شناسه خبر : 58975
شنبه 15 ارديبهشت 1397 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین کنگره ملی شهدای جوان مدافع حرم برگزار شد

نخستین کنگره ملی شهدای جوان مدافع حرم با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی و با تجلیل از خانواده این شهدا در قم برگزار شد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیام تصویری به این کنگره که با حضور تعدادی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم از سراسر کشور، جمعی از مسئولان و هنرمندان در سالن همایش مرکز فقهی ائمه‌اطهار برگزار شد گفت: اگر مدافعان حرم گروه‌های تروریستی و تکفیری را از منطقه حساس سوریه بیرون نمی‌کردند دشمنان اهل‌بیت حرم حضرت زینب‌کبری(س) را نابود می‌کردند.
وی افزود: در شرایطی که جامعه مورد حمله دشمنان واقع شد باید از آن دفاع کنیم.
در این مراسم که در ایام هفته جوان و برای نخستین بار در قم برپا شده بود از پوستر جشنواره تمبر یادبود جشنواره شهدای جوان مدافع حرم و نیز دو کتاب با عناوین دم عشق و عبدالصالح شهید مدافع حرم رونمایی شد.
در بخش دیگری از برنامه سردار حسین کاجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطره پرداخت و پس از آن تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از استان‌های مختلف کشور تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم مادر شهیدان مصطفی و مجتبی بختی از شهدای مدافع حرم به بیان خاطرات فرزندان شهیدش و چگونگی اعزام و شهادتشان پرداخت.
این مادر شهید گفت: اوایل جنگ در سوریه کمتر از رزمندگان ایرانی اعزام می‌کردند و فرزندانم برای اینکه خودشان را به منطقه برسانند تصمیم گرفتند خودشان را افغانستانی جا بزنند تا برای اعزامشان مانعی نباشد.
وی ادامه داد: از آنجا که دو برادر را با هم اعزام نمیکردند، مصطفی و مرتضی خودشان را پسرخاله معرفی کردندو برای اینکه لو نروند لهجه افغانی را تمرین کردند و من نیز حمایت‌شان کردم و در نهایت در کنار هم و در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) به شهادت رسیدند.
این مادر شهید افزود: امروز همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم تا آسیبی به کشورمان وارد نشود.

به نقل از کیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi