و دلیل زمین خوردنمم فقط ناعدالتی و جاه طلبی بعضی ادما بوده من از ملتم گله دارم چرا استعدادمو کشت چرا نذاشتن منم مث بقیه زندگی کنمو خوش باشم چرا بعضیا هرچقد که پولدارتر میشن طمعشون بیشتر میشه چه گناهی کردم که پدرم بیست درصد جانبازی داره ها چه گناهی اره ظلم اینه چه خوبه گاهی باهم بگیم مرگ بر ظلم و ناعدالتی اگه ادم عادلی هستی و به من که ناامیدم کردن حق میدی اینو بگو(مرگ بر ظلم). ( پایان مطلب تون )
1- نوشتی تربیت دبیری قبول شدی به خاطر وضع مالی بدتون نرفتی میگم چرا دروغ گفتی ببین تربیت معلم از خیلی سال های قبل هر کسی قبول میشد از همون اول بهش حقوق میدن و استخدام میشه و حقوقی هم که میدن فکر کنم سال 94 حداقل ماهی 600 تومن می دادن و همچنین پولی هم برای دانشگاه نمیگیرن و تمام امکانات رو هم مجانی در اختیارتون میذارند پول چی لازم بوده که نرفتی؟ شما گفتی من کارگری رو ادامه دادم و نرفتم شما با سنی که داشتی اون زمان هر جا بری کارگری کنی من فکر نکنم از ماهی 600 تومن بیشتر بهتون بدن الان پس این حرفتون درست نبود و من خودم حتی یه دبیر داشتم که ایشون میگفتن به تنهایی خواهر و برادر هاشون رو بزرگ کردن توی یتیمی ایشون میگفتن که تهران حقوق قبول شدن نرفتن چون خرج تحصیل رو نداشتن عوضش رفتن تربیت دبیر مشهد خوندن و خرج خواهر و برادرشون رو از اون پولی که دانشگاه میداد تهیه کردن ایشون چون پول نداشتن رفتن تربیت دبیر خوندن بعد شما چون پول نداشتین رفتین کارگری رو ادامه دادین اصلا با عقل جور در نمیاد.
دوم من روزی نیم ساعت کامنت های اون گروه های تلگرامی سهمیه تون رو میخونم شما که خودت هم جزء ادمین هاشون هستید و بار ها ازتون پرسیدن که شما که سنتون بالاست و افسر هم که هستین ( خودتون بار ها بهشون گفتین که من دانشگاه افسری درس خوندم و افسرم و کنکوری نیستم ) و کنکور ندارین پس اینجا چی کار میکنید و چرا اینقدر دنبال سهمیه این همش بهشون گفتین که من کنکوری نیستم و دنبال اینم که این ظلم تموم بشود و عدالت بر قرار بشود و خودم افسرم و دانشگاه افسری درس خوندم و به سهمیه نیاز ندارم خب شما که گفتی به خاطر فشار کار زیاد مهره ی کمرتون اسیب دیده و بعدش بدبختی هاتون چند برابر شده ( فکر کنم با گفتن این که بدبختی هاتون با اون اسیب چند برابر شده میخواستین عمق اسیب رو برسونید ) خب دانشگاه افسری وقتی شما مهره ی کمرت اسیب ببینه هیچوقت شما رو نمیگیره و ردتون میکنه کلا و اگر اون اسیب مهره ی کمر رو هم بخواهید مداوا کنید هم جراحی لازم داره که باز هم بخیه میخوره و ... باز شما رو نمیگیره اینقدر سفت و سخت چک میکنن که کوچکترین اسیب داشته باشی قبلا داشته بودی ردت میکنن حتی برای یک بخیه هم ممکنه کسی رو نگیرن خب این حرفتون هم که ... اما اون قضیه ی دکتر متخصص قلبی که ( باز هم توی همون گروه های سهمیه گفتین متخصص قلب بودن در شهرستان تون ) رفتین و داروی اشتباه دادن بهتون و چهار روز در حد مرگ افتادین توی بیمارستان خب خوبه داری میگی متخصص قلب تخصص قلب و جراحی مغز و اعصاب رو حتی خیلی از رتبه برتر های ازمون دستیاری نمیرن بخونن چون طول دوره ی تحصیل بالاست و درس ها بسیار سخت هستند و جراتش را ندارن خیلی ها و دیر به درامد میرسند و ... اون دکتر سهمیه ای شما 14 سال اون دوران سخت تحصیل رو گذرونده و متخصص های قلب جزء با سواد ترین دکتر های متخصص هستند بعد اومدن به شما داروی اشتباه دادن که چهار روز در حد مرگ بیافتین توی بیمارستان خب این حرفتون هم درست نیست مورد بعدی باز توی همون گروه های سهمیه به کرات گفتین که این سهمیه به ضررمون هست و ... چرا پس مشاوران برتر کنکور میگن به نفعتونه و از منطقه سه بهتره براتون ؟؟ خب این حرفتون هم که ... شما من فکر کنم هدفتون فقط اینه که سهمیه رو نابود کنند و شما خوشحال بشید و به نظرم پدرتون هم جانباز نیستند انگار و شما سهمیه ازاد هستید این کار ها درست نیست ادامه ندین لطفا. ایا دروغ دلیل محکمی برای ظلم کردن است؟
چجور الان که شهید با ۲۵ برابره عدالت هست ولی اگر با منی که پدرم والله جانباز اعصاب روان و موجی و نقص عضو وناتوان از کار و صعب العلاج هست اگر برابر شه عدالت نیست!؟ اینو توضیح بدین خواهشا منطقی و به دور از تعصب و منافع شخصی
یه سوال دیگه هم همچنان باقیه چرا هر کسی اینجا یا توی اون گروه های تلگرامی تون میگه فرزند جانباز 20 درصد هستم ؟؟!! در حالی که 336 هزار جانباز زیر 25 درصد صد درصد حداقل 45 درصدشون شون زیر 10 درصد هستند.
اینک از نمایندگان محترم مجلس انتظار می رود تا دیر نشده چاره ای اندیشیده و بدون توجه به اعمال نفوذها و کارشکنی ها، حقوق پایمال شده جانبازان همیشه محروم و همیشه مظلوم زیر 25 درصد را استیفا کنند تا برنقش بی بدیل و جایگاه رفیع مرکز قانون گزاری کشور در احقاق حقوق حقه این قشر ایثارگر تاکیدی دوباره کرده باشند.
با رتبه های بالاتر یعنی ترازهای خیلی پایین کنکوری پزشک شدن شایسته فرزندان جانبازان بالای 25 درصد نیست
سلام فقط این و می خوام بگم سال گذشته با این سهمیه پنج درصدی بچه های ما رو موش ازمایش گاهی کردن و با اینده یه عده جوان بازی کردن ،وجدانا ای نمایندگان و دست اندر کاران انصافه با خانواده ایثارگران و خانواده ها شون اینگونه بازی کنید ،و مشاورهای بنیاد شهید با اون مشاوره های الکی شون بچه های ما رو گمراه کنند ،این حق الناسی است به گردن همه اون هایی که مانع از ادغام این سهمیه شدن ،فرزند من دچار سرخوردگی و افسردگی شده
باسلام
متاسفانه بعداز گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی کماکان مشکلات همه جانبازان انباشته شده و مخصوصا جانبازانی که زیر25 درصد هستند حتی بنیاد جانبازان کوچترین مسئله که فقط یک کارت ایثارگیری میباشد از ما دریغ کرده وقتی دادن کارت شناسایی ایثارگری زیر 25 درصد اینقدر به بنیاد جانبازان سنگینی میکند ایا انتظاری میتوانیم داشته باشیم؟ وقتی کسری خدمت ایثارگران و جانبازان زیر25 درصد بلاتکلیف است وقتی به سهمیه دانشگاه و استخدامی ایثارگران زیر25 درصد اهمیتی داده نمیشود گفتن این کلمات چه فایده ای دارد
متاسفانه تمام قوانین بنیاد هیچ فایده ای به زیر 25 درصد نداشته و ندارد سایت بنیاد جانبازان نگاه کنید ببینید فقط بالای 25 فعال است متاسفم به ریاست محترم بنیاد شهید واقعا متاسفم
اگر کلمه معسر را به معنای ندار است پس چرا دولت حداقل حقوق مصوب برنامه ششم و سال 96و97 را اجرا نمیکند و چرا مانند کمیته امداد یارا نه ما را زیاد نمیکند
فرزندان ایثارگر 5 درصد این بندی رو که به اسم حمایت از شما نوشتن هدفشون فقط حذف سهمیه ایثارگران هست که به ضرر هر دو گروهه و به نفع اونایی که سهمیه ندارن...خداروشکر تصویب نشد اون موقع اسمن سهمیه داشتیم درحالی که از سهمیه همه مناطق بدتره...
خداوند شاهد و ناظر بر تمام بی عدالتی های رزمندگان و جانبازان جنگ تحمیلی هست چرا جانبازی که سالها درد و رنج اعصاب و روان و نقص عضوهای که جبهه را متحمل مشود و خانوادهای انان ولی چون در عملیات در بیمارستان های صحرایی درمان موقت میشد و بخاطر تعصب و غیرتش در خواست برگشت به خط مقدم میداد و با ان همه زخمهای شدید خود را به دوستان همرزمش میرساند و به فکر پرونده و صورت سانحه نبود واگر پرونده های موجودش در پاتکهای دشمن از بین میرفت و حالا که سالها از جنگ میگذره و تمام نقص عضوها و اعصاب و روان زیر بار هزینه در مان کمرش خمیده شده و توان کار کردن را ندارد وقتی برای جانبازی مراجعه میکند اول صورت سانحه و سوابق درمان را مطالبه میکنند ولی به نقایص و اعصاب و روان هیچ توجه ای ندارند مگر پزشکی ندارند که بخاطر خدا مشگلات این عزیزان را برسی کند و زخمهایی که بربدن این دلاوران بجا مانده را در نظر بگیرد و درصد بدهند اما چون صورت سانحه و پروندها یا امحا شده یا در پاتکهای دشمن جامانده را ملاک میدانند وبه نظر شما رزمنده ای که 21 ماه مدام در خط مقدم و در عملیات های مختلف و زیر پاتکهای دشمن تا دندان مسلح حضور داشته چطور میتواند سالم مانده باشدو حالا ملاک صورت سانحه هست ایا شما که نمیدانید جبهه و جنگ چیه چرا دردو رنج این عزیزان را نادیده میگیرید کسی که جانش را در راه وطن گذاشته تا شما درس بخوانید و خانوادهای شما امنیت داشته باشند زیر پا میگذارید و تمام دردورنجش را فراموش کرده اید اگر کمی انصاف داشته باشید نباید حق این عزیزان را نادیده بگیرید درصددادن یا ندادن چاره کار نیست کمی از درد و رنج انهارا کم کنید برایمان ارزش قائل شوید .خداوند قاضی و ناضر برتمام اعمال ما خدارا فراموش نکنید
دوستان و همسنگران دلاور ..... چرا از یکدیگر انتقاد میکنید ؟ مشکلات همه ایثارگران را باید دولت و مجلس و بنیاد شهید حل و فصل کند .
چرا نميگوييد فرق يک جانباز 5درصد که 50 ماه جبهه دارد با يک فرد عادي که نرفت جبهه و مشغول پول جمع کردن بود چي هست ؟

بله تفاوت ها زيادند اما جانبازان زير 25 هم خيلي مشکل دارند که دولت بايد رسيدگي کند .

پس فرق ها و تفاوت ها را بين ايثارگران نبينيد بين همه مردم و کلي نگاه کنيد ...جانباز موجي 10 درصد با يک نابينا 70 درصد و قطع اعضا خيلي تفاوت دارند

بخدا قسم 5 درصد موجي يعني 100 درصد معلوليت ....
هيچکس از جانبازان زير 25 درصد بيکار حرف نمي زند .....

جانبازاني که سي سال مورد بي مهري قرار گرفته اند . حتي مجلسيان هم کور شده اند و اين جانبازان را نمي بينند . اگر شاغل بودند حداقلي تسهيلات شامل انها ميشد اما نه حقوق دارند نه حق ماموريت نه کسر حق بيمه نه کسر ساعت کاري نه وامي ....

از مديران دلسوز خصوصا خبرنگار محترم فاش نيوز تمنا دارم تحقيقي بفرمايند و يک گزارشي منتشر کنند تا پس از سي سال لااقل بفکر بيافتند ....

بطور مثال جانبازي 20درصد با 50 ماه جبهه که هيچ شغل راست و درستي ندارد و دست فروشي ميکنند تا بحال چه قانوني برايش تصويب شده ...

ايا در اين سي سال يک قانون در مجلس براي اين قشر که تعدادشان هم کم نيست تصويب شده .؟
باسلام ٬مسؤلین محترم بنده در عملیات والفجر۵ ازناحیه اعصاب وروان صدمه دیدام ومدت ۳۴ساله دچار این مشکلات روحی روانی شدم ومدت ۱۲سال است به علت همین موج گرفتگی که باعث ناراحتی هایم شده از شغل خودم که بسیار هم پر درآمد هم بود وهست دست کشیدم چونکه قادر به کارکردن نیستم طبق نظریه روانپزشک های فوق تخصص اکنون برای امسال بنده هم کاری کنید که روز قیامت گرفتار نشوید ماایثارگران مگه چقدر عمر خواهیم کرد !فقط وفقط خدارا فراموش نکنید چون همه ی ما ایثارگران بخاطر رضای خداوند منان دربرابر دشمن سینه سپر کردیم والآن هم گرفتار دارو درمانیم وسلام من الله التوفیق

ما به ادارات مربوطه مرا۴جعه کردیم ، میگن تصویبنامه هیات وزیران گفته : از محل سر جمع اعتبارات ، بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته پرداخت شود ، که ما از این محل برای پرداخت هزینه های ضروری مانند حقوق هم مشکل داریم.--- از طرف دیگر معمولا این گونه تصمیمات باید از ابتدای سال و هنگام ابلاغ قانون بودجه اجرایی شوند نه حالا که وسط سال است و سازمان برنامه و بودجه یک ریالی به اعتبارات دستگاهها اضافه نمی کند---- همچنین گفتند ابتدای امسال بودجه بیمه تکمیلی تا پایان سال را در اختیار بنیاد شهید قرار داده اند ولی خود بنیاد وسط راه ، بیمه دی برخی را قطع می کنه و متاسفانه انگیزه اذیت و آزار ایثارگران و ناراضی تراشی در این برهه حساس چیست؟ معلوم نیست؟ !!!
من فعلا نه بچه دانشگاهی دارم نه خودم دیگه سن و سلم به این حدفا میخوره، اما در جواب اون کسانی که مینویسند امتیازات جانباز ۵ درصد با اونهایی که درصد های بالا دارند باید تفاوتی باشه، با اونکه شیمیایی شده باید متفاوت باشه...و...و امثالهم، میگم که در سالیان گذشته مگه برای جانبازان زیر ۲۵ درصد چکار کردند؟ چه امتیازی به اونها یا خانواده هاشون داده شد؟ جز یک دفترچه خدمات درمانی با حداقل پشتیبانی مگه کار دیگه ای هم انجام شده؟ بله من هم قبول دارم که بین امثال من با جانبازانی که دچار شداید سختی هستند تفاوت هست اما تفاوت امتیازات داده شده از زمین تا آسمان هست.
انواع وامهای بی بهره، واگذاری زمین، تامین وام خرید یا ساخت مسکن، بلیط های نیم بها هواپیما و قطار، دادن مجوز طرح طرافیک، سهمیه حج، مستمری ماهیانه، سهمیه دانشگاه، اولویت در همه جا و همه چیز، و..و..و موارد دیگری که خودتون بهتر خبر دارید چون از اونها کاملا استفاده کردید.
با این توصیف با همان اعداد و اعشاری که به حقیقتش اعتقاد دارید بگید از صد در صد این همه امکانات و امتیازات چند درصدش شامل ما زیر ۲۵ درصدی ها شده چند و درصدش را شما استفاده کردید؟ از قدیم گفتن شکم سیر از گرسنه خبر نداره، سواره از پیاده.
زمانی که همه ما به عنوان یک رزمنده پا در جبهه های جنگ گذاشتیم، چشم داشتی از کسی یا جایی نداشتیم اما فکر این را هم نمیکردیم که روزگاری فداکاری هایمان با اعداد سنجیده و ایثار گری هایمان با درصد و اعشار محاسبه شود و این واقعا جای تاسف و تاثر دارد که چرا واقعا به چه دلیل این همه تبعیض؟
چرادولت به خود جانبازانی که زیربیست وپنج درصد هست چیزی نمیده وشامل سهمیه ای نمبشه ولی فرزند یا زن جانباز بیست وپنج درصد ازهمه امکانات استفاده میکنه این کجاش عدالته من که خودم جانباز بیست درصد هستم سهمیه ندارم ولی زن وبچه جانباز بیست وپنج درصد سهمیه براش مشخص میکنند یا همسر شهیدی که حتی یک روز باشهید زندگی نکرده وماهانه حقوق بالای دومیلیون میگیره وباکسی دیگه ازدواج کرده اما من جانباز هیچ گونه حق وحقوقی ندارم بی عدالتی تا کی خدا لعنت کنه مسئواینی که بین خانواده شهدا وجانبازان فرق میزاره
لعنت بر کسانی که حق جانبازان زیر 25 درصد را پایمال می کنند
جنگ تمام شد همه تشویق کنندگان شهادت سعادت به فکرلگسوس وبنز شدند درد رابرای همسایه حالا درس بزرگ جانبازان شد که برای کسب درصد هرکاری بکنند
هیچ کشوری برای جانبازان درصد تعیین نمیکنه.
جالب اینجاس ک ایران هشت سال جنگید جانبازان بالای ۲۵ درصد کمتر از ۲۵ درصد هست.
هیچ کشوری برای جانباز درصد تعیین نمیکنه.
هشت سال ایران جنگید جانبازان بالا ۲۵ درصد کمتر هست.
پس کجاس اسلام؟؟؟؟
۲۸ماه جبهه دارم ۵ساله قراروام مسکن بدند ولی چونکه هیچ پارتی وکسی نداشتم نداند هزاروسیله باید بیاری من هم هیچی نداشتم ندادن اکرحقی باشه من ومنها واگذار میگنیم به خدا
منکه درموردجانبازان عدالتی ندیدم واکرزمان پیامبر هم اینطوربود دیکرگلاییه نیست واقعا حق این جانبازان که زیر۲۵ درصد اسمشان گوزاشتن میخورن روز به روز هم کردنشان اره نمی بوره کجاست عدالت کجاست اسلام کجاست دین
ضرب المثلی هست بزبان عربی (اسمت تو لیست برداشت و درو کننده ها هست ولی داست شکسته) بهترین عنوان که برای خودم برگزیدم(جانباز تاریخ مصرف گذشته)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi