شناسه خبر : 58969
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روی اسب بود و تیرها به او نمی‌خورد

سردار محمد کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در مراسم سالگرد شهادت شهید «محسن وزوایی» که در سالن بصیرت لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد شهید وزوایی را الگو نمونه و اسوه ای برای رزمنده های غرب کشور دانست و اظهار داشت: با شناختی که مسئولان از زمان تسخیر لانه جاسوسی از ایشان داشتند به او مسئولیت دادند. دانشجوی رشته شیمی در دانشگاه صنعتی شریف بود و استعداد بالایی داشت. نتیجه فکر توانمند، اعتقاد و انگیزه الهی اش این شد که نیروهایش را شیفته خود کرد.

وی با اشاره به خودساختگی شهید وزوایی گفت: باید عملکرد مدت زمان قبل، بعد و حین مسئولیت شهید را بررسی کنیم. محسن به ظاهر 21 سال داشت. در مقطعی به دیدار برادر شهید رفتیم و متوجه شدم خانواده اش احساس مسئولیت زیادی برای کمک به مردم دارند و به معنای واقعی یار امام هستند و شهید از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار است. اما او انچه برایش مهم بود رضایت خداوند بود برای همین با وجود جایگاه بالای اجتماعی به عنوان رزمنده وارد سپاه شد و در کوتاه ترین زمان با توانمندی ای که از خود نشان داد فرمانده گردان شد. 

سردار کوثری تصریح کرد: زمانی که بنی صدر اعلام کرد کوچکترین کمکی نباید به سپاه شود اخلاق و رفتار غلامعلی پیچک، محسن وزوایی، شفیعی و حاج بابا کاری کرد که دوستان ارتشی حرف بنی صدر را کنار گذاشتند و همکاری عمیقی با سپاه انجام دادند. این وحدت باعث شد عملیات بازی دراز انجام شود. 

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با بیان خاطره ای از شهید وزوایی در عملیات بازی دراز گفت: شهید وزوایی می گفت ما چند نفر بیشتر نبودیم، گفتیم باید کار را تمام کنیم درخواست نیرو کرده بودیم و قرار بود از عقب نیرو بفرستند. شرایط بازی دراز مثل امروز نبود که بتوان به راحتی با ماشین به بالای ارتفاعات رفت، اینها با شرایط سخت راه رفتند و منطقه را از دشمن پس گرفتند. ایشان مصاحبه ای کرد و برای ما هم تعریف کرد و گفت در حال برگشت بودیم که افسری عراقی از ما خواست فرمانده را ببیند تا با او صحبت کند. نیروها من را نشان دادند اما باور نکرد و گفت فرمانده شما روی اسب بود و هر چه به او تیر می زدیم برخورد نمی کرد.

وی ادامه داد: در نهایت در عملیات مطلع الفجر در گیلانغرب به عنوان فرمانده وارد شد. زمانی که تصمیم گرفتند باید تیپی از نیروهای تهران تشکیل شود و تیپ 27 محمد رسول الله به فرماندهی حاج احمد متوسلیان تشکیل شد به همراه دیگر فرماندهان در تشکیل تیپ کمک کرد. تیپ با کمترین امکانات در عرض 43 روز تشکیل شد که در دنیا بی نظیر است. در همین مدت ماموریت گرفتند، طراحی، سازماندهی و آموزش انجام دادند و وارد عملیات شدند.

کوثری با گلایه از برخی مسئولان بابت توجیه کم کاری ها افزود: پس از اینکه به عنوان فرمانده تیپ سیدالشهدا در عملیات بیت المقدس انتخاب شد گفت وقتی از رودخانه کارون رد شویم یک ضرب به شلمچه می روم. این نشان از روحیه بالای او داشت. امروز میبینیم برخی مسئولان می گویند نمی توانیم. اگر نمی توانید کار را به دیگران بدهید. اگر انسان بخواهد، می تواند با توانمندی کارهای ناممکن را انجام دهد. برخی رزمنده ها در حالی که پوتین و حتی شلوار رزم نداشتند در عملیات شرکت کردند و ما توانستیم پیروز میدان شویم. 

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در پایان با بیان خاطره ای گفت: در بیمارستان سجاد من و یکی از دوستان به عیادتش رفتیم. خواستیم برایش کمپوتی بگیریم که دوستم به شوخی دو تا پفک گرفت. وقتی بالای سر شهید وزوایی رفتیم و تا پفک را دید خندید. هنوز کامل مداوا نشده بود که بلند شد و برای کار آماده شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi