شناسه خبر : 58948
یکشنبه 30 ارديبهشت 1397 , 09:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی بنیاد شهید کیست؟!

گناهی که متوجه بنیاد است داشتن نوعی تعارف با مسئولین اجرایی کشور است که آن هم وقتی دیدارهای رو در رو با اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام شود مسببین اصلی عدم اجرای مواد قانونی حمایتی ایثارگران مشخص و معرفی خواهند شد.

سیدمرتضی توسلیان فر - تازه ترین رویداد منفی در ارتباط با حوزه ایثارگران در چند روز اخیر را می توان به وجود آوردن بحث های جدید درخصوص سهمیه ایثارگران در کنکور دانشگاه ها و مراکز عالی کشور از سوی برخی افراد قلمداد کرد. در اینجا این سووال پیش می آید که چرا مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند بسیاری از نهادها و تشکل های دیگر نباید دارای سخنگوی مشخص و تعیین شده ای باشد تا بصورت منظم و حداقل ماهانه نشست هایی را با اصحاب رسانه برگزار نماید و پاسخگوی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران و تنویر افکار عمومی ایثارگران باشد.

در حال حاضر بسیاری از تشکل ها، سازمان ها و نهادها سخنگو دارند، حتی فراکسیون های مجلس شورای اسلامی نیز دارای سخنگو می باشند، امری که تاکنون در بنیاد شهید و امور ایثارگران مانند بسیاری موارد، مغفول مانده و محقق نشده است.

لذا شایسته است رسانه های حوزه ایثارگران به عنوان مطالبه جدی، این موضوع را در دستور کار قرار دهند و درخواست تشکیل نشست های منظم برای پاسخگویی به خواست های اقشار ایثارگر و تبیین عملکرد بنیاد شهید و همچنین سایر سازمان ها و نهادها و وزارتخانه ها در حوزه ایثارگران از بنیاد شهید و امور ایثارگران نمایند. برگزاری نشست های منظم با رسانه های ارتباط جمعی اولاً این امتیاز را برای بنیاد در پی خواهد داشت که هم گزارشی از عملکرد و فعالیت های خود برای تنویر افکار عمومی منتشر سازد و ثانیاً قادر خواهد بود به نحوی دستگاه های مسئول را که در حوزه ایثارگران بی توجهی می کنند و قصور می ورزند را معرفی نماید. زیرا به نظر نگارنده مشکل اساسی ایثارگران در عدم اجرای قوانین، کم کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست، بلکه کم کاری سازمان ها و نهادهای مجری قانون است.

در این بین گناهی که متوجه بنیاد است داشتن نوعی تعارف با مسئولین اجرایی کشور است که آن هم وقتی دیدارهای رو در رو با اصحاب رسانه و خبرنگاران انجام شود، مسببین اصلی عدم اجرای مواد قانونی حمایتی ایثارگران مشخص و معرفی خواهند شد. فراموش نکنیم سی سال از پایان جنگ تحمیلی گذشت و بعد از کلی ماجراهای عجیب و غریب و حاضر نشدن ریاست جمهوری محترم وقت برای ابلاغ قانون جامع حمایت از ایثارگران(؟!) نهایتاً ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در سال 1391 این قانون را راسا ً ابلاغ نمود. این در حالی است که علی رغم نص صریح قانون، به راحتی خوردن یک لیوان آب، مواد قانونی این لایحه توسط مجریان امر و افراد معلوم الحال و برخی مسئولین جنگ ندیده و از جبهه بی خبر، زیر پا گذاشته می شود.

آیا بعد از سی سال هنگام آن نرسیده است که مخالفین و تضییع کنندگان حقوق مسلم ایثارگران معرفی و حتی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند؟ چرا باید با جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس رفتارهای اینچنینی در تمامی حوزه ها از ماده 38 و ماده 39 گرفته تا همین سهمیه کنکور ایثارگران صورت گیرد؟

و بالاخره پاسخگو کیست؟

یادمان نرود حضرت امام فرمودند: "نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم مسائل روزمره زندگی به فراموشی سپرده شوند... "

آری سی سال هم از پایان جنگ تحمیلی گذشت و متاسفانه بسیاری از ایثارگران عزیز، دیگر در بین ما نیستند. بسم الله ببینیم از این پس چه می کنند این صاحبان قدرت و منصب ...

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
غیب گفتی ؟
دکتر علی شریعتی در خاطرات خود نوشته است؛

به دوستی گفتم: چرا ديگر خروس‌تان نميخواند؟!

گفت: همسايه‌ها شاكی بودند كه صبح‌ها ما را از خواب خوش بيدار می‌كند، ما هم سرش را بُريديم.

آنجا بود كه فهميدم هر كس مردم را بيدار كند سرش را خواهند بُريد.

در دنیایی كه همه از مرغ تعريف می‌كنند نامی ازخروس نيست، زيرا همه به‌فكر سير شدن هستند، نه بفكر بيدار شدن...!

موافقم ... بنیاد شهید باید شفاف و پاسخگو باشد و در جلسات مطبوعاتی پاسخگوی خبرنگاران باشد و مجریان امر و نهادهای ذیربط به چالش کشیده شوند ...
آخه شما چقدر ساده اید ! بنیاد وقتی خدمات دهی نداره و عقیمه سخنگو میخواید چیکار .
و هنوز هم کما فی السابق بعد از چهل سال از گذشت انقلاب مقدس شهیدان و جانبازان ..
آیا هنگام آن نرسیده است که مخالفین و تضییع کنندگان حقوق مسلم ایثارگران که قطعا آدمیانی بی وجدان و ضد قران و اهل بیت رسول الله(ص) هستند معرفی و حتی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند؟؟؟

و چرا باید با جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که با اخلاص ، از انقلاب محرومان و حیثیت ایران و ناموس و شرافت ایرانی جانانه دفاع کردند و بسیاری از آنها در خون مطهر خویش دست و پا زده و به لقاالله پیوستند باید مورد بی توجهی محض و گاها" ظلم هم قرار بگیرند..
مثلا":
رفتارهای اینچنینی در تمامی حوزه ها از ماده 38 و ماده 39 گرفته تا همین سهمیه کنکور ایثارگران یا پرداخت حقوق سیصدهزارتومانی!! به جانبازی که از کارافتاده و مجروح است و امثالهم صورت بگیرد؟

واقعا شرمنده و متاسفیم...

سرباز آمریکایی و عربستانی و همه کشورها از وزیران آن کشورها بیشتر خدمات درمانی و رفاهی دریافتمی نمایند..

اما ما با این بنیاد عریض و طویل و واحد ایثارگران با دهها کارمند با حقوق میلیونی در سپاه پاسداران و ارتش و.. اندر خم یک کوچه ایم!!

و بالاخره پاسخگو کیست؟

هرگز یادمان نرود:
حضرت امام فرمودند: "نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم مسائل روزمره زندگی به فراموشی سپرده شوند... "

زیرا فرایند آن فراموشی اقتدار و عزت و شرافت ایران بزرگ است.

آری سی سال هم از پایان جنگ تحمیلی گذشت و متاسفانه بسیاری از ایثارگران عزیز، دیگر در بین ما نیستند...(سلام خداوند بر آنان)...
بسم الله،، ببینیم از این پس چه می کنند این صاحبان قدرت و منصب و ثروت عظیم ملت ایران عزیز.........


سلام بر شهدا
درود بر جانبازان
سلام بر عدالت
درود بر عدالت طلبان



یا رسول الله ادرکنی.
سلام.درودخداهمچنین بشمابزرگوارکه حق مطلب راروشن وواضع گفتید.تشکرهم ازفاش نیوز.

با سپاس از شما همسر گرامی شهید علی اکبر عابدی
خداوند بر درجات شهید گرانقدر علی اکبر عابدی و همه شهیدان و جانبازان و ایثارگران بیفزاید(اللهم صل علی محمد و آل محمد)

.. 40 چهل سال پیش در ایامی که نخستین دولت انقلاب فعالیت خود را به نام دولت موقت و به سکان‌داری مهندس بازرگان آغاز کرد انتقاد به آنها این بود که مطالبات انقلابیون را درک نمی‌کنند اما امروز پرسش اصلی اینجاست که خواسته‌های انقلابیون ۵٧ چه بود و حالا پس از گذشت چهار دهه چند درصد از آن شعارها و مطالبات مردم محقق شده و جمهوری اسلامی تا چه اندازه به وعده‌های خود عمل کرده است ، برای پاسخ به این سوال و برای آنکه اختلاف نظری پیش نیاید بهتر است به متن قانون اساسی مراجعه کنیم تا ببینیم آن تعابیری که لباس قانون پوشیده‌اند و در حقیقت مبنای تأسیس جمهوری اسلامی بوده‌اند بیشتر ناظر به چه مواردی است ...

#سلام_خداوند_بر_شهیدان
به دليل اينكه در بنياد همه لال هستند و كسي توان سخن و دفاع از حقوق ايثارگران را ندارد قرار است به زودي بنياد يك طوطي سخنگو براي اين كار استخدام كنه البته اگر منابع كافي براي جذب اين طوطي نداشت يك طوطي عادي را استخدام و با اموزش او را سخنگو كند. به همين منظور و براي اجراي اين پرو‍‍‍‍ژه عظيم و تامين منابع مالي آن بانك دي ، صرافي دي ،‌بيمه دي ،‌سازمان اقتصادي كوثر و همه شركتهاي تابعه و سازمان املاك دست در دست يكديگر و با رعايت صرفه جويي اقدام خواهند كرد. اين خبر خوشايند سبب اميدواري ايثارگران خواهد شد كه بنياد داراي يك سخنگو شود. البته فكر بد نكنيد گرچه اين پروزه ها براي ايثارگران آب ندارد ولي براي خيلي ها نان دارد.
قانون برنامه ششم می گویدباید حداقل حقوق کارمندی به جانبازان معسر پرداخت شود ولی کسی به فقر وفلاکت مجاهدان را ه خدا توجه نمیکند و فراموش میکنیم پایان زندگی همه مرگ است و بعد از مرگ تازه از خواب بیدار می شویم اما زمان گذشته است
سلام بر جانباز با عزت وطن
برای انتخاب نام از واژه های مثبت استفاده کنید هرچند با واقعیت جور نباشد .
هر کلمه همتای خود را در کائنات فراخوان می زند و همان در زندگی ها جاری می شود .
باورکنید
شما اطمینان داری، بنیاد فقط سخنگو ندارد ؟
ترک فعل برای بنیاد هم جرم است ! ! ؟ = ومستوجب تعقیب کیفری است برابر قانون ایثارگران برنامه ششم در صورت احراز جانبازی رزمندگان در ساز مان مربوطه ( ارتش –سپاه پاسداران- ناجا-بسیج و... = بنیاد موظف است حد اقل 5 درصد جانبازی به آنها بدهد این ما نع افزایش درصد بیشتر نیست ودر صورت معاینه ونواقص بیشتر درصدآنها افزایش خواهد داشت لیکن بنیاد از عدم نظارت مجلس بر قوانین مصوب ایثارگران و بی اطلاعی جانبازان که به کجا شکایت کنند واحقاق حق نمایند سوء استفاده می کند به نظر می رسد (( جرمی که بنیاد انجام داده جرم ترک فعل است )) به علت عدم ایفای وظیفه بنیاد به اجرا کردن قانون بعد از یک سال و نیم وعدم تنظیم آئین نامه اجرائی این قانون باید به دیوان عدالت اداری از بنیاد شهید شکایت کرد ( چون جرم هم فعل است= هم ترک فعل ) بنیاد از لحاظ ترک فعل مستوجب تعقیب کیفری است چون قانون پس از تصویب در مجلس ومجمع تشخیص مصلحت نظام وابلاغ رئیس مجلس در رسانه های گروهی دراوایل سال 96 (بعد از استنکاف رئیس جمهور از ابلاغ) از اول سال 96 قابل اجرا است از طرفی با اعلام آقای دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که رئیس جمهور دستور اجرای برنامه ششم ایثارگران را داده اند ولی در عمل این طور نیست و حتی با دستور العمل مانع پذیرش جانبازان در استانها شده اند ( لذا فردی که قانون را اجرا نمی کند مجرم است نه متخلف ) واین موضوع را باید کلیه جانبازان که جانبازی آنها درسازمان خودشان احراز شده ودرصد گرفته اند و بنیاد شهید فاقد درصد اعلام کرده وبا این عمل موجب محرومیت از مزایای اجتماعی اختصاص یافته به ایثارگران شده اند می توانند مستند به قانون ایثارگران برنامه ششم به صورت انفرادی به دیوان عدالت اداری=و کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کنند ورئیس کمیسیون پزشکی و معاون حقوقی بنیاد ورئیس بنیاد شهید کل کشور را به دادگاه احضار و احقاق حق نمایند
یاد اقای بهمن معتمدی نیا بخیر ،
بنیاد هیچ چیز ندارد این موضوع سخنگو داشتن در مرحله آخر است .
مطمئن باشید اگر بنیاد عملکردی داشت که بتواند از خود دفاع نماید و گزارش کار ارائه نماید خود رئیس بنیاد به عنوان سخنگو بدون فوت وقت این کار را انجام میداد .
پس داشتن یا نداشتن سخنگو برای بنیاد چندان تاثیری برای بهبود وضعیت امور جامعه هدف ندارد .
چرا بجاي افزايش سهميه كنكور براي اثار گران و فرزندان جانباز زير 25درصد و رزمنده كه فقط 5درصد است و جادارد كه سهميه انان همانند جانبازان 25درصد باشد مسولين كوتاهي مي كنند وقوانين حمايتي براي جانبازان زير 25درصد و همسر و فرزندان انان همانند جانبازان 25درصد نيست واين تبعيض ها كي برداشته ميشود
□■□■□■□■□
سخنگوی بنیاد باید خانواده های معظم شهدا و جانبازان عزیز و خانواده های محترم آنها و آزاده های سرافراز و بسیجیان مجروح و همچنین برادران آسیب دیده از درگیری با قاچاقچیان و اشرار ارتشی و سپاهی و نیروی انتظامی باشند..
همه ما باید در عین آشنایی با قوانین و عقلانیت، دارای قدرت بیان و شجاعت بیان در ابراز مشکلات ایثارگران و چگونگی خدمات دهی مسئولین باشیم.
بنویسیم و خسته نشویم..
در تجمعاتی که توسط انجمن جانبازان بصورت قانونی تشکیل میگردد حضور فعال و محکم داشته باشیم.
پراکنده و متفرق نباشیم.
همچون زمان دفاع مقدس از فرماندهی ساده زیست و باتقوی و مومن به خون شهدا و ولایتمدار پیروی کنیم حتی اگر سنش ۱۷ سال یا ۷۰ سال باشد.
عدالت اولویت اول ما باشد چون اولویت اول قران است و عدالت از اصول دین و در کنار توحید نبوت معاد و امامت قرار دارد.

به فرموده رهبر فرزانه و خردمندمان در باره افراد به دور از تجمل و اشرافیت که خواهان عدالت هستند و از هر قشری می خواهند باشند توجه نمائیم.
تا جایی که همه ما بارها فرمایشات ارزشمند رهبرمان را شنیده ایم و بیاد داریم که شخص ایشان بارها در سخنرانی هاز متعدد از افراد خدمتگذار به مردم و نیز از رئیس جمهور دولت های نهم و دهم جناب دکتر احمدی نژاد بخاطر احیا و زنده کردن شعار عدالت و عمل به آن تقدیر فرموده و ایشان را مورد تفقد قرار داده اند.
خدایی همه ما وشما بزرگوار هم شباهت زندگی احمدی نژاد که سالها رئیس جمهور بوده اند و همچنین از اساتید محترم دانشگاه هستند و شهید بزرگمرد و دانشمند و مدیر و مدبر انقلاب ،شهید محمدعلی رجایی را هم شنیده اید و هم دیده اید ...
یا زندگی پاک و ساده بزرگان انقلاب شهید بهشتی، شهید مفتح و شهید مطهری و آیت الله طالقانی و شهیدان دیالمه و باهنر و حسن باقری و صیاد شیرازی و همت و متوسلیان و.......هزارن شهیدعزیز دیگر و نیز جانبازانی متعهد و متقی و مومن به آرمان انقلاب که همچون سایر محرومان درر بین ما زندگی می کنند..
و شهادت آن بزرگان اگر چه سعادت ابدی برای آنها بود اما جای خالی انها پر نشد و انقلاب از علم و دانش و صداقت و مدیریت آنها دچار لطمات شدیدی شد.. و اگر هنوز ام ما از مردان دانشمند و پاکدست و ولایتمدار در مدیریت کشور بدور باشیم بیشتر گرفتار مشکلات خواهیم شد..
●○●○●○●○●○●
حکایت تلخ سکوت در برابر ظالم!

تخطی وتخلف اداره تعاون بر اساس رای داوری وتمکین نکردن اجراییه صادره دادگاه ودراین فاصله زمانی تصمیم بر انحلال شرکت تعاونی مسکن بنیاد شهید یزد،غیر ازاستنباط مااز تبانی و نادیده گرفتن اصول اخلاقی و حقوق شهروندی است ؟!!! وسکوت فعلی همان رسمیت بخشیدن در آغاز فعالیت شرکت بدون برگزاری مجمع عمومی به چهارده عضو انتصابی و غیر قانونی بدون دخالت دادن اعضا واقعی واصلی وسرمایه گذار نیست؟!!!برگشت به راه قانونی واحقاق حق مالکان تنها راه ختم این تخلفات گسترده و واگذاری آپارتمانهاوحذف اضافه قیمت نا عادلانه ودور از ذهن آن هم بصورت علی الحساب است.....ظلم و بی عدالتی تاکی وچرا؟!!!

جواب اين ارگان دولتي به پيام مربوطه چه مي باشد؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi