شناسه خبر : 58982
شنبه 15 ارديبهشت 1397 , 14:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهمیه ایثارگران در کنکور ارشد چگونه محاسبه می‌ شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درخصوص سهمیه ایثارگران در آزمون ارشد و نحوه محاسبه و اعمال آن ارائه داد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درخصوص سهمیه ایثارگران در آزمون ارشد و نحوه محاسبه و اعمال آن ارائه داد.

قاسم احمدی لاشکی با اشاره به سهمیه ایثارگران در آزمون ارشد، گفت: در برنامه ششم توسعه در ماده 92 در حوزه حقوق ایثارگران سهمیه آنان کاملا شفاف نوشته شده است؛ در ماده مذکور آورده شده سمهیه ایثارگران بالای 25 درصد 25 درصد از هر کد رشته است؛ جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان بالای 6 ماه حضور داوطلبانه در جنگ 5 درصد سهمیه دارند.

نماینده مردم  نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که سهمیه بیست و پنج درصد (25%) ایثارگران (مشمولین ماده(70) قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و پنج‌ درصد (5%) سهمیه اختصاصی جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و همسران و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل شش‌ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، پاسخگوی متقاضیان واجد الشرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی بیست و پنج درصد (25%) ایثارگران را مازاد بر پنج درصد (5%) مذکور به جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و همسران و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%)فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل شش ‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

وی بیان کرد: ایثارگران باید 80 درصد آخرین نمره تراز پذیرفته شده را کسب کنند تا بتوانند از این ظرفیت 25 درصدی استفاه کنند و بسیاری از آنها نمی ‌توانند به این تراز دست یابند در نتیجه بخشی از این سهمیه مازاد است بهتر بود این سهمیه مازاد در اختیار مناطق 2،1 و3 قرار می‌ گرفت؛ در حالی که با این تبصره این سمهیه مازاد را در اختیار ایثارگران زیر 25 درصد قرار داده است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس اظهار کرد: ما پیشنهادی مبنی بر برخی اصلاحات در برنامه ششم آماده کرده بودیم؛ این پیشنهاد به اداره کل قوانین فرستاده شده؛ این اداره ایراداتی به این پیشنهاد وارد کرده است براساس این پیشنهاد متقاضیان رشته ‌های پزشکی باید 85 درصد تراز آخرین نفر را کسب کنند چرا که این افراد با جان انسان ‌ها سروکار دارند.

احمدی در ادامه تاکید کرد: کسب حداقل هشتاد درصد (80%) حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده در کد رشته محل موردنظر) برای رشته محل‌ ها و مقاطع تحصیلی الزامی است این میزان در خصوص برخی رشته‌ های زیر گروه تجربی (مشتمل بر پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی) و برخی رشته‌ های زیر گروه ریاضی(مشتمل بر فنی و مهندسی) و کلیه مقاطع تحصیلی هشتاد و پنج درصد (85%) حد نصاب شرایط علمی است؛ کسب 85 درصد حد نصاب برای آزمون ارشد و دکترا الزامی است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: این پیشنهاد در حال حاضر در کمیسیون آموزش رای نیاورده است و رد این پیشنهاد باید در صحن به رای گذاشته شود؛ در صورتی که این پیشنهاد تا انتهای اردیبهشت نهایی شود در نتایج آزمون ارشد امسال اثرگذار است در غیر این صورت برای امسال قابل پذیرش نیست و برای سال آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

مرجع خانه ملت

اینستاگرام
هزار بار. گفتیم دادن سهمیه به ایثارگران زیر بیست و پنج درصد بهانه آقایون برای بالا بردن کف نمره قبولی است.اما همه کامنت احساسی گذاشتن . این طرح بزرگترین ظلم به ایثارگرانه و تمام زحمات ده سال اخیر را نابود می کنه.بچه هیات علمی و پپردیس پولی برن پزشکی سلامت به خطر نمیافته اما بچه جانباز بره جان مردم به خطر میافته!؟ با این ترفند عملا تعداد افرادی که از سهمیه بهره میبرن بسیار کم میشه و به واقع سهمیه را بی اثر کردن.باز هم میگم چه جانباز زیر بیست و پنج درصد و چه جانباز بالای بیست و پنج درصد قطعا زیان میبینن.پس با نماینده های خود مکاتبه کنید و مانع از این شوید که با این روش بسیار زشت به اسم حمایت از ایثارگران زیر بیست و پنج درصد کل سهمیه را بی اثر کنن
چقدر مسخره بعد این همه مدت همین سهمیه 5 درصد هم از ما عملا گرفته شد!آقا دست به سهمیه ها نزنید.با کف نم درصد از سهمیه هم پر نمیشه. چقدر به ایثارگران ظلم میشه.یعنی تاریخ باید روشهای ظلم مجلس و در سال نود هفت ثبت کنه. هفت ماهه گفتن که سهمیه ایثارگران زیر 25 درصد داره زیاد میشه تا کسی اعتراض نکنه بعد نتیجه اش شد عملا حذف سهمیه همه جانبازا! گلی به گوشه جمالتون خدا قوت پهلوان! امیدوارم رای نیاره تا این نماینده ها بدجوری حالشون گرفته بشه.
بچه پولدار تو پردیس و بچه هیات علمی مشکل ندارن اما بچه های ایثارگران بیان دانشگاه سطح علمی میاد پایین! دروغ کمتر بگید.با رسوندن کف سهمیه به 85 نمره نفر آخر عملا سهمیه ایثارگران حذف شد.امیدوارم مجلس به این طرح حامی سرمایه داری رای نده. ما خیر دادن سهمیه به ایثارگران زیر بیست و پنج درصد خوردیم.به سهمیه ما دست نزنید.
زشت ترین توهین ها به ایثارگران داره میشه برای سهمیه دانشگاه! تا تونستن همه را به جان هم انداختن آخرشم طرح بر علیه همه جانبازان دراومد. همین الان حتی با اضافه شدن سهمیه 5 درصدی تنها 16 درصد از کل سهمیه پر شد بعد اگر کف نمره بشه 85 درصد نمره نفر آخر که دیگه کسی قبول نمیشه!این چه حمایتی از ایثارگرانه؟ انشا الله نماینده ها هم مثل کمیسیون آموزش به این طرح بسیار ظالمانه و پول محوررای ندن. امیدوارم بنیاد هم از خواب بیدار بشه و یه دفاعی از ما بکنه.
واقعااا متاسفم برای این نمایندگان
و بدتر از همه فراکسیون ایثارگران
که از پشت خنجر میزنه.به اسم ایثارگر دارن ظالمانه ترین قانون هارو تصویب میکنن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi