شناسه خبر : 58914
یکشنبه 09 ارديبهشت 1397 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزارت خارجه دیر فهمید!


سخنگوی وزارت خارجه گفت، آمریکا التزامی به تعهدات بین‌المللی خود ندارد.
به گزارش جماران، بهرام قاسمی به سیاست و رویکرد رئیس‌جمهوری آمریکا در سالهای اخیر و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین‌المللی خود اشاره کرد و یادآور شد: تجربه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران بویژه تجربه اخیر در موضوع برجام نشان می‌دهد دولت آمریکا، بازیگری قابل اعتماد نیست و التزامی به تعهدات بین‌المللی خود ندارد و در نتیجه، از صلاحیت لازم برای مشارکت در تعیین معادلات و ترتیبات بین کشورها برخوردار نیست؛ این موضوع در سال‌های اخیر و در دولت ترامپ نسبت به گذشته، تشدید شده است.
سخنان سخنگوی وزارت خارجه در حالی است که در اوج بحث‌های مربوط به عدم اخذ ضمانت محکم از آمریکا بر سر برجام و سابقه بدعهدی آن، برخی مقامات ارشد وزارت خارجه (آقایان ظریف و عراقچی و...) و آقایان روحانی و هاشمی اصرار داشتند بر اینکه آمریکا نمی‌تواند به تعهدات خود در توافق عمل نکند، چرا که برای حیثیت و اعتبار آمریکا بد می‌شود! حتی آقای عراقچی گفته بود «امضای جان کری پای توافق تضمین است»!
یادآور می‌شود طی ماه‌های اخیر آقایان ظریف و روحانی نیز بارها تأکید کرده‌اند آمریکا قابل اعتماد نبود و به تعهدات خود پایبندی نشان نداد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi