شناسه خبر : 58949
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه امام(ره) برگزار شد

نشست تخصصی گفتمان "انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در منظومه فکری امام(ره)" در موزه انقلاب اسلامی برگزارشد.

فاش نیوز -  نشست تخصصی گفتمان "انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در منظومه فکری امام(ره)" در موزه انقلاب اسلامی برگزارشد.

به  گزارش خبرنگار فاش نیوز، نشست تخصصی "گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در منظومه فکری امام(ره)"  با سخنرانی، سرلشگر رحیم صفوی و دکتر سعدالله زارعی در موزه انقلاب اسلامی برگزارشد.

در این نشست سرلشگر دکتر سید یحیی رحیم صفوی درباره گفتمان دفاع مقدس در منظومه فکری امام خمینی(ره) و دکتر سعدالله زارعی درباره استکبارستیزی، دفاع از مظلوم و مقاومت در اندیشه‌های امام(ره) به ایراد سخنرانی پرداختند.

ابتدا سردار رحیم صفوی با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام عصر(عج) در خصوص اندیشه دفاعی امام راحل (ره) عنوان کرد: امام خمینی به عنوان یک مرجع جامع الشرایط توانستند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را که فرماندهی کل نیرو‌های مسلح را بر عهده داشتند، به پیروزی برسانند که در مبانی فقهی به جهاد ابتدایی و جهاد دفاعی نیز اشاره داشته اند. هم اکنون از نظر مبانی فقهی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، دفاع از سوریه، عراق، فلسطین و یمن در راستای جهاد دفاعی است. البته شرایط جهاد دفاعی با جهاد ابتدایی تفاوت دارد به نحوی که امام(ره) شرایط جهاد دفاعی را برای همه مسلمانان امری واجب می‌داند، زیرا این امر باعث حفظ استقلال کشور‌ها می‌شود.

این کارشناس جغرافیای سیاسی، با بیان اینکه امام(ره) در جهاد دفاعی، دفاع را مثل نماز واجب می‌دانند نیز متذکرشد: دفاع جهان شمول از مسلمانان و مستضعفان، دفاع همه جانبه، نفی سلطه گری و سلطه پذیری، صلح طلبی و هم زیستی مسالمت آمیز، تکلیف محوری و تکلیف گرایی و افزایش قدرت دفاعی از مولفه‌ های اندیشه دفاعی امام خمینی (ره)بود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید قوی شویم و این قوی شدن هم فقط محدود به حوزه دفاعی نمی‌شود، بلکه می‌بایست در تمامی حوزه‌ها قوی باشیم و علاوه بر آن باید به انسجام داخلی و وحدت سیاسی بیش از پیش بیفزاییم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین بیان داشت:

زمانی که ما تجربه استفاده از نیروی مردمی (حشدالشعبی) که همان بسیج مستضعفین می باشد را به مردم کشورهای عراق و سوریه منتقل کردیم، توانستند مقابل تکفیری‌ها ایستادگی کنند و به پیروزی دست یابند و دولت‌های عراق و سوریه با بهره مندی از تجربه بسیج مستضعفین توانستند 100 هزار نفر را در این کشورها سازماندهی کنند.

سردار صفوی همچنین درباره برجام و سناریوی جدید آمریکا نیز گفت: باید راهبرد دشمن را در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی بشناسیم و در برابر آنها برنامه داشته باشیم. رئیس جمهور کم‌ خِرد آمریکا که چند روز دیگر می‌خواهد درباره برجام نظر بدهد، باید برای آن مقطع سناریوهای مختلف داشته باشیم. بدین صورت که اگر آمریکا برجام را تایید یا رد کند و یا اگر با اروپایی‌ ها به توافقی برسد که آنها، سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلستان) که سران آنها به آمریکا رفتند، از ما بخواهند به لحاظ توانمندی موشکی و نفوذ منطقه ای کوتاه بیاییم، بعد این کشورها از آمریکا بخواهند تا از برجام خارج نشود، بازی دوگانه‌ای است که در برابر ایران انجام می‌دهند، لذا باید برابر هر یک از این سناریوها، برنامه داشته باشیم.

سپس دکترسعدالله زارعی درمبحث تخصصی استکبارستیزی، دفاع از مظلوم و مقاومت در منظومه فکری امام خمینی(ره) به ایراد سخن پرداخت و گفت: مهمترین دغدغه های فکری امام (ره) پیش از انقلاب و پس از انقلاب این بود که نظام ظالمانه مستقر در عرصه های بین المللی که برای جهان تعیین تکلیف می کرد، باید تغییر کند و بدون تغییر آن، موفقیتی که ماندگار باشد وجود نخواهدداشت و این اصلاح نظام جهانی را حضرت امام(ره) با فلش دفاع از حقوق مظلومین دنبال می کردند.

وی ادامه داد: کلید واژه "مظلومین و محرومین" در بیانات ایشان، "مظلومین" یعنی کسانی که مورد ظلم واقع شده اند و "محرومین" کسانی که دچار حرمان و محدودیت ها و مشکلات شده اند. نظام مسلطی در جهان وجود دارد  و در این رابطه با این موضوع چند گزینه وجود دارد:

1- این نظام یک نظام مستقر مطلوب است.

2- این نظام نظام مطلوب نیست اما واقعیت آن است که توانایی تغییر آن را وجود ندارد.

این دونظریه درجهان بسیار طرفدار دارد اما نظریه سومی هم هست و آن نظریه حضرت امام(ره) می باشد که در آن بیان می شود این نظام ظالمانه است.

وی در ادامه می افزاید: امروزه نیز بسیاری از این طیف ها آن را پذیرفته اند که نظام جهانی ظالمانه است و باید تغییر کند. یک دسته معتقدند که این نظام باید تغییر کند اما  باید صبر کرد و به دست امام زمان(عج) باید تغییر صورت بپذیرد.  دسته دیگر معتقدند که نظام جهانی باید با امام زمان تغییر کند اما نه با ظهور امام زمان.

وی با اشاره به جاری شدن اندیشه سیاسی حضرت امام در جامعه و نیز جهان نیز گفت: 40 سال از اندیشه حضرت امام(ره) می گذرد و زمان آن رسیده که بنشینیم و به داوری درباره نتیجه اندیشه حضرت امام(ره) سخن بگوییم. یک اندیشه معتقد است که به نتیجه نرسیده است و از چپ و راست در دنیای مجازی عنوان می شود که قراربود چه باشد وحالا چه نتیجه ای شده است، پس این اندیشه کارایی ندارد. گروه دیگر هم اعتقاد دارند فایده این اندیشه، کم و هزینه آن زیاد است و نباید راهی را برگزینیم که نتیجه آن هزینه بسیار زیادی داشته باشد.

برای مثال  درمباحث منطقه ای، یکی از دستاوردهای اندیشه حضرت امام ، مقاومت گسترده ای است که درمنطقه طی سال های اخیر در دومقوله اشغالگری و تکفیری پیش آمده است. این مقاومت های نتیجه داده، محصول اندیشه حضرت امام (ره) است. اما جریانی در داخل جمهوری اسلامی اینطور مطرح می کنند کاری که در منطقه انجام شده هزینه سنگینی را برای منطقه به بار آورده است و منطقه را تبدیل به "زمین سوخته" کرده است. و از واژه "زمین سوخته" برای آنچه که درعراق و در سوریه، لبنان و یمن پیش آمده استفاده می کنند.  این جریان معتقد است ما نه تنها کاری نکرده ایم بلکه خسارت های زیادی هم زده ایم.

 وی درپایان نتیجه گیری کرد: حال در چهلمین سالگرد حضرت امام(ره) برای بازخوانی نتیجه اندیشه حضرت امام(ره) در سطح منطقه و استکبارستیزی، مبحث اسلام گرایی است که در مفهوم مخالفت با غرب درسطح منطقه گسترش پیداکرده و رو به گسترش نیز می باشد و دیگری وضعیت قدرت منطقه ای است که تا سال 57، کشور ایران، مصر، روسیه، و رژیم صهیونیستی، عربستان، عراق و ترکیه قدرت های منطقه محسوب می شدند و خود شکل دهنده نظام استکباری بودند اما پس از انقلاب و آمدن امام(ره)، توازن قدرت درمنطقه به هم ریخت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام

...

برجام .

اگر مذاکره کنیم .

ضرر می کنیم .

اگر مذاکره نکنیم :

باز هم ضرر می کنیم .

باخت و باخت است .

چاره ای نداریم جز اتحاد .

...

...

پاداش بازنشستگی ۱.۲ میلیارد تومانی وزارت نفت
این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که پاداش بازنشستگی برخی مدیران در وزارت نفت و بانک مرکزی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، افزود: ولی در مقابل فرهنگیان بازنشسته در دریافت حداقل‌ترین پاداش کاری ۳۰ ساله خود باید مدت‌های طولانی صبر کنند در حالی که گستره زندگی آنها افزایش پیدا کرده به طوریکه دیگر صاحب نوه و نتیجه هزینه‌های سنگین فرزندان و برخی هزینه‌های درمانی هستند.

وی اذعان داشت:

برجام معامله و مذاکره خوبی نبوده

و نشان از غفلت و...

آنچه برخی آن را ملاک عزت می‌دانند

برای ما عزت نیست.
...
پاداش رزمندگان جانبازان جبهه و جنگ و

دفاع مقدس صفر .

پاداش که نه .

حقوق هم ندارند .

فقیر و بیچاره اند .

آقایی که رئیس شدی .

اگر ما انقلاب نمی کردیم .

و در جبهه نمی جنگیدیم .

تو الانه باید آب حوض می کشیدی .

و کارت نوکری صدام بود .

به چی خودت می نازی که تکبر داری .

به رانتی که داری و رئیس شدی .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi